Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

foros, 27.02.2020
Po co buduje się w przestrzeni publicznej pomniki? Moim zdaniem po to, by uczcić ważne wydarzenie, ważną postać. Najlepiej w taki sposób, by zwykli ludzie mogli się z tym identyfikować, by pomnik stał się czymś przyjaznym, częścią ich życia. I najfajniejsze pomniki są takie, na które można wejść, usiąść na nich, zrobić sobie przy nich zdjęcie. Pomnik nie powinien być anonimowy. Pomnik powinien przypominać i przedstawiać zwykłym ludziom istotę, treść wydarzenia.
Takimi pomnikami są np. Kolumna Zygmunta w Warszawie, pomnik Mickiewicza w Krakowie. Bardzo wiele jest takich pomników: fajnych, bliskich ludziom.
A co zrobił zespół profesora ministra Glińskiego z pomnika Bitwy Warszawskiej? Zegarek słoneczny, w dodatku oblany wodą, tak by zwykły człowiek nie mógł się do tego zbliżyć. 
Nagrodzony projekt przewiduje wzniesienie strzelistego obelisku, u którego podnóża znajdzie się przestrzeń fontanny. "Forma okręgu będzie nawiązywać do globalnego i ogólnoeuropejskiego aspektu Bitwy Warszawskiej. Pomnik ukaże, że centrum walki o europejskie wartości znalazło się wówczas w Polsce: na przedpolach Warszawy" - podkreślają autorzy.
Okręg fontanny ma przeciąć 12 linii. "Liczba ta niesie odwołanie do cyklu kalendarzowego, procesu wiecznego odnawiania. Można to rozumieć jako odniesienie do kluczowej roli Bitwy Warszawskiej w walce o odrodzenie się państwa polskiego" - wskazują.

Brawo PiS. Ekipie Bronka Komorowskiego udało się zanonimizować Armię Krajową i Polskie Państwo Podziemne szkaradną iglicą przy Sejmie. Ekipie PiS udaje się zanonimizować i zahermetyzować przed ludźmi Bitwę Warszawską. Brawo PiS! Brawo Gliński! Betonowy zegarek słoneczny oblewany wodą jako symbol Bitwy Warszawskiej. I to tuż przed wyborami prezydenckimi. Druga "Bitwa Warszawska" Hoffmana. Mam nadzieję, że elektorat patriotyczny doceni starania Prawa i Sprawiedliwości by zgrundnolić politykę historyczną.
*Co oznacza termin grundolić? W filmie Piłkarski Poker była postać napastnika Grundola. Był najlepszym napastnikiem Czarnych Zabrze. Sędzia Laguna przekupił go zgodą na wyjazd za granicę: Grundol miał grał ofiarnie, dzielnie i zaciekle jak nigdy, a cała drużyna miała grać na niego po to, by Grundol nie strzelił gola. Terminu "grundolenie" użyłem w jednej ze swoich poprzednich notek opisując jak PiS oszukuje patriotyczny elektorat starając się mu wmówić, że realizuje bliską mu politykę historyczną w rzeczywistości jedynie ruszając ustami bez tworzenia konkretów. W identyczny sposób Tuski i jego ekipa "kiwali" lewaków.
UPD
I jeszcze jedno. Właśnie powiedzieli w Wiadomościach, że ten bolec Glińskiego będzie kosztował 3 mln zł. Ależ komuś się z czachy zadymiło. To już lepiej na prawdę przekazać te pieniądze na onkologię albo dożywianie dzieci. Bo po prostu szkoda wyrzucić 3 miliony złotych w betonowy bolec, nikomu do niczego nie potrzebny, a szpecący dosyć łady plac.
UPD II
Czytam, że rząd zamierza uczcić 100 urodziny Jana Pawła II. Może więc dołożyć na betonowego skręconego bolca napis: "100 JP2" i sprawa będzie odfajkowana? Premierze Gliński do dzieła.(albo napis: CJPII - będzie bardziej europejsko, lub po prostu "C", światli nie będą się dąsać, za stawianie księżom pomników, a ciemnemu ludowi powie się,, że "C" to znaczy: "stulecie urodzin Jana Pawła II", będzie musiał uwierzyć, nie ma innego wyjścia. )
UPD III
Jak się okazuje twórcy bolca niespecjalnie wysilili się intelektualnie. Do istniejącego "The Object" Led Zeppelin (na zdjęciu wersja za 2$ dostępna na eBay) dodano sikawki, ogródek, tabliczkę i pomnik odfajkowany. Ciekawe jak z prawami autorskimi, bo może to się skończyć procesem o plagiat.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 31861
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

27.02.2020 18:52

Jakiś taki obrzezany ten pomnik, premiera z tabletu ☺
foros

foros

27.02.2020 19:14

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Jakiś taki obrzezany ten

w sumie możnaby postawić na głowicy neon z tablicą elektroniczną i mamy dowolną liczbę pomników: dziś Bitwa Warszawska, jutro nobel dla Grety Thurnberg, za tydzień, rocznica wejścia do NATO, za miesiąc pomnik Jana Olszewskiego, za dwa Bronisława Geremka i Jacka Kuronia, itd. itp. Nie ma tutaj ograniczeń.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 19:52

Dodane przez foros w odpowiedzi na w sumie możnaby postawić na

Czys ty  zglupial !! nie podsuwaj im tych pomyslow bo jak ich znam moge je wziac na powaznie !
foros

foros

27.02.2020 20:06

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Czys ty  zglupial !! nie

do maxilampus 
wcale mnie to nie zdziwi.
Jeszcze dodam, za kolegą - dyskutantem z S24, że powinni dodać na tego bolca czekoladowego Morzeła w różowych okularach Komorowskiego i wszystko będzie cacy, kółko domknie się.
angela

angela

29.02.2020 00:13

Dodane przez foros w odpowiedzi na w sumie możnaby postawić na

@foros, było postawić wcześniej pikniejszy,  bo wasz.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 22:14

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Jakiś taki obrzezany ten

Wielokrotnie przez wiele lat wracalem mysla czym byla Bitwa Warszawska dla Polakow ktorzy dopiero co odzyskali utracone na stulecia Panstwo i Ojczyzne..Czy byla tylko kolejna bitwa z tak wielu w Histori Polski ? ..Rozmyslalem jaki symbol wyrazal by najpelniej ksztalt,forme,przekaz,tresc ?
Bylem i jestem pewny ,ze historyczny wymiar i ciezar tej Bitwy ma duzo wieksze i wielowymiarowe znaczenie niz sie jej tradycyjnie przypisuje..
Byla klamra spinajaca utracona na zawsze Ojczyzne z jej Zmartwychwstaniem jak mityczny Fenix z wlasnych popiolow..
Ponadczasowa symbolika tego Historycznego wydarzenia bez precedensu, powinna sie wlasnie zamykac w tych parametrach..Zmartwychstanie niesmiertelnego Ducha Polskosci.. i powinna byc jego Pomnikiem i Holdem po wszechczasy..
Uskrzydlone ,nieregularnie plynne,monumentalne,splecione ze soba architetoniczny bryly ze lsniacej i iskrzacej stali i szarego betonu..w formie Luku spoczywajacego po obu stronach Wisly..Pelnego przytulnych wnek,nisz,zalaman chroniacych przed Deszczem,Sniegiem i wiatrem,..Pozwalajacych w swojej monumentalnej sile i mocy tej budowli, znalezc bezpieczne miejsce,aby moc pocalowac w usta 1-sza Milosci,aby moc czule poprosic o reke..aby moc z rozrzewnieniem spogladac w ciszy zauka na plynaca leniwie Wisle..gdzie w nastepnej wnece wspierajacej sie na poteznych scianach ze stali gromadka dzieci w smiechach mogla zabawiac sie skakanka..Miejsca  dajace Wiare w Sile konstrukcji ..dajace poczucie bezpieczenstwa  komfortu i estetyki duchowej..Przychylne..
Otrzymalismy sterczacego w gore ,bezplciowego obrzezanego penisa..szok...
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 19:24

Co do wielu polskich polityków mam obawy, że gdyby byli Rosjanami wybraliby w czasie rewolucji stronę bolszewików a nie białych, a w bitwie warszawskiej staliby tam gdzie wiadomo. Co do min.Glińskiego nie mam obaw.
Jan1797

Jan1797

28.02.2020 22:14

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Co do wielu polskich

Do autora, dwa zdania; w wyniku podobnie merytorycznej dyskusji pomnika Bitwy
Warszawskiej nie ma do dzisiaj.
Jest natomiast i corocznie w rocznicę składają rękami sekretarzy wieńce, w miejscu
symbolicznym i spotykają ich zawsze transparenty; youtube.com.
Pozdrawiam serdecznie.
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 22:18

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Do autora, dwa zdania; w

To nie jest problem z liberałami i Bosakiem jak się próbuje szukać tematu zastępczego. To problem z Glińskim albo z Dudą. To oni mają problem ze świętowaniem 11 XI, z pamięcią o 17 IX i kolejnych wyzwoleniach. To brak pamięci o pakcie Hitler-Stalin w obchodach 80tej rocznicy września wyzwolił najpierw wist Czarzastym, potem kłamy Putina i Yad Vashem i Oświęcim. Cicho sza by święcić izolowane wydarzenia historyczne bez związków chronologicznych aby nie było skutkowo-przyczynowych i wygodniej było pomijać fakty. Bo Katyń nie wziął się z znikąd tylko z 17 IX. To w konsekwencji 1 IX 2019 było zanegowanie 10 IV 2010. Ostrożnie więc z oskarżeniami.
Jan1797

Jan1797

28.02.2020 22:36

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na To nie jest problem z

<Przewodnicząca sądu i architekt miasta Marlena Happach podkreśliła, że taka forma "
umiejętnie podkreśla cywilizacyjną, a nie tylko militarną rolę Bitwy Warszawskiej".
"Historyczny triumf znajduje swoje widoczne miejsce" - dodała.
Wyjaśniła obelisk będzie miał prostą formę, ale skręconą przeciwnie do ruchu
wskazówek zegara. Projekt uzupełnia gwiaździsta fontanna, która - jak mówiła
Happach - może funkcjonować w różny sposób. W jej ocenie półkoliste ściany
wokół nie oddzielają tej przestrzeni od miasta, pozwalając jednak na jej wyróżnienie.
Czytaj więcej na fakty.interia.pl
Bosa prawda dotyczy tematu z linku, a kidawizmem proszę sobie w NCz lub w domu oczy mydlić.
Do mnie piszesz o braku pamięci?
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 09:32

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na <Przewodnicząca sądu i

@Jan1797 Jeśli Pan do mnie to potwierdzam, że piszę w odpowiedzi do Pana lub kogoś kto się pod Pana podszywa. W ciągu odpowiedzi na komentarz, którego obecnie nie widzę. I piszę  o niepamięci historycznej w oficjalnym obiegu, który dotyczy stosunków międzynarodowych i propagandy wewnętrznej z mediami i szkolnictwem na czele. Odbiegając od panów Dudy i Glińskiego, których broni żelazny elektorat PiS doprowadzony pod polityczna ścianę płaczu serią zdrad ideowych modernistycznych sojuszników, to mamy przykład pana Jurasza.
Człowiek, którego należy cenić za wiele wypowiedzi i o generalnie trzeźwych poglądach na kwestie Białoruskie wypowiada się w jednym mi znanym aspekcie zadziwiająco: Walkę zbrojną AK z NKWD sprowadza do konfliktu etnicznego polsko-białoruskiego. Sprawa wyjaśniona przez IPN. Piszą Kresy kresy.pl
Ciekawy wykład z jego wypowiedziami: „Miejsce na „Przyjaźń” ? Relacje polsko-białoruskie a geoekonomia przestrzeni postsowieckiej” Fundacja im. Janusza Kurtyki - 13.02.2020
youtube.com
A miejsce w spektrum poglądów nie byłoby pełne bez postaci i poglądów Pani Romaszewskiej młodszej, która dostała nowe wytyczne i nawet potrafi "mówić Bartosiakiem" (po jego wyjściu żeby było śmieszniej):
youtube.com
Nie wiem czy to jest kidawizm i mydlenie oczu. Zbaczam z tematu dla zilustrowania problemu z prawdą historyczną i rzeczywistością polityczną w grach propagandowych. Gra pamięcią o wojnie polsko-bolszewickiej i jej współczesnych odniesieniach politycznych ma miejsce.
Jan1797

Jan1797

29.02.2020 18:57

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @Jan1797 Jeśli Pan do mnie to

<Zbaczam z tematu dla zilustrowania problemu z prawdą historyczną i rzeczywistością
polityczną w grach propagandowych.>
Czasami wystarczy tyle napisać, widziałem co się działo wczoraj na forach, oceniam to
jako kolejną próbę-wiem ;-) nie udało się im i moje prawo się cieszyć. Pogrzeb powstańców
w Wilnie, oceniłem, linkowałem również "Kresy"i nikt tematu nie zauważył oprócz naszych
prawych-dlaczego nie wiem. Wiem natomiast, egzekucję wykonano rękami najemników
białoruskich, stąd wiem jak to robią rosyjscy namiestnicy. 
A pomnik będę oceniał po otwarciu.
Jan1797

Jan1797

29.02.2020 18:12

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na To nie jest problem z

Temat zastępczy, jakim Bosakiem?- o to chodzi - fakt rzygać się chce;
Jak przełknąć coś takiego; <Na miejscu UE przytarłbym nosa Polsce, blokując
program rekompensat wzrostu cen prądu jako niedopuszczalną na jednolitym
wspólnym rynku UE pomoc publiczną dla państwowych firm energetycznych>?
Stąd gdyby zostawić liberałom budowę pomnika, stałby nadal jeden, ten z Ossowa.
Gdyby nie tragiczna data kwietniowa w zestawieniu obok to 1 IX 2019 ?
Nigdy nie próbuj tak grać.
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 11:05

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Temat zastępczy, jakim

O co chodzi z Bosakiem to nie wiem co Pan wywołał i na jaki to temat.
W kwestii pomników to szuka Pan wroga wśród liberałów żeby nie szukać prawdziwego wroga.
Proszę mi nie przypisywać gier ani pouczać. Proszę pouczyć selekcjonerów pamięci historycznej. W tym siebie jeśli Pan nie widzi, że kto zamilcza 17 IX 1939 to zamilcza aresztowanie polskich oficerów przez NKWD począwszy od tej daty a tym samym neguje okoliczności historyczne, z powodu których polskie władze pojechały 10 IV 2010.
Imć Waszeć

Dark Regis

29.02.2020 11:34

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na O co chodzi z Bosakiem to nie

A ja wiem o co chodzi z tym Bosakiem: youtube.com
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 13:40

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A ja wiem o chodzi z tym

Tak. Bosak jako advocatus diaboli ;-). niezalezna.pl
PiS udaje przed nami zdziwionego sankcjami unijnymi a ich repertuar jest szerszy niż komisarze nadążają.
Filmik przewrotny.
Jan1797

Jan1797

29.02.2020 18:19

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A ja wiem o chodzi z tym

11:34 - Imć Waszeć
Z linku rozumiem; jeśli Prezydent Duda i pretendujący Bosak są rodem z czeluści
to kto jest tym jedynym, WK-K, ten od Jażdżewskiego ? No raczej, dyspozycyjny.
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 12:47

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na O co chodzi z Bosakiem to nie

Amen panie Marku !! Dal mu pan do wiwatu ! powoli dowiadujemy sie kim sa te "patriotyczne" sily..
Jan1797

Jan1797

29.02.2020 18:09

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na O co chodzi z Bosakiem to nie

I broniił będę z racji wiedzy. O Juraszu nie wiem, przyglądnę się i czas pokaże.
Proszę mi wskazać jednego człowieka konfederacji aktywnie przeciwnego budowie
pomnika w Ossowie (o budowniczych- pozostałym antypisie nawet nie wspominam)
stąd od wczoraj, może oprócz jednego szeregowego, są mi obojętni i jeżeli będą
zachowywać się podobnie wczoraj tu komentatorzy, będą krytykowani konsekwentnie.
Czy wczorajsze zachowanie było wynikiem przypadku, hasła czy jak sugeruje jeden
z blogerów przygotowane wespół, niech ocenią inni?
Śp. Janusza Kurtykę to w firmie, bardziej niż zaprzyjaźnionej, nie przypadkiem spotykałem.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 23:55

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Co do wielu polskich

A dlaczegoz to nie masz takich obaw wobec Min. Glinskiego SVP ? jezeli mozna wiedziec..
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 08:48

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na A dlaczegoz to nie masz

Nie mam obaw bo mam pewność :-)
Pozdrawiam
Domyślny avatar

Trotelreiner

27.02.2020 19:33

Panie @foros...
Może Pan pozostac na s24 ze swoimi lewackimi i platfusiastymi poglądami i notkami?.
Na tym portalu,jest dość "niezadowolonych"...jednego echo24 udało sie odesłać do gniazda...Panu tego samego życzę.
foros

foros

27.02.2020 19:37

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Panie @foros...

Z całym szacunkiem, ale nie zauważyłem, by ktoś tutaj szczególnie płakał po echo24, zresztą niby zniknął, a cały czas ma się wrażenie, że nie zniknął.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 20:19

Dodane przez foros w odpowiedzi na Z całym szacunkiem, ale nie

Nie zwracaj na niego uwagi..To jakis docent,napompowany wlasna waznoscia ..
paparazzi

paparazzi

27.02.2020 23:16

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Nie zwracaj na niego uwagi.

Maxilampus nie poznaje cie. Jak możesz łączyć swoje osobiste przygody tego  co doświadczyłeś  z całą Polska . Wiesz ze cale clou jest w samorządach. Tam są mafie. Wiem ze południe Polski jest cool ale żeby aż tak.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 22:57

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Maxilampus nie poznaje cie.

...
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 14:25

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Maxilampus nie poznaje cie.

Zzzz
paparazzi

paparazzi

27.02.2020 23:07

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Panie @foros...

Panie Trotelreiner to samo pomyślałem. I jeszcze jedna uwaga, szkoda bo NB powoli przejmują szczwane lisy lewicy. W propagandzie the best. Jest to implikowanie kropla po kropli zgodnie z ......ale po co wszyscy wiemy o co chodzi. W/g mojej oceny jest Pan za ostry  wobec PiS. Jaka mamy alternatywę? 4? Pozdrawiam.
Jabe

Jabe

27.02.2020 20:07

Liczyłem na łuk triumfalny.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 21:25

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Liczyłem na łuk triumfalny.

Ja tez !! Monumentalny..w formie klasycyzmu-modernistycznego wspierajacy sie na 2 brzegach Wisly !! cos w duchu projektu Muzeum Guggenheima  Franka O. Gehry'ego
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 20:09

Norman Davies nie miał problemu z wyborem okładki. Ta wojna była wojną armii konnych na przestrzeniach setek kilometrów i zwycięstwem polskiej konnicy, nic nie ujmując piechocie, która szczególnie wsławiła się skuteczną obroną Warszawy. Była zmaganiem i heroizmem.
Wybrany w konkursie pomnik jest bezpłciowy mimo erekcyjnego charakteru.
Marek1taki

Anonymous

27.02.2020 20:09

Norman Davies nie miał problemu z wyborem okładki. Ta wojna była wojną armii konnych na przestrzeniach setek kilometrów i zwycięstwem polskiej konnicy, nic nie ujmując piechocie, która szczególnie wsławiła się skuteczną obroną Warszawy. Była zmaganiem i heroizmem.
Wybrany w konkursie pomnik jest bezpłciowy mimo erekcyjnego charakteru.
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 15:27

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Norman Davies nie miał

Okładka napisanej z ułańską fantazją książki "Orzeł biały czerwona gwiazda".
sprzedajemy.pl
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 20:16

Bylem zaszokowany po obejrzeniu..Myslalem ,ze bedzie to cos monumentalnego..cos bardzo inspirujacego..oddajacego polskosc ,Ducha Narodowego i odwage,poswiecenie..A wybuduja duzego ( i jak ktos trafnie okreslil) obrzezanego,sterczacego ch..a roku panskiego 1920..
Totalna polityczna poprawnosc..aby nie daj Boze forma nikogo nie urazala..Typowy eunuch Glinski..
I taka to bedzie mial nazwe wsrod Polakow..Sterczacy Ch..j ...jak znam swoich braci..
paparazzi

paparazzi

28.02.2020 19:07

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Bylem zaszokowany po

Jeden z najpiękniejszych pomników znajduje się w New Jersey. To pomnik zamordowanych w Katyniu.Katyń Memorial. Jak on przemawia do wyobraźni.
Domyślny avatar

xena2012

27.02.2020 20:40

Czasy się zmieniają ,formy kultury przybierają inną postać,inne stają się trendy i mody.Ten pomnik chyba nie jest az tak szkaradny jak Pan to przedstawia.Każda epoka ma swoje pomysły na sztukę i te pomysły realizuje.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 20:52

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Czasy się zmieniają ,formy

Od 35 lat zajmuje sie profesjonalnie kulturoznawstwem, sztukami dekoracyjnymi,architektura przestrzeni i wnetrz..Ten "pomnik" to policzek w twarz Narodu Polskiego..Ponizenie..Posmiewisko Sterczacy w niebo ,obrzezany C...j
I takie zamiary przyswietlaja tym ktorzy zaakceptowli ten projekt..Nowa wersja Morzla tym razem w wersji erekcji "hard core" ..Posmiewisko z Polskosci i wylanej krwi naszych dziadow w obronie Polskosci..Najzwyklejsze skurw..o aby jeszcze bardziej ponizyc Polakow rekami Hanukowcow eunucha Glinskiego
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 12:19

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Od 35 lat zajmuje sie

Odpowiem tak jak poniżej panu Jabe.Dzisiejszy świat i dzisiejsi artyści uważają ,że tylko oni mają prawo do oceny jak sztuka ma wyglądać,jak funkcjonować ma obecna kultura.Niestety swoje talenty sprowadzaja tylko do tego by dzisiejsza sztuka była przeciwieństwem z poprzednich epok zarówno w architekturze,malarstwie ,literaturze czy muzyce.Dzisiaj nie ma Pan juz sztuki tylko ,,inscenizacje i instalacje''.To że ich nie rozumiemy albo nam się nie podobają oznacza wg artystów,że nie dorośliśmy do ich ,,arcydzieł'',a nie że są one bezwartościowe jako dzieło sztuki.Ten krytykowany dzis pomnik jest po prostu bezpłciowy,nie mówi nic,niczego nie gloryfikuje a smukłośc kształtu nie podkreśla donioslości Bitwy Warszawskiej.To kolejna instalacja jak dziesiatki dzisiaj budowanych.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 12:39

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Odpowiem tak jak poniżej panu

cool..mam podobnie ugruntowane poglady,zwlaszcza ,ze codziennie mam do czynienia ze "sztuka" w jej roznych ,uzytkowych formach..
Ale jestem autentycznie wk...y tym ,ze taki projekt mogl wogole zaistniec..Wszedzie wkolo Patriotyczne zapewniania i deklaracje o wartosci tego co Polacy i Polska kultura wnosila i wnosi do dziedzictwa Swiatowego a tu sterczacy w gore Bolec..Do tego poziomu i miejsca Polskosc zostala sprowadzona..i nie ma w tym zadnego przypadku ! Mam abolsolutna pewnosc ,ze to kolejna polityczna prowokacja..i robienie posmiewiska z Polski i Polakow..
Zadaniem Architektury i Sztuki  przestrzennej jest przekaz mysli,koncepcji,utrwalenie przekazu..na wiele pokolen..i to jest uznany w swiecie Kanon oczekiwany i wymagany od tworcow uprawiajacy ta forme "sztuki"....a tu mamy sterczacy ,obrzezany w gore Bolec..kazdemu sie to chyba z tym kojarzy..a tobie nie ? Z czym ci sie to kojarzy ?
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 14:41

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na cool..mam podobnie

Mnoie się kojarzy z jednym z wiezowców w Dubaju mającym symbolizowac rozmach i nowoczesność.
Jabe

Jabe

28.02.2020 08:01

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Czasy się zmieniają ,formy

@xena  A jakie pomysły na sztukę ma obecna epoka?
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 11:58

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na @xena  A jakie pomysły na

Tu ma Pan rację pytając,Rzeczywiście dzisiejsza epoka nie ma żadnych pomysłów,a raczej chyba tylko jeden.-Aby żadne dzieło-literatura,sztuka,architektura,muzyka nie wygladało tak jak w poprzednich latach czy epokach.To powoli nawet staje się warunkiem.Twórcom rzeźb czy pomników wydaje się,że strzelistosc pod niebo to własnie symbol nowych czasów i epoki.No cóż artyści już nas przyzwyczaili do różnych dziwactw i wydumanych form w każdej dziedzinie sztuki.
Imć Waszeć

Dark Regis

28.02.2020 12:41

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Tu ma Pan rację pytając

Tu padło bardzo trafne sformułowanie. Ten pomnik, a właściwie pamięć o Bitwie Warszawskiej została nie tyle zgrundolona, ale po prostu obrzezana. Nie zgadza się ona z obowiązującą na zachodzie narracją, a twórcami tej narracji już Pani wie kto jest.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.02.2020 16:17

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Tu ma Pan rację pytając

Jak widać chore pomysły gotyckich architektów nadal zwyciężają, zamiast sensownej w swej estetyce i prostocie konstrukcji piramid egipskich.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 16:47

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Jak widać chore pomysły

Zdzisek..mowilem ci przejdz na whisky..poprawi ci natychmiast poziom kreatywnosci i percepcji..
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.02.2020 20:53

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Zdzisek..mowilem ci przejdz

Też coś tobie powiem, legendujący się paranoiku. W Polsce, jako goszczący raz po raz nie masz nic do powiedzenia.  Jak się nie podoba to zasuwaj, z powrotem do USA, do azbestów, albo na zmywak do KFC, tam będziesz mógł Afroamerykaninom opowiadać o swych wewnętrznych rozterkach.
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 21:28

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Też coś tobie powiem,

hihihi.teczowy zdzisku.( tu kisek ).wy teczowe komuchy, od zawsze lubowaliscie sie babrac w ludzkich  gownach i podgladac innych..no i widzisz jakie sa tego efekty w twoim zyciu ? :-)) do czego cie to doprowadzilo ? ;-) ( tu wink..nie przegap go ! ):-)) mozna uznac ,ze jestes ofiara choroby zawodowej :-)) Idz do ZUS moze ci dadza za to jakas rente Inwalidzka ?
Mowie ci.. przestan zlopac ta destylowana nalewke z "ziomniokow" przejdz na whisky,pojdz do spowiedzi..rzuc ksiedzu na tece w niedziele z prosba o nawrocenie..odmow koronke do Serca Jezusowego i od razu i od razu zmieni ci sie percepcja :-)) wtedy moze zaczniesz dostrzegac jak powazna jest ta twoja teczowa choroba..ale i ja mozna wyleczyc i zostac normalnym czlowiekiem..Nic straconego..Pzdr !!
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 00:02

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na hihihi.teczowy zdzisku.( tu

Podobnych do ciebie bałwanów spotkałem nie raz. Czystą egzemplifikacją twojego kanonu była niższa kadra "dowódcza" w WP
Jeden z drugim trep, za medalionik na szyi, albo książeczkę do nabożeństwa w szafce potrafił zgnoić żołnierza. Po 88 jak KK zaczął dogadywać się z Jaruzelem, te same trepy organizowały wycieczki do spowiedzi z okazji świąt wszelakich, pilnując czy ołtarzyk udekorowany jest na kompanii. Jedno się u nich nie zmieniło, co zdradza ciebie, daleko idące zainteresowania życiem seksualnym bliźnich i wyobrażaniem sobie wszelakich karkołomnych relacji. 
Trepem byłeś i trepem będąc zejdziesz z tego padołu łez .... maxilampusie
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 15:07

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Podobnych do ciebie bałwanów

No prosze..Teczowy zdzisek nam sie zaczyna zwierzac ..wystarczy nacisnac wlasciwy guzik :-))
Zdzisek byl "wyzsza kadra" w LWP.. Sierzant Sztabowy czy Politruk ? ;-))
Medaliki na szyi "nizszej kadry" irytywaly  go i wyprowadzaly z rownowagi :-)) oraz te "wycieczki do spowiedzi".hehehehe.. i to " dogadywania sie Jaruzelskiego z KK " ! Zgroza ! Zdrada Komunistycznych i Socjalistycznych idealow !! ;-))..
Z tym twoim bycie Bliznim dla mnie to troche przesadziles :-))
A co powiesz o rozprawianiu sie z taka "nizsza kadra" jak ja ? :-)) co bys zrobil jakby okazja ci sie nadarzyla ?
W Wojsku nie mogles mnie spotkac.bowiem .tacy jak ty nie ryzykowali dopuszczenia takich jak ja  do broni..bowiem doskonale wiedzieli ,ze zolnierz w PRL-u mojego pokroju  uzylby broni do strzelania w "niewlasciwym" kierunku ;-))
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 15:44

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na No prosze..Teczowy zdzisek

Nie brano takich jak ty do wojska z powodu: płaskostopia, hemoroidów i wrodzonego wodogłowia.
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 16:33

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Nie brano takich jak ty do

hehehe Inteligentna bestia z ciebie jak na Sierzanta Sztabowego hehehe..Rozszyfrowales mnie dokumentnie :-)) dodam,ze mialem dwie lewe rece do strzelania ..jak juz strzelalem to nie w tym kierunku w ktorym trzeba..co powodowala niezly poploch wsrod Sierzantow Sztabowych :-)) Po  5 tygodniach dostalem D .." zdolny do sluzby wojskowej w formacjach samoobrony " ale co sie usmialem to usmialem przez te 5 tygodni :-)) Zostalem Legenda ..:-))
 A ty ? jak tam dlugo byles ? Sluzyles wczesniej w ZOMO ?
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 17:12

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Nie brano takich jak ty do

zdzisek..Teraz na powaznie !
Rozumiem twoje zale i nienawisc..Cale zycie sluzyles wiernie Parti i Idei..To byl sens twojego zycia.
W pocie czola,palowales,ponizales.teroryzowales,tych ktorzy nie chceli zrozumiec i zaakceptowac jedynie slusznej lini..
Jestem pewien ,ze ta swoja "robote" wykonywales sumiennie i z oddaniem..Doceniano cie..robiles kariere..doszedles do poziomu "wyzszej Kadry" i stopnia Sierzanta Sztabowego..
Wiec gdy przeszedles na zasluzona emeryture..finansowa gratyfikacja byla rowniez niezla..
I tu sie zaczyna twoja tragedia..Epickich proporcji i rozmiarow !!..na miare Tragedi Hesioda czy Aristofanesa ;-((....
Przyszedl PIS i upierd..l ci polowe emerytury !!
Na dodatek aby spotegowac twoj bol,"twoje" pieniadze dal wykluczonym i ofiarom systemu ,ktory z takim zapalem wspierales..
Kuzwa Greckie tragedie w porownaniu do twojej to betka !
Moze przyniesie ci troche ulgi fakt ,ze to twoj ulubiony Lider Jaruzelski zapoczatkowal i wprowadzil w Polsce ten "dziki kapitalizm" ktory pozwolil dojsc do wladzy takim jak PIS !!
Ukladal sie z kapitalistami z Nowego Yorku juz 1985..a ty nic o tym nie wiedziales..
Tak wiec skieruj swe zale i nienawisc we wlasciwym kierunku bowiem PIS nie ma nic wspolnego z twoja upierd..a w polowie emerytura..
To jest efekt i skutek panujacej Demokracji i nic z tym nie zrobisz ..Pogodz sie z tym faktem,bo zawsze moze byc gorzej...Braun wspominal .ze sprawiedliwie bedzie odebrac wam emerytury i poslac na zasilki..a tego bys nie przezyl Pzdr.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 17:40

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na zdzisek..Teraz na powaznie !

G..., a, nie 5 tygodni byłeś w tzw syfie, nie wzięli ciebie. Toż to już na unitarce naucza się strzelania krótką serią, max trzy-cztery pestki na jeden cel. Ty walisz długimi i w efekcie niecelnymi seriami.
Domyślny avatar

megalampus

29.02.2020 18:25

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na G..., a, nie 5 tygodni byłeś

zdzisek..w Orzyszu zywa amunicja  na unitarce ? badz powazny :-)) dali potrzymac ..wycelowalem w nich i wszystko jasne..3 dni w kiciu :-)) nastepnym razem to samo :-)) i znowu ..az do skutku .. they have  got a message .woleli nie ryzykowac   :-))
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.02.2020 19:01

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na zdzisek..w Orzyszu zywa

ty i Orzysz. Legendujesz się bałwanie.
Tam się nie trafiało za idiotyzmy przy obsłudze kałacha. Poza tym. Zanimbyś trafił do Orzysza, to kole z sali dali by tobie taki kipisz, że do dzisiejszego dnia na wózku inwalidzkim byś jeździł. 
W syfie PRL panował system, taki sam jak w każdym innym syfie, nie istotne czy sowieckim czy amerykańskim. Zbiorowa odpowiedzialność!!!
Za mierzenie z broni do kogokolwiek w czasie ćwiczeń, czyszczenia broni etc, zmasakrowano by ciebie, a nie wysłano do Orzysza.
tricolour

tricolour

27.02.2020 20:47

@Autor
A ja, z oczywistej przekory, sugeruję, by wszystkie pomniki wymienić na takie uniwersalne bolce. Bolec z 1410 - upamiętni bitwę pod Grunwaldem. Z 2000 upamiętni problem milenijny starych Windowsów. Można nawet na jednym wyryć XXX i on też będzie trafny. 
Postuluję, by wybudować fabrykę bolców i oferować je na export, wraz z gotowymi napisami, a każdy sobie je dopasuje do własnej, narodowej historii.
foros

foros

27.02.2020 21:51

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Autor

3 mln sztuka bolca + koszty transportu. Nie wiem, czy będzie dużo chętnych.
Może taniej i lepie po prostu poskręcać zużyte szyny kolejowe, na to wrzucić neon + Morzeł w różowych okularach gratis
Imć Waszeć

Dark Regis

28.02.2020 12:44

Dodane przez foros w odpowiedzi na 3 mln sztuka bolca + koszty

Już lepsze te szyny, no bo jeżeli by Pan wrzucił na pomnik polskiego bohatera depczącego brodatych czerwonoarmiejców z szaleństwem komunizmu w oczach, to mogłoby to wywołać poważne reperkusje międzynarodowe.
kifaru

kifaru

27.02.2020 20:55

Użyłem słów niecenzuralnych na widok pomnika i frasobliwej gęby ministra Glińskiego. Pierwszy osąd zwykle jest w moim odczuciu prawdziwy, nie będę sobie tego odwracał dla sympatii wobec Kaczyńskiego. Niemniej to kolejny sposób na wyczerpanie jej zasobów. Wcześniej weta prezydenckie, wymiana rządu, wchodzenie w bliskie otoczenie decyzyjne ludzi wątpliwych, brak egzekucji prawa wobec notorycznych złodziei i grandziarzy, niejasne tło decyzyjne w polityce wobec Brukseli i Żydów, nie mówiąc o marnych efektach polityki wewnętrznej (program szkolnictwa nietknięty, zwłaszcza podstawowego i wyższego, informacja publiczna w TV Zenkopolo) - budzi we mnie myśli rezygnacyjne i chęć oddania w pysk takim rzeczom.
Nie da się poruszyć ludzi taką polityką bez idei, jaką serwuje dziś rząd Morawieckiego i dziwnie rozlazłe PiS.
Teutonick

Teutonick

27.02.2020 22:23

Dodane przez kifaru w odpowiedzi na Użyłem słów niecenzuralnych

Nic dodać, nic ująć...
Domyślny avatar

ruisdael

28.02.2020 13:00

Dodane przez kifaru w odpowiedzi na Użyłem słów niecenzuralnych

kifaru- myślę identycznie!!!
Imć Waszeć

Dark Regis

27.02.2020 21:42

A ja bym wybudował na placu Kierat Bitwy Warszawskiej o średnicy co najmniej 25 metrów, żeby podczas rocznic i masówek przykuwać do niego polityków, by ci w pocie i znoju pokazywali narodowi właściwy kierunek, w którym zmierzamy, zamiast tylko o tym zawile mówić.
paparazzi

paparazzi

27.02.2020 23:21

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A ja bym wybudował na placu

I to jest to!
Teutonick

Teutonick

27.02.2020 22:12

Póki co mam wrażenie, że tak gromko otrąbiona "polityka historyczna" w obszarze szeroko pojętej "kultury", w dużej mierze za sprawą działań podejmowanych z inicjatywy owego superministra z nadania starej, dobrej UDecji wraz z jego - mogącymi się pochwalić równie znakomitymi korzeniami - akolitami, polega w głównej mierze na "paleniu" poszczególnych tematów i zagadnień, które jak do tej pory pozostawały niezagospodarowane, podobnie jak "mistrz Wajda" swoim de facto gniotem potrafił na lata skompromitować tak bliski mu przecież rzekomo temat Katynia. Pozostaje pytanie czy więcej w tym wypływającej ze - wskazanego powyżej - skażonego źródła złej woli, czy można to raczej spokojnie zwalić na wrodzoną nieudolność wraz z ze skłonnością do ciaputowiczostwa
naszeblogi.pl
foros

foros

27.02.2020 22:18

Dodane przez Teutonick w odpowiedzi na Póki co mam wrażenie, że tak

Dokladnie tak. Osobiście stawiałbym, że jest to realizacja projektu politycznego centrali, a Gliński i inni są tu raczej narzędziami wykonawczymi. Z realizacji projektu wywiązują się dobrze o czym świadczy jego rosnąca pozycja i rola polityczna.
Domyślny avatar

megalampus

27.02.2020 22:27

Dodane przez foros w odpowiedzi na Dokladnie tak. Osobiście

sugerujesz ,ze to nastepny po Kaczynskim ?
Jak on zostanie nastepnym Geniuszem i Strategiem,to PIS w calej Polsce nawet na piwo w Biedronce nie uzbiera..
Teutonick

Teutonick

27.02.2020 22:38

Dodane przez foros w odpowiedzi na Dokladnie tak. Osobiście

Być może tak, kwestią do rozstrzygnięcia pozostawałoby pewnie to, w którym miejscu należałoby lokalizować tą realnie decyzyjną "centralę"...
Imć Waszeć

Dark Regis

27.02.2020 23:41

Dodane przez Teutonick w odpowiedzi na Być może tak, kwestią do

Są pewne ciche autorytety nie do ruszenia w żadnym układzie politycznym. Te nazwiska cichutko się przesuwają w tle za krzyczącymi dekoracjami, dlatego nikt nie zwraca na nie uwagi. Paluszek, to górna granica polskiej percepcji. Są to szefowie pewnych fundacji, thinktanków, instytutów, cisi posiadacze fortun z nieba, jacyś giermkowie finansjery, mecenasi. A może znamy kilka takich nazwisk?
Domyślny avatar

megalampus

28.02.2020 00:00

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Są pewne ciche autorytety nie

Ewa Kuklik-Bielinska..Dyrektor Fundacji Batorego :-)) tego jestem 100% pewny..
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

28.02.2020 00:50

"Mam nadzieję, że elektorat patriotyczny doceni starania Prawa i Sprawiedliwości by zgrundnolić politykę historyczną."
Polityka historyczna jest zawsze zgrundolona ponieważ jej celem jest ogłupianie odbiorców tejże polityki.
Polityka historyczna obchodzi się z historią czyli nauką jak z przymuszoną do prostytucji niewolnicą.
W polityce historycznej, nie liczą się fakty, tak samo jak  jak nie liczą się obszary domniemań i hipotez. Wszystko staje się narzędziem tworzącym w zależności od interesu "inwestora", albo tzw patriotę, albo tzw "kosmopolitę".
jazgdyni

jazgdyni

28.02.2020 09:22

Beznadziejna modernistyczna tandeta. Nędzna. Bo nawet takie też trzeba umieć zrobić.
Wymarzony pomnik winien napawać dumą i wzruszeniem.
Widocznie forsa jest tylko na pomnik, a na dumę i wzruszenie piniędzy nie ma.
Jestem rozrzutny (a co?) więc wyobrażałem sobie wspinający się łuk, niesymetryczny, stworzony z polskiej konnicy przygniatającej i rozbijającej tę Budionnego. Wyszłoby pewnie drogo, gdyby to zrobić ze szlachetnego brązu. Lecz nie mam wątpliwości, że musi to być monumentalne i tysiącletnie. Paskudnie to mówić, ale wyczucie w tym względzie miał Albert Speer.
Domyślny avatar

xena2012

28.02.2020 19:12

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Beznadziejna modernistyczna

A kto z dzisiejszych artystów nawet wyrzeźbi konia a cóż dopiero konnicę na miarę Pana projektu? Obecny pomnik raczej a nawet bardzo przypomina kształtem fikuśny wieżowiec w Dubaju.
foros

foros

08.03.2020 23:58

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Beznadziejna modernistyczna

bardziej to pasuje do bitwy pod Komarowem
Marek1taki

Anonymous

29.02.2020 16:44

Jest nowy projekt:
Walkiria
wpolityce.pl
Można by ją trochę wydekoltować na wczesną Merkel
joemonster.org
ręce trzyma lepiej niż wczesny Gierek w słynnym "pomożecie?" (25sek.)
youtube.com
Marek1taki

Anonymous

10.03.2020 23:14

Spór o pomnik c.d.
youtube.com
Radosław Gajda "zaorał".
foros
Nazwa bloga:
foros

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 642
Liczba wyświetleń: 2,892,264
Liczba komentarzy: 4,885

Ostatnie wpisy blogera

  • Po przegranej ze Szwecją
  • Skłamała czy zwyczajnie brak wiedzy? Minister edukacji o ocenie z zachowania
  • MiHaB

Moje ostatnie komentarze

  • Mateusz miał nie tylko udaną karierę ale i urzędniczą jako zastępcą dyrektora Departamentu Negocjacji Akcesyjnych w KIE. Jako taki miał wysokie kompetencje do negocjowania z różnymi podmiotami UE.…
  • Nie jest prawdą, że Mateusz wziął się znikąd. Wszyscy wiedzą skąd się wziął: z Solidarności Walczącej, której był jednym z najmłodszych bojowników, czynnie prześladowanych przez SB. Środowisko SW…
  • To trochę jak z Paderewskim czy Sienkiewiczem: kogo poważnego, w czasach wielkiej wojny czy wielkich rewolucji ineresował jakiśtam rzempołek grający melodyjki na klawiszach czy pisarczyk wymyślajacy…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bitwa pod Hodowem - najbardziej niezwykłe zwycięstwo husarii
  • Nowy program PiS: tąpnięcie płac w oświacie
  • PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

Ostatnio komentowane

  • RinoCeronte, No i po co to zmieniać? A komu to potrzebne?
  • RinoCeronte, Zaraz zaraz... Kiedy się skończył? Jeden dzień na Prima Aprilis, a potem cały rok cygaństwa?
  • NASZ_HENRY, @foros ... pisarczyku rzępolisz dalej mimo, że prima aprilis już się skończył😡

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności