Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

No nie. No nie da się milczeć!

danuta, 14.03.2019
 O ósmej rano obudziły mnie syreny wozów strażackich pędzących do pożaru na Placu Zawiszy. Ot, codzienność - choć redaktor Klarenbach powiedział, że płoną opony na Placu Unii (Lubelskiej), to tłumy niedoszłych pasażerów i kłęby czarnego dymu waliły zwykłą, prowincjonalną Grójecką.
Kto protestuje? AGROunia. Jakiś facet wrzuca do sieci filmik, w którym mówi, że państwo „nie jest przygotowane ani do rządzenia, ani do bronienia”, jeśli pozwoliło jabłkami i świńską tuszą zablokować ruch w mieście (niestety -racja!) - i ten facet natychmiast staje się reprezentantem niezadowolonej polskiej wsi, bo INNEJ REPREZENTACJI NIE MA!  Nie ma, bo nikt nie pomyślał, żeby taką reprezentację stworzyć, choćby jako przeciwwagę dla byłego PSL. Czy naprawdę tak trudno zapamiętać, że jeśli polska wieś nie zagłosuje na PiS, to PiS nie ma żadnych szans na rządzenie? (Nie ma nawet szans na bycie opozycją, bo zapanuje w naszym pięknym kraju tęczowy terror, zabójcza dyktatura zmiatająca każdy ślad normalności.) Po wyborach samorządowych przegranych w wielkich miastach to powinno być codziennie powtarzane jak mantra!
Wieś jest na skraju załamania. Jak byście się czuli, dzień po dniu, rok po roku widząc, że pracujecie na próżno? Że to nikomu niepotrzebne? Że to co wyprodukujecie jest traktowane jak śmieci i ma wartość mniejszą niż śmieci? Że wam za Waszą ciężką pracę latami nie płacą żadnego wynagrodzenia i śmieją się z Was, kiedy mówicie, że chcecie ocalić swoje gospodarstwo i dlatego do niego dopłacacie, niejednokrotnie się zadłużając? Jak byście się czuli, gdyby pozbawiono Was ostatniej nadziei na godne życie? Prawo i Sprawiedliwość było pierwszą nadzieją, bo nigdy dotąd wieś tak nikomu nie zaufała, i ostatnią nadzieją. Gdzie są ludzie, którzy powinni pomnażać ten kapitał, być tam, tworzyć mocne wsparcie dla rolników? Przypominam, że nowe samorządy są dopiero od roku, i w dodatku oplecione psl-owskimi klikami jak pajęczyną; najpopularniejsze działanie w takim towarzystwie to teraz sabotaż! Gdzie są ludzie, którzy stanęliby obok ministra Ardanowskiego, ŻEBY GO WSPIERAĆ W DZIAŁANIU? Oddano mu resort zmasakrowany przez 30 lat kręcenia lodów i wyprzedaży wszystkiego, praktycznie bez możliwości natychmiastowego dokonania zmian, z załogą w większości PSL-owską – i co dalej? Ile zakładów przetwórczych wróciło w polskie ręce? Ile cukrowni, młynów, magazynów, hurtowni? Iloma z nich zarządza państwo polskie? Kto dyktuje ceny skupu? Kto nadal decyduje, czy polskie zboże trafi na rynek, czy na opał?  
Oczywiście, można ze stoickim spokojem czekać na upadek kolejnego ministra, w międzyczasie wydając setki milionów na renowację miejsc, w których będą nas krzyżować za niepopełnione zbrodnie.  Można nobilitować kolejnych zadymiarzy, tak jak swego czasu KOD i Obywateli RP. Można pozwolić bandyckim gangom na spacyfikowanie kolejnych kampanii wyborczych, tak jak pozwolono im spacyfikować naszą kampanię samorządową w Warszawie. Można nadal poszukiwać centrum, choć od bardzo dawna centrum po prostu nie ma. To powinno wystarczyć, żeby przegrać, ale na wszelki wypadek należy bezwzględnie przestrzegać dwóch reguł:

1.Nie wolno  agresywnym, zaćpanym menelom odbierać poczucia bezkarności, bo kultura polityczna na to nie pozwala.
2.Nie wypada zdecydowanie iść do zwycięstwa, bo to taki.. ostry i mało inteligencki kurs!
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11013
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

14.03.2019 09:45

Pięknie napisane! Komuś bardzo zależy żeby polskie rolnictwo totalnie upadlo i będziemy kupować ziemniaczki w Biedronce za dychę kilogram jeśli już tego nie robimy.  U mnie na wsi już nikt ziemniaków nie sadzi. Pozdrawiam
Domyślny avatar

xwro

14.03.2019 10:06

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Pięknie napisane! Komuś

nie sadzi dla siebie czy na skup?
jak duża musiałaby być uprawa aby opłacało się wprowadzać te ziemniaki do obrotu dla ludności?
Pojedyncze gospodarstwa rolne to przeszłość. Rolnicy muszą albo odkupować ziemie od innych rolników albo jednoczyć siły. A wiadomo: gdzie polaków dwóch tam trzy opinie....
Tak samo górnictwo: dopłacamy do polskich kopalń a węgiel i tak jest importowany z rosji. Gdzie tu sens i logika?
danuta

danuta

14.03.2019 10:47

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Pięknie napisane! Komuś

Komuś? Wszystkim wokół zależy, i to jest naturalne, po co państwom unijnym i nie tylko unijnym taki konkurent. Lepszy byłby nędzarz, którego trzeba żywić, bo zabrano mu ostatni pług i ostatnie ziarnko zboża. Polscy rolnicy są bohaterami, bo to, że przetrwali 30 lat planowego niszczenia polskiej wsi i od zewnątrz, i przez kolejne postsowieckie rządy w "wolnej" Polsce, to wyczyn porównywalny z obroną prywatnej własności ziemi i gospodarstw przed sowieckim reżimem w latach 50. Zlikwidowano im rynki zbytu, zniszczono rodzimą produkcję na rzecz rolnictwa, wepchnięto w rujnującą budżety zależność od importu, bo polskie zakłady wyprzedano - i jednocześnie drastycznie obniżono ceny skupu WSZYSTKIEGO, co wyprodukowali. I jeszcze podpisano wieloletnie kontrakty na dostawy DROŻSZEJ żywności z zagranicy, żeby ten terror cenowy w Polsce utrzymać. Tu jest potrzebna komisja śledcza i program CELA+, bo to był niewyobrażalny bandytyzm!
Pozdrawiam!
Jabe

Jabe

14.03.2019 14:06

Dodane przez danuta w odpowiedzi na Komuś? Wszystkim wokół zależy

Kto postanowił sobie kupić droższą żywność, żeby ją potem drogo sprzedać?
danuta

danuta

14.03.2019 17:13

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Kto postanowił sobie kupić

RE Jabe: Na przykład sprzedane  przez towarzystwo KLD-SLD-PSL-PO zakłady przetwórcze. W apogeum zbiorów truskawek w Polsce działające u nas (czy tylko u nas?) hipermarkety  pozbywają się niesprzedanego towaru, droższego od polskich owoców 3-4 razy. Jak to robią? Ładują pełne TIR-y np. hiszpańskich truskawek i przywożą do punktów skupu w Polsce. Nie wiadomo, jaką cenę za ten zgniły towar otrzymują. Wiadomo, że po takim najeździe cena  na świeże polskie owoce drastycznie spada. Co roku to się dzieje! Potem ten zgniły towar przerabiają w zaprzyjaźnionych, czyli już do Polski nie należących zakładach przetwórczych, np na konfitury, po 6 zł malutki słoiczek, bo surowiec był drogi. W supermarketach, które do Polski nie należą, mnóstwo tego stoi, targetem są oczywiście polscy naiwniacy, którym się wmawia, że "Łowicz" to jeszcze polska firma.
Jabe

Jabe

14.03.2019 18:04

Dodane przez danuta w odpowiedzi na RE Jabe: Na przykład

Czyli jednak nie wiadomo, czy kupują drożej.
Darek65

Darek

14.03.2019 09:56

Gdzie byli rolnicy, jak sprzedawano polskie cukrowanie, kto stanął u boku P. Janowskiego, z którego zrobiono wariata. Min. Ardanowski krzyczy o przestrzeganiu zaleceń przed ASF. Czy rolnicy się stosują do tego? Czy zrobili strajk, zamieszki, jak trzeba go było wesprzeć w decyzji o odstrzale dzików ? Dużo się mówi i propaguje idee spółdzielczości, jako elementu, który wzmocni konkurencyjność. Czy rolnicy zakładają spółdzielnie, jednoczą się ? Nie, bo przecież te morgi są moje, nikomu ich nie oddam. Za to chętnie brali dotacje unijne i kredyty na niemieckie maszyny rolnicze, choć wielu ich ostrzegało, że ich na to nie stać. Tak dla polskiej żywności, tak dla polskiego rolnictwa, nie dla rolniczego kołtuństwa i postawy roszczeniowej.
danuta

danuta

14.03.2019 17:10

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na Gdzie byli rolnicy, jak

"Dużo się mówi" Od kiedy? Które media interesowały się problemami polskiej wsi dotąd? Jak w latach 90 wyglądała komunikacja? Ilu rolników miało dostęp do internetu? Ilu miało telefon komórkowy, czy choćby telefon w domu? Z Jankowskiego zrobiono wariata w warunkach idealnych do robienia wariatów z ludzi broniących majątku narodowego. .Z Jarosława i Lecha Kaczyńskich też usiłowano zrobić wariatów, zablokowano im możliwości komunikowania się z wyborcami, z premiera Jana Olszewskiego usiłowano zrobić nieudacznika, w bandycki sposób odwołano jego rząd,  z tego samego powodu. Spółdzielczość? Parę razy próbowano. Tylko że do każdej takiej spółdzielni dołącza reprezentacja przekręciarzy spod wiadomego szyldu. Ardanowski to jest minister, który ciężko pracuje, naprawdę chce wiele zrobić, wychodzi do ludzi, prosi o pomoc . Ale w życiu tych ludzi niewiele się zmienia, więc nie są skłonni do udzielania pomocy. Nie dlatego, że są roszczeniowi, to jest wierutna bzdura. Ratują ziemię własnym kosztem, kosztem swoich dzieci,to jest postawa roszczeniowa? To jest brak zaufania,przekazywany z pokolenia na pokolenie, i słusznie, bo każdy mędrek uważa za swój obowiązek wylać wiaderko pomyj na polskiego chłopa - ot, tak, żeby się samemu lepiej poczuć.  Skutki społeczne i gospodarcze takiego mędrkowania odczuwamy od dziesięcioleci, ale trzeba było dopiero PiS i jego (cokolwiek protekcjonalnego) otwarcia na "prostych ludzi", żebyśmy to zauważyli
Jan1797

Jan1797

14.03.2019 21:12

Szanowna Pani,
Paradoks skojarzenia; radzieckie spółki rolne o pruskim zapachu i drugi, historyczny, pociągi
przyspawane do szyn z powodu ich zawartości, żywności wywożonej na wschód pod płaszczykiem
innych towarów.
Dla mieszczucha wyskok Pana Kołodziejczaka w momencie awantury o jakość mięsa wołowego
i po pierwszych odczuwalnych efektach akcji owocowych dni w miejscach pracy i nauki raczej
irracjonalny. W otoczeniu powyższego pana pojawiają się „chadecy ze ZSL-u". Salon jak na życzenie
alarmuje pytaniem; „Czy wieś pójdzie do głosowania”? Fora odpowiadają a jakże po wypowiedzi
Kalinowskiego na temat uchodźców,„koniczynka już jest paszą".
Osobiście nie mam ochoty na finansowanie wschodniego menu. Jan
Marek1taki

Anonymous

14.03.2019 22:38

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Szanowna Pani,

A pociągi nie zostały przyspawane do szyn przez tych, którzy pilnowali wysyłania transportów do CCCP a zamierzali odsunąć PZPR od władzy i tylko się przeliczyli ze skalą spontaniczności w skali makro?
danuta

danuta

15.03.2019 12:27

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Szanowna Pani,

Co do Pana Kołodziejczaka nie mam złudzeń. Raczej nie pracuje w swoim gospodarstwie, o ile w ogóle je ma. Problem w tym, że już go wypromowano (prawdopodobnie ZSL, wspierany przez innych totalniaków, być może z zagranicy również) na "szansę dla polskiej wsi" i uruchomiono kampanię przeciw ministrowi Ardanowskiemu, który od początku przestrzega przed tą ustawką. Doskonale wiem, że nie o żadne dobro wsi Panu Kołodziejczykowi i jego kompanom chodzi, podobnie jak KOD i "Obywatelom RP" nie chodzi o konstytucję czy praworządność. Tylko - dlaczego minister Ardanowski walczy z tym SAM? Dlaczego pozostawiono go samego?
Jan1797

Jan1797

16.03.2019 10:56

Dodane przez danuta w odpowiedzi na Co do Pana Kołodziejczaka nie

Ad 14-03-2019 [22:38] - Marek1taki,
Byłem nieprecyzyjny, przyspawano wagony, a był to czas kartek na wszystko. Wagony
z wywożoną żywnością przyspawano dla udowodnienia kłamstwa, bez udziału, całe szczęście
ówczesnej intelektualnej opozycji.
Ad 15-03-2019 [12:27] - Danuta | Szanowna Pani,
Nie uważam by minister, był sam, zorganizowano szereg ważnych spotkań ze związkami rolniczymi.
Przedyskutowano wiele problemów, nam pozostaje porównanie linku do cen przed .2014 włącznie;
https://www.agropolska.p…
Uruchomiono Ogromne fundusze w programie przeciwdziałania skutkom suszy i to, jak zabierały się
gminy do raportów suszowych, moim zdaniem, było przyczynkiem i sednem odwetu ZSL a sam Ardanowski
obnażył wartość i jakość pomocy poprzedników dla rolnictwa i wsi, efekt; https://www.agropolska.p…
Oczywiście 500+, likwidacja patologii w handlu ziemią to elementy tej polityki, których już nikt
dzisiaj nie zauważa. Dziękuję za wpis. Jan
14-03-2019
[22:18] - Marek1taki | Nie uważam pałowania za właściwy zamiennik rozmów. Po słynnej wypowiedzi
Wałęsy przestałem tytułować go prezydentem. Policja zachowuje się wzorowo z szacunkiem dla
protestujących bo wśród nich może się zdarzyć nasz rolnik, a zielone ludziki są na pewno. Pozdrawiam
.
Jan
Marek1taki

Anonymous

14.03.2019 22:18

To wina służb i min, rolnictwa, którzy uczestniczyli w zadymie "rolników" na autostradzie.
Guzik mnie obchodzi czy zadyma ma papierek legalizujący demonstrację gdy zakłócającą ruch uliczny. To jest z zasady nielegalne (zakłócenie porządku publicznego i ruchu drogowego) i powinno być pałowane. Urządzają sobie seanse chodzenia przez przejście dla pieszych na drogach krajowych dla celów demonstracyjnych, a policja zamiast stanąć i kierować ruchem i raz na godzinę przez takie przejście puścić pieszych (mandaty+ dla nierespektujących to dochód dla budżetu).
Po co komu zielone ludziki jak są zielone ludziki?
Domyślny avatar

Valdi

15.03.2019 00:39

Danuto Nasze Blogi są od pewnego czasu manipulowane. Pewno zdajesz sobie z tego sprawę, jednak warto zwrócić uwagę na kilka osób które robią to prawdopodobnie po fachowym przygotowaniu. "rolnik z mazur" , "Jabe" - oczywiście jest ich więcej - pojawiają się regularnie stosując taktykę dobrze znaną z np. kultowej powieści Rymkiewicza "Rozmowy polskie latem 1983". Tacy dwaj panowie Mareczkowie .... niby "tak" a jednak "nie" a w ogóle wszystko jest do d... Nietrudno odgadnąć jakie powodzenie na taka narracja w "ogrodach piwnych". Uważam, że jedynym sposobem pozbycia się natrętów jest możliwość ich blokowania. Ostatecznie wpisy na blogu są własnością blogera i nie powinien tracić czasu odpowiadając na manipulacje. Pozdrowienia.
danuta

danuta

15.03.2019 12:32

Dodane przez Valdi w odpowiedzi na Danuto

Sprawdź, od kiedy tu jestem. Wiem kto jest kim.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

15.03.2019 13:05

Dodane przez danuta w odpowiedzi na Sprawdź, od kiedy tu jestem.

Młoda jesteś.
Domyślny avatar

Michał W.

15.03.2019 15:26

Dodane przez Valdi w odpowiedzi na Danuto

@VALDI Podzielam opinię. Pozdrawiam.
Gniewko

Gniewko

15.03.2019 08:57

Zgadzam się w 100% z postulatami AgroUnii. PiS w kampanii wyborczej obiecywał, że powstrzyma imigrację, zamiast tego ją zwiększył do niebotycznych rozmiarów, dlatego przegrał w dużych miastach, gdzie ją widać. To samo dotyczy wsi, bo dopuścił do tego, że polscy rolnicy nie mają możliwości sprzedawania swoich produktów w Polsce. PiS mając możliwość przeforsowania ustaw zmieniających tę sytuację, nic nie robi, przez co dobija polskie rolnictwo. PiS tylko dogadza zachodnim korporacjom dlatego wróże im przegraną także na wsi.
danuta

danuta

15.03.2019 11:44

Dodane przez Gniewko w odpowiedzi na Zgadzam się w 100% z

Pomieszanie z poplątaniem. Jak zwykle. Gniewko drogi, PiS jest pierwszą partią, która dostrzegła rolników i ich problemy! Więcej- PiS jest pierwszą partią, która dostrzegła, że rolnik to nie jakiś bezmyślny, brudny i zły stwór, lecz człowiek, Polak, uczciwie i ciężko pracujący.Wiesz czym jest tzw. AGROunia? Totalniacką ustawką. Taką samą jak KOD czy Obywatele RP. Jak myślisz, kim z zawodu jest Kołodziejczak? Ja sądzę, że pianistą. Przyjrzyj mu się, będziesz wiedział dlaczego
Gniewko

Gniewko

15.03.2019 12:37

Dodane przez danuta w odpowiedzi na Pomieszanie z poplątaniem.

Czyżby ich postulaty, żeby w Polsce mogły być sprzedawane polskie produkty to też ustawka i nieuprawnione żądanie ??? Myśli pani, że takie oskarżanie wszystkich co się nie zgadzają z PiS-em, że są totalniakami albo ruskimi agentami długo może działać ? Ludzie odczuwają działania rządu na własnej skórze i taka bezczelna propaganda broniąca PiS zachęca ich do bardziej radykalnych działań. Wystarczyłoby wprowadzić ich żądania w czyn, to znaczy znaczyć polską żywność i spowodować, że w marketach byłoby co najmniej 50% polskich produktów.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

16.03.2019 12:52

Dodane przez Gniewko w odpowiedzi na Zgadzam się w 100% z

"PiS w kampanii wyborczej obiecywał, że powstrzyma imigrację, zamiast tego ją zwiększył do niebotycznych rozmiarów, dlatego przegrał w dużych miastach"
W jakim dużym mieście PiS miałby szansę wygrać?
I niby jaki wpływ miała na to polityka migracyjna?
Domyślny avatar

Michał W.

15.03.2019 15:05

Nie znam sytuacji na polskiej wsi, być może nie jest ona najlepsza, ale mimo to nie podzielam pesymizmu co do tego czy i jak rolnicy zagłosują w najbliższych wyborach parlamentarnych.  Dotychczasowe działania obecnego  rządu na wielu innych niż rolnictwo polach dają dobre skutki odczuwalne również przez ludność wiejską - to po pierwsze. Ponadto jeśli nawet obecnej ekipie nie udało się jeszcze radykalnie poprawić sytuacji rolników, to przynajmniej słyszymy  zapowiedzi konkretnych działań, na przykład w sprawie ustanowienia cen minimalnych na produkty rolne. A wiarygodność rządów PiS została już przez ostatnie 3,5 roku dostatecznie potwierdzona. Widzą to wszyscy, a więc  także i rolnicy. Słowem - jesienią będzie dobrze! A może nawet lepiej! :)
Jabe

Jabe

15.03.2019 15:38

Dodane przez Michał W. w odpowiedzi na Nie znam sytuacji na polskiej

Wieś jest przyzwyczajona do dotacji i z pewnością przychylnie przyjęła plusy rozdawnicze. W to się również wpisuje administracyjne ustalanie cen. Tak będzie dopóki postępująca maduryzacja nie sprawi, że się zaczną orientować, że i oni za tę troskę płacą.
danuta
Nazwa bloga:
Szkodnika komentarz perfidny
Zawód:
aktualnie bez zawodu
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 216
Liczba wyświetleń: 1,782,949
Liczba komentarzy: 2,507

Ostatnie wpisy blogera

  • Budzimy się powoli
  • Przyjacielowi
  • Czy damy radę?

Moje ostatnie komentarze

  • Alina@WarszawaPrzeczytałam - i to nie jest odtrutka. To są wszystko rzeczy oczywiste, z których nie zdawaliśmy sobie sprawy tylko w czasach Magdalenki i parę lat później. Od nocy 4/5 czerwca 1992…
  • Wyborcom nie "wisi", wyborców jest po prostu za mało, a (re)prezentacja dzisiejsza PiS, z paroma chlubnymi wyjątkami, nie zachęca młodych pokoleń pomimo obecności w tej partii wielu wspaniałych…
  • @sakeBezmyślnym ujadaniem na wszystkich, którzy ośmielają się uświadamiać PiS, dlaczego jego własny elektorat nie jest w stu procentach zachwycony i dlaczego nie pojawia się nowy, robi się więcej…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Ściema
  • Prawdziwa twarz Doriana Graya
  • Rzecz o martyrologii przaśnych staruszków

Ostatnio komentowane

  • JzL, Putinowski  atak na prezydenta Od kilku dni radykalnie wzmógł się atak na Prezydenta ze strony mediów Tuska. W końcu, czy może być lepszy moment, niż rosyjskie akty dywersji, żeby rozpętać…
  • Jabe, Co PiS zrobił przez te dwie kadencje?
  • Jan1797, "70 procent młodych... Jesteśmy."Tu kończy się aprobata i akceptacja dla dalszej treści, Pani Danuto, a ciśnie się wręcz odpowiedź pełna tupetu, może nawet niegrzeczna. I co w związku z tym, że…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności