Dlaczego Zespól Laska rejteruje z debaty w PAN?

Powód wydaje się banalny. Wyobraźmy sobie tę debatę. Z jednej strony eksperci zespołu Macierewicza: profesorowie Binienda, Rońda, Obrębski, Nowaczyk, doktorzy inżynierowie: Berczyński (główny konstruktor boeinga), Gajewski (członek ISASI), Szuladziński i inn.
Z drugiej strony Zespół Macieja Laska, skład: Maciej Lasek: pilot specjalizujący się w szybownictwie, ekspert ds. mechaniki lotu, 3 magistrów z PLL Lot: inżynier radiooperator, pilot - instruktor i  inżynier  obaj z komórki ds. jakości i bezpieczeństwa lotów oraz pani magister specjalistka od prawa lotniczego.

Dochodzi do gorącej kwestii: był wybuch w powietrzu czy go nie było?
Z jednej strony dwóch belwederskich profesorów, z dorobkiem naukowym, międzynarodowymi nagrodami, jeden z nich to balistyk, który projektował pocisk przeciwpancerny i silniki do F-16, drugi specjalista od materiałoznawstwa. Na podstawie zdjęć prezentujących szczątki samolotu i rozkład tychże twierdzą oni, że najprawdopodobniej doszło do wybuchu w powietrzu.
Z drugiej występuje mgr pilot Jedynak z PLL Lot twierdząc, że wybuchu nie było, ponieważ nie został on zarejestrowany na rejestratorach.
Oczywiście to nie mgr pilot Jedynak powinien przedstawiać referat o wybuchach bądź ich braku. Jego specjalizacja jest bowiem inna, nawet w komisji Millera był członkiem podkomisji lotniczej. Powinien wystąpić dr inż. Żurkowski, szef podkomisji technicznej, albo któryś z 10 pułkowników lub majorów, jego podwładnych. Póki co jednak nabrali oni wody w usta, a mediom o eksplozjach opowiadają piloci.

Wiemy już dlaczego warunkiem zaistnienia konferencji prof. Kleibera jest brak w niej profesorów Rońdy i Obrębskiego, być może jakichkolwiek profesorów.

Spróbujmy przy okazji porównać komisję ds. zbadania katastrofy smoleńskiej z takąż samą komisją ds. zbadania katastrofy w lesie kabackim.

Las Kabacki, komisja państwowa:

Zbigniew Szałajda – wiceprezes Rady Ministrów, przewodniczący komisji
Janusz Kamiński – minister komunikacji, zastępca przewodniczącego komisji
Stanisław Bielecki – wiceprezydent Miasta Stołecznego Warszawy
płk Marian Chrzan – główny inspektor bezpieczeństwa lotów Ministerstwa Obrony Narodowej
płk Antoni Milkiewicz – naczelny inżynier Wojsk Lotniczych
Leszek Pietrasiński – przedstawiciel Prokuratora Generalnego
Marian Piłat – dyrektor naczelny Instytutu Lotnictwa
płk Jerzy Słowiński – dyrektor naczelny PLL LOT
gen. bryg. pil. Józef Sobieraj – dyrektor generalny lotnictwa cywilnego
Andrzej Sokołowski – zastępca przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów
płk Stefan Szczeciński – Wojskowa Akademia Techniczna
gen. bryg. Zenon Trzciński – zastępca komendanta głównego Milicji Obywatelskiej
płk poż. Włodzimierz Tessar – zastępca komendanta głównego Straży Pożarnych

Katastrofa smoleńska, komisja państwowa:

Jerzy Miller (minister spraw wewnętrznych i administracji) – przewodniczący (do 28 kwietnia płk rez. pil. Edmund Klich[5])
płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski (szef Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów) – zastępca przewodniczącego
mgr Agata Kaczyńska (sekretarz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL)) – sekretarz

Las Kabacki, Podkomisja Techniczna:

płk Antoni Milkiewicz – naczelny inżynier Wojsk Lotniczych,
płk prof. dr hab. inż. Stefan Szczeciński – Wojskowa Akademia Techniczna (szef podgrupy silnikowej),
płk mgr inż. J. Walkiewicz – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych (szef podgrupy płatowcowej),
ppłk mgr inż. Z. Kaczmarczyk – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych (szef podgrupy elektroautomatyki i przyrządów pokładowych),
mjr mgr inż. E. Dzięcioł – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych (szef podgrupy radiowej),
płk mgr inż. B. Praga – Dowództwo Wojsk Lotniczych (szef podgrupy badania eksploatacji).
Podkomisja współpracowała ściśle z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych, Wojskową Akademią Techniczną, Politechniką Warszawską, Instytutem Lotnictwa, Dyrekcją Generalną Lotnictwa Cywilnego, działem technicznym PLL LOT, Zakładem Kryminalistyki KG MO, Centralnym Biurem Konstrukcji Łożysk Tocznych, Instytutem Mechaniki Precyzyjnej, WSK-PZL Rzeszów i Warszawa-Okęcie, biurami konstrukcyjnymi samolotu i silnika, Instytutem Naukowo-Badawczym Lotnictwa Cywilnego ZSRR i Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 4

Katastrofa Smoleńska, Podkomisja Techniczna

dr inż. Stanisław Żurkowski[10] – przewodniczący (członek PKBWL[11])
płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki[10] – zastępca przewodniczącego
mjr mgr inż. Dariusz Dawidziak[10]
ppłk mgr inż. Dariusz Majewski[10]
mjr mgr inż. Leszek Filipczyk[10]
mjr mgr inż. Artur Kułaszka (ITWL)[10]
prof. dr hab. inż. Ryszard Krystek[10]
mgr inż. Piotr Lipiec[10] (PLL LOT[12])
mgr inż. Władysław Metelski[10]
ppłk dr inż. Sławomir Michalak (ITWL)[10]
ppłk mgr inż. Janusz Niczyj (ITWL)[10]
płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz[10]
mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek[10]
mgr inż. Wiesław Wypych[10] (PLL LOT[12])
ppłk mgr inż. Cezary Musiał[10]

Jakie stąd wnioski?
1. Władze PRL zapewniły swojej komisji najwyższego rzędu czapkę polityczną, dzięki czemu nie miały one problemów ze współpracą potrzebnych instytucji.
2. Władze III RP zapewniły swojej komisji zerową czapkę polityczną, dzięki czemu do dziś nie pozyskała ona podstawowych dowodów. Rolę komisji de facto pełniła podkomisja lotnicza.
3. W PRL katastrofę samolotu cywilnego badali głównie wojskowi. Dlaczego? Przypuszczam, ze dlatego, iż to wojsko ma w Polsce najlepszych specjalistów od samolotów odrzutowych.
4. W III RP badanie katastrofy wojskowego samolotu wzięli na siebie głównie cywile. Dlaczego?  Przypuszczam, ze dlatego, iż to wojsko ma w Polsce najlepszych specjalistów od samolotów odrzutowych, zwłaszcza wojskowych samolotów odrzutowych.
5. W PRL katastrofa pasażerskiego iljuszyna została wyjaśniona.
6. W III RP komisja przedstawiła raport.

Tak przy okazji, czy ktoś może wie, czy płk prof. dr hab. inż. Stefan Szczeciński, płk mgr inż. J. Walkiewicz, ppłk mgr inż. Z. Kaczmarczyk, mjr mgr inż. E. Dzięcioł, płk mgr inż. B. Praga, przed katastrofą w lesie kabackim, brali udział w badaniu jakichś katastrof lotnicznych? Bo jeśli nie, to, wg współczesnych standardów, biorąc się za wyjaśnienie tamtej katastrofy byli oni niekompetentnymi laikami, szalbierzami, ludźmi nieuczciwymi.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika dogard

23-09-2013 [20:10] - dogard | Link:

zla woli ludzi tuSSeka w wyjasnianiu tego ZAMACHU...