Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Nie rozumiem dlaczego część Polaków zamierza głosować na PO!

krzysztofjaw, 07.02.2023
Zupełnie tego nie rozumiem. I nie chodzi mi o tych, którzy głosując na PO spodziewają się powrotu do utraconych profitów wynikających z rządzenia lub też demoliberalnych oraz lewackich  i ideologicznych fanatyków. I nie chodzi mi także o ludzi, którzy nie czują się Polakami a obywatelami Europy albo świata  i wstydzą się polskiego pochodzenia. Mi chodzi o zwykłych Polaków, którzy biorą udział w wyborach, ale i tych, którzy z zasady nie biorą w nich udziału, bo tak naprawdę - w moim odczuciu - wyborcza absencja jest też pośrednim głosowaniem na PO i totalną opozycję. 
Czy naprawdę tak trudne jest żeby np. wziąć sobie kartkę A4 i podzielić ją długopisem na cztery pola oraz napisać sobie, co indywidualnie dla mnie było i jest pozytywne i negatywne w czasie obecnych rządów i co by było, gdyby ZP utraciła władzę oraz porównawczo spisać pozytywy i negatywy rządów PO i co by było, gdyby dziś PO rządziła. 
A do tego na odwrocie kartki polecałbym podzielić ją tymże samym długopisem na dwa pola: dotychczasowy przedwyborczy program PiS (ZP) i takiż sam program proponowany przez PO i inne na dzisiaj totalnie opozycyjne ugrupowania. 
Można też odpowiedzieć sobie tylko na jedno pytanie: Kiedy mi i szerzej moim najbliższym żyje i żyło się lepiej - czy w czasie ówczesnych rządów PO-PSL czy w czasie obecnych rządów PiS (Zjednoczonej Prawicy)? Warto też uzupełnić nasze odczucia o odpowiedź na pytanie: Za których z tych rządów czuliśmy i czujemy się jako zwykli ludzie bardziej dowartościowani podmiotowo  oraz odczuwaliśmy i odczuwamy, że jako Polacy jesteśmy przez rządzących traktowani z szacunkiem i to we wszystkich grupach społecznych, wyodrębnionych np. ze względu na wiek, wykonywany zawód, pochodzenie społeczne i narodowe, światopogląd i poglądy polityczne, stan rodzinny, miejsce zamieszkania, płeć, uzyskiwane dochody, itd. 
Tyle tylko, że dokonując proponowanej przeze mnie polityczno-społeczno-ekonomicznej analizy należy być szczerym wobec siebie i uwolnić się od lejącej się powszechnie medialnej propagandy, i to zarówno tej opozycyjnej jak i rządowej. Trzeba po prostu niejako "wyjść z siebie" oraz apolitycznie popatrzeć zupełnie racjonalnie i rozumowo na swoje życie: kiedyś i dziś.  Koniecznym jest też całościowe spojrzenie na ośmioletnie rządy PO-PSL i niemal też ośmioletnie rządy ZP (PiS). Pozwoli to bowiem  wyeliminować w naszej analizie wpływ czynników niezależnych od Polski jak np.: pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie i związany z tym kryzys energetyczny, i wysoka inflacja. 
Choć można też zastanowić się co by było gdyby taka kryzysowa sytuacja międzynarodowa wystąpiła w czasie rządów PO-PSL. Taką wsteczną społeczno-polityczną projekcję porównawczą można też odnieść do całości rządów, czyli zastanowić się gdzie jako Polska i Polacy byśmy byli, gdyby przez 8 ostatnich lat dalej rządziła PO-PSL. 
I po dokonaniu tych wszystkich lub części przedstawionych powyżej propozycji można podjąć racjonalną i naprawdę indywidualną decyzję na kogo zagłosować: czy na PiS (ZP) czy na PO (KO). 
W wyborach będą startowały też i inne partie, ale umówmy się, że żadna z tych partii nie ma szans na samodzielne rządzenie i ewentualnie będą mogły zostać (jak zajdzie taka potrzeba) koalicjantami dwóch największych ugrupowań. Hipotetycznie można się np. spodziewać koalicji KO-PSL-Lewica-2050 Hołowni oraz kolacji ZP-Konfederacja w połączeniu z niezatapialnym PSL. Może też w najbliższym czasie przedwyborczo wypłynie jakaś nowa formacja, która skorzysta z "efektu nowości" i uzyska kilka procent poparcia i będzie mogła wejść w koalicję z ZP (PiS) lub KO (PO). 
P.S.
Czytelnicy i komentatorzy moich tekstów zapewne domyślają się, że dokonana przeze mnie proponowana analiza kompletnie wyklucza głosowanie na KO (PO) i ewentualnych jej powyborczych koalicjantów. Nic, ale to nic za nimi nie przemawia, choćby i stawali na głowie klaszcząc łapkami. Mam wiele zastrzeżeń do PiS-u i jego rządów, szczególnie w kontekście powolnego poddawania się naciskom Unii Europejskiej, ale na teraz sądzę, że podczas jesiennych wyborów znów na ZP zagłosuję.
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 
http://krzysztofjaw.blog…;
[email protected] 
Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. 
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! 
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 
Paypal: paypal.me/kjahog
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 14920
tricolour

tricolour

07.02.2023 13:38

@Autor
Pan rzeczywiście nie rozumie w czym rzecz, postaram się krótko wyjaśnić, ale bez nadziei, że pan zrozumie. Nie, że Pan nie może, ale dlatego, że nie chce.
Otóż tak: to, jak żyję nie zależy od żadnej partii, a wyłącznie ode mnie więc nie myślę kategoriami sprzedawczyka i klakiera, który się kłania i całuje ręke pana swego.
To, co nazywa pan programem jest śmiechu warte, bo ten program w swej istocie i myśli dalekosiężnej to podporządkowanie Polski. Jedna partia robi to otwarcie, druga skrycie, swoim artykułem pyta pan czy lepszy złodziej bez maski, czy w masce.
Po trzecie: poziom zohydzenia jest tak wielki, że na Pana partię mogę najwyżej narobić. Otwarcie: mogę narzygać, a potem nasrać i jestem też pewien, że w drugą stronę jest identycznie więc proszę nie zadawać pytań, dlaczego ludzie nie głosują na obesrane.
Przepraszam za dosadny wpis, ale to, na kogo głosujemy, nie zależy od podziału kartki na dwoje.
smieciu

smieciu

07.02.2023 14:00

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Autor

Według mnie jeśli ktoś zadaje takie pytanie to oznacza że faktycznie chyba niewiele rozumie.
Najlepsze jest jest że autorowi zdarza się nie tak całkiem rzadko pisać krytycznie o poczynaniach rządu. Dziwne jest że nie rozumie że ktoś tą krytykę bierze na serio, ma swoje zasady i nie chce głosować na partię, która poza iluzoryczną poprawą stanu materialnego nie zmieniła w Polsce nic.
Warto zauważyć że jeśli 500+ jest Polakom wciąż potrzebne i ważne dla ich budżetu domowego to oznacza jednocześnie że rząd PiS nie wydobył polskiej rodziny ze stanu zapaści, w której podobno była za PO. Bo wciąż ta rodzina musi polegać na rządowym wsparciu, jałmużnie. Wciąż nie jest zdolna do samodzielnego bytowania, opłacania swoich potrzeb za pomocą swojej własnej pracy.
Czesław2

Czesław2

07.02.2023 14:10

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Według mnie jeśli ktoś zadaje

O co ci facet chodzi. Że niemcy nie płacą polskim niewolnikom? To potencjalni niewolnicy sądzili , że będzie inaczej? Jeśli tak, to dobrze, że im niemiec nie płaci. Czy w tej firmie w której hitlerowiec chciał gazować pracowników i wygrał proces pracują nadal polacy? Sądzę, że walą drzwiami i oknami. Przecież chcesz nas przyłączyć jako land. Intencji nie ukryjesz, choćbyś się zesrał.
smieciu

smieciu

07.02.2023 14:11

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na O co ci facet chodzi. Że

Ja nie ukrywam swoich intencji faktycznie, ale że do ciebie nie docierają... Co ja na to poradzę?
Cały problem w tego typu dyskusjach polega na tym że rozmówcy nie definiują o co im chodzi. Przykładowo wyborca PiS nigdy nie używa konkretów. Nie powie jakiej Polski by chciał gdyż natychmiast okazałoby się że rząd nic nie zrobił dla powstania takiej Polski. Stąd wszystko następnie sprowadza się do słownych przepychanek i wciskania oponentowi idei, których nie wyznaje.
Ludzie głosują na PO z prostych powodów
1. Wierzą że na kogoś trzeba oddać głos.
2. Nie trawią pisowszczyzny.
3. Jak większość Polaków, są zwolennikami UE
4. Nie mają alternatywy. Nie chcą zagłosować na błazna Hołownię czy dziwaczny zlepek, którym jest Konfederacja. Zostaje PO. Typowa europejska partia bez zasad, stanowiąca opozycję wobec PiS: typowej europejskiej partii udającej że ma zasady.
Czesław2

Czesław2

07.02.2023 14:12

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ja nie ukrywam swoich

To tylko Tobie się wydaje, że nie docierają.
sake3

sake2020

07.02.2023 15:14

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ja nie ukrywam swoich

@smieciu....Raczej z rzadka pan odpowiada na moje komentarze ,niemniej postaram się przedstawić swoje zdanie. Ludzie nie głosują  na PO tylko z tych powodów które pan podał.Skupię się na punkcie 2.Dlaczego ludzie nie trawią pisowszczyzny.co w niej jest aż ta złe? Myślę,że to ma źródło w naszej polskiej przypadłości-  bezrefleksyjnego przykładania się do każdej krytyki rządu czy PiS-u .Polacy słabo zorientowani od poczatku jego rządów walili w PiS jak w bęben Nie obchodziło ich że Polska poplatformiana była na wskroś przeżarta korupcją,że tarapia szokowa Balcerowicza pozostawiła trwałe ślady. PiS nie miał wsparcia w nikim,ani w UE,ani we własnym narodzie tak łatwo nadstawiającym ucha na haniebne wypowiedzi opozycji,na antypolskie działania eurognid. Nie miał nawet wsparcia na NB,bo tu nie było dnia żebyście nie atakowali rządu ,zwolenników, czy wyborców PiS-u.Ile mi się oberwało od was inwektyw kiedy starałam się wam to tłumaczyć? Nie ma dobrego rządzenia bez atmosfery potrzebnej do tego.Nie ma dobrego rządzenia przy nieustannym lawinowym i nienawistnym ataku.Pan lekko powie-nie trawią pisowszczyzny .Ja powiem -im wmówiono i zaszczepiono nienawiść do pisowszczyzny. Tyle że po wygranych przez PO wyborach nie będzie można już się wypowiadać inaczej niż dobrze o triumfalnym powrocie PO do władzy. O ile w ogóle wolno się będzie wypowiadać.
Darek65

Darek

07.02.2023 15:54

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu....Raczej z rzadka

@sake"
PiS nie miał wsparcia w nikim,ani w UE,ani we własnym narodzie" - I tu się mylisz. Po wyborach w 2015 roku PIS mógł zrobić wszystko, włącznie ze zmianą tej patologicznej Konstytucji. Takie miał poparcie. Zamiast zmienić fundamenty Polski, wzmocnić je, to się rozmienili na drobne. Nie mówię, że wszystko zrobili źle, bo wiele rzeczy zrobili dobrze. Tylko tej najważniejszej rzeczy nie zrobili. Zmiana konstytucji, a co za tym idzie dezubekizacja Polski, naprawa wymiaru sprawiedliwości. Tego już by nikt nie zakwestionował. W 2017 r. wewnętrzny zamach stanu w PIS-ie zniweczył nadzieje na te zmiany. Do władzy dostał się (lub został namaszczony) oszust i sługus banksterów Morawiecki.
sake3

sake2020

07.02.2023 16:37

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na @sake"

@Darek......Chyba  smieje sie pan ze mnie mówiąc o deubekizacji.Żeby było to takie łatwe to by PiS ją przeprowadził.To własnie opór starych ubeckich i komuszych sił przy waszym wsparciu to utrudnił. Teraz zresztą będziemy mieli reubekizację,przecież Tusk to obiecał.Nie musi nawet nawet się starać o fundusze dla podniesienia ubeckich emerytur,przywróci je po likwidacji 500+ które żeście nazywali patologią...
Darek65

Darek

08.02.2023 07:48

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek......Chyba  smieje sie

@Sake
"sił przy waszym wsparciu to utrudnił." - hola, hola, pomalutku z tym waszym. Na każdym kroku jęczysz, że jesteś obrażana, a tu co robisz? Na jakiej podstawie rzucasz oskarżenia? Znalazł się moralizator, moralny czyścioszek !!! Nikt nie mówił, że będzie lekko. PIS o tym wiedział. Miał ogromne wsparcie, a go nie wykorzystał. Pewnie byłby krzyk, ale towarzystwo byłoby już zaorane. Można sparafrazować słynne słynne słowa Churchilla "Nasz rząd miał do wyboru hańbę lub wojnę. Wybrał hańbę, ale wojny nie uniknie” pisząc o PIS-ie.  Nasz rząd miał do wyboru strach przed ubekami lub wojnę z nimi. Wybrał strach, ale wojny i tak nie uniknie. Czy odtajniono aneks o WSI ? Kto uwalił zmiany w sądownictwie ? I taka znamienna, symboliczna sprawa. Była ustawa o odebraniu Jaruzelskiemu i Kiszczakowi stopni generalskich. Te ustawę, to pewnie opozycja odrzuciła ?
smieciu

smieciu

07.02.2023 16:00

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu....Raczej z rzadka

@sake3
PiS nie jest atakowany, zwłaszcza tutaj, bo ktoś go nie lubi, tylko dlatego że nie realizuje tego co wydawałoby się zapowiadał że zrobi.
PiS  nie jest tym na co się kreuje. Piszesz: „Nie ma dobrego rządzenia przy nieustannym lawinowym i nienawistnym ataku”. Tylko że to nie całkiem jest prawda. Media są podzielone. TVP sieje swoją propagandą. TVN swoją a Polsat stara się być neutralny. Ten podział można prześledzić wśród portali internetowych także. Przykładowo forsal.pl jest prorządowy. A money.pl antypisowski. Taki defence24.pl reprezentuje raczej rządową linię itp.
PiSowcy nie raczą zauważać że PiS ma w istocie silne wsparcie medialne. Ciągle żyją tym co miało miejsce po upadku pierwszego rządu Kaczyńskich. Każdą, zwykłą krytykę odbierają jako atak.
Nie zauważają bardzo ważnych rzeczy takich jak bezproblemowe zamordystyczne gospodarcze reformy, brak ataków UE (do zeszłego roku)  i innych złych ludków (które tylko podobno czyhały) na Polskę, na jej walutę itp. Mam tu na myśli poważne sprawy, takie które mogłyby wykoleić PiS a nie smętne przepychanki Ziobro.
PiSowcy nie widzą sprzeczności w tym że podobno za Tuska wszystkie siły stanęły przeciw PiS. Wyliczmy. Służby specjalne. Niemcy. UE. Stare komuchy. Seryjny. Media. Nie widzą nic dziwnego w tym że jakiś PiS, Duda wygrali sobie wybory mimo że Tusk i Układ, kontrolować miał dosłownie wszystko. PiSowcy wierzą że chyba jakaś boska siła interweniowała widząc jak bardzo pokrzywdzony został PiS i wsparła tą biedną partię. A potem dalej ta dobra siła (wciąż nieziemska) sprawiła że UE dawała kaskę na drogi i koleje. Gazociągi i gazoporty. Nie było szantaży - np. taśm które wykoleiły PO. Nie było ataków na złotówkę ani działalności Seryjnego. Służby podporządkowały się rządowi bez problemów itp.
Ta dobra boska siła to sprawić przecież tylko mogła wobec totalnego wrażego Układu no nie?
No chyba, że ktoś, np. ja nie wierzy w takie historyjki i uważa że PiS nie jest wyjątkiem na naszej planecie i do władzy wyniosły go i ochroniły siły ziemskie. Jakie siły mogły sprawić że nasze służby polubiły PiS? Nie podsłuchiwały, nie podrzucały mediom haków itp?
Może przykładowo siły kontrolujące te służby?
Sake3, dla ciebie i dla wielu PiS nie jest partią ale religią. Swoistym rodzajem uosobienia własnych pragnień, wyobrażeń, marzeń. Ratunkiem, który spadł z nieba. Który ma nas uchronić przed drugim bytem, analogicznym wytworem wyobrażeń i uprzedzeń, którym jest KO. Które miało być diabelską siłą zesłaną na zagładę Polski. Tylko tak jakoś te zjednoczone antypolskie diabły nie potrafią obalić powstałego jak Feniks z popiołów PiSu.
To tu tkwi problem. Jeśli odrzucimy boskie i diabelskie siły musimy stanąć na ziemi. I spróbować odpowiedzieć na pytanie czym naprawdę jest PiS. Który ma być dobry, patriotyczny i jakimś sposobem opiera się wobec całego tego domniemanego zespolonego zła.
sake3

sake2020

07.02.2023 16:52

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @sake3

Smeciu.....Proszę mnie nie obrażać idiotyzmami w stylu ,,nie partia a religia''.Może pan to co piszę nazwać spostrzeżeniem,oceną nawet moim poglądem ale nie religią. Bez patetycznych kretyńskich uniesień o pragnieniach ,marzeniach i ratunkach czy uprzedzeniach.Proszę odowiedziec rzeczowo na czym pan opiera swoje mniemanie że uważam PO za diabelską siłę zesłaną na zagładę Polski.Ja nie znajduję w PO żadnej diabelskiej siły tylko zwykłą ordynarną pazerność na władzę,na dostęp do koryta który aż na tyle lat utrudnił wam PiS.Zamiast diabelskiej siły znajduję afery zamiatane pod dywan,kłamstwa,antypolonizm.Pan tego nie widzi? No tak pan widzi tylko to co wskazuje panu opozycja.
Darek65

Darek

08.02.2023 08:02

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Smeciu.....Proszę mnie nie

@smieciu
Sake pisze "Proszę mnie nie obrażać idiotyzmami w stylu....." , aby za chwilkę napisać, rzucać oskarżenia "....tyle lat utrudnił wam PiS...." Normalny człowiek widzi przywary w sobie, swoim otoczeniu i je zwalcza, dla własnego dobra. Zafiksowany mówiąc delikatnie, widzi zło wszędzie, tylko nie w sobie. SAKE, jeśli PIS przegra wybory, to (napiszę w Twoim stylu) przez takich ludzi, jak TY. Utwierdzacie PIS w przekonaniu, że jak Wam narobi na głowę, sprzeda Polskę rękami Morawieckiego, to i tak na nich zagłosujecie. No bo to tylko PO, to samo zło. PIS jest kryształem.
sake3

sake2020

08.02.2023 09:47

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na @smieciu

@Darek65......Ja nie utwierdzam PiS w przekonaniu że wszystko co robi jest dobre i właściwe.Zwracałam się do was jako przeciwników PiS-u byście negatywnie oceniając dostrzegli jednak destrukcyjną rolę opozycji i polskich europarlamentarzystów. Gdyby nie ich ataki sytuacja w Polsce nie byłaby tak tragiczna kiedy nawet jako Polacy skaczemy sobie do oczu.Tylko dlaczego nieustannie atakując PiS nie podawał pan argumentów świadczących o ,,właściwej'' roli opozycji skoro jest pan tak wielkim jej orędownikiem?Pan usiłował nie widzieć,nie słyszeć donosów do Brukseli,wypowiedzi naszych eurognid przeciw Polsce.To uważa pan za normalne i własciwe,bo jakoś nigdy pan antypolskich działań nie potępił.Być może wg pana jestem zafiksowana (komentarz wyżej) ale nie jestem ślepa.Pan nawet nie ma odwagi spojrzeć prawdzie w oczy.Proszę więc głosować na Tuska,Hołownię czy Lewicę tylko po wyborach wygranych przez opozycję niech pan chociaż nie jęczy Bo to pan też się do tej wygranej przyczynił.
Jabe

Jabe

08.02.2023 10:41

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek65......Ja nie

Czemu, pisząc o władzy, mamy pisać o opozycji?
Darek65

Darek

08.02.2023 11:10

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek65......Ja nie

@sake
"do was jako przeciwników PiS-u" - to już ręce opadają. Znowu insynuacje i Twoje wydumane oskarżenia. Kiedyś napisałem, że sam głosowałem na PIS, a odzywam się dlatego, że widzę, iż PIS bardzo często strzela sobie w stopę.
"...To uważa pan za normalne i własciwe,bo jakoś nigdy pan antypolskich działań nie potępił.." - wielokrotnie zwracałem uwagę na te działania i uważam je za zdradę. Tylko nie mam, póki co, wpływu na zachowanie Biedronia, i im podobnych. Mam wpływ na to, co sam robię. Przytoczę Pani przykład. Jak Panią sąsiad zalewa, to najpierw woła Pani innych sąsiadów, aby im to pokazać i poużalać się na niego, czy podejmuje Pani zdecydowane działania, aby to ukrócić ? Dla mnie to pytanie retoryczne. I tego oczekuję od partii, na którą głosowałem. Tylko w kółko słyszę, zła opozycja, zła UE, zła...... Tak, zła, niegodziwa. Tylko czego PIS się spodziewał ?
"ale nie jestem ślepa " - przykro mi to napisać, ale jest Pani "ślepa". Żadnych argumentów.
"niech pan chociaż nie jęczy Bo to pan też się do tej wygranej przyczynił." - no i to jest argument, taki prostacki szantaż emocjonalny. Tym można wytłumaczyć wszystko.
sake3

sake2020

08.02.2023 11:37

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na @sake"do was jako

@Darek65.......,,,,,,,Tylko w kółko słyszę,zła opozycja,zła UE,zła..Tak zła niegodziwa...Tylko czego PiS się spodziewał?''.No cóż PiS mógł się spodziewać przynajmniej opozycji kostruktywnej.PiS mógł się przynajmniej spodziewać,że społeczeństwo w tym internauci potrafią krytycznie ale i obiektywnie dostrzec jego wysiłki.PiS mógł się przynajmniej spodziewać,że zostanie zauważona antypolska i antyrządowa działalność opozycji To nie nastąpiło ,wasze ataki jeszcze się wzmogły.Przecież chyba nikt nie zagłosuje na bandytę Morawieckiego skoro tak pan go tu nazwał.Społeczeństwo zagłosuje na kryształowa postać Tuska, ,,silnego'' człowieka Nirasa,arcymądrą panią Leszczyne czy Kidawę.Tylko czy oni się wam wywdzięczą za niedostrzeganie ich afer,kłamstw,antypolskiej roboty? Samą dyskusję uważam za bezprzedmiotową skoro wybory już blisko.Nie zakłócę pańskiego spokoju moim prostackim i emocjonalnym ,,szantażem''.choć nie wiem czym tak naprawde szantażuję.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.02.2023 11:45

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek65.......,,,,,,,Tylko w

@ sake PiS wspaniały ale niestety społeczeństwo nie dorasta. Skąd my to znamy. Pzdr 
sake3

sake2020

08.02.2023 12:07

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ sake

@rolnikzmazur.......Nie pisałam,że PiS jest wspaniały,dobry czy jedynie słuszny.Pisałam tylko,żebyście dostrzegli działania opozycji. Ale społeczeństwo rzeczywiście nie dorasta. Nie do PiS-u- tylko do Polski. Przykładów nie brakuje i to co dzień..
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.02.2023 12:31

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @rolnikzmazur.......Nie

@ sake  Jak nie dorasta społeczeństwo do Polski to co z tym fantem zrobić? A konkretnie jakie masz przykłady na poparcie tej hipotezy ? Pzdr 
sake3

sake2020

08.02.2023 13:13

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ sake 

@Rolnikzmazur......Przykłady ma pan codziennie.Od samej góry począwszy......Kto jak nie pani Komorowska (zna ją pan chyba ) zaleca wyjazd z Polski i nie afiszowanie się z językiem polskim za granicą,to państwo europarlamentarzyści polscy żebrający KE o nakładanie sankcji i kar,to cała rzesza celebrycka i lewacka szkalująca Polskę w mediach polskich i zagranicznych,to paniuska Ochojska i jakaś idiotka Szatan głosno dowściagające się zniesienia wshodniej granicy,to pozujący na oryginała sepleniący pan w muszce bijący czołem przed Putinem,czy pan Sikorski nadający ordynarne kłamstwa na temat Polski,to nigdzie nie pracujące towarzycho spod znaku Lempart i Kijowskiego gotowe za flaszkę,paarę złotych i dowózkę stac na mrozie w każdym miejscu Polski by protestować Ale po co ja to nawet piszę ?Wybory się zbliżają,trzeba zaostrzyć kurs i słownicto chocby wobec mnie Pani Anna już dała sygnał wyzywając mnie od głupich,zaraz dołaczy pan z Wielkopolski i pan też zapewne.,..
Darek65

Darek

08.02.2023 13:03

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek65.......,,,,,,,Tylko w

@sake
Poddaję się, mój skromny intelekt nie ogarnia tego. Ja o niebie, Ty o chlebie....i tak gadał dziad do obrazu, a obraz ani razu.....Widzisz, co chcesz widzieć.
sake3

sake2020

08.02.2023 13:24

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na @sake

@Darek65.....Ja też się poddaję,głębia pańskiego intelektu nie na moją biedną głowinę.Ale dla pana jest jednak światełko w tunelu,bo na ratunek i z pomocą ruszyła pani Anna nazywając mnie głupią.Zaraz pospieszą panu na pomoc inni,więc uszy do góry.
Darek65

Darek

08.02.2023 15:50

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Darek65.....Ja też się

No i po co te insynuacje? Każdy wypowiada się za siebie. Ja pomocy nie potrzebuję.
Domyślny avatar

Kocur1

08.02.2023 08:09

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu....Raczej z rzadka

PIS przegral walke w strefie informacji medialnej. Wbrew oczywistym klamstwom tzw opozycji (a tak naprawde antypolskich scierw), media w zdecydowanej wiekszosci byly w rekach antypolakow i tak nawet nie tyle pozostalo co sie powiekszylo. Np TVN jest otwarcie antypolska stacja a zdecydowana wiekszosc pozostalych mediow jest antypolska czyli antypisowska. A majac do czynienia z bezmozgimi lemingami, bardzo latwo jest nimi manipulowac. Tym debilom wciskano przez kilkanascie lat (klamliwie!), od pierwszych rzadow PIS-u, nienawisc do jedynej, dbajacej o polska racje stanu, partii politycznej. Oczywistym bylo, ze zostana zaatakowani w kazdy mozliwy sposob. Silna Polska nie w smak ani Niemcom, ani Rosji, Francji czy innym krajom. I taka jest prawda .
Darek65

Darek

08.02.2023 11:28

Dodane przez Kocur1 w odpowiedzi na PIS przegral walke w strefie

@Kocur
Zgodzę się, że PIS przegrywa min. w sferze informacji. Niestety, ale robi to troszkę na własne życzenie. Każdy, choć minimalnie interesujący się polityką, wiedział, że taki będzie obrót sprawy. I od pierwszego dnia poszedł szturm. Tylko PIS niewiele z tym zrobił, a nawet troszkę wszedł w buty opozycji. PIS myślał, że jak wygra, to już może spocząć na laurach. Niestety, łatwiej jest wygrać niż utrzymać zwycięstwo. Jednym z elementów wygranej PIS-u w 2015 roku była duża aktywność w tzw. internetach. Co z tego zostało? NIC. Gdzie jest młodzieżówka PIS-u? Czy zna Pan jakieś jej działania ukierowane na młodych, jakieś fajne inicjatywy pokazujące, że PIS, to partia przyszłości, a nie obciach? Gdzie działania lokalne. poza krótkimi wizytami prezesa. W moim mieście cisza. Od 2015 roku nie ma żadnych działań. Zwycięstwo wyborcze powinno być taką falą, która min. poniesie młodych. Młodzi z tamtego okresu się upartyjnili, robią kariery, a następców nie widać. Co gorzej, dominuje selekcja negatywna. Wypiera się wszystkich wartościowych ludzi, którzy mogliby coś zrobić, pchnąć w stare żyły młoda krew. Pewnie w październiku, na jedynkach, znowu zobaczymy Terleckiego, Suskiego, Sasina, itp. Wtedy przypomną sobie o młodzieżówce, bo ktoś musi ulotki roznosić i plakaty rozklejać.
Jabe

Jabe

08.02.2023 11:42

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na @Kocur

Prezes trzyma się od ludzi jak najdalej, a PiS jest partią ściśle etatową. To wia­domo od zawsze. Krótkie uniesienie po kata­strofie smo­leń­skiej było okazją do zmiany – zmarnowaną. A wybory trzeba było w końcu wygrać, bo aparat cierpiał. Stąd się wziął Mateusz Mora­wiecki. Tak to widzę.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

08.02.2023 10:06

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu....Raczej z rzadka

@sake3
"Pan lekko powie-nie trawią pisowszczyzny .Ja powiem -im wmówiono i zaszczepiono nienawiść do pisowszczyzny".
I to się ciągnie od momentu "Nocnej Zmiany" czyli zamachu stanu L. Wałęsy i w związku z tym obalenia rządu J. Olszewskiego. To już prawie 31 lat, kiedy Polakom wtłacza się do głowy nienawiść do braci Kaczyńskich. Ta nienawiść przechodzi z pokolenia na pokolenie - żyć w rodzinie jako dziecko, gdzie słyszy się codziennie psioczenie na PiS pozostaje w umyśle już dorosłego człowieka. Poza tym Kaczyńscy i PiS górują intelektualnie nad PO-KO, co wpływa na to, że wykształciuchy z umysłami a'la Petru czy Trzaskowskiego ich rozumieją i daje im to przeświadczenie, że są wyjątkową intelektualną elitą. 
Pozdrawiam
tricolour

tricolour

07.02.2023 14:18

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Według mnie jeśli ktoś zadaje

@smieciu
Ja nie lubię dlugo pisać więc powiem w skrócie: od trzydziestu lat w polityce są te same gęby. Od trzydziestu lat do partii wciąga się osoby bezwolne, których jedynym celem jest naciskanie guzika wedle partyjnej linii. Bierze się aferzystów, komunistów, lafiryndy które były w każdej możliwej partii, dziwki jawne i ukryte, tylko w tym celu, by odpowiednio naciskali guzik.
A Krzysiu mnie pyta, dlaczego mogąc głosować na ścierkę głosuję na szmatę?
No co mam mu odpowiedzieć, skoro jedyne, co mi się ciśnie na usta, nie nadaje się do publikacji?
Czesław2

Czesław2

07.02.2023 14:21

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @smieciu

Głosuj na Scholza.
smieciu

smieciu

07.02.2023 14:33

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Głosuj na Scholza.

@Czesław2
Lepiej na Scholza niż na Żyda.
Naprawdę uważasz że PiS nie ma pleców? Że samo tak próbuje stawiać się UE czy Niemcom?
PiS jest autentycznie antyniemiecki. Wystarczy poczytać zadaniowe wpisy Kuźmiuka czy innych. Ok. Ale w takim razie czyje interesy reprezentuje jeśli nie niemieckie?
Poświęciłem tutaj dużo czasu by wykazać że Tusk zawsze był w polskiej polityce outsiderem. Nie miał łatwego życia. Nawet wtedy kiedy został w końcu premierem. Nie miał opieki medialnej. Podczas kiedy w Polsce, po 1989,  robiono gigantyczne przekręty rozgrabiając ją dla nowej klasy oligarchów wywodzących się z elit PZPR to bęcki zbierał nie uczestniczący w tym Tusk. Od samego początku wykreowano go na wroga w raz Niemcami. Wszyscy kojarzą dzisiaj tylko KLD i stocznie jedynie.
Logika jest nieubłagana. Skoro uwłaszczająca się wtedy klika atakowała Tuska i Niemców a dzisiaj mamy ten sam schemat to znaczy że PiS jest wytworem tych samych ludzi.
Naprawdę czy to tak trudno zrozumieć? Powody dlaczego bronię Niemców i Tuska?
Ja nie piszę o tym że są oni dobrzy. Tylko że antyniemiecka propaganda kompletnie zaślepiła rozsądek i wyłączyła zdrowe myślenie.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

08.02.2023 10:54

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na @Czesław2

@smieciu
Nie pisz Pan wierutnych bzdur. D. Tusk był taki biedny i zastraszony w III RP? Nie miał osłony medialnej? To są kłamstwa.
Samo KLD powstało z niemieckich pieniędzy (Kongres Liberalno-Demokratyczny był finansowany przez niemiecką chadecję - twierdzi Paweł Piskorski. Pisze o tym w swojej książce i mówi w wywiadzie dla "Wprost": gazetaprawna.pl).
Następnie czynnie uczestniczył w zamachu stanu dokonanego przez L. Wałęsę, co skończyło się obaleniem rządu J. Olszewskiego (pamiętne zdanie D. Tuska z filmu "Nocna Zmiana": "Panowie policzmy głosy").
Było też połączenie KLD z żydowską UD/UW. PO zakładały służby specjalne pamietające czasy komuny (Gromosław Czempiński). A jeden z ojców złodziejskiej prywatyzacji w Polsce, Janusz Lewandowski, do dzisiaj wspiera i jest członkiem PO. 
Rządy D. Tuska miały spowodować, że Polska miała stać się landem niemieckim (kłania się idea niemieckiej Mitteleuropy). 
A. Merkel dała mu stanowisko w UE i obecnie wysłała go z zadaniem obalenia rządu PiS. 
A jego stwierdzenie, że "polskość to nienormalność" (już w 1987 roku)?
Także niech Pan nie bajdurzy, że D. Tusk był w III RP outsiderem.
Pzdr
tricolour

tricolour

07.02.2023 15:22

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Głosuj na Scholza.

@czesław
Przecież głosuję na Scholza każdym swoim spożywczym zakupem, ktory przechodzi hurtowo przez Schwarzwaldgruppe.
Czesław2

Czesław2

07.02.2023 16:24

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @czesław

Kupuj u Pani Zosi na targu
tricolour

tricolour

07.02.2023 16:29

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Kupuj u Pani Zosi na targu

@Czeslaw
Zosia na targu ma to, co rano (od piątej czynne) kupiła w Selgrosie. W zimie nie ma pomidorów z działki...
A gdy Zosia się dorobi, to kupi sobie Mercedesa.
Czesław2

Czesław2

07.02.2023 16:32

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Czeslaw

Póki co, znam Panią Danusię z krową i kupuję mleko, biały ser i jaja. Wcale nie drożej niż u niemca. Kolejka do niej jak w lidlu, tylko dla znajomych.
RinoCeronte

RinoCeronte

08.02.2023 13:29

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Głosuj na Scholza.

Ja! I na ledowe żarówki od Urszulki von der Leyen. Reszta jakoś się ułoży sama...
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 19:16

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Według mnie jeśli ktoś zadaje

@ trójkolorowy @ smieciu
Ja dostrzegam negatywy rządu PiS, szczególnie ostatnio, gdy premier w lipcu i grudniu 2020 podpisał niemal cyrograf z UE uszczuplający naszą suwerenność. Tyle tylko, że nie mamy innego wyjścia aby nie dopuścić ponownie PO do władzy, bo to by oznaczało już całkowite niemieckie (unijne) zlandyzowanie naszej Polski a tak to przynajmniej jest jakaś szansa, że MM po wyborach przestanie być premierem i w miarę "suchą stopą" przetrwamy upadek UE. Bo, że ten upadek nastąpi to nie mam wątpliwości.
Pzdr
tricolour

tricolour

07.02.2023 20:09

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @ trójkolorowy @ smieciu

@autor
A co to jest "upadek UE"?
Że nas wypierdzielą z Unii, albo że będzie krajowa waluta zamiast euro?
Bo chyba nie wierzymy, że niemiec nie dogada się z francuzem jak wydymać polaka w sklepie.
Darek65

Darek

08.02.2023 08:08

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @ trójkolorowy @ smieciu

Zasadne jest pytanie, co to się zadziało za kurtyną, że Morawiecki, człowiek znikąd, nagle został postawiony tak wysoko ? I dlaczego w tak brutalny sposób odwołano Beatę Szydło. Co by o niej nie mówić, to potrafiła bronić Polski. Tu nie ma przypadków.
Jabe

Jabe

08.02.2023 08:19

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na Zasadne jest pytanie, co to

Cyrograf?
marsie

marsie

07.02.2023 13:45

Dlaczego?
Opowiastka sprzed kilku ładnych lat:
Spotyka się dwóch znajomych – co tam u ciebie?
No wiesz, ja choruję, żona mi umarła, komornik zabiera mi mieszkanie, córka robi u Murzyna w Londynie, syn u Niemca w Monachium, wcale się do mnie nie odzywają – ale jest dobrze, PiS nie wygrał!
Pozdrawiam!
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 19:19

Dodane przez marsie w odpowiedzi na Dlaczego?

No coś w tym jest: "na złość mamie odmrożę sobie uszy" to częsta argumentacja wyznawców PO. Mogą nie mieć światła, nie mieć co żreć, ale cieszyć się z przegranej PiS-u. To naprawdę jest nienormalne!
Pzdr
Tezeusz

Tezeusz

07.02.2023 14:09

Jakich Polaków ? Pomiotla czerwonego śmiecia przywiezione na sowieckich tankach...To nie Polacy ci zostali zabici w Katyniu...
Zofia

Zofia

07.02.2023 14:33

Pytanie na czasie. Trudno zrozumieć ludzi, którzy nie chcą nawet podyskutować i przedstawić swoje za i przeciw. ZP ma po prostu ludzkie oblicze i to jest dla mnie argument aby głosować na nich.
tricolour

tricolour

07.02.2023 14:55

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na Pytanie na czasie. Trudno

@Zofia
"Ludzkie oblicze" nic nie znaczy. Gdy pisowski minister wyłudza pieniądze od rodziców chorych dzieci, to ma wtedy ludzkie oblicze? Gdy handlarz bronią bierze zapłatę, a nie dostarcza respiratorów, to ma wtedy ludzkie oblicze? Gdy się żonę zamienia na kochankę i załatwia nieważność małżeństwa sakramentalnego, to ma się wtedy ludzkie oblicze? Gdy się spowoduje wypadek, kłamie w zeznaniach i obciąża niewinnego uczestnika ruchu, to ma się wtedy ludzkie oblicze? Gdy się obiecuje i niedotrzymuje, to też ludzkie oblicze?
Tak jest po obu stronach - czy zatem obie strony mają ludzkie oblicze?
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 19:21

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Zofia

@ tricolour 
Polecam lekturę strony grzechy-platformy.org.
Pzdr
Darek65

Darek

08.02.2023 08:10

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @ tricolour 

Panie Krzysztofie, co to za argumentacja ? Kradnę, bo poprzednicy też kradli?
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 15:08

Wszyscy!
Odpowiem na wybrane komentarze około godz. 16.30.
Pozdrawiam
krzysztofjaw
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.02.2023 15:48

@ autor Wazelina płynie wartko. Polacy jak zawsze muszą wybierać między dżumą a cholerą i kłucic o rozmiar nepotyzmu, łajdactwa i kto ich bardziej okrada. Taki to wybór, więc nie mam nawet zamiaru brać kartki takiej czy innej. Dobrze , ze podajesz nr konta - może jakaś dotacja wpłynie za wierność. Ręce opadają.
spike

spike

07.02.2023 16:55

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ autor

@rolnik
"więc nie mam nawet zamiaru brać kartki takiej czy innej."
rodzi się pytanie, po jaką cholerę zabierasz głos w sprawach, które masz tam gdzie "pan pana majstra ....".
Jak się czyta te wasze "mądrości", smiecia, tri, jabe etc. człowiek się zastanawia z czego was zrobiono, interesuje was tylko własny koniec nosa, nic nie wnosicie do Polski, jakby jej nie było, wam to wisi, wystarczy że są Niemcy, wystarczająco dużo pochlebstw na ich temat nabazgraliście, co tu robicie ?
smieciu

smieciu

07.02.2023 17:24

Dodane przez spike w odpowiedzi na @rolnik

Mamy paść na kolana i bezmyślnie trykać głową ziemię przed rządem? :)
Hej spike, na czym właściwie ma polegać wnoszenie czegoś do Polski?
Rolnik dobrze pisze, ja też wyżej wzmiankowałem że te dyskusje są o niczym gdyż zwykle się nie podaje konkretów. Przykładowo zarzuciłeś że nie wnosimy nic do Polski i tylko widzimy czubek nosa ale ja nie wiem skąd to zdanie. Sam widzę to przeciwnie. Czyli PiSowcy z radością w sercu są siłą napędową, która zaprowadzi komuszy system w naszym kraju. W którym wreszcie wszystko będzie centralnie sterowane i wydzielane. Będzie władza, która dla dobra ludu pracującego będzie tępić kułaków i równać do poziomu. No i tępić odchylenia myślowe.
Co tu robimy? Bruździmy. To nasze ostatnie podrygi przed tym kiedy władza zrobi z tym porządek!
Niemcy zostaną już źli na zawsze a naród przodujący rewolucji ramię w ramię z Polakami zaprowadzi nowy lepszy ład :P
tricolour

tricolour

07.02.2023 17:29

Dodane przez spike w odpowiedzi na @rolnik

@spike
To konkretnie: co do Polski wniósł prawdziwy Polak, który na początku pandemii natychmiast wyrejestrował DG, by nie płacić ZUS (na siebie !!!)  a równie natychmiast odwiesił DG gdy się okazało, że ZUS darowali i jeszcze dofinansowanie dają?
Konkret: co wniósł do Polski?
Darek65

Darek

08.02.2023 08:23

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @spike

No tak. Skoro rząd taki hojny, to dlaczego polskie, małe firmy padają ? Przejdź się ulicami jakiegokolwiek miasta, a zobaczysz ilość kartek z napisem - do wynajęcia. Przykład, w czasie tzw. pandemii Deutche Telekom (T-Mobile) otrzymał 800 tys. rządowego wsparcia. Podatki, jakie zapłacił w roku poprzedzającym , to coś koło 100 tys. Super Pharm, firma z Izraela nie zapłaciła w Polsce, do tej pory, ani złotówki podatków. Jeden z jej szefów parę lat temu wypowiedział się, że dzięki temu, iż w Polsce i Chinach nie płacą podatków, to w Izraelu mogą być tańsze leki. Zapytaj prawdziwego Polaka, jaki jest klimat dla drobnego biznesu w Polsce. Duży, zagraniczny się obroni.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.02.2023 18:14

Dodane przez spike w odpowiedzi na @rolnik

@ spike A wytknales gdzieś nosa poza twoją pipidowke? Umiesz liczyć ? Stare pryki jak ty prowadzą ten kraj w odmęt niebytu. I nie mów mi co ja robię? Zastanów się co ty robisz dla przyszłych pokoleń ? Dla ciebie starczy. 
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 19:30

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ spike

@rolnik z mazur @trójkolorowy
Ja Panów też zupełnie nie rozumiem. Siedzicie sobie gdzieś tam i wypisujecie dyrdymały. Zero szerszego myślenia. Żyjemy w takich a nie innych warunkach geopolitycznych a polityka to jest sztuka takich kompromisów, które są możliwie do zrealizowania dla dobra Polski. 
Pzdr
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.02.2023 20:02

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @rolnik z mazur @trójkolorowy

@ Krzysztofie Powiedz to Morawieckiemu , a on się poskarży Schwabowi. Zawsze te same wymówki . Kto działa dla dobra Polski  ? - konkretnie po imieniu i nazwisku proszę. Pzdr 
 
tricolour

tricolour

07.02.2023 20:12

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @rolnik z mazur @trójkolorowy

@autor
W naszych warunkach geopolitycznych jesteśmy albo w unii, albo w rosji. I trzeba być kompletnym ślepcem, by nie zdawać sobie sprawy, że w dniu opuszczenia unii o Polskę upomni się bandycka rosja.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.02.2023 20:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @autor

@ tri Dokładnie. Jesteśmy zbyt mali i slabi jak ta tłusta owieczka w lesie pełnym wilków. Pzdr 
Władysław Ludendorf

Władysław Ludendorf

08.02.2023 07:43

Dodane przez spike w odpowiedzi na @rolnik

@spike
ma Pan absolutnie rację. Tych ludzi (czy jeszcze?) nie interesuje nic poza własnym nosem. Oni są z tych, co buty zdzierali martwym powstańcom. Pamiętam doskonale jak cudownie było za Tuska i jego przyjaciół ze starego LSD, którzy teraz siedzą w tzw. PE w barwach PO. Pamiętam ludzi, którzy myli mi szybę za złotówkę i dawali mi ulotki na każdych światłach za pół grosza od sztuki. Pamiętam, że jedyną szansą na ucieczkę od tej wielkiej biedy, gdy nie miało się talentu do programowania lub medycyny, było permanentne sprzedawanie się, bo tylu innych czeka przed drzwiami. Albo od 2004 roku emigracja, bo Tusk jest tak mądry, że produkował absolwentów uczelni technicznych, którzy nie mogli znaleźć sensownego zajęcia w Polsce i żeby się jakoś realizować musieli wyjeżdżać. Takie obleśne myślenie Komorowskiego i jego pięknej małżonki: "emigracja to nie tragedia, to szansa". Szczególnie emigracja na całe życie. W takim razie po co nam uczelnie? Wydajemy grube miliardy, żeby dokładać się do bogactwa jeszcze bogatszych? Ale oni są jak ci, co zdzierali buty powstańcom, ten sam poziom empatii.
Jabe

Jabe

08.02.2023 08:17

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na @spike

No i w czym Pańscy ulubieńcy są lepsi? W lepszy jest Pan, skoro wy­powiada się o innych, że są jak ci, którzy zdzierali buty pow­stańcom, tylko dlatego, że nie po­dzielają Pań­skiego fana­tyzmu? Pro­szę poszukać jakiego­kolwiek uzasa­dnie­nia dla swych słów.
tricolour

tricolour

08.02.2023 08:46

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na @spike

@ludendorf
Cechą tej twojej ukochanej formacji politycznej jest manipulacja i kłamstwo. Wiec sprostuję:
Nie jest prawdą, że myli szyby za złotówkę. Prawdą jest, że sknery dawały tylko złotówkę. Nic nie stało na przeszkodzie dać dziesięć.
Nie tusk produkował absolwentów. Absolwentów produkowały prywatne uczelnie nastawione na produkcję nawet gówna, byle te gówno płaciło czesne. Tak jest do dziś.
Fala emigracji zaczęła się nie tuskiem tylko otwarciem granic i swobodą miejsca zamieszkania. Czy te miliony wróciły? Gdzie teraz pracują? 
Reasumując: żeby zdzierać buty powstańców trzeba doprowadzić do powstania, a wcześniej do utraty niepodległości. W której grupie jesteś?
krzysztofjaw

krzysztofjaw

08.02.2023 11:03

Dodane przez Władysław Ludendorf w odpowiedzi na @spike

@Władysław Ludendorf
Ale widzi Pan... pamięć ludzka szybko zapomina a do tego przecież ówcześni 9- 10 latkowie (kiedy PiS przejął władzę) teraz stają się pełnoprawnymi wyborcami. Oni nie pamiętają złych i tragicznych rządów D. Tuska. Myślą, że te wszystkie dobre rzeczy które zrobił dla Polaków istniały zawsze... 
Pzdr
Marek Kudła

keram

08.02.2023 10:12

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ autor

@ rolnik z mazur
Popatrz wieśniaku, ile internet uczynił ci złego !  Kiedyś, kiedy jeszcze nie było internetu, to tylko twoja rodzina wiedziała żeś stuknięty !!!
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.02.2023 14:31

Dodane przez Marek Kudła w odpowiedzi na @ rolnik z mazur

@ kudłaty
do budy
Marek Kudła

keram

08.02.2023 19:25

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ kudłaty do budy

@ rolnik z matur
po prostu pokazał wstystkim rozum wieśniaka !
Maverick

Maverick

07.02.2023 17:35

Z resztą nie ma na kogo głosować, ludzie tracący kompas moralny i etyczny myślą ze mają na coś wpływ udając się na wybory, jest to sztuczka masońsko-lucyferiańska, aby gdyby źle działo się w państwie oddalić podejrzanych od sibie samych i deklarować taka jest wola wyborców. 
Moja analiza grammy awards czyli gramonofonowych nagród i jak się sprzedaje gender rewolucję naiwnemu i pozbawionemu moralnego kompasu społeczeństwom:]
youtube.com
sake3

sake2020

07.02.2023 19:12

Zastanawiamy się przed wyborami na jaką partię oddamy głos.Dlaczego jednak autor pisze w tytule tylko o PO? A co z pozostałymi? Ze wspaniałymi koalicjami Agrounii z Porozumieniem Gowina czy Tygryska z Szymusiem Płaczliwym? Jest i zlepek konfederacyjny oraz odmiany lewizny. Opozycja ma przecież jedno hasło i jeden program-,,obalić PiS'' a tu taki wybór że w głowie się kręci.Umknęła naszej uwadze jednak wypowiedź czeczeńskiego niepiśmiennego watażki Kadyrowa odnośnie pomocy organizacyjnej Rosji w przeprowadzeniu wyborów w Polsce.Chodzi o Śląsk i tu Rosja chce dopomóc w utworzeniu Autonomii Śląskiej poprzez pomoc w organizacji referendum mającego oderwać Śląsk od Polski.Czyli stara śpiewka i stara metoda już zastosowana w Gruzji i na Ukrainie.Kadyrow zresztą nie poprzestaje tylko na tym.Twierdzi że po Ukrainie Polska jest nastepnym celem Putina którą jako satanistyczny twór mają święty obowiązek denazyfikować i demilitaryzować.Można by powiedzieć ,że to mrzonki czy fantazje tego mordercy i zausznika Putina.A jeśli nie? I kto w Polsce sprzyja ruchowi Autonomii Śląska,kto już pisał błagalne listy do Putina w tej sprawie?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.02.2023 19:30

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Zastanawiamy się przed

@ sake Daj se spokój z Kadyrowem, bo on ma tyle do gadania co Apacz za okupacji. Pzdr 
sake3

sake2020

07.02.2023 19:57

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ sake

Nie byłabym taka pewna.Kto ze Śląska wchodzi w układy a Rosją i śle listy do Putina? Referenda w cudzych krajach to przecież rosyjski scenariusz.
sake3

sake2020

07.02.2023 19:58

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ sake

Nie byłabym taka pewna.Kto ze Śląska wchodzi w układy a Rosją i śle listy do Putina? Referenda w cudzych krajach to przecież rosyjski scenariusz.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

07.02.2023 20:13

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Zastanawiamy się przed

W tytule owszem wypunktowałem jedynie nazwę PO, ale w tekście nawiązałem też do mniejszych partii i ewentualnych możliwych koalicji. Natomiast musimy sobie zdawać sprawę, że walka odbywać się będzie między PO i PiS. 
Pzdr
Jabe

Jabe

07.02.2023 19:17

Ciekawe, czy Autor rozumie, dlaczego sam głosuje na PiS. To ten sam powód.
u2

u2

07.02.2023 20:44

co by było gdyby taka kryzysowa sytuacja międzynarodowa wystąpiła w czasie rządów PO-PSL
Była wtedy i pandemia - ptasiej grypy, oraz wojna Rosji z Ukrainą w 2014, a wcześniej zamach w Smoleńsku w 2010. Zachowanie PO-PSL było chowaniem głowy w piasek i udawaniem że to nie dzieje się naprawdę.
Premier Kopacz nie kupiła szczepionek, kiedy wszystkie zamożniejsze kraje wykupiły i zastosowały szczepienia ochronne.
Wojna na Ukrainie w 2014 byłaby mocno utrudniona dla Rosji, gdyby znowu nie strusia polityka PO-PSL chowania głowy w piasek po zamachu w Smoleńsku. Co rodzi podejrzenia, że możliwe iż byli w zmowie z reżimem Putlera. Tylko Tomasz A., który organizował lot PLK do Smoleńska odpowiedział karnie, ale tylko dzięki nieustępliwej postawie rodzin ofiar, które złożyły do sądu prywatny akt oskarżenia.
Jabe

Jabe

07.02.2023 22:12

Dodane przez u2 w odpowiedzi na co by było gdyby taka

To, że premier Kopacz nie kupiła szcze­pionek, świadczy, że Plat­forma nie wysługiwała się firmom farma­ceuty­cznym.
spike

spike

08.02.2023 11:07

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na To, że premier Kopacz nie

@jabe
"Plat­forma nie wysługiwała się firmom farma­ceuty­cznym."
tak może napisać POlszewik, głupi lewak, albo idiota.
POlszewicy nie kupili szczepionek, bo nie było wtedy unijnej akcji zobowiązującej wszystkich jej członków do ich kupowania, to jedno, drugie POlszewicy nie mieli pieniędzy, to że wszystko skończyło się w miarę dobrze, to "szczęście".
Obecnie UE zastosowała inny trick, zamówiła szczepionki w imieniu wszystkich krajów, a i tak bili się o nie jak świnie przy korycie, podobnie jak to było w Polsce, POlszewiccy i lewaccy celebryci ukradkiem "kradli" szczepionki poza kolejnością, jak to łajdak, który zawsze był i będzie łajdakiem, to jest gangrena, która Polskę zżera od wewnątrz.
Nie jest istotne, co już wiemy o szczepionkach, wtedy nikt nic nie wiedział.
Jabe

Jabe

08.02.2023 12:38

Dodane przez spike w odpowiedzi na @jabe

Nie było akcji, więc nie kupili. Zatem chęć do­karmienia firm far­ma­ceu­tycz­nych nie wystarczyła, jak napisałem. A i to godne pochwały, że nie mieli pie­niędzy do z­mar­nowania.
Skoro wtedy nie wiadomo było, czego o­czekiwać po tych spe­cyfi­kach, czemu polski rząd je nam stręczył? To skrajna nie­odpowie­dzial­ność! No i proszę się unią nie za­słaniać.
Maverick

Maverick

07.02.2023 22:26

Dodane przez u2 w odpowiedzi na co by było gdyby taka

Kopacz kupiła szcepionki i wytestowane je bezdomnych w Warszawce i wszyscy zmarli i to bardzo szybko, tym razem będą umierać powoli wyszczepieńcy na zatory, wylewy i utratę zmysłów.
Maverick

Maverick

07.02.2023 22:40

Dodane przez u2 w odpowiedzi na co by było gdyby taka

Ludzie zniskim IQ kupią każdą bzdurę:
facebook.com
sake3

sake2020

08.02.2023 16:29

Dodane przez Maverick w odpowiedzi na Ludzie zniskim IQ kupią każdą

@Maverick....jak widać pan już kupił.
Maverick

Maverick

08.02.2023 06:45

Jeffrey Sachs ten pod którego rady podpiął się komunista Balcerowicz tak mówi o tym co dzieje się na Ukrainie.
youtube.com
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

08.02.2023 08:14

Niemcy padający w zachwyt nad Hitlerem i jego III Rzeszą do praktycznie 1941 roku to odpowiednik elektoratu PiS w 2023. Dlatego przyzwoici ludzie nie głosują na Kaczyńskiego. Nie chcą by Polska skończyła jak III Rzesza w 1945.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

08.02.2023 11:05

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Niemcy padający w zachwyt nad

@ wielkopolskizdzichu
Oj... Panu to już zupełnie wyprało mózg.
Pzdr
sake3

sake2020

08.02.2023 18:49

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @  wielkopolskizdzichu

@Krzysztofjaw.......Wg pan zdzicha przyzwoici ludzie głosują tylko na PO bądź Lewicę.To może lepiej ocenić przyzwoitość tych co głosują na taką kreaturę jak Jachira..Na posiedzeniu Sejmowej Komisji Rozwoju Języka Polskiego paniusia stwierdziła,że więzień Auschiwitz o Maksymilian Kolbe uparcie nazywany przez nią panem Kolbe a który oddał życie za współwięźnia jest niegodny zostać patronem Instytutu Rozwoju Języka Polskiego za granicą z powodu antysemityzmu.O.Maksymilian Kolbe za życia przestrzegał przed działaniami ekonomicznym Żydów,ale sprzeciwiał się antysemityzmowi,a klasztor w Niepokalanowie w którym był zakonnikiem otoczył opieką ponad 1500 Żydów którym wyrabiano fałszywe metryki i świadectwa chrztu.Pani Jachira nawet nie zawahała się przed oskarżaniem o.Kolbe o szarganie świętości a jego nazwisko uważa za obrazę polskiego języka.Również zaatakowała osoby w Radzie Instytutu za obecność w niej ,,księdza i pani doktor z KUL-u'' Tacy to kandydaci jak Jachira po wygranych przez opozycję wyborach będą rządzić Polską. Ciekawe jakie ministerstwo przypadnie tej kretynce? Może Ministerstwo Happeningu specjalne dla niej uruchomione?..
spike

spike

08.02.2023 11:17

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Niemcy padający w zachwyt nad

@zdzichu
ach ja naturlich!
tylko idiota może porównać te dwie skrajne sytuacje, nie mające ze sobą nic wspólnego.
Zapomniałeś dodać, że Kaczyński to taki Hitlerek dla Pisowców. Mogłeś iść jeszcze dalej, porównać do Putina, który też ma tak wysokie poparcie :))))))))))
"gdyby głupota mogła latać ...", miałbyś okazję jako pierwszy polecieć na Marsa.
Marek Kudła

keram

08.02.2023 10:34

To nie ci, którzy głosują na PIS, lecz ci, którzy miłują PO są debilami !!!
Podnieśli wiek emerytalny, ukradli Polakom miliardy z OFE, niskie płace, bezrobocie ponad 10 %, tragedia w służbie zdrowia, zamrożenie podwyżek w budżetówce, rozbrajanie wojska i likwidacja jednostek wojskowych, zdradzieckie czyny w PE i UE, likwidacje szkół, posterunków policji, transportu kolejowego i kołowego, strzelanie do górników, doprowadzili do skrajnej biedy, okradali budżet państwa na miliardy, robili wszystko by wsadzić Polskę w ruskie łapy, itd. itp.
I wy, kutasy - zwolennicy PO chcecie ponownie tego premiera zajoba u władzy ?!!
Zofia

Zofia

08.02.2023 18:07

Dodane przez Marek Kudła w odpowiedzi na To nie ci, którzy głosują na

@ Marek Kudła zgadzam się z pańskim wpisem .Nie mogę zrozumieć ludzi, którzy zaznali tylu krzywd  ( w niedalekiej przeszłości od komunistów i wybierają ich w dalszym ciągu ,jak i od liberałów, którzy nie dbali o Polaków i o polskie sprawy lecz wyłącznie o swoje i unijne. Czym ci ludzie się kierują! Komu chcą zrobić na złość? Tylko sobie i ich dzieciom. Życie jest zbyt cenne i niestety zbyt krótkie, żeby oddać je w nieodpowiednie władcze ręce.
tricolour

tricolour

08.02.2023 19:08

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na @ Marek Kudła zgadzam się z

@zofia
Skoro zgadza się pani z wpisem Kudly i jego zwrotami w stylu "wy kutasy" to od dzisiaj będę pisał do pani "ty stara cipo".
Decyzje rodzą konsekwencje.
paparazzi

paparazzi

08.02.2023 19:48

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @zofia

Oh trico, już cię nie kocham. Do Centrali trolli, świr, świr przecie co innego to nie macie?
Zofia

Zofia

09.02.2023 09:28

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @zofia

@tricolour - Czyżby zamknęli panu "Sok z buraka" i dorabia pan na tym portalu? Tak, zgadzam się z wpisem pana Kudły. Nie zwróciłam uwagi na ostatnie słowa ponieważ wg. słownika "kutas" to ozdoba z nici, jedwabiu, wełny czy sznurka w kształcie pędzla. Też ma znaczenie jako chwast. Jeżeli pan reprezentuje inną kulturę niż poprawna polszczyzna to jest pana problem nie mój. Nikogo na NB nie obraziłam a mam prawo do wyrażania swojej opinii.
sake3

sake2020

09.02.2023 09:41

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na @tricolour - Czyżby zamknęli

@Zofia......Ma Pani prawo do własnego zdania ale też i do wyrażenia dezaprobaty.Przy narastającym chamstwie w mediach zbyt mało z nich korzystamy.
tricolour

tricolour

09.02.2023 10:40

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na @tricolour - Czyżby zamknęli

@zofia
Proszę nie robić z siebie cnotki niewydymki - kudła użył kutasa w określonym celu, a pani się tchórzliwie chowa za polszczyzną. W pani wieku nie powinno już być czasu na obniżanie standardu do rynsztoka.
mada

mada

08.02.2023 10:49

Nienawiść do PiSu odbiera rozum.
tricolour

tricolour

08.02.2023 12:30

Dodane przez mada w odpowiedzi na Nienawiść odbiera rozum. 

@mada
A nienawiść do PO co robi z rozumem?
Pani Anna

Pani Anna

08.02.2023 12:13

@krzysztofijew 
Pan jest już więcej niż dorosły,  a wciąż zdziwiony,  wciąż zaskoczony...
Skoro już proponuje Pan, żeby wziąć kartkę i wypisać wszystkie za i przeciw, to proszę mi odpowiedzieć,  jaką wagę ma dla Pana ludzkie życie? Konkretnie życie Polaka?. Czy te 200 000 nadmiarowych zgonów,  które zawdzięczamy propandemicznej polityce PIS będzie po stronie pozytywów,  czy negatywów? Źle,  że tylu Polaków niepotrzebnie zmarło,  czy dobrze, bo jest nas mniej? Niech się Pan dobrze zastanowi i odpowie sobie na pytanie,  dlaczego mniej niż zwykle ludzi zagłosuje na " mniejsze zło ". Niech się Pan również zastanowi nad definicją zła i tego, co nim naprawdę jest.
tricolour

tricolour

08.02.2023 12:30

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @krzysztofijew 

@Anna
Proszę zauważyć, że ani autor ani żaden pisowiec nie pyta o powody głosowania na Koalicję. To byłoby dobre pytanie, bo zmuszałoby do literalnego wypisania tychże kryteriów. Ale to pisowca to nie interesuje, głosowanie na partię nie jest z obszaru wiedzy tylko emocji, nienawiści szczególnie. Po to właśnie jest dla nich TVP, które wzbudza nienawiść do tuska jak do Żydów za Hitlera.
spike

spike

08.02.2023 12:52

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Anna

@tri, @anna
"tańcowały dwa bęcwały, jeden duży, drugi mały ......"
"mądrej głowie dość dwie słowie", wam litania słów na kilometr nie pomoże, głupota okraszona wpojoną nienawiścią do Kaczyńskiego, którą wy POlszewicy i lewactwo sączycie od samego początku, apogeum osiągnęła 10.04.2010, ilości pomyj wylanych by starczyła na spore jezioro, nawet ścieki Czaszkowskiego nie dorównują.
Pamiętam to słynne wystąpienie folksdojcza Tuska w sejmie po przegranych wyborach, z tej nienawiści o mało mu te wilcze oczy nie wyskoczyły. Potem te seanse nienawiści, Niesiołowskiego, Sikorskiego, Palikota, ............lista jest tak duża, że szkoda papieru na ich wymienianie, a ty pierdzielisz o jakiejś nienawiści pisowców, niech ciebie piekło pochłonie, pochwal się jeszcze sikaniem na znicze, może medal dostaniesz od Tuska.
Przez całe 8 lat, to nic innego jak sączenie nienawiści jednych na drugich, wszystkie wasze spotkania partyjne, tylko i wyłącznie były seansami nienawiści, tylko o Kaczyńskim, którego porównywano do każdego dyktatora na tej ziemi.
Macie szczęście, że mohery to katolicy, inaczej by was potraktowali, jak wy ich na każdym kroku, jaki pisowiec skopał POlszewika, albo zamordował, który zdewastował wasze biuro poselskie, a prawdę powiedziawszy, tego mi brakuje, "oko za oko", dlatego pozwalacie sobie bezkarnie dewastować Polskę, "nosił wilk razy kilka ......".
Pani Anna

Pani Anna

08.02.2023 13:16

Dodane przez spike w odpowiedzi na @tri, @anna

@spike
 Gdybyś był trochę  mądrzejszy,  albo choć umiał czytać ze zrozumieniem, to byś wiedział idioto jeden, że ZAWSZE głosowałam na PIS. Takim jak ty w zakutej pale się nie mieści, że  tak jak rodzic nie może być bezkrytyczny wobec własnego dziecka,  które według opinii nauczycieli wyrasta na bandytę i nieuka, tak samo nie wolno być bezkrytycznym wobec żadnego polityka, zadnej władzy,  nawet, a może zwłaszcza tej,  do wybrania której przyłożyło się rękę.
spike

spike

08.02.2023 20:49

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @spike

@pani ??
widzisz głupia kobieto, ja ci nie ubliżałem, zawsze ty walisz rynsztokiem, jak bufetowa, nie ma znaczenia na kogo głosujesz, bo że na PiS to ma ciebie jakoś wyróżniać?
głupota jest apolityczna, jest wrodzona, jakbyś myślała inaczej, nie gruchałabyś z osobnikiem pokroju @tri, z wrogami Polski nie pertraktuje się, jesteś bez zasad.
Pani Anna

Pani Anna

08.02.2023 20:59

Dodane przez spike w odpowiedzi na @pani ??

@spike
Nie ubliżasz? No az się  roześmiałam. "becwale, niech cię piekło pochłonie "itp., bo już nie chce mi się grzebać w twoim gnoju, debilu. A to, z kim rozmawiam jest moją sprawą,  nie jesteś moim ojcem kretynie.
spike

spike

09.02.2023 11:32

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na @spike

@ann vel leszczyna
obie jesteście niemiłosiernie ograniczone, nawet nie rozumiesz co czytasz, choćby określenie "bęcwale", choć trochę kumaty pozna, że jest rodzaju męskiego.
Ciebie nie interesuje, co taki bęcwał @tri wypisuje, boli ciebie, że jesteś wymieniona w jego towarzystwie, twój komentarz zwalnia mnie od stosowanie względem ciebie taryfy ulgowej - "nie chce mi się grzebać w twoim gnoju, debilu".
Gołębico. :))))))))))))))))

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 548
Liczba wyświetleń: 5,852,655
Liczba komentarzy: 19,950

Ostatnie wpisy blogera

  • Majomania! Teraz zacznie się turbulentny tumult wokół Mai Chwalińskiej!
  • Bestialstwo OUN-UPA dokonane na Polakach. Prawdy historycznej nie można zamilczeć!
  • Czas na Majomanię! Maja Chwalińska w finale Rolanda Garrosa!

Moje ostatnie komentarze

  • JabeNie wiem jak reagują politycy PiS czy KO (PO) na te traktowanie nas przez Ukraińców. I to bardzo nieładne traktowanie. Jako Polacy w momencie agresji Rosji na Ukrainę postąpiliśmy jak trzeba,…
  • Alina@Warszawa i JzL Lata gry gdzie tak naprawdę trzeba było ciułać pieniądze aby w ogóle grać w jakichkolwiek turniejach. Ta wypowiedź o braku pieniędzy na hotel to wcale nie był żart. Tak to…
  • Też tak uważam. MarkD (bloger) naliczył ponad 2 tysiące afer za pierwszych rządów D. Tuska. PiS miał wszystko na tacy i przez osiem lat nic z tymi aferami nie zrobił... to teraz ma!Pzdr

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • Ijontichy, Ale na niezależnej.pl takie memy???files.niezalezna.tech
  • Ijontichy, salon24.pl Warto przeczytać..
  • u2, Niepoprawnik. Zawsze warto zacząć od rzeczy najważniejszych, kim jestem, kim ty jesteś, jesteśmy niczym, albo wszystkim. PS. Zawsze jestem ponad to. Świat nie może zniknąć.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności