Najlepszy kandydat na RPO: Leszek Zygmunt Waliszewski

Trwa impas w temacie Rzecznika Praw Obywatelskich. Może więc czas na kandydaturę obywatelską, pozapartyjną (na pewno nie jest taką p. Bluszcz mocno związana z upolitycznionym Bodnarem). Moim zdaniem takim kandydatem mógłby być Lesze Waliszewski, legendarny opozycjonista - obrońca praw człowieka - szef Regionu Śląsko - Dąbrowskiego - największego regionu I Solidarności, potem robiący karierę biznesmen. 
Kandydat ma takie doświadczenie osiągnięcia i życiorys, że z powodzeniem mogą go poprzeć PiS, PO, PSL i Konfederacja.
Nie jest prawnikiem, ale - biorąc pod uwagę dotychczasowe "osiągnięcia" prawników w życiu publicznym może to być raczej atutem, zwłaszcza jeśli chodzi uczciwość. Zresztą będąc w PL w biznesie od lat kilkudziesięciu z pewnością ma dużą praktykę w rozwiązywaniu kwestii prawnych.
Patrząc też na życiorys wydaje się, że jest spoza jąder układów politycznych w PL.  
Tylko czy p. Leszek zechce?

Leszek Zygmunt Waliszewski, ur. 30 III 1953 w Gdańsku. Absolwent Politechniki Gdańskiej, elektronik-informatyk (1976).
Od 1976 pracownik Zakładu nr 2 Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Tychach. 
29-30 VIII 1980 uczestnik strajku w FSM, wiceprzewodniczący KS; od IX 1980 w „S”, przewodniczący Fabrycznej Komisji Założycielskiej, od X 1980 przewodniczący MKZ Tychy, w VII i XII 1981 delegat na I i II WZD (Województwa Katowickiego) Regionu Śląsko-Dąbrowskiego, od VII 1981 przewodniczący ZR, delegat na I KZD, członek Prezydium KK. 

13 XII 1981 internowany w Ośr. Odosobnienia w Katowicach, Zabrzu-Zaborzu, Grodkowie, Uhercach, ponownie w Katowicach, 23 XII 1982 zwolniony. 
Od VI 1983 na emigracji w USA, w Chapel Hill w Północnej Karolinie, pracownik m.in. informatyk w „News and Observer” w Raleigh, od V 1985 technolog w Fabryce General Motors w Arlington w Teksasie; w IV 1986 przeniesiony z Michigan do Troy, tam pracownik Fabryki GM, następnie przeprowadził się do Spring Hill w Tennessee, 1986-1990 inżynier, w 1990 kierownik wydz w zarządzaniu produkcją. Od XII 1994 w Polsce, od 1994 dyr. Delphi Automotive Systems Poland, w VIII 2002 dyr. operacyjny Delphi na Europę Północną, od VI 2004 współwłaściciel duńskiej firmy Borg Automotive produkującej w Zduńskiej Woli alternatory i rozruszniki, od 2006 współwłaściciel Fabryki Amortyzatorów w Krośnie.