Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

KORONAWIRUS - ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE. Podpowiedź dla rządu..

Lech Makowiecki, 11.03.2020
Właśnie wysłuchałem komunikatu rządowego zawieszającego od poniedziałku – w związku z epidemią koronawirusa – wszystkich zajęć w polskich przedszkolach, szkołach i na uczelniach wyższych. Na razie ponoć tylko na dwa tygodnie (w co bardzo powątpiewam). Od poniedziałku polska młodzież będzie całymi dniami (a może tygodniami/miesiącami?) przesiadywać w domach; bez pomysłu, bez celu i bez nadzoru… 

Nie wierzę, żeby pozostawione poza kontrolą szkoły i rodziców dzieciaki same z siebie czytały wartościowe książki, przerabiały samodzielnie lektury czy "uczyły się pilnie przez całe ranki" (i popołudnia)… Przypuszczam, że pod nieobecność rodziców internet (You Tube, Facebook, Instagram itp. itd., że o grach komputerowych i portalach porno nie wspomnę) przeżywał będzie istny stan oblężenia!

Ale internetowa sieć – to nie tylko samo zło. Umiejętne wykorzystanie jej w procesie edukacji może zminimalizować spodziewane straty edukacyjne. Dlatego wysyłam dziś oficjalny komunikat do Zarządów: TVP SA, Polskiego Radia, do Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego o zwołanie w trybie pilnym spotkania na szczycie. I rozpoczęcia jak najszybciej edukacji szkolnej na wydzielonym kanale telewizyjnym, radiowym, w internecie. Podstawowe lekcje historii, geografii, biologii, matematyki, języków obcych (j.polski w radiowej Jedynce przyda się wszystkim!), fizyki i czego tam jeszcze trzeba, realizowane na wszystkich poziomach nauczania przez najlepszych pedagogów online dałby podstawę do sprawdzenia wiedzy w realu, już po odwołaniu edukacyjnego alertu.
Oczywiście – dla higieny zdrowia – zarządzałbym co jakiś czas przerwę w nadawaniu lekcji, przeznaczoną na ogólnorozwojowe ćwiczenia gimnastyczne (prowadzone np. przez jakąś znaną i lubianą gwiazdę sportu). Zamieszczanie linków do wyemitowanych już lekcji/wykładów (w internecie lub na stronach instytucji rządowych) umożliwiałoby uczniom powtarzanie/utrwalanie materiału.

Jeśli ten eksperyment się uda (a dlaczego miałby się nie udać?) - to polski rząd będzie miał plus jeśli chodzi o innowacyjność zarządzania kryzysowego, dzieciaki dostaną zajęcia na najwyższym poziomie edukacyjnym, a starsi będą mieli święty spokój z korepetycjami i zapewnieniem dzieciom nadzoru na czas kwarantanny… W zdumionej Europie rozlegnie się wielkie „WOW!” (że jednak Polak potrafi)... I tak to wirusową plagę przemienimy w edukacyjny sukces!…

PS Wiem, że ww. lekcje pozostaną tylko moim naiwnym życzeniem. Szkoda, bo edukacja wpisana jest w misję mediów publicznych. Ale mam nadzieję, że prezes Telewizji Polskiej SA p. Maciej Łopiński zadba przynajmniej o to, aby w dni powszednie w godz. 8.00 - 16.00. w Telewizji Polskiej emitowano maksymalnie dużo atrakcyjnych filmów familijnych, historycznych seriali, ciekawych programów przyrodniczych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Bo - parafrazując słowa znanej piosenki - „W czasie epidemii dzieci się nudzą”...

A przy okazji polecam moje "Królewskie nauki w służbie przyszłości"; na powtórkę materiału z historii jak znalazł:
http://fmm.org.pl/projekty/krolewskie-nauki-w-sluzbie-przyszlosci/
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10539
Marek1taki

Anonymous

11.03.2020 12:10

Przecież wypracowania i zadania domowe mogą pisać w komputer a nauczyciel sprawdzić. Zadań domowych jak nie będzie chmara to będą latały i kontakowały się z rówieśnikami, a potem dziadków zaszczycać koronawirusem.
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 13:33

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Przecież wypracowania i

Już o tym kiedyś pisałem, że zarówno wykłady na uczelni, jak i lekcje w szkole można nagrać jako film, dźwięk oraz dodatkowo przygotować w formie pliku PDF (dlaczego nie DOC, to osobna sprawa - patrz serwery automatyzacji w Windows ;). Zresztą i tak wszystko już jest w Internecie, więc nawet kontakt z co bieglejszymi odpada. Najistotniejszym problemem pozostaje, jak nauczyć ludzi się uczyć. To jest pięta achillesowa współczesnej edukacji. Po prostu trzeba przestawić się z trybu bezmyślnego powtarzania i zakuwania, na tryb pracy aktywnej i o zgrozo twórczej. Przykładowo wymyślmy sobie jakąś lekcję matematyki lub informatyki (bo to akurat moja działka). Powiedzmy liczby całkowite i liczby pierwsze: 1. Materiał do lekcji można przygotować w formie listy linków z dodanym komentarzem i rozwiązanymi przykładami, która to lista będzie prowadziła od zagadnień prostych do coraz trudniejszych. Na koniec trzeba zarezerwować jeszcze miejsce na parę informacji dla szczególnie uzdolnionych, bo się znudzą i pójdą na piwo. Musi być wszystko w jednym bez określania jakiejś granicy. 2. Materiały do ćwiczeń muszą zawierać trzy rodzaje zadań: a) dużą ilość zadanek dla "powtarzaczy", czyli bez wydziwiania dla wytworzenia u delikwenta odpowiedniej mnemotechniki; b) zadanka dla trochę myślących, gdzie przynajmniej połowa jest rozwiązana i skomentowana, zadania do samodzielnego dopasowania podanych "wzorów"; c) zadania dla twardzieli z podpowiedziami i naprowadzeniami (jak ktoś nie wie jak to ma wyglądać, to polecam zajrzeć do książek Donalda E. Knutha). 3. Skoro to ma być nauczanie domowe, to konieczna jest jakaś forma oceny i punktacji. Trzymanie wszystkich na jakimś czacie to kompletny bezsens i po prostu wkurza. Najlepiej wyznaczyć godziny kontaktu dla każdego z osobna i to nie jedną dziennie, powiedzmy 3 tak żeby nie skoczył na piwo ;) A zatem punktacja ma obejmować uczestnictwo w zajęciach i oceny z ćwiczeń i zadań. To można zrobić zwykłym e-mailem albo komunikatorem. Trzeba znaleźć metodę sprawdzenia, czy klient sam zrobił zadanie, czy zadzwonił do kumpli. Na przykład kazać mu rozwiązać identyczne zadanie, ale ze zmienionymi danymi. 4. Jak dobierać materiał, żeby lekcja była zarówno przystępna, jak i ciekawa? Ja to akurat wiem i nawet prowadziłem nauczanie zdalne, ale obawiam się, że nauczyciele nie są w tym celu i kierunku "wyszkoleni". Tylko niektórzy są w stanie sami wyjść poza szablony, bo takie mamy niestety szkolnictwo. Z braku miejsca mogę napisać więcej później ;) Tu jest praktyczny przykład jak to powinno wyglądać od strony materiałowej: http://tutorial.math.lam… Na przykład lekcja o równaniu kwadratowym: Cz. 1: http://tutorial.math.lam… Cz. 2: http://tutorial.math.lam…
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

11.03.2020 14:36

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Już o tym kiedyś pisałem, że

Imć Waszeci! Moi nauczyciele w LO kładli nacisk  na zaszczepienie  nam umiejętność samouczenia się właśnie. Dzięki temu zmieniałem zawody "jak rękawiczki", gdy tylko pojawiały się szanse na lepszą pracę pod warunkiem szybkiego przekwalifikowania się... Np. z inżyniera na muzyka :)))...
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 17:50

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Imć Waszeci! Moi nauczyciele

No właśnie. Chodzi o to, żeby ludzie przynajmniej po studiach byli samodzielni. A co do muzyki, to polecam świetną serię wykładów na temat kompozycji we współczesnych nurtach, którą można wygooglować pod hasłami "Ionian, Dorian, Lydian, Mixolydian, Phrygian, Aeolian, Locrian". Albo też "Modal Music Theory". Kiedyś tego na pewno nie było na wykładach z muzyki ;)) 1. Wstęp: https://www.youtube.com/… 2. Szokująco prosty przykład:) https://www.youtube.com/… Ten facet niżej pokazuje na palcach, jak naprawiać np. ten ostatni kakofoniczny przykład (locrian). https://www.youtube.com/… 3. Albo lepiej ten kanał (Rick Beato): https://www.youtube.com/… 4. Tutaj jest pełna profeska: https://www.youtube.com/… Polecam i pozdrawiam :] PS: teraz to jest już takie proste, że aż powala. A ja się latami zastanawiałem nad tym, że ja pewne rzeczy w muzyce słyszę, zaś kumplom moja lista A nawet po dużej wódce nie wchodzi ;)))) 5. https://www.youtube.com/… 6. https://www.youtube.com/… 7. https://www.youtube.com/… 8. Trochę niedopracowane, ale w drugiej połowie już nieźle wkręca: https://www.youtube.com/… (ten facet wyżej bawi się syntezatorem modularnym; w oryginale jest jeszcze taki powalający "power" rytm hiphopowy)
Marek1taki

Anonymous

11.03.2020 21:44

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Już o tym kiedyś pisałem, że

Bez krótkich, szybkich codziennych kartkówek samo zadawanie materiału nic nie da. Oczywiście będą ściągali więc jak się robi telekartkówki? Odpowiedzi muszą się mieścić w jednej minucie? Każdy z osobna to byłaby "ścieżka zdrowia"dla nauczycieli a nie "szkółka dla kotów".
Przepisywanie to w wypadku indywidualnego podejścia wydaje się rozwiązanie. Każdy inny tekst i po kwiatkach. Gęsim piórem albo na benedyktyn.edu.pl.
Pani Anna

Pani Anna

11.03.2020 13:55

Zachęcona tytułem przeczytałam i dziwię się, że Pan nie podpowiedział rządowi, żeby przeprowadził co najmniej repolonizację mediów korzystając z zamiesznia. W obecnej sytuacji masowej głupawki pewnie nikt by nawet nie zauważył.
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

11.03.2020 14:37

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Zachęcona tytułem

Pani Anno! Rozszyfrowała Pani mój niecny zamiar... :))) Podejrzewam, że nic z tego nie wyjdzie, niestety... :(
Jabe

Jabe

11.03.2020 16:19

Dzieci same dobrowolnie będą oglądać lekcje? Jeśli obowiązkowo, to co z tymi, które nie mają telewizji i internetu? Kto to sprawdzi?
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

11.03.2020 17:01

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Dzieci same dobrowolnie będą

Zlituj się, Jabe! Jeszcze nie ma takiego, co by wszystkim dogodził... Liczy się statystyka; większość dzieci ma w domu TVP lub/i internet, a informacja o egzaminach po przejściu zarazy  może zmobilizować dzieci do udziału w tele-lekcjach. A po pracy rodzice też mogą przysiąść ze swymi pociechami do powtórek (linki do lekcji). Sytuacja jest wyjątkowa i tymczasowa, więc nie ma co szukać dziury w całym, tylko przetrwać ten czas z najmniejszymi stratami...
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 17:12

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Dzieci same dobrowolnie będą

@Jabe, jako liberał o poglądach korwinistycznych chyba znasz odpowiedź. Wtedy te dzieci, które nie zechcą się podporządkować regulaminowi, pójdą pasać gęsi oraz krowy, a nie studiować medycynę, inżynierię i prawo, jak jest obecnie. Chyba to uczciwe podejście, prawda? Jak taki nygus kupi bilet na jakieś balety, to go z kolejki ciągnikiem nie wyciągnie. Niech więc nauka stanie się równie pociągająca, albo gęsi posłuszne ;)))
Jabe

Jabe

11.03.2020 17:42

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na @Jabe, jako liberał o

Wolność przez przymus, co?
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 19:36

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Wolność przez przymus, co?

Wolność tylko po zdobyciu certyfikatu odpowiedzialności. Reszta musi się więc zadowolić skakaniem po drzewach ;)
Jabe

Jabe

11.03.2020 19:53

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Wolność tylko po zdobyciu

Ci niewolni skaczą po drzewach, a wolni zdobywają certyfikaty? Ależ ma Pan sieczkę w głowie!
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 20:46

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ci niewolni skaczą po

Ci "wolni" zabili właśnie kilkaset osób we Włoszech swoją "wolnością". Sieczkę we łbach to macie wy liberałowie i marksiści. ;)
Jabe

Jabe

11.03.2020 21:01

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ci "wolni" zabili właśnie

Którzy wolni?
Jan1797

Jan1797

11.03.2020 18:50

Ależ nie denerwujcie się, proszę, właśnie czytam, że będą lekcje telewizyjne w programie
„Kultura" i zajęcia dla najmłodszych w programie ABC, ale internet jest tu rzeczywiście
bezkonkurencyjny. Czyli reakcja natychmiastowa. Oczywiście przykłady Waszeci znakomite
pragnę przypomnieć, co uczynił przy innej okazji Sekator, niegdyś emitowane regularnie
„Telewizyjne Technikum Rolnicze krzewiące branżową wiedzę" i inne przedmioty, również
matematykę i historię już korzystając z dzisiejszych zasobów.  
Dobrze byłoby odświeżyć archiwa, ale równie dobrze Państwa czytać w tej dyskusji.
Imć Waszeć

Dark Regis

11.03.2020 19:45

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Ależ nie denerwujcie się,

Obecnie wcale nie trzeba chodzić na wykłady na uniwersytet, żeby zdobywać wiedzę np. matematyczną, fizyczną itp. Youtube jest jednym wielkim uniwersytetem. Przykład: 1) https://www.youtube.com/… 2) https://www.youtube.com/… 3) https://www.youtube.com/… 4) https://www.youtube.com/… 5) https://www.youtube.com/…
Jan1797

Jan1797

11.03.2020 21:03

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Obecnie wcale nie trzeba

Fascynuje mnie temat, dokładnie to czy młodzi ludzie podejmą rękawicę wsparcia rozwoju
takiej edukacji w języku polskim również. Można raz na zawsze szkodliwy mit Słowenia
czy Słowacja odesłać w przeszłość.
Imć Waszeć

Dark Regis

12.03.2020 15:59

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Fascynuje mnie temat,

Już odpowiedziałem. Do tego celu należy uczyć młodzież się uczyć, a nie zakuwać i powtarzać głupoty po marksistach. Pierwszym krokiem jest złamanie tego post-polskiego obyczaju, że jak dozorca nie patrzy, to się obija i miga. Samokształcenie wymaga żelaznej dyscypliny, samodzielnego wyznaczania sobie celów oraz stawiania zadań na odpowiednim poziomie trudności, pilnowania ustalonych przez samego siebie zasad i terminów, praktycznej umiejętności samooceny, a także uczciwego podejścia do samego siebie w sensie wiedzy o własnych ograniczeniach. Oczywiście nie każdy, albo raczej prawie nikt (prócz twórców programów i dobrej kadry zarządzającej) nie potrafi sam z siebie funkcjonować w takim reżimie, dlatego pewne ramy muszą narzucić instytucje. Skoro tworzymy szkolnictwo rozproszone, to stwórzmy też rozproszoną strukturę awansu w tej dziedzinie, która nie da się zablokować przez zasiedziałe kliki, kasty i koterie, z których "plemię" oraz marksiści są najgorszą plagą. Zarówno bowiem uwalanie nie-swoich, jak i marsze przez instytucje dla siania zamętu powinny zostać uznane za zjadliwe wirusy w takim systemie. Jeśli już posługujemy się terminem "swoi", to powinien on obejmować ogół Polaków, a nie np. resortowych, albo jakąś wybraną przez samą siebie mniejszość, jak jest obecnie.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

12.03.2020 18:21

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Już od powiedziałem. Do tego

"a nie np. resortowych, albo jakąś wybraną przez samą siebie mniejszość, jak jest obecnie."
Obecnie rządząca kamaryla, zasługuje jak najbardziej, by nazywać ją resortową, wszak weszła w byty poprzedniej, wychodząc z założenia, iż skoro przez wiele lat lokatorzy państwowych instytucji defekowali z okien na  przechodniów, to nie należy czepiać się, że nowi lokatorzy zachowują się podobnie.
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

12.03.2020 18:53

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Już od powiedziałem. Do tego

Imć Waszeć! Wszyscy wybitni ludzie, jakich poznałem w życiu bardzo szanowali swój czas. Nie mieli konta na FB, nie oglądali seriali, zwykle nie zajmowali się polityką. Jeśli zaś chodzi o ich pasję - byli tytanami pracy. I ta przyjemność z wykonywania swego ulubionego zawodu powodowała, że mogli uczyć się i zgłębiać wiedzę z interesującego ich zagadnienia na maksa, nie śpiąc, nie odpoczywając, znajdując wręcz przyjemność w tym działaniu... I tylko to daje efekty...
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

12.03.2020 20:05

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Imć Waszeć! Wszyscy wybitni

"Wszyscy wybitni ludzie, jakich poznałem w życiu bardzo szanowali swój czas. Nie mieli konta na FB..."
Zakamuflowana samokrytyka Pana Piosenkarza.
https://www.facebook.com…
Jan1797

Jan1797

12.03.2020 21:25

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Już od powiedziałem. Do tego

Samokształcenie wymaga żelaznej dyscypliny, samodzielnego wyznaczania sobie celów
oraz stawiania zadań na odpowiednim poziomie trudności, pilnowania ustalonych przez
samego siebie zasad i terminów, praktycznej umiejętności samooceny, a także uczciwego
podejścia do samego siebie w sensie wiedzy o własnych ograniczeniach.

Oczywiście tak i nie podlega to dyskusji, lecz z drugiej strony całkiem spora grupa ludzi
bardzo dobrze opisana przez Lecha Makowieckiego w komentarzu potrafi sama z siebie
funkcjonować w takim reżimie a instytucje, mogą skorzystać z ich doświadczeń lub nie
i dla tych pierwszych ma to drugorzędne znaczenie, bo są jak windziarz w „Nie lubię poniedziałku".
Zarówno bowiem uwalanie nie-swoich, jak i marsze przez instytucje dla siania zamętu
powinny zostać uznane za zjadliwe wirusy w takim systemie. Jeśli już posługujemy
się terminem "swoi", to powinien on obejmować ogół Polaków,

Kompletnie nie zrozumiałeś Waszeć, równo tydzień wstecz pisałeś coś zgoła innego.
Mówimy o szkolnictwie rozproszonym u Ciebie, doraźnym u mnie interesuje mnie
konkretnie inicjatywa uczniów przy udziale nauczycieli, nie zaś korporacyjne czy
partyjne popychanie.
Imć Waszeć

Dark Regis

12.03.2020 22:14

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Samokształcenie wymaga

A gdzie ja napisałem, że szkolnictwo ma być w łapskach korporacji lub jakiejś jedynej partii? Uczniowie najczęściej nie mają żadnych inicjatyw, prócz zrywania się z zajęć. Wiem, bo mam stały kontakt z takimi właśnie młodymi. To jest wiek, gdzie patrzy się na kumpli i dlatego obciachem jest nie ganianie z gołą du.. po śniegu z fryzem od barbera, bo moda... To są właśnie prawdziwe problemy młodzieży, a nie jakieś wygórowane edukacje. Dlatego też młode przynoszą ze szkoły do domu cały ten książkowy marksistowski chłam o "uwolnić orka" i widać wyraźnie, kto i jak ich nakręca. Tam się na tym znają, bo marksiści mają "pierwszorzędnych fachowców". Celem jest więc wyrwanie szkolnictwa z marksistowskich (unijnych) łap, żeby nie mieli wpływu na kształtowanie postaw młodych, nawet gdyby powodziła im się marszruta przez instytucje z częstotliwością wygranych w Totolotka przez Wałęsę. Równo tydzień temu mówiłem dokładnie to samo, co myślał dr Przybył. Nie widzę sprzeczności, prócz tej, że PIS to też jest partiokracja i niech stworzy warunki do tego, a nie wyciąga łapska po kontrolę. Nie trzeba być jasnowidzem, żeby przewidzieć, że kolejna partiokracja wyciągnie łapska po jeszcze więcej, zachęcona "takim klimatem", aż w końcu zostanie goła du..., a nie rozproszone szkolnictwo. Najpierw trzeba postawić prawidłową diagnozę, a ta brzmi "kolejna kasta", "kolejne duraczenie".
Marek1taki

Anonymous

13.03.2020 14:58

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na A gdzie ja napisałem, że

Dlatego niech rodzice "trwonią" bony oświatowe na "nieodpowiedzialnych" prywatnych nauczycieli. "Żeby było jak było" też może być dopuszczalnym wyborem i dla rodziców i dla nauczycieli. Teraz wyborem nie jest bo jest jedyną opcją.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Lech Makowiecki
Nazwa bloga:
Ostatni Zayazd
Zawód:
Inżynier/Artysta
Miasto:
Trójmiasto

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 699
Liczba wyświetleń: 3,289,336
Liczba komentarzy: 3,405

Ostatnie wpisy blogera

  • Prawdziwa historia powinna być najważniejszym przedmiotem w szkole
  • „OGNIEM I KOLTEM”, czyli Sienkiewicz na Dzikim Zachodzie...
  • Patriotyzm czasu pokoju

Moje ostatnie komentarze

  • @Grzegorz GPS Świderski"Kto stoi za Mentzenem?" nie jest takim sobie retorycznym pytaniem. Np. Trump jaki jest - każdy widzi... Zastanawia mnie, kto sprawił, że Bosak - mający charyzmę i…
  • Autorze. Słowa, słowa, słowa... Dużo słów.A mnie nurtuje jedno tyko pytanie: kto stoi za Mentzenem...
  • @Nasz _Henry.Nie trzeba wyrzucać telefonu! Śp. Tadek Buraczewski, inżynier i bloger, pokazał nam kiedyś, ze wystarczy zawinąć komórkę  w srebrzystą folię (taką, jak do smażenia kaszanki na…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ŻÓŁTA RASA ZALEJE ŚWIAT?
  • KAMIL STOCH NA DOPINGU? Groźba utraty złotych medali.
  • HOŁD RUSKI – ŚCISLE TAJNE PRZEZ POUFNE...

Ostatnio komentowane

  • Lech Makowiecki, @Grzegorz GPS ŚwiderskiWłaściwie to Stanisław August Poniatowski sprzedał Polskę za anulowanie swych prywatnych długów. O dziwo - niektórzy polscy wielmoże przyjmowali to wytłumaczenie. Długi należy…
  • Lech Makowiecki, @Jan1797Kompleks wobec tzw. Zachodu wynieśliśmy z PRL. Za poprzedniego rządu D. Tuska (przed 2015r.) napisałem o tym stosowny wierszyk:        CO SOBIE O NAS POMYŚLĄ?Nasi…
  • Jan1797, Współczesną pańszczyzną są kompleksy naszego społeczeństwa. To kompleksy zarówno śmieszne, jak i rozpoznawalne. Zapewne słabo opisane lub wcale i tu pięknie lokuje się ta notka. Tak Panie Poeto, nie…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności