Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Lepiej czyli gorzej z głową

Teresa Bochwic, 12.08.2013
Wysłuchałam właśnie audycji ekonomicznej, gdzie jeden z wysoko kwalifikowanych panów zachwycał się swoją podróżą na trasie Gdańsk-Warszawa i ogromnymi korzystnymi zmianami w transporcie przez ostatnie półtora roku. No nie wiem... Z tymi głowami, co to robią?
O pociągu nie ma co mówić. Gdzie te czasy z 1997 roku, gdy jechało się i to do Gdyni ca 4,5 godz., a bilet z miejscówką na ekspres do Warszawy kupowało się na małej stacyjce w Kościerzynie. Wprowadzono zaraz potem komputery, a co gorsza podzielono kolej na 107 spółek. Bilet z Gdyni? To w Gdyni. Z Gdańska? To w Gdańsku. Kościerzyna??? Ha! Ha! Teraz jedzie się już nie osiem, jak dwa lata temu, ale jednak ponad 7 godzin, i to bez gwarancji, ciągle słyszy się o 2-3 godzinnych spóźnieniach. Jeden pociąg 5,5 godz., ale o 6 rano, nie dla mnie.
To może jednak samochodem. Już nie trzeba jechać autostradą przez Toruń. Jest już poprawiona droga E7, w Warszawie nazywana miło gdańszczanką, w Gdańsku warszawianką. Prawie nowa. Obliczałam sobie, że machnę do Gdańska w max 4 godziny, potem na Kaszuby rzut beretem. Wyjadę o 7 rano, będę dobrze przed południem. 20 lipca był niedobrym dniem – odwołano właśnie mecz z Barceloną w Gdańsku. Pół Polski jechało do Gdańska, drugie pół właśnie stamtąd zawracało. Gdyby cała trasa była dwupasmowa... Niestety, co parędziesiąt km zwęża się do jednego pasma. Ulubiony trick obecnych projektantów-budowniczych-samorządów-GDAKi. Jak były dwa rozdzielone pasma po dwa pasy, mimo tłoku jechało się doskonale. Niestety, przed każdym zwężeniem koszmar, korek, tłok. W Ostródzie czekanie 40 min. W Elblągu 1,5 godz., by pokonać 2 km obwodnicy. Uciekłam na Malbork i polnymi drogami przedostałam się w końcu do celu. Machnęłam w osiem godzin.
Powrót w ostatni weekend, jednak starą dobrą trasą, bo od trzech lat już jest autostrada, od półtora chyba roku dochodzi od góry do Torunia, od dołu do Kowala. Brakuje 70 km przez superkoszmarny, wiecznie przebudowywany Włocławek, z ruchem wahadłowym na odcinku 16 km. Gdańsk-Toruń ca 150 km – 1 godz. 15 minut. Z Lubicza do Lipna  (ze 30 km) – 1 godz. 20 min. Droga nr 10, zapchana pudłami, weekendowiczami, nielegalnymi TIR-ami, nigdzie ucieczki. Do Włocławka, skrajem zapory, na Kowal, kolejna godzinka. Stamtąd już tylko 200 km do Warszawy przez Łódź, czyli 1 godz. 40 min.
Szusnąć do stolicy. Autostrada. Euro. Europa. Dotacje Unia. Kontrole.
Nie ma prawie oznaczeń. Puste tablice nad szosą. Na trasie 200 km nie ma ANI JEDNEJ stacji benzynowej, żadnej kawy ani wody, dwie siusialnie. Nie ma nazwy Stryków, na mapach oznaczanej jako węzeł dwóch głównych autostrad kraju, za to 3 razy wskazują Kutno. W Warszawie są drogowskazy, ale ścisłe ekrany powodują, że od początku do końca nie wiesz, gdzie jesteś. A tu niespodzianka. Lądujesz w Gołąbkach.
Mogło być 4,5 godziny, było 6. Też postęp.
W domu korespondencja. Wezwanie na mammografię – jedno bez daty na Ursynów, drugie z przychodni rejonowej z Woli, skąd wyprowadziłam się 13 lat temu. Informacja z elektryczności. Jestem „klientem umownym”.  Myślałam, że jestem obrzydliwa, bo nie przepadam za pająkami, ale tylko umowna? To proste! zapewnia mnie pisemko operatora, oś czasu, tryb eko, aplikacja iRWE, wygraj prezent, nie gromadź koło licznika materiałów łatwopalnych.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2744
Domyślny avatar

Basia

12.08.2013 11:12

jechałam 8 godzin bo ruch wahadłowy, bo budowy dróg, kiepskie drogi,błądzenie z powodu mylącego oznakowania. W tym roku najprostszą drogę wskazywał GPS, już w miarę wyremontowane i.....8 godzin pękło! Zupełnie bezsensowna konieczność zwalniania bo RADARY! Rostowskiego przeklinałam ze 100 razy i obwiniam skubańca za wszystkie pękające z bólu kręgosłupy biednych kierowców!!!
Teresa Bochwic
Nazwa bloga:
Blog Teresy Bochwic
Zawód:
Sokole Oko
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 589
Liczba wyświetleń: 2,330,152
Liczba komentarzy: 2,793

Ostatnie wpisy blogera

  • O Konkursie Chopinowskim inaczej – rzut oka wstecz
  • Jeszcze raz "Pieśń wigilijna 1951". Uzupełniona
  • Opowiadanie świąteczne, przyda się przed Wigilią

Moje ostatnie komentarze

  • Brawo!
  • Nie znam się, ale przykład wydaje się bzdurny. Szewc nie kupuje KAŻDEJ pary wyprodukowanych u siebie butów 
  • Szkoda, że Warszawa nie umiała się przygotować. Rozkopy, płoty, zapory, remonty, huk młotów pneumatycznych pod Filharmonią w czasie przesłuchań konkursowych. Trzaskowski udzielił wywiadów, że on za…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Chcieli Europy, wybrali polski los
  • Poradnik męża zaufania wybory samorządowe 2014
  • Gdzie było nieproporcjonalnie dużo nieważnych,wysokie ryzyko

Ostatnio komentowane

  • Teresa Bochwic, Szkoda, że Warszawa nie umiała się przygotować. Rozkopy, płoty, zapory, remonty, huk młotów pneumatycznych pod Filharmonią w czasie przesłuchań konkursowych. Trzaskowski udzielił wywiadów, że on za…
  • Zbyszek, Wydaje mi się, że o awansie do kolejnych etapów decydują punktu i ich średnia ważona. Zwycięzcę wyłania się faktycznie w głosowaniu na najlepszego w finale.Ten konkurs to jest może największa…
  • NASZ_HENRY, .....................Konkursy i zawody służą głównie reklamie i marketingowi produktów!!!😉 Konkurs Chopinowski służy głównie reklamie fortepianów: Steinway, Yamaha, Kawai, Fazioli oraz Bechstein oraz…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności