Bugaj przyznał ,że celowo obniża poziom studiów

Rokita „„„Polska szkoła wchodzi w okres degradacji, a uniwersytety nie pełnią misji cywilizacyjnej, gdyż tak bardzo zapadły się już w drugorzędność. „....(więcej )

Gursztyn "Tęsknota za pozytywnym przewrotem umysłowym w Polsce - jak to niektórzy ujmują -staje się ponadpartyjna"....."poczucie dramatyzmu sytuacji."..." O tym, że Polski dotknęła zapaść edukacji, której efektem będą poważne konsekwencje cywilizacyjne, mówi coraz więcej osób. „...(więcej )

Ziemkiewicz „„chcąc nie chcąc umocnimy w Polsce podział na dwa obiegi edukacyjne. Podział, który od maleńkości naznacza tych lepszych, i tych trwale zepchniętych do motłochu. „.....””Oczywiście, fakt, że władza działała pod naciskiem lewackich idiotów, którzy w III RP skolonizowali wiodące media tak samo jak na Zachodzie, nie zdejmuje odpowiedzialności z Tuska. „.....(więcej )

Warto pamiętać ,że system szkolnictwa w Polsce jest systemem pruskie. To pRusy na początku XIX wieku zdecydowały o przymusowym państwowym szkolnictwie jako narzędziu prania mózgów . W pierwszej fazie zlikwidowały nawet prywatne szkolnictwo Wycofały się z tego , bo trudno aby również elity były tresowane na posłusznych , bezmyślnych roboli , żołnierzy.

Również w Polsce jak zauważył Ziemkiewicz dzieci elit chodzą do normalnych , prywatnych szkół, a dzieci Polaków do pralni mózgów .

Pod spodem spodem przetłumaczyłem fragment artykułu z The Economist dotyczącego tworzenia przez najlepsze światowe uniwersytety typu Harvard platform dla internetowego nauczania dziesiątków milionów osób . Praktycznie bezpłatnie. A Bugaj bez żadnej specjalnego zażenowania przyznaje się do zaniżania poziomu, aby zapobiec ucieczce jego studentów do innych uczelni . ( link do video Bugaja )

System socjalistycznego szkolnictwa którego głównym zadaniem jest pranie mózgu ma szansę odejść w niebyt Za uniwersytetami pójdą szkoły średnie i być może podstawowe . Dzięki temu być może już niedługo skończy się przemoc ideologiczna II Komuny w stosunku do polskich dzieci .II Komuna poprzez patologiczną strukturę szkolnictwa stymuluje na masową skalę proces demoralizacji polskich dzieci , deprawuje je zmuszając do przebywania w kryminogennym środowisku . II Komuna jak widzimy poprzez socjalistyczne , państwowe szkolnictwo nie tylko degraduje intelektualnie dzieci Polaków , ale również deprawuje moralnie . Co więcej socjalistyczna szkoła II Komuny łamie im kręgosłupy społeczne wystawiając polskie dzieci na oddziaływanie szkoły , zorganizowanego skryminalizowanego środowiska opanowanego przez ideologie politycznej poprawności .

Pod bokiem nauczycieli rozgrywają się dziecięce dramaty, które trwają miesiącami. „....”Przybywa też kradzieży, udziału w bójce i przestępstw narkotykowych. Alarmujące są także statystyki MSW dotyczące szkolnej przestępczości.
Wynika z nich, że w zeszłym roku blisko 35 proc. rozbojów, wymuszeń, kradzieży rozbójniczych popełniono na ulicy, a niemal 29 proc. - czyli 7,5 tys. - w podstawówce lub gimnazjum. Podobnie sprawa wygląda z bójkami, także tymi, które kończą się  uszczerbkiem na zdrowiu, za czym kryją się uszkodzenia ciała czy połamane kończyny.”......”O tym, że szkolną przestępczość można ograniczyć, świadczą dane z 2007 r., kiedy spadła ona o kilkanaście procent. Ówczesny minister edukacji Roman Giertych przekonuje, że był to efekt przyjętego w 2006 r. rządowego programu „Zero tolerancji dla przemocy w szkole".Jego następczyni Katarzyna Hall z programu się wycofała, co natychmiast zostało odnotowane przez policyjne statystyki.”...(więcej)

Przetłumaczyłem fragment bardzo interesującego tekstu o nowych perspektywach w nauczaniu uniwersyteckim, które zrewolucjonizują zakres i dostęp do wiedzy akademickiej .

The Economist „Wolna edukacja” nauka przez internet przekształca uniwersytety , kreując nowe możliwości dla najlepszych światowych uczelni i i ogromne zagrożenie dla reszty „ ...” nauczanie na poziomie światowym poziomie , surowe kryteria przyjęcia na uczelnię i budzące podziw kwalifikacje pozwoliły najlepszym na świeci uniwersytetom ustanowić gigantyczne czesne w wysokości ponad 50 tysięcy dolarów na Harvardzie. „.....” Obecnie prawna zgoda na nauczanie internetowe przekształca edukację uniwersytecką , dając najlepszym uniwersytetom szansę do rozszerzenia zasięgu , otwierając nowe możliwości dla przedsiębiorczych i tworząc śmiertelne zagrożenie dla działąjących wolno i przeciętnych . Korzenie sięgają dziesięciolecia wstecz . W 1971 roku brytyjski Otwarty Uniwersytet zaczął uczyć poprzez radio i telewizję . Nastawiony na zysk Uniwersytet w Phenix naucza od 1989 roku . Uniwersytet MIT i inne wysyłają lekcje przez internet od dekady. Ale zmiany w 2012 roku są elektryzujące. Dwa nowe przedsięwzięcia , oba związane z Uniwersytetem Stanford rekrutują studentów w ogromnej liczbie dla masowych otwartych internetowych kursach. W styczniu Sebastian Thrun , profesor nauk informatycznych z tego uniwersytetu poinformował o utworzeniu Udacity , która rozpocznie oferowanie nauczani w następnym miesiącu . Zrezygnował z profesury w Stanford . W październiku Udacity zgromadziła 15 milionów dolarów od inwestorów. Udacity posiada już 475 tysięcy użytkowników. W kwietniu dwóch eks kolegów Thurna, Andrew Ng , i Daphne Koller , utworzyli konkurencyjną Coursera , która zgromadziła 16 mionów dolarów kapitału ( venture capital ) . Na początek oferuje kursy czterech uniwersytetów . Do sierpnia zgromadziła milion studentów , a w chwili obecnej posiada już 2 miliony studentów . „.....”Harvard i MIT ogłosiły ,że każde z nich wyłoży 30 milionów dolarów , aby utworzyć edX , nie nastawione na zysk wspólne przedsięwzięcie , które będzie oferować kursy z Ivy League Uniwersytetów ( najbardziej prestiżowe uniwersytety amerykańskie). Inne uniwersytety będą zmuszone dołączyć . „...'8 spośród 33 uniwersytetów partnerskich Coursera jest spoza USA , wlicząjąc uniwersytety z Edynburga, Toronto i Melbourne . 14 grudnia konsorcjum brytyjskie z wiodącym Open University a włączając St Andrews i warwic z Bristolu utworzyły Futurelearn, nową platformę dla bezpłatnych kursów , która szybko zacznie konkurować z amerykańskimi . Istnieje polityczna i ekonomiczna presja , aby poprawić wydajność wyższego nauczania .Koszt na studenta w USA wzrósł prawie pięć razy ponad stopę inflacji od od 1983 roku . Prawdziwa innowacja tkwi w integracji wykładów z interaktywnymi kursami , takimi jak automatyczne testy , guizy a nawet gry .Wykłady w realu nie mają pauzy , możliwości cofnięcia , czy puszczenia naprzód .
Koszt takich kursów rozkłada się na ogromna liczbę studentów . Udacity kurs o komputerach , prowadzony przez Opetera Norviga , dyrektora działu badan Googlea przyciągnął 160 tysięcy studentów. W przyszłości jedna klasa może liczyć nawet półtora miliona studentów.
Clayton Christensen , profesor Harvard Business School i autor zarazem książki „ Innowacyjny Uniwersytet „ przewiduje masowe bankructwa uniwersytetów w ciągu następnej dekady . „...(źródło )

Pod spodem video Korwina Mikke „ Dziecko niewolnika należy do Pana . Tak ma być w Unii Europejskiej „

Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz

Ziemkiewicz „Prawie wszystkie nadwiślańskie think-tanki utrzymują się z niemieckich grantów. Elity akademickie, czy raczej ta ich część, która zasługuje na nagrodę za dobre zachowanie, żyją z zaproszeń na niemieckie uniwersytety, pisarze z tłumaczeń i stypendiów fundowanych przez rozmaite niemieckie instytucje państwowe i samorządowe, podobnie atrakcyjne oferty dotyczą innych liderów opinii. Powszechność tego zjawiska sprawiła, że Polacy właściwie go już nie zauważają − nie budzi zdziwienia ani tym bardziej sprzeciwu, jeśli w funkcji niezależnych ekspertów objaśniających nam, co powinniśmy robić dla dobra wspólnej Europy występują pracownicy niezależnych instytucji finansowanych w całości z budżetu państwa ościennego „...(więcej )

Levin w eseju opublikowanym w Foreign Affairs „Levin „ Gwałtowny wzrost rozwój Azji od czasów II Wojny Światowej zaczynając od Japonii , Korei Południowej Tajwanu , następnie rozciągający się na Hong Kong i Singapur a ostatecznie Indie i Chiny na zawsze zmieniły równowagę sił. Te kraje dostrzegły konieczność istnienia wyedukowanej siły roboczej dla rozwoju gospodarczego , i zrozumiały że inwestowanie w badania tworzą ich gospodarki bardziej innowacyjne i konkurencyjne.”..” Dzisiaj Chiny i Indie mają nawet bardziej ambitne założenia Oba Kraju dążą do rozbudowy  swojego wysoko  edukacyjnego systemu , i od czasu lat 90 tych Chiny zrobiły to dramatycznie . Kraje te maja ambicje zbudowania ograniczonej liczny uniwersytetów klasy światowej”. Dziewięć  chińskich Uniwersytetów , które otrzymują największe wsparcie rządowe ostatnio wzmocniły swoją samoidentyfikacje jako 09 – chińska Ivy League. W Indiach rząd ostatnio oświadczył ,że swoje intencje zbudowania 14 uniwersytetów o poziomie światowym „…”te inicjatywy sugerują, że rządy państw azjatyckich rozumieją ,że modernizacja i unowocześnienie ich uniwersytetów i wyższych uczelni jest niezbędne dla podtrzymania ekonomicznego wzrostu w postindustrialnej  , opartej na wiedzy globalnej gospodarce. Inwestycje w badania , reformowanie tradycyjnego podejścia do nauczania i pedagogiki , oraz rozpoczęcie przyciągania zagranicznych wykładowców „...(więcej )

Rafał Mierzejewski „Bon oświatowy. Tak nazywa się pomysł, który może rozwiązać wiele problemów polskiej oświaty. „....”dea bonu – niekoniecznie musi on konkretyzować się w formie papierowego dokumentu – polega na tym, że pieniądze z państwowej kasy przeznaczone na edukację idą za każdym uczniem do tej szkoły, którą on sobie wybierze. Niezależnie od tego, czy jest to szkoła publiczna – powołana przez państwo, czy społeczna – założona przez rodziców, czy też prywatna – utworzona przez przedsiębiorcę, który chce na nauczaniu zarobić. Bon każdego ucznia jest wart tyle samo i może on – np. w przypadku tańszej szkoły państwowej – pokrywać całość kosztów edukacji, lub w droższej szkole prywatnej – tylko część (resztę pieniędzy dopłacają wtedy rodzice).Głównym celem bonu jest wprowadzenie konkurencji do systemu edukacyjnego, zapewnienie – jak tłumaczył pomysłodawca tego systemu noblista Milton Friedman – rywalizacji między szkołami prywatnymi a publicznymi. Friedman w 2005 r., rok przed  śmiercią, wyznał, że gdyby bony edukacyjne się upowszechniły, byłby to jego wielki sukces w dziedzinie polityki społecznej „...(więcej )

Marek Mojsiewicz
Osoby podzielające moje poglądy , lub po prostu chcące otrzymywać informację o nowych tekstach proszę o kliknięcie „lubię to „ na mojej stronie facebooka Marek Mojsiewicz

video Korwina Mikke „ Dziecko niewolnika należy do Pana . Tak ma być w Unii Europejskiej „

YouTube: 


Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika dogard

31-12-2012 [10:20] - dogard | Link:

w POLSCE PREZYDENT, wprawdzie miasta, ale za to stolicy byl sp.LECH KACZYNSKI.Wprowadzil do szkol ochrone, rowniez straz miejska dla zwalczania patologii szkolnych przemocy, wymuszen czy sprzedazy narkotykow.Kuratorzy byli z tego rozliczani.Szkoly staly sie zdecydowanie bezpieczniejsze i lepiej chronione.Sami nauczyciele przestali sie bac czy ulegac bandytom szkolnym.Inne miasta rowniez zaczely stosowac podobna ochrone szkol.Pociagnal to rzad PiS.nIESTETY poLSZEWIA ,W IMIE NISZCZENIA DOBRYCH ROZWIAZAN POPRZEDNIKOW, przewrocila wszystko do gory nogami.Znowu bohaterami zostali bandyci szkolni i cwiercmozgi pedagogiczne.

Obrazek użytkownika Marek Mojsiewicz

31-12-2012 [10:29] - Marek Mojsiewicz | Link:

Pokazuje to ,że kryminalizacja szkoły jest działaniem programowym i celowym socjalistów  spod znaku znaku politycznej poprawności    

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

31-12-2012 [11:30] - NASZ_HENRY | Link:

rozkłada się już wcześniej. Aby zdać maturę potrzeba zdobyć tylko 30% punktów!!!
W USA aby zaliczyć egzamin potrzeba conajmniej 60%. Wykładowcy na "wyższych" uczelniach stoją już tylko przed dylematem:
Oblać 80% studentów i nie mieć co do garnka włożyć czy utrzymywać fikcję i oblać 20% ;-)

Obrazek użytkownika Demistyfikator

31-12-2012 [12:41] - Demistyfikator | Link:

podstawowe gimnazja i średnie. To inna klasa zagadnień. A gra się tak jak przeciwnik (czyli przepisy i ustawyO pozwalają. Niestety prywatne okazuje sie nie zawsze lepsze, a prof. Bugaj nie bez żenady to powiedział, oglądałem film. To jest odpowiedź właśnie na konsekwencje dużego liberalizmu w zakresie prywatnych "szkół wyższych". Ciekawe co na to JKM ale uczelnie państwowe trzymaja poziom i sa zdecydowanie lepsze. Przede wszystkim poza wykładami, dydaktyką prowadzą badania naukowe, a wymagania tu pod tym względem bardzo wzrosły. Niestety towarzyszy temu biurokratyzacja, róznego rodzaju akredytacje itp. Ale te uczelnie państwowe do pewnego stopnia sa pod presją liczniejszych szkół "wyższych" prywatnych i na uczelniach pracują inteligentni ludzi, którzy po prostu adaptuja się do warunków jakie im zafundowano. Cieszmy sie, że naukowcy (wiekszość zna dobrze języki i bez problemu nie na zmywaku a w swoim zawodzie znalazłaby pracę na "Zachodzie" - mam takich przyjaciół) chcą jeszcze tu siedziec i nas nauczać, dzieląc się swoją wiedzą. Kiedy były ostatnie podwyższki w tym środowisku? Wieki całe. A w USA, Europie (bo Polska to wschód Europy) nawet w Azji prestiz naukowców jest wysoki, a zarobki tworza z nich klase średnia, choc oczywiście najwyższą półkę finansową zajmuja biznesmeni. Ale kilku moich przyjació, którzy pracowali na polskich uczelniach opuściło ten raj i są naukowcami w Anglii, Ameryce i jeżdża mercedesami "S", mają wille i zwiedzają swiat. Wpasowali sie 1:1 w tamten system. Więc nasz system i poziom nie jest jak widze zły. Ale jak gimnazja zepsuły edukację niższa i uczelnie można rozwalic. Nie krytykujmy więc, dbajmy o to dobro panstwowe i te realna elitę w wieku gospodarki i cywilizacji opartej na wiedzy i nauce. Nawet Azjaci jak wspomniałem to zrozumieli. My NIE.
Natomiast gimnazja to porazka i uczelnie odczuły na 1 roku tę różnicę po tych wszystkich reformach w poziomie "narybku". Najlepiej cofnąc czas, albo ustawy do modelu sprzed reform: 8 podst. _ 3 zawod. lub 4 lic. lub 5 technikum. To działało i jak z tym sklepem kolonialnym ze skeczu : "I komu to przeszkadzało?". Z gliny zamiast diamentu najlepsi naukowcy nie oszlifują brylantów.

Obrazek użytkownika mada

31-12-2012 [23:48] - mada | Link:

Profesorzy, na których młodzież może się wzorować. Dla których dociekanie prawdy jest najważniejsze - takie jest ich posłannictwo. A u nas: - Nieprawomyślna praca magisterska i Tusk grozi prawie likwidacją UJ-otu. Nie odezwał się żaden profesor żeby postawić go do pionu. Brak godności i tchórzostwo. Jak w takiej sytuacji oczekiwać niezależności badań naukowych. A bez niezależności nie ma nauki. Przy ocenie nauki polskiej świat nie będzie brał pod uwagę oczekiwań Tuska. To tylko jeden przykład takich zachowań.