Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

To jest wojna!

Lech "Losek" Mucha, 14.07.2014
   Powody, dla których napisałem ten tekst są co najmniej trzy.  Dwa z nich to: felieton Ryszarda Czrneckiego Władza wobec dyskryminacji katolików 
oraz notatka blogera Andy51, zatytułowana: Spacyfikowanie młodzieży, katolików, związków zawodowych - celem PO. Ale pierwszym powodem była dyskusja, a właściwie kłótnia z moim antyklerykalnym kolegą z  pracy, która zaczęła się od niewinnego, zadanego mi pytania: co sądzę o tej całej sprawie z tymi podsłuchami? Moje zdanie próbowałem uzasadniać spokojnie, do chwili gdy usłyszałem argument: " ja nie chcę żyć w kraju, w którym księża z ambony mówią mi na kogo mam głosować".  Takie dictum  z ust kogoś, kto jak sam przyznaje ostatni raz w kościele był piętnaście lat temu, mnie, człowieka, który chodzi na mszę co najmniej raz w tygodniu i nie pamięta, żeby takie coś słyszał, doprowadza do furii...
 
   Pan Poseł Czarnecki napisał w swoim felietonie następujące zdanie:  ...inna sprawa, że ta znakomita katolicka większość jak przychodzi do wyborów głosuje w wielkiej mierze na tych samych hultajów, którzy bądź akceptują te antyreligijne hece, bądź je nawet inspirują.
To prawda, nie da się zaprzeczyć. Tylko co z tym zrobić? Jak to zmienić?
Andy51 pisze: Platforma Obywatelska , wzięła wzór  z okupantów i zaborców. Podobnie jak oni, wzięła na cel polską młodzież.
Dalej  Andy51 podaje kilka bulwersujących przykładów takich działań zauważając na końcu, że: w tym samym czasie Kiszczak cieszy się z wolności i śmieje w nos wszystkim, którzy w stanie wojennym stracili zdrowie i rodzinom tych którzy stracili życie.
Od siebie dodam, że w tym samym czasie zbrodniarzy chowa się z honorami wojskowymi i państwowymi, oraz, co mnie boli, z ceremoniałem kościelnym.
 
   Szanowni czytelnicy. Uważam, że czas na biadolenie się skończył, trzeba działać.
 
   Wracając do punktu wyjścia, to jest do kłótni z antyklerykalnym anestezjologiem, uważam, że Kościół, głosami swoich żołnierzy ( określenie na księży, zasłyszane z ust Pana Wojciecha Cejrowskiego ) powinien jasno i wyraźnie, w sposób jak najbardziej celowy, skoordynowany i dosłowny, zacząć mówić ludziom prawdę o politykach, o ich niecnych zamiarach, o kłamstwach mediów, o ryzyku i niebezpieczeństwie, jakie niesie za sobą gender, promowanie homoseksualizmu, akceptacja dla wolnych związków i związków jednopłciowych, bzdurne żądania równości wszystkiego ze wszystkim, propagowanie absurdalnej tolerancji dla wszystkich, całkiem idiotyczne wymagania stworzenia cywilizacji neutralnej światopoglądowo!
Tu już nie chodzi o wpływanie, bądź niewpływanie, przez Kościół na  sferę polityki; wpływ, bądź jego brak, na kształt władzy; czy - zdaniem krytyków kościoła - próba ustanowienia władzy przychylnej Kościołowi.
 
   Tu chodzi o przetrwanie społeczeństwa, o obronę katolików przed frontalnym, brutalnym, brudnym i niczym nieusprawiedliwionych atakiem, o ochronę przed trucizną sączącą się z głośników radioodbiorników i telewizorów, wylewającą się z reżimowej prasy. Tu nie ma miejsca na sentymenty. To jest wojna, którą albo wygramy, albo przestaniemy istnieć!!
 
   Nie sądzę, by było prawdą, że ludzie odwrócą się od kościoła, jeśli będą w nim słyszalne treści polityczne. Tacy, którym to przeszkadza już się od kościoła dawno odwrócili. Jak wskazują dane statystyczne, regularnie do kościoła chodzi w naszym katolickim kraju poniżej 40% wiernych.
 
   Jeżeli reżim może wykorzystywać do swych - nie zawaham się użyć tego określenia - zbrodniczych celów, środki masowego przekazu, robiąc to często niezgodnie z prawem, jeśli może zapełniać łamy czasopism i ramówki programów telewizyjnych i radiowych wypocinami takich pseudoautorytetów, jak Olbrychscy, Stuhrowie, Hollandy, Kutze i cała masa różnych innych usłużnych dla władzy...  ( Chciałem najpierw napisać: głupców, ale to nie są głupcy, co to, to nie. Jest znacznie gorzej, ale to sprawa na inny tekst ) ...indywiduów, jeśli może publiczne pieniądze, NASZE pieniądze, wydawać na eventy, których jedynym i jawnym celem jest obrażanie wszystkiego, co dla katolików święte, to nasza strona tej barykady ma prawo oczekiwać wsparcia i pomocy ze strony  autorytetu Kościoła! Mam wrażenie, że nie mylę się sądząc, że Kościół i jego hierarchowie, powinni takiej pomocy udzielić społeczeństwu również w obronie własnego istnienia!

Pozdrowienia znad Bałtyku,
Losek
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7527
Andy51

Andy51

14.07.2014 14:23

Wie Pan III RP to dziecko z nieprawego łoża, w 1989 przy wódce  Bolek , i bracia starsi w wierze  Michnik, Kuroń, Geremek, ułożyli się z komunistami. Później było 25 lat indoktrynacji  przez GW i przyjaciół z telewizji, stąd  efekt tych działań widać.Za komuny podział był jasny my i oni, teraz nie wiadomo kto jest kto, byli opozycjoniści bronią swoich prowadzących , elit nie ma, naród został pozostawiony sam sobie.
Pozdrawiam
Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 15:07

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Wie Pan III RP to dziecko z

To wszystko jest prawda! Stad uważam, że trzeba licząc się z tym, ze niektórzy porzucą Kościół, postawić wszystko na jedną kartę.
Deidara

Deidara

14.07.2014 15:02

Za późno. Do kościoła regularnie chodzi już tylko niecałe 40% katolików w Polsce. Więc to i tak niewiele zmieni.
Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 17:40

Dodane przez Deidara w odpowiedzi na Za późno. Do kościoła

A ja mam nadzieję, że nigdy nie jest za późno! Pozdrawiam.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

14.07.2014 16:25

Kultura chrześcijańska ma wymiar uniwersalny i jak do tej pory nie powstał inny całościowy spójny system wartości, który byłby sprzeczny z nią. "Postępowcy" zwalczając wartości chrześcijańskie cofają zatem cywilizację co najmniej dwa tysiąclecia wstecz. Taki język powinni zrozumieć rzesze postępujących za "postępowcami" w przekonaniu, że są postępowi.
Przekonanie o "niewtrącaniu się Kościoła do polityki" podzielane także przez przeważającą część Wierzących to wynik już blisko 75 lat  prania mózgów. Podobnie jest z kojarzeniem "polityki" z grą dopuszczającą inne cele niż dobro całej wspólnoty której dotyczy, np. interesy partykularne. Kościół nie tylko może się wtrącać, ale nawet powinien! Jego misją jest wszak wskazywanie dobra i zła, także w polityce i w działaniach ludzi pełniących funkcje publiczne.
Miłego wypoczynku,
JW
Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 16:41

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Kultura chrześcijańska ma

Nie mogę zrobić nic innego jak tylko sie zgodzić z madrym komentarzem. Pozdrawiam
Domyślny avatar

xena2012

14.07.2014 17:19

cofnijmy się w historii.Bolesław Śmiały zabił mieczem biskupa ,bo ten wypomniał mu niemoralne życie i działania w gniewie.Ale w PRL-u uczono,że dobry Bolesław zabił,bo biskup mieszał się do polityki.Ksiądz Popiełuszko zginął,bo mówił ,,zło dobrem zwyciężaj''a więc wg władzy mieszał się w politykę.Dlaczego nie odróżniamy spraw społecznych od politycznych a nawet nie potrafimy rozróżniac pojęć? Dlaczego uważamy,że np. rozmowy o gospodarce,emeryturach czy bezrobociu w Radio Maryja to politykowanie,gdzie tu polityka ? Dlatego katolika jest tak łatwo krytykować,atakować,bo nie potrafi się bronić.Dopiero teraz i o wiele za późno Kościół obudził się ze snu i zaczyna mówić o nieprawidłowościach,patologii i atakach.I dlatego,że jest to faktycznie o wiele za późno podciaga się głos Kościoła pod politykę.
gorylisko

gorylisko

14.07.2014 18:31

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na cofnijmy się w

może lepiej późno jak wcale...poza tym uprzejmie przypominam... a bramy piekielne Go nie przemogą...
z pomocą Boga i za wstawiennictwem Matki Bożego Syna nigdy nie jest za późno... wystarczy, że Bóg uruchomi samego Michała Archanioła...
Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 19:16

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na cofnijmy się w

No właśnie. To, że pewne problemy, takie jak na przykład aborcja, ktora zawsze byla problemem moralnym i społecznym, stała się problemem politycznym, nie daje nikomu wyłączności na jej omawianie ani nie może byc powodem zakazu jego omawiania w kościołach.
Marek1taki

Anonymous

15.07.2014 07:31

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na cofnijmy się w

Z faktu, że propaganda PRLowska zajmuje jakieś stanowisko nie wynika, że zawsze prawda jest odwrotna. Sam stosuję tę metodę do "diagnostyki wstępnej" ale nie do ostatecznej weryfikacji prawdy. Stanisław jest Święty ale historię tworzyła jego "lajkonicka" rodzina, dzięki której został biskupem. Trzeba brać pod uwagę, że fakty o niemoralności Bolesława Śmiałego i okolicznościach zabicia świętego pisali ci, którzy otruli Bolesława Śmiałego i jego syna. Nie wierzę, że gdyby król naprawdę zabił biskupa to musiałby uciekać z kraju. Uciekał bo był ofiarą w starannie zaplanowanej i zorganizowanej prowokacji - w taką wersję jestem w stanie uwierzyć. Warto jeszcze zadać pytanie kto na tym skorzystał.
gorylisko

gorylisko

14.07.2014 18:33

proponuję kolegę wysłac do kuwejtu, tam mu ksiądz nie będzie mówił z ambony jak ma żyć...albo na kubę...tam podobnie... jakby co to stawiam bilet na kube w jedną stronę...
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

14.07.2014 21:21

@Losek

słaby punkt tego rozumowania to hierarchowie: większość siedzi uwięziona w teczkach (takich z tektury, z napisem "tajne")

Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 21:32

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @Losek słaby punkt tego

To nie słaby punkt, to cały zbiór słabych punktów, niestety...
Domyślny avatar

zawadiaka

14.07.2014 22:23

Dodane przez Losek w odpowiedzi na To nie słaby punkt, to cały

Zdumiewa tylko że tak mało wiedzieliśmy o sobie te ćwierć wieku temu. A wydawało się że wiemy prawie wszystko. Pajęcza sieć komuny czy też żydokomuny, jaka dziś jawi się z tego wszsytkiego, każe być ostrożnym i pozwala wierzyć różne teorie spiskowe. Wyszło teraz że nas bardzo zręcznie oszukiwano wtedy latami i są dowody na to, że nas się nadal oszukuje na kżdym kroku i o każdej porze. Jeszcze nikt się nie przyznał, że kłamali każdego dnia w dzień i w nocy. Czy przyjdzie dzień ich wielkiej spowiedzi?
Losek

Lech "Losek" Mucha

15.07.2014 10:07

Dodane przez zawadiaka w odpowiedzi na Zdumiewa tylko że tak mało

Ja w te ćwierć wieku temu miałem koło dwudziestki i z właściwą dla tego wieku beztroską myślałem, że teraz to już nic nam się może stać, że wszystko musi się udać, w końcu, wolność,Solidarność, NATO... Zresztą rozmawiałem z moimi starszymi kolegami i oni mieli tak samo. My - zwykli ludzie, byliśmy po prostu naiwni. I michnikowszczyzna to bezwzględnie wykorzystała. I dlatego jest jak jest. Niektóre sprawy nie zostały przypilnowane.
Pozdrowienia.
Domyślny avatar

zawadiaka

14.07.2014 21:49

Moje trzy grosze. Całkowicie zgadzam się z tekstem. Ba, nawet popieram! Ale z ostatnią linijką mam problem. W kościele jest podział, który jest chyba odzwierciedleniem podziału w społeczeństwie. Celowo piszę w społeczeństwie, bo myślę że Polacy są tu po jednej stronie a tamci po drugiej. I jeszcze uważam że jest jakaś trzecia kategoria. Są to Poalcy, którzy stoja jeszcze tam "gdzie stało ZOMO", ale potrzeba pewnego impulsu by przeszli na naszą stronę. Oni juz tak mają i zawsze przechodzą tam gdzie są większe profity, takie na krótką metę. Trzeba być realistą, jednak. Otóż ten podział w kościele, chyba pierwszy taki, spowoduje że część hierarchów będzie dbała nadal o swoją przyszłość kosztem Polaków. O ironio, to co nie udało się komunistom, może się udać - komunistom z ludzką facjatą? Tu widzę pewne niebezpieczenstwo. Bo jednak Prymas Tysiąclecia umiał trzymać pasterzy krótko. No i żyli jeszcze tacy księża którzy pamiętali jak wygląda prawdziwie polski kościół. Natomiast co do historii kościoła, zwłaszcza tej odległej. Można tylko wyciągać wnioski z lekcji jakie ona daje. I to sami księża powinni pierwsi wyciągać te wnoski. Każdy bowiem cień jaki na kościół rzuca historia jest używany przeciwko kościołowi dzisiaj (jakoś nie ma świeższych "przestępstw" kościoła?). Bo wyciąganie historii Bolesława ma jakieś konotacje z dzisiejszą sytuacja kościoła, Polski, nas? Owszem, ma. Podobieństwo zdarzeń. I nic więcej. Ale błotkiem można zawsze rzucić, a nuż się przyklei na stałe? Z pewnością te dzisiejsze "kręte" drogi naszych biskupów zostaną niebawem użyte przeciw kościołowi. Już my wiemy najlepiej jak oni to potrafią. Bądźmy bardziej nieprzemakalni. Czego serdecznie życzę.
Losek

Lech "Losek" Mucha

14.07.2014 22:16

Dodane przez zawadiaka w odpowiedzi na Moje trzy grosze. Całkowicie

Dobry komentarz. Dziękuję. Trudno się z nim nie zgodzić.My zwykli ludzie, nie mamy oczywiście na hierarchów najmniejszego wpływu. Ale możemy swoje opinie przekazać przynajmniej proboszczom. Niżej podpisany tak zrobił, bo na ostatnią kolędę, przyszedł do nas akurat nasz proboszcz. :-)
Pozdrowienia.
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,882
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności