Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

10:41:01 destrukcja TU-154M nad Smoleńskiem

KaNo, 17.05.2011
1. TAWS
2. TAWS – klucz do tajemnic smoleńskich
3. TAWS – część trzecia

W ostatnich notkach przeprowadziłem szczegółową analizę danych TAWS, odczytanych przez niezależnych od MAK ekspertów amerykańskich. Przebijałem się przez wszystkie wykresy prezentowane w „raporcie” MAK. Po tej zbiórce przyszedł czas na bardziej ogólne spojrzenie i próbę poukładania rozdrobnionych informacji.

Najpierw zgrupuję fakty, na które zwróciłem uwagę w poprzednich wpisach:

1. 10:41:00.5 - ostatnie ostrzeżenie TAWS „Pull UP” oraz 10:41:02 - ostatnia informacja o zapisie TAWS podana jedynie na rysunku 48.
2. Oprócz zapisów w plikach Alert Log (czasy Terrain Ahead, Pull Up, dane z komputera pokładowego) TAWS zapisywał również pliki Fault Log, w których zawarte były informacje o awariach/uszkodzeniach samolotu.
3. Przynajmnie dwa zapisy Fault Log musiały zostać dokonane o 10:41:01 lub wcześniej. O tej samej godzinie kończy się zapis danych z kilku sensorów (Cabin/atmosphere pressure ratio, Pressure altitude, Radio altitude, Total air temperature).

Wszystkie te zdarzenia dzieją się w przedziale 10:41:01 – 10:41:02. Nie jest to przypadkowe, bo na kolorowych wykresach zapisu wszystkich pozostalych sensorów, w tym miejscu pojawia jednakowy, szary kolor. W zapisach z TAWS (w postaci punktów, a nie linii), mamy w tym czasie jednosekundową przerwę.

Większość blogerów analizujących wykresy MAK przyjęła, że jest to jednosekundowa przerwa w zasilaniu, które powróciło o godzinie 10:41:02. Jednak umknął naszej uwadze jeden „sensor” – CVR (Cockpit Voice Recorder). Nie zatrzymał się na jedną sekundę, co więcej - zarejestrował, że wbrew wykresowi TAWS działał podczas „zaniku zasilania” i nadawał komunikat „Pull Up”:

10:40:59,3     10:41:04,6                  Odgłos zderzenia z drzewami
10:41:00,3     10:41:01,4     2P        Kurwa mać!
10:41:00,5     10:41:01,8   TAWS    PULL UP, PULL UP

Umiem to wytłumaczyć tylko w jeden, zdumiewająco prosty sposób:
dane z zapisu sensorów w przedziale 10:41:01 – 10:41:02 zostały usunięte.

Jedyną wskazówką, dlaczego zostały usunięte, może być fakt, że o 10:41:01 całkowicie „urwał” się zapis Cabin/atmosphere i Total air temperature, czyli tych danych, które mogłyby wskazać na destrukcję samolotu w powietrzu.

Dlaczego w nagraniach CVR przeoczono tę jednosekundową przerwę? Ponieważ nagrania te były potrzebne wcześniej, przed zakończeniem „odczytów” czarnych skrzynek i przygotowaniem spójnej wersji „katastrofy”. Potrzebne były do przeforsowania winy pilotów, nacisków i przetestowania na opinii publicznej innych szczegółów „katastrofy”. Teraz zrozumiała staje się całkowita rezygnacja polskiego rządu z czarnych skrzynek. Czarnych skrzynek, których zapewne „eksperci” MAK również nie badali. Prawdopodobnie, tak jak członkowie polskiej komisji, otrzymali gotowe wykresy.

Pozostaje nadzieja, że TAWS w pliku Fault Log zapisał dane z tej sekundy, gdy samolot był ponad 350 metrów od miejsca pierwszego zderzenia z ziemią.

PS
Dla lepszej ilustracji nieciągłości danych z TAWS zamieszczam wykres oststnich sześciu komend "Pull Up, Pull Up". Niebieski prostokąt to czas trwania każdej z nich. Widać że w czasie podawania pierwszych pięciu komend TAWS zapisuje dodatkowe dane, tylko podczas ostatniej jest jednosekundowa dziura.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6771
Domyślny avatar

Szym

17.05.2011 21:50

Czytam Twoje wpisy. Pozdrawiam!
kano

KaNo

18.05.2011 03:08

Dodane przez Szym w odpowiedzi na Dziękuję

i czytam komentarze.
Dziękuję i pozdrawiam.
Domyślny avatar

słoń

17.05.2011 23:08

Ciekawe co się robi z takimi domysłami w państwie prawa? Legitymuje w komisariacie?
kano

KaNo

18.05.2011 03:32

Dodane przez słoń w odpowiedzi na Państwo prawa

mógłbym spokojnie czekać na wyniki śledztwa. A jak to państwo będzie jeszcze bardziej "państwem prawa" to legitymować będą w izbie przyjęć w psychiatryku.
Domyślny avatar

Bogdan

18.05.2011 19:30

A czy nasi eksperci to zauważą ? jak widać opornie im to idzie czy zbadano z odczytów jakie było ciśnienie w samolocie i czy w ogóle było powietrze w ostatnich sekundach czy może było już podciśnienie czymś wywołane a gdy nastąpiło raptowne rozszczelnienie samolot po prostu rozleciał się jak bańka w drobny mak,ciekawe obserwacje ubrań,dokumentów oraz różnych materiałów które zachowały się w doskonałym stanie z lekkim zapachem paliwa lotniczego raczej porwane niż popalone większość ,jak wieniec,materiały liturgiczne księży ich szaty foldery książki są prawie w stanie idealnym a nawet paszporty. Dziękuję za trafne wypowiedzi i sensem opracowane czekamy na dalsze rozwinięcie tego wątku który świetnie przedstawia same istotne rzeczy i to bardzo ważne
Domyślny avatar

kanadyjczyk

19.05.2011 05:42

Ja widze tutaj przerwe ponad 13-to miesieczna.Te wszystkie dywagacje,dociekania,eksperymenty, moznaby za jednym zamachem(a w zasadzie za drugim) wyrzucic do kosza na smieci, gdyby zostaly otwarte trumny z ofiarami ,,katastrofy". Dowody,JEDYNE, ktore znajduja sie po polskiej stronie, sa w sposob conajmniej enigmatyczny, calkowicie ignorowane. Rozumiem, ze tuskowate kreatury nie chca tego dokonac, bo kazdy przestepca chroni swojej glowy(czyt.d..y), lecz rodziny ofiar? Niepojete i straszne. Czego oni sie boja, ze moze poznaja prawde o tym, ze bliski zostal zabity przez strzal w glowe albo przez wybuch bomby termobarycznej? A moze zobacza tylko wewnatrz trumien worki z piaskiem, lub zwloki przysypane wapnem. Zona sp.pana Seweryna obywatela USA, posiadajac rowniez obywatelstwo amerykanskie, nie decyduje sie na przeprowadzenie ekshumacji ciala meza, mimo, ze ma uzasadnione podejrzenie dokonania przestepstwa w Smolensku! Szok. Majac wszystkie atuty w reku, pani ta wraca sobie na stale do Polski, by jak tlumaczy: dochodzic prawdy w Kraju. Byloby to smieszne, gdyby nieprawdziwe. Pozdrowienia
kano

KaNo

21.05.2011 02:42

Dodane przez kanadyjczyk w odpowiedzi na Przerwa jednosekundowa?

Jest to jedyna osoba, która mogła przeprowadzić ekshumację bez pytania o zgodę władz polskich, a po prawdzie rosyjskich.
Pozdrowienia.
Domyślny avatar

kanadyjczyk

21.05.2011 03:29

Dodane przez kano w odpowiedzi na To sprawdzona informacja?

Pani ta okolo 3 miesiace temu, udzielila wywiadu dla ,,Nasz Dziennik", gdzie mowila, ze ma powazne watpliwosci odnosnie ustalenia tozsamosci meza w Smolensku i podejrzewa dokonania przestepstwa przez rosjan. Przedruk tego wywiadu ukazal sie rowniez na ,,Niezalezna", gdzie wyedytowalem moj komentarz, skierowany do tej pani z prosba i blaganiem, by zaczela natychmiast dzialac w Stanach. Kilku forumowiczow rowniez poparlo moj wpis. Jak dotad cisza jak MAK-iem posial. Chcialbym sie mylic w swoich posadzeniach, lecz mysle, ze chyba zadzialala kasa. Zastraszanie przez KAT-ow? Nie logiczne, bowiem pani Seweryn moze w kazdej chwili wrocic do Stanow i wypiac sie na ewentualne pogrozki. Jedyna szansa na ekshumacje i badania-przepadly. Rowniez pozdrawiam.
Domyślny avatar

LB-NY

23.05.2011 22:53

Masz KaNo sporo racji w tym co piszesz ale zwróć uwagę na taki drobny szczegół a mianowicie czas sygnalu zderzenia z drzewami to 5 sekund. W tym czasie samolot przebywa drogę ok 420 metrów. Czyli powinien nakosić drzewka w tym małpim gaju na długości takiej samej a tego na żadnym ze zdjęć nie widać. Wniosek. Przedstawiony zapis z CVR oraz dane z fault logu TAWS podane przez ruskich sa nieprawdziwe. Nie warto ich analizować w celu wyciągnięcia prawidłowych konkluzji. Przypomnij sobie co nawaliło w tymże samolocie podczas lotu na Haiti, konstatuj fakt niezadziałania przycisku GO AROUND (po rusku Uchod) i postaraj się pójść tym tropem. Mnie to doprowadziło do przekonania o destrukcji samolotu w powietrzu na skutek konieczności wykonania nagłego manewru. Odpadający element najprawdopodobniej usterzenia uderzył w sławetną brzozę i ją przetrącił a nie ściął tak jak zrobiłoby to skrzydło a co było dalej to trzeba jeszcze pogłówkować i skorzystać z analizy zdjęć.
Domyślny avatar

Jeremiasz Paliwoda

12.09.2011 13:12

... a wszystko podane w rozpylonej postaci do wnętrza kadłuba przez system wentylacji. Do rozpylenia takiej mieszanki mogły zostać wykorzystane wtryskiwacze z układu zasilania Common Rail... Potem jedna iskra i wybuch termobaryczny jak się patrzy. W Samarze mogli zrobić wszystko.
KaNo
Nazwa bloga:
tak ciężko myślom patrzeć w oczy

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 148
Liczba wyświetleń: 863,436
Liczba komentarzy: 823

Ostatnie wpisy blogera

  • Brzoza iglasta
  • Zespołowe przeciążenie Laska i Millera
  • Augsburg - Accident Investigation

Moje ostatnie komentarze

  • Zajrzałem do Coryllusa i zaniemówiłem, ale jak dotarłem do fragmentu "Powtórzę raz jeszcze – artyści nie są kształceni po to, by z nich szydzić, ale po to, by ich wykorzystywać do różnych…
  • "a ten szlaja się po dyskotekach, wystawia na odstrzał V kolumny," Czy tak trudno oddzielić ziarna od plew? Jaką wartość mają wnioski oparte na takich "wprasowanych" informacjach?
  • Celem jest nie tylko min. Macierewicz, ale przy okazji podkomisja smoleńska.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Trotyl – wyniki pierwszego testu
  • Czego TAWSy nie powiedziały, wiecie komu
  • Zdjęcie satelitarne z 10 kwietnia?

Ostatnio komentowane

  • namir.tabaka, Została podważona już dawno (08.09.2011 23:37) przez blogera o nicku Paes64 na portalu Salon24: https://www.salon24.pl/u… "... FMS-stop Szerokość geograficzna:  N 54° 49.483' Długość…
  • 3rdOf9, Nie no ja myślę, że "brzoza iglasta" to całkiem fajna nazwa i wejdzie do obiegu :) Choć może nie będzie tak popularna jak "brzoza pancerna"...
  • , Zdzichu z Niemiec -Zdzichu z Polski -Zdzichu z Wielk... Jaki nick nastepny? Proponoje Zdzichu zPhenianu? Boleslaw z Oslo

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności