Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Braun 07.

mjk1, 12.07.2025
   Czy można dziś, w XXI wieku, publicznie mówić, że komory gazowe to „fejk”, a „mord rytualny” to fakt? Można – ale tylko wtedy, gdy ma się wystarczająco dużo złej woli, ignorancji lub cynicznej potrzeby bycia głośnym. I właśnie w ten sposób pewien polski polityk, znany z teatralnych wybryków w Sejmie i płonących gaśnic, postanowił raz jeszcze zapisać się w kronikach absurdu.

Rytuał nienawiści

   Zacznijmy od „mordu rytualnego”. Brzmi groźnie, starotestamentalnie, jakby mrok średniowiecza wdarł się nagle przez otwarte okno współczesności. I dokładnie stamtąd ta narracja pochodzi – z epoki, w której brak deszczu przypisywano Żydom, a śmierć dziecka w wiosce była „dowodem” ich krwiożerczych obrzędów. Nie było potrzeby dowodów, wystarczał lęk, plotka i gotowość do przemocy.
   Nie ma ani jednego wiarygodnego przypadku „mordu rytualnego”. Są za to procesy pokazowe, wymuszone zeznania, zabobony i trupy – najczęściej nie tych, których oskarżano, lecz tych, którzy mieli nieszczęście być Żydami we właściwym miejscu i czasie. Od Norwich przez Trenta po Przemyśl – każda z tych historii kończyła się pogromem, nieprawdą i wstydem, który potem trzeba było zamiatać pod dywan.
A mimo to mit wciąż żyje. Dlaczego? Bo nienawiść potrzebuje opowieści, które ją karmią. Bo łatwiej jest wskazać „innego” niż zrozumieć siebie.

Komory gazowe – zaprzeczanie oczywistości

   Z drugiej strony mamy tezy, że komory gazowe w Auschwitz nie służyły do mordowania, tylko do dezynfekcji. Że „osłabieni ludzie ginęli przypadkiem”, a „naukowców nie dopuszcza się do badań”. I tu już nie chodzi o zacofanie czy zabobon. Tu chodzi o coś znacznie groźniejszego: świadome zakłamywanie historii, które uderza w pamięć ofiar i sens istnienia naszej wspólnoty moralnej.
Komory gazowe istniały. Ich konstrukcja, skład chemiczny, dokumentacja techniczna, zeznania oprawców i ofiar, zdjęcia, relacje – to nie są „opowieści”, to twarde fakty. Próba podważania ich istnienia nie ma nic wspólnego z „poszukiwaniem prawdy”. To stara, dobrze znana strategia negacjonistów: wzbudzić wątpliwość tam, gdzie nie ma miejsca na spekulację. Zasłonić się rzekomą cenzurą, by usprawiedliwić ignorancję.
   Czy naukowców nie dopuszcza się do badań w Auschwitz? Owszem – nie dopuszcza się tych, którzy próbują wykopać kości po to, by udowodnić, że ich nie ma. Istnieją dziesiątki naukowych opracowań, raportów i analiz. To nie brak badań, lecz ich zignorowanie jest fundamentem tych „alternatywnych wersji historii”.

Wolność słowa, ale nie wolność od odpowiedzialności

   Ktoś powie: „Ale mamy wolność słowa!” Tak, mamy. I właśnie dlatego wolno nam mówić również o tym, co jest kłamstwem i gdzie kończy się debata, a zaczyna cyniczna manipulacja. Wolność słowa to nie wolność od odpowiedzialności za słowa. A słowa, które podważają prawdę o Zagładzie i utrwalają antysemickie mity, są nie tylko nieodpowiedzialne – są niebezpieczne.
Historia nauczyła nas, że wielkie zbrodnie zaczynają się od małych kłamstw. Od półprawd, przeinaczeń, podważania oczywistości. Dlatego trzeba reagować – nie milczeniem, nie „ignorowaniem głupoty”, ale jasnym głosem rozumu. Bo jeśli przestaniemy odróżniać fakty od fantazji, to prędzej czy później znajdziemy się znów w miejscu, z którego kiedyś z takim trudem udało się uciec.

   A Braun, no cóż? Jak już wielokrotnie pisałem jest nienagannym uczniem i naśladowcą Korwina. Jak jego ugrupowanie osiąga poparcie rzędu pięciu procent i "grozi" mu wejście do Sejmu, gdzie trzeba byłoby wziąć odpowiedzialność za kraj, to palnie coś tak "fantastycznego", że poparcie spada do 0,7 procenta.
Stąd też moja tytułowa propozycja: Zmienić nazwę partii z Korony na "Braun 07". Będzie bardziej odzwierciedlała dążenia partii i samego jej lidera.

Praeterea, puto Kaczyński discedere debere et Sakiewicz veniam petere.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2192
spike

spike

12.07.2025 10:49

Co to za brednie tu wypisujesz, a do tego je przypisujesz Braunowi, najzwyczajniej judzisz.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 10:55

Wyłączyli Brauna zanim dokończył wypowiedź. Dziś komentatorzy zaznaczają, że w Auschwitz nie było komór gazowych bo były w AUSCHWITZ-BIRKENAU, czyli w Brzezince, 
O ile dobrze pamiętam, to już śp. Dariusz Ratajczak był poniewierany za przytoczenie w "Tematach niebezpiecznych" słów jakiegoś Niemca, który też twierdził, że w Auschwitz nie było komór gazowych. 
Nie jestem historykiem, nie znam szczegółów, Mam nadzieję, że bywają na NB znawcy tematu i rozwieją wątpliwości i wyjaśnią na czym polega problem. Braun zauważył, że obecna kierownictwo obozu w Oświęcimiu uniemożliwia badania naukowe na ten temat, ale tym jakoś świat dziennikarski nie jest oburzony. Czyżby wszystko już zostało przebadane? Może Braun ma jakieś nowe wiadomości z badań w archiwach hitlerowskich, które są w posiadaniu Amerykanów? 
Tak więc trzeba chwilę poczekać, czy G. Braun się faktycznie wygłupił (w co trudno uwierzyć w jego przypadku, polonista, dokumentalista, poseł z dużym doświadczeniem), czy w przestrzeni publicznej jest oceniana część jego wypowiedzi, przerwanej, co zupełnie zmieniło jej sens, więc i nasza ocena może być błędna.
spike

spike

12.07.2025 11:10

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Wyłączyli Brauna zanim

Braunowi żydostwo przypisuje słowa i poglądy, których nie wyraził.
a żydostwo bez skrępowania zarzuca i oskarża Polaków i Polskę za holokaust, kogo to oburza?
Przedsiębiorstwo Holokaust pracuje pełną parą, a w Palestynie holokaust ma się dobrze.
Kaczysta

Kaczysta

12.07.2025 15:18

Dodane przez spike w odpowiedzi na Braunowi żydostwo przypisuje

Najciekawsze jest że ani Żydzi ani Ukraińcy nie chcą ekshumacji i nieważne kogo i gdzie.
Co tu jest nie tak?
mjk1

mjk1

12.07.2025 11:28

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Wyłączyli Brauna zanim

@Alina.
"Tak więc trzeba chwilę poczekać, czy G. Braun się faktycznie wygłupił (w co trudno uwierzyć w jego przypadku, polonista, dokumentalista, poseł z dużym doświadczeniem), czy w przestrzeni publicznej jest oceniana część jego wypowiedzi, przerwanej, co zupełnie zmieniło jej sens, więc i nasza ocena może być błędna. 
Uważam to co napisałem a Braun się wygłupił i na jego wyjaśnienia nie doczekamy się nigdy!
Gdyby zależało mu na wyjaśnieniu tej sprawy, czy obronie togo co powiedział, już dawno by to zrobił.
Każdy ma taką możliwość. Ja, czy Wy na Naszych Blogach, Facebooku czy gdziekolwiek publicznie w sieci.
Naprawdę jesteście aż tacy głupi i uważacie, że Braun nie ma takiej możliwości i czasu, aby to zrobić i rozwiać wszelkie wątpliwości?
tricolour

tricolour

12.07.2025 11:39

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

@mjk
Sprawa jest prosta: w Auschwitz nie było komór gazowych, bo były w Birkenau. Zresztą w Birkenau też nie było, bo na ulicy, pod sklepem ich nie pobudowano tylko trochę dalej. To "dalej" potem pominiemy, bo jest dalej z czego płynie wniosek, że żadnych komór nie było.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 11:44

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

[11:28] - mjk1 
Może to Wy jesteście towarzyszu tacy głupi, że wierzycie we wszystkie żydowskie kłamstwa i manipulacje? Ilu Polaków zamordowali Żydzi? Ilu wydali sowietom, którzy wywieźli całe polskie rodziny na Sybir, gdzie mało kto przeżył zimę?
mjk1

mjk1

12.07.2025 14:10

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Może to Wy jesteście

@Alina.
A gdzie ja napisałem, że wierzę we wszystkie żydowskie kłamstwa, czy o wywózce na Sybir.
Napisałem tylko o kretyńskim zachowaniu Brauna. Nic więcej.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 14:17

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

A ja nie napisałam nigdzie o gazowaniu i paleniu ludzi ... 
Oceniasz zachowanie Brauna chociaż jego wypowiedź została przerwana i nie wiadomo, co Braun powiedział w trakcie rozmowy z redaktorem radia "Wnet"...
Jesteś naiwny i łatwo sterowalny przez byle propagandystę. Pewnie siedzisz w W-wie, bo tu większość takich naiwniaków, dla których jedynym źródłem wiedzy jest TVN24 - zupełnie odmóżdżone towarzycho. 
A w ogóle to masz pojęcie jak daleko jest Birkenau od Auscwitz? Nie masz!
mjk1

mjk1

12.07.2025 14:53

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na A ja nie napisałam nigdzie o

@Alina.
A gdyby Jankowski nie przerwał wywiadu, to Braun odwołałby swoje kretynizmy? A co powiedział, to wszyscy słyszeli. Jeżeli jednak powiedział coś poza anteną o czym wiesz, to mnie oświeć, albo przestań pieprzyć farmazony.
Mieszkam 30 km od Oświęcimia (tak się teraz to miasto nazywa) i jak remontują most nad torami kolejowymi pomiędzy Babicami a Oświęcimiem, to od strony Bierunia, jeden z objazdów wiedzie dokładnie przez Brzezinkę (nie Birkenau) wzdłuż obozu.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 14:55

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

To napisz, czy w Oświęcimiu są, czy nie ma komór gazowych, czy są tylko w Brzezince, a najlepiej pojedź tam i sprawdź co gdzie jest! 
Braun zanegował komory w Auschwitz?! Co dalej z imigrantami?! W. Skalik u M. Skowrońskiego!
mjk1

mjk1

12.07.2025 15:13

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Braun zanegował komory w

Nie ma w Oświęcimiu komór gazowych, są w Brzezince.
I to niby ma usprawiedliwiać te kretyńską wypowiedź Brauna?
Wy naprawdę macie tak zryte berety, czy tylko udajecie, że nie wiecie o co chodzi?
A mordy rytualne o których mówił Braun, to sama widziałaś, czy koledzy partyjni Ci o nich mówili?
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 15:19

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie ma w Oświęcimiu komór

To nie jest więc wypowiedź 'kretyńska" Brauna, tylko wypowiedź PRECYZYJNA.
mjk1

mjk1

12.07.2025 15:32

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na To nie jest wypowiedź

@Alina.
Wydaje mi się, że kretyńska, ale jednak ogólna.
Nie doprecyzował przecież, że Żydzi zabijali chrześcijańskie dzieci w celach rytualnych, np. aby używać ich krwi w obrządkach religijnych do wypieku macy na Pesach.
Przynajmniej w wywiadzie z Jankowskim tego nie powiedział.
Stwierdził tylko, że mord rytualny był faktem.
Nie bądź bardziej brunatna od Brauna.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 15:39

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Wydaje mi się, że kretyńska,

- nie wiesz co powiedział Braun, bo go Jankowski WYŁĄCZYŁ w trakcie rozmowy!
mjk1

mjk1

12.07.2025 15:47

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na - nie wiesz co powiedział

@Alina.
Wiem!
Zanim mu przerwał, to Braun powiedział dokładnie to:
"Kiedy trzeba rzucać kamieniem i rytualnie rozdzierać straty i upominać o kłamstwa Talmudu, Haggady, Holokaustu, to mnie jako niegodnego potępia blisko 120 organizacji żydowskich. Kto by pomyślał, że aż tyle? Ale oni wszyscy razem, solidarnie,  B’nai B’rith, Polin i inne organizacje, które przedstawiają się jako żydowskie, potępiają tych, którzy mówią prawdę. Że mord rytualny to fakt, a dajmy na to Auschwitz z komorami gazowymi to niestety fake. I kto o tym mówi, ten zostaje oskarżany o straszne rzeczy, odsądzany od czci i wiary".
Szczegóły na stronie radia Wnet w opisie i materiale video.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 15:53

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

Sommer wyjaśnia słowa Brauna o komorach gazowych 
https://dakowski.pl/somm…
tricolour

tricolour

12.07.2025 16:00

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na To nie jest wypowiedź

@alina
Wypowiedź precyzyjna ma swój cel. Auschwitz jest symbolem, a symbolu nie rozbieramy na czynniki pierwsze na zasadzie tu Oświęcim, tam gorsza Brzezina. Orzeł nasz narodowy składa się z głowy, tułowia, dupy i gówien z dupy? A gdzie uszy? Nie ma uszy więc co? Naród głuchych?
Tak właśnie zrobił Braun, a ty jesteś w nim zakochana więc bronisz go i brniesz za nim.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 16:28

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @alina

Tri! Może lepiej zajmij się swoimi ... piórami
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

12.07.2025 11:50

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

Grzegorz Braun przemawia rząd nie będzie zadowolony (KANAŁ ZERO, BOSAK, MENTZEN, JAKUBIAK, CZARNEK) 
Może poseł Braun nie ma czasu na pi..oły z wyjaśnianiem rzeczy oczywistych dla każdego rozumnego człowieka?
Może szkoda mu czasu na nauczanie historii głupców i zdrajców, bo wie, że to bezsensowna robota?
mjk1

mjk1

12.07.2025 13:55

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Grzegorz Braun przemawia rząd

@Alina i tri
Wy naprawdę macie tak fantastycznie zryte berety?
W Oświęcimiu nie było komór bo były w Brzezince, to znaczy, że komór nie było i więźniów nie palono. Ta Wasza logika jest głupsza od Was samych.
Braun nie ma czasu się wytłumaczyć?
Bo ma idiotów, którzy w te jego idiotyzmy wierzą i bronią go bardziej od niepodległości.
Braun jest zwykłym dupkiem, który świadomie zaorał swoje ugrupowanie.
Narobił w wentylator i uciekł a Wy cali w piegach cieszycie się, że te piegi to nie od słońca.
tricolour

tricolour

12.07.2025 13:57

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina i tri

@mjk
Ty naprawdę nie czujesz ironii i przestrogi w jednym?
Że drobnymi kroczkami można dojść do punktu, w którym komór gazowych nie było i będzie to "logiczny" wniosek?
Kaczysta

Kaczysta

12.07.2025 15:22

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

Jak widze to ​najmocniej walczą tu ci którzy maja do siebie najblizej religijnie
spike

spike

12.07.2025 10:56

Przypisywanie Polakom udział w zbrodniach holokaustu - to fakt czy fejk?
Twierdzenie że to Polacy budowali dla żydów obozy zagłady - fakt czy fejk?
Pogrom w Jedwabnem był z inicjatywy Polaków - fakt czy fejk?
Pogrom kielecki był z inicjatywy Polaków - fakt czy fejk?
To tylko kilka wybranych głośnych spraw - czekam na klasyfikację.
mjk1

mjk1

12.07.2025 14:07

Dodane przez spike w odpowiedzi na Przypisywanie Polakom udział

@Slike
Mógłbyś wytłumaczyć, co ma wspólnego przypisywanie zbrodni Holokaustu, czy tej w Jedwabnem z kretyńską wypowiedzią Brauna o której jest mój wpis?

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 151
Liczba wyświetleń: 245,990
Liczba komentarzy: 2,574

Ostatnie wpisy blogera

  • Kapitalizm, którego nikt nie projektował. I dlaczego dziś musi nauczyć się liczyć.
  • Dlaczego Chińczyk jest bogatszy u siebie niż Polak we własnym kraju
  • Plan, który przestraszył Bieruta, a zachwyciłby Denga

Moje ostatnie komentarze

  • Twierdzisz, że „dług wynika z decyzji rządów, nie z natury systemu walutowego”, ale to przecież nielogiczne, rządy podejmują takie decyzje właśnie dlatego, że natura systemu ich do tego zmusza. W…
  • Masz absolutną rację, jeśli strategiczne aktywa są sprzedawane w imię szybkiego zysku lub wygody, każdy mechanizm bilansowy czy stymulujący popyt wewnętrzny napotka fundamentalną barierę. Tak długo,…
  • Masz rację, konkurencja walutowa istnieje i działa na poziomie międzynarodowym - firmy wybierają waluty, rezerwy są dywersyfikowane, kursy reagują na rynek. To prawda. Jednak obserwując realną…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • mjk1, Twierdzisz, że „dług wynika z decyzji rządów, nie z natury systemu walutowego”, ale to przecież nielogiczne, rządy podejmują takie decyzje właśnie dlatego, że natura systemu ich do tego zmusza. W…
  • Grzegorz GPS Świderski, Waluty konkurują ze sobą globalnie — i to właśnie podważa Twoją tezę. Konkurencja walutowa jest faktem empirycznym, bo kapitał codziennie głosuje nogami: ucieka od walut źle zarządzanych, a premiuje…
  • mjk1, Masz absolutną rację, jeśli strategiczne aktywa są sprzedawane w imię szybkiego zysku lub wygody, każdy mechanizm bilansowy czy stymulujący popyt wewnętrzny napotka fundamentalną barierę. Tak długo,…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności