Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Niepełnosprawność domyślna i orzeczona

Seaman, 13.02.2012
W pierwszej chwili nie bardzo rozumiałem, dlaczego ta informacja wywołała u mnie gwałtowny, wewnętrzny opór. „Mało niepełnosprawnych u premiera” - taki tytuł w Gazecie Wyborczej. No dobra, przyznaję, zatkało mnie po prostu. Jak to?! Po historii z ACTA, po ustawie refundacyjnej, kompromitacji z paktem fiskalnym i stadionem narodowym - jeszcze im za mało niepełnosprawnych u premiera?!  W porę jednak złapałem kontakt z rzeczywistością Trzeciej RP i uświadomiłem sobie, że gazecie chodzi o osoby z tak zwaną orzeczoną niepełnosprawnością.

Okazuje się bowiem, że istnieje u nas ustawowy parytet – jeśli ktoś zatrudnia od 25 pracowników wzwyż, to 6 procent powinni stanowić niepełnosprawni. Jeśli tak nie jest, to pracodawca płaci na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Taka przykrość spotkała właśnie kancelarię premiera i prezydenta także. Mają za niski procent orzeczonej niepełnosprawności i zapłacili za to jak za zboże.

Wtedy z kolei pomyślałem sobie, że jakkolwiek moje początkowe niezrozumienie problemu premiera było w najwyższym stopniu naganne, a nawet niepoprawne politycznie, to jednak wynikało z racjonalnych przyczyn. No, bo przecież ACTA, ustawa refundacyjna, itd., itp. I zaraz mi się nasunął wniosek, że skoro jest niepełnosprawność orzeczona, to musi istnieć również taka, której oficjalnie nigdy nie orzekano.

I to właśnie ten rodzaj „niepełnosprawności domyślnej”  w kancelarii premiera oraz prezydenta, stanowi moim zdaniem nawet więcej niż ustawowe 6 procent, czego dowodzą sprawy, które wymieniłem na początku. Czyli ustawa refundacyjna, ACTA, itd., itp. A przecież ja się ograniczyłem tylko do najświeższych przykładów. Nikt mi nie powie, że ludzie, którzy prowadzili te projekty, są w pełni sprawni.  Co najwyżej „sprawni inaczej”, ale na większe ustępstwa już nie pójdę, z góry zaznaczam.

Oni są przeważnie anonimowi, nie afiszują się, co nie dziwota zresztą. Ich przypadłości się nie orzeka, ją się poznaje po owocach. Pomimo anonimowości muszą się jednak w jakiś sposób porozumiewać i dogadywać, dzielić się doświadczeniami. Mam na to silne poszlaki. Oto premier najpierw podpisuje umowę ACTA, a dopiero potem zarządza konsultacje społeczne w tej sprawie. I co powiecie na to: niedługo później prezydent najpierw podpisuje ustawę o waloryzacji rent i emerytur, a potem posyła ją do Trybunału Konstytucyjnego. Czyli można powiedzieć kolokwialnie - odwrotnie niż w samolocie, a konkretnie - odwrotnie niż w konstytucji. Tam musi być ścisła kooperacja pomiędzy sprawnymi inaczej w obu tych kancelariach.

W każdym razie obaj nasi drodzy przywódcy popadli w kabałę z powodu swojego niefrasobliwego procederu zatrudniania zbyt wielu pracowników pełnosprawnych. Zmuszeni są zatem wyrównać procenty, żeby im się parytety zgadzały. W czasie kryzysu nie wypada im natomiast zatrudniać dodatkowo żadnych osób, nawet niepełnosprawnych. Powinni więc zwalniać osoby z domniemaną pełnosprawnością, bo sprawnych inaczej nie dadzą rady zwolnić - trudno zidentyfikować, tak sprytnie są zakamuflowani, że dopiero po owocach ich rozpoznacie. Innego wyjścia nie ma, chyba że premier z prezydentem chcą bulić i narażać się na zarzut marnotrawstwa w kryzysie.

Ale pomijając już przejściowe przecież trudności naszych szczerych przywódców, w tym kontekście wyłania się nowy problem. I też natury konstytucyjnej. Dlaczego parytety zatrudniania niepełnosprawnych mają dotyczyć tylko władzy wykonawczej? A co z parlamentarzystami, czyli wybrańcami narodu? Czy naród nie powinien pójść także drogą postępu i wybierać 6 procent swoich wybrańców z orzeczoną niepełnosprawnością? Bo jeśli chodzi o domyślną, to jestem pewien, że proporcje są dochowane.

Kolejna zagwozdka wyłania się, gdy pomyślę, że to może niekoniecznie jest wina kancelarii, że nie zachowują parytetu. A może niepełnosprawnych w Polsce jest za mało, żeby obdzielić wszystkie instytucje w ramach tych 6 procentów? Co wtedy? Dobrać z domniemanych pełnosprawnych, czy też ze sprawnych inaczej? Ale przecież żadnej grupy nie można dyskryminować, trzeba zatem dla nich także ustalić parytety według proporcji liczebności każdej z grup. Ale znaj tu proporcją, mocium panie! Szykuje się niezła harówa legislacyjna.

Z tym że trzeba oddać premierowi sprawiedliwość - nie można powiedzieć, żeby się w ogóle nie starał. Po ostatnich wyborach jego rząd wspaniałomyślnie odstąpił parlamentowi kilka osób sprawnych inaczej. I to nawet na najwyższe stanowiska. Tylko że oni nie spełnią na razie parytetu, bo nie mają jeszcze orzeczenia. Ale niektórzy twierdzą, że dla nich moment orzeczenia już się zbliża. Jest więc nadzieja, że te rachunki zostaną wyrównane.

http://wyborcza.pl/1,752…
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4309
Domyślny avatar

beeł

13.02.2012 19:45

...Szanowny Autor się myli, te osoby nie są w jakikolwiek sposób ubezwłasnowolnione czy intelektualnie niesprawne- te osoby świadomie i dobrowolnie działają na szkodę państwa, którego administrację tworzą.
Seaman

Seaman

13.02.2012 20:18

Dodane przez beeł w odpowiedzi na ...

Możliwe, że się mylę...
Domyślny avatar

zbych68

13.02.2012 21:46

Dodane przez beeł w odpowiedzi na ...

Szanowny autor myli się tylko w jednej sprawie: Parytety są zdecydowanie przekroczone, ale nieudokumentowane ... Ale specjaliści mający uprawnienia do badań i wystawiania zaświadczeń o przymuleniu nadrobią te drobne formalne uchybienia.
Seaman

Seaman

14.02.2012 08:49

Dodane przez zbych68 w odpowiedzi na wskaźnik przymulenia w kancelariach pre... RP o pre... RP

Ja myślę, że taki wskaźnik przymulenia należy koniecznie wprowadzić do ustawy, bo są mylące statystyki i premer z prezydentem sa niesłusznie obciążani.
Domyślny avatar

Szamanka

13.02.2012 21:06

Teraz widze, jak na dloni! Pelnosprawnosc domniemana i sprawni inaczej - to te lawki po prawej rece Kopacz. Wyjasnia sie , dlaczego takie zderzaki i skad ta ich niemoc. Rozumiem tez nareszcie, czym nalezy uzasadnic sklad zespolu doradczego lokatora Belwederu. W tej sytuacji, drogi Seamanie, kara jest za wysoka! Bo przekraczaja normy! Albo musza nadplacic za poprzednia kadencje? Myslalam, ze Tusk winien, a to te parytety!
Seaman

Seaman

14.02.2012 08:47

Dodane przez Szamanka w odpowiedzi na Ustawiles moj punkt widzenia! Dziekuje!

Ja myślę, że jakby wliczyć sprawnych inaczej i niepełnosprawnych domyślnie, to PFRON będzie musiał kupę pieniędzy zwrócić premierowi i prezydentowi. Tego wymagają zasady demokratycznego państwo prawa.
Pozdrawiam:)
Domyślny avatar

Ość

14.02.2012 01:26

Jak mnie moje nieprzeciętne zdolności matematyczne nie mylą, czemu każdorazowo daję wyraz zamieszczając komentarz, to zatrudniając 25 osób mam obowiązek zatrudnić 1,5 niepełnosprawnego (6%)? To może dałoby się zrobić, 23 sprawnych też jakoś znajdę, ale gdzie szukać brakujące 0,5 sprawnego? Taki dylemat matematyczny, może nie etyczny mam.
Seaman

Seaman

14.02.2012 08:52

Dodane przez Ość w odpowiedzi na 1,5 niepełnosprawnego?

Po to zatrudniają tam różnych specjalistów, żeby takie problemy rozwiązywali. Można na przykład podzielić tak, żeby połówka przypadała formalnie  kancelarii premiera, a druga prezydentowi. Natomiast delikwent w całości siedziałby tydzień u jednego i tydzień u drugiego. Taki mam pomysł racjonalizatorski.
Domyślny avatar

Aradan

14.02.2012 14:31

ochowane" Raczej przekroczone.
Domyślny avatar

Freiherr

14.02.2012 15:46

Ja generalnie nie rozumiem problemu, to jest zbyt skomplikowane jak na mój poznański rozumek. Jak to jest z tym zatrudnianiem niepełnosprawnych i że jest ich w kancelarii za mało? Odnoszę wrażenie, że pan premier (oby żył wiecznie, najlepiej w strukturach europejskich) powinien otrzymać nagrodę od Państwowego Funduszu Rehabilitacji Niepełnosprawnych za zatrudnienie w podległej sobie instytucji samych niepełnosprawnych. I ekstra bonus za zatrudnienie samego siebie, takiego primus inter pares w niepełnosprawności. Co, nie podchodzi pod ustawę? No to niech ktoś zgłosi projekt nowelizacji.Pani marszałek, doktor Metr-w-głąb-Kopacz zastosuje szybka ścieżkę legislacyjną i będzie jak obszył.
Domyślny avatar

hera

14.02.2012 19:09

niechze oni placa, tylko szkopul w tym ze placa nie ze swojego! A to juz nie jest mi obojetne, a mysle, ze Tobie rowniez? Ale jest tez sprawa powazniejsza, czyli imperatyw fiszerowski,ze tak powiem. Franc Fiszer twierdzil, ze nie bedzie w Polsce porzadku dopoki nie powiesi sie 40 000 tysiecy lajdakow, a gdyby zabraklo, dobierze sie z uczciwych! Jest tez roznica: Franc byl milym bonvivantem, a ci sa idiotami! Pozdawiam serdecznie!
Domyślny avatar

Gość

16.02.2012 16:55

Dodane przez hera w odpowiedzi na Mily Seamanie,

To niestety prawda www.nie-pelnosprawni.pl (PrawdziwiON) i wszystko jasne.
Seaman
Nazwa bloga:
Liga Nadmorska i Postkolonialna
Miasto:
Gdynia

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 364
Liczba wyświetleń: 1,558,219
Liczba komentarzy: 4,592

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk z powyłamywanymi nogami
  • Ostał mu się ino Ostachowicz
  • Ciszej nad moim rządem!

Moje ostatnie komentarze

  • W tym masz rację - on cieknie...
  • "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…
  • "utajone pod rudą farbą" No, już tak nie narzekaj na rudych, znałem jedną rudą....

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Smoleńsk - racjonalna teoria spiskowa
  • Dlaczego premier Tusk brał ślub kościelny?
  • Gibała być zdrajca, Kali nie być zdrajca

Ostatnio komentowane

  • , Tak to prawda ale na to pierwszy wpadł geniusz śledczy Seremet a że zajęło to 2 lata pracy a tobie chwilę no to trudno nagrody rozdano.Pozdrawiam.
  • Seaman, W tym masz rację - on cieknie...
  • Seaman, "Kto zamienił zwłoki? A-Sowiecki bałagan,B-Bo szczątki były małe i brudne,C-Wina pilotów. Smsy z prawidłowymi odpowiedziami prosimy kierować do klubu PO." Jakiś dęte audiotele wymyśliłeś, bo w tych…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności