Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Stefan Hambura powinien być odznaczony polskim orderem

krzysztofjaw, 03.05.2020
Wczoraj zmarł mecenas Stefan Hambura - nieustraszony i niestrudzony w walce o dobre imię Polski oraz w walce o o polskość w wielu obszarach jej funkcjonowania.

Był nie tylko mecenasem, ale i na wskroś polskim patriotą. Jak mówi A. Macierewicz: "Trzeba powiedzieć przede wszystkim, że był wielkim polskim patriotą, choć urodził się w rodzinie śląskiej, która później wyjechała do Niemiec. Jego działania na rzecz polskości, zwłaszcza odbudowy Polonii w Niemczech, przywrócenia jej praw, które zostały zabrane przez Hitlera, były olbrzymie. Bez jego aktywności w tej mierze, Polonia nie miałaby tych możliwości, które obecnie posiada (...) poruszył też sprawę barbarzyńskiego prawa niemieckiego, które pozwala zabierać między innymi polskim rodzinom dzieci” [1]. 
A to tylko wycinek jego propolskiej postawy, bowiem zajmował się też działaniami: na rzecz Polonii na Śląsku Cieszyńskim, dotyczącymi nienaruszalności polskiej własności na ziemiach odzyskanych, obejmującymi aspekty prawne reperacji wojennych od Niemiec, w zakresie różnorodnych ekspertyz prawnych dla polskiego rządu i rożnych propolskich organizacji, na rzecz ofiar smoleńskich.

Zmarł w wyniku rozległego zawału serca. Trudno będzie go zastąpić, naprawdę.

Stąd wydaje mi się, że winien być pośmiertnie odznaczony polskim orderem nadawanym przez Prezydenta RP. Zasługuje na to jak bardzo niewielu naszych rodaków działających na rzecz naszego narodu. Może to być najwyższe odznaczenie w postaci "Orderu Orła Białego" lub też równie ważnego "Orderu Odrodzenia Polski". Można też rozważyć odznaczenie "Krzyżem Zasługi" i chyba właśnie on byłby najwłaściwszy, z tym, że Złoty.

Byłoby to nasze podziękowanie za tyle lat patriotycznej postawy i działalności na rzecz Polski, i Polaków.

[1] https://niezalezna.pl/32…

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad...
© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
http://krzysztofjaw.blog…
[email protected]
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4140
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

03.05.2020 11:23

Zgadzam się z Panem. Znałem osobiście Stefana i potwierdzam, że zasłużył jak mało kto na nasz szacunek i pośmiertne uhonorowanie... Podejmował się spraw, których inni bali się podnosić... Czy rządzący wyróżnią go? Nie wiem... Stefan był bardzo niepoprawny politycznie... Jak Konopnicka w "Rocie" (vide: "Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz...")...
krzysztofjaw

krzysztofjaw

03.05.2020 10:18

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Zgadzam się z Panem. Znałem

Ano był niepoprawny politycznie. Ale cóż z tego? Był wielkim patriotą polskim, działał na rzecz Polski i Polaków. Był naprawdę wyjątkowy i jak napisałem trudno go będzie zastąpić. To uhonorowanie po prostu mu się należy. Szkoda, że odszedł w sile wieku... i w symptomatycznym dniu m.in. Polonii Polskiej. 
Pozdrawiam
Domyślny avatar

anakonda

03.05.2020 12:51

Dla mnie mecenas Stefan Hambura byl nikim,
co nie znaczy, ze mu sie nie nalezy wieczny odpoczynek
i aby mu swiatlosc wiekuista swiecila na wieki wiekow.
On nie byl ani Polakiem ani Niemcem.
Polakiem nie byl bo przybywajac do Niemiec powolal sie
na niemieckie pochodzenie aby otrzymac niemieckie
obywatelstwo i moc zdobyc niemiecka aplikacje prawnicza.
Niemcem nie byl ( nie mieszac z obywatelstwem ) bo
nie reprezentowal niemieckich interesow w sprawach
w ktorych oferowal swoje prawnicze uslugi.
angela

angela

03.05.2020 14:05

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na Dla mnie mecenas Stefan

@anakonda,  to raczy kim być,  bo ze jest Polakiem,  to tez mam duze wątpliwości,  a tak peroruje wyroki,  kim ktoś  jest, a kim nie jest.
I czym może się pochwalić,  dla dobra Polski.
Domyślny avatar

anakonda

03.05.2020 17:04

Dodane przez angela w odpowiedzi na @anakonda,  to raczy kim być,

@ [14:05] - angela
Pani Angela nie musi miec tych watpliwosci,
wystarczy pamietac to co juz kiedys napisalem.
Pani dla przypomnienia napisze jeszcze raz,
Polakiem nie jestem, jestem Niemcem, ktory
pracowal prawie 20 lat w Polsce, ( lata 70 - 80 uw.)
a od kilkunastu lat jestem na emeryturze.
Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

03.05.2020 19:53

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na @ [14:05] - angela

Anakonda. W wierszu "Do narodu" napisałem kiedyś:
(...) Dla mnie możesz być Żydem, Litwinem, Tatarem,
Kaszubą czy Ślązakiem, Łemkiem czy Madziarem,
Jeśli Polskę masz w sercu – klnę się tu, przed światem –  
Będziesz mi druhem szczerym! Wspólnej sprawy bratem!
 
Jeśli ojciec twój zbłądził, dziad Ojczyznę zdradził
Nie pozwól, by twe losy Fatum dziś prowadził...
Sam wybierz swoją drogę, poszukaj w sumieniu
Prawdy, Dobra i Siły – byś się mógł odmienić... (...)
Stefan Hambura określił się swoimi czynami.
Ty również - swoją deklaracją narodową...
I tyle w temacie...
Domyślny avatar

anakonda

03.05.2020 20:12

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Anakonda. W wierszu "Do

@ [19:53] - Lech Makowiecki
Kazdy ma prawo do wlasnego zdania...
Umarl czlowiek, umarl duzo za wczesnie...
Tyle w temacie...
p.s.
Niczego nie deklaruje, pochodzenie sie ma
takie jakie mieli przodkowie i przodkowie przodkow.
Marek1taki

Anonymous

03.05.2020 17:31

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na Dla mnie mecenas Stefan

@anakonda
"Polakiem nie byl bo przybywajac do Niemiec powolal sie
na niemieckie pochodzenie aby otrzymac niemieckie
obywatelstwo i moc zdobyc niemiecka aplikacje prawnicza."
Jestem Polakiem z urodzonym w Katowicach, a wg prawa niemieckiego byłbym traktowany jako Niemiec i pracował jako lekarz jeśli ukończyłbym w Katowicach Akademię Medyczną. Chodzi o granice sprzed II wojny światowej.
Domyślny avatar

anakonda

03.05.2020 18:24

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @anakonda

@ [17:31] - Marek1taki
W latach kiedy sp. S. Hambura opuscil Gliwice
obowiazywalo inne prawo niz obowiazuje dzis.
W tamtym czasie chcac uzyskac obywatelstwo
RFN musialo sie udowodnic ze przynajmniej
jedno z rodzicow lub dziadkow posiadalo przed
1939 rokiem obywatelstwo Niemieckie i mieszkalo
na terenie Rzeszy ( Niemiec ), obowiazywaly granice
z 1939 roku.
W drugiej polowie lat 90 przepisy zostaly zlagodzone
do tego stopnia, ze niekiedy przyznawano osobom
z Gornego Slaska, Pomorza czy Warmii obywatelstwo
niemieckie na przyslowiowy przedwojenny " babci kwit z pralni ".
Marek1taki

Anonymous

04.05.2020 07:39

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na @ [17:31] - Marek1taki

@Anakonda. Pewności nie mam, ale w latach 1980-1981 ze Śląska wyjechał ok.500lekarzy. Pamiętam, że już wtedy słyszałem o zaliczaniu granic z 1939r. a śląskiej A.M. mimo, że poza granicą. Możliwe, że rodzic służył w Wehrmachcie (mając za alternatywę Auschwitz), a dziadek był poddanym kaizera Wilhelma.
Domyślny avatar

anakonda

04.05.2020 11:12

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @Anakonda. Pewności nie mam,

@ [07:39] - Marek1taki
" Pewności nie mam, ale w latach 1980-1981 ze Śląska wyjechał ok.500lekarzy. "
-------------------------------------------------------------
W tamtych latach oni wszyscy musieli swoje dyplomy nostryfikowac w RFN-nie,
bez tego procederu zaden medyk nie dostal aprobacji umozliwiajacej mu wykonywania
zawodu lekarza.
Z tym Wehrmachtem i alternatywa Auschwitz tez nie jest do konca prawda,
w latach 70 uw. pracujac w niemieckiej ambasadzie zajmowalem sie miedzy
innymi sprawami osob ktore staraly sie opuscic Polske ze wzgledu na
niemieckie pochodzenie, byli to ludzie glownie z Gornego Slaska.
Jedynymi ktorzy stwarzali tym ludziom trudnosci w opuszczeniu Polski
byly polskie wladze. ( mozna tez uscislic, ze byly to PRL-owskie wladze )
Rozne byly zyciowe drogi tych ludzi ale wszyscy uwazali sie za Niemcow,
niektorzy z nich dodawali " slaskich Niemcow ".
Nawet jesli w czasach plebiscytu ich przodkowie opowiedzieli sie za Polska,
to w osobistych rozmowach stwierdzali, ze popelnili blad, bo oni uwazaja
sie za Niemcow i chca do Niemiec bo tam jest ich ojczyzna.
Czasami mialem watpliwosci czy to co mowia jest prawda, ale jesli przedstawiali
niepodwazalne dokumenty, ja jako urzednik musialem je akceptowac.
Marek1taki

Anonymous

04.05.2020 15:01

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na @ [07:39] - Marek1taki

@anakonda
Przyjmuję zatem, że to nie była sprawa uregulowana administracyjnie a jedynie praktyka odmiennego postępowania wobec imigracji z terenów do granicy nie tylko IIIRzeszy ale nawet cesarstwa. W powszechnym obiegu była świadomość, że mimo braku powiązań rodzinnych ze Śląskiem nie miałbym problemu z wyjazdem do Niemiec wystarczało miejsce urodzenia. To nie wina Ślązaków tylko forma akcentowania strefy wpływów przez administrację RFN. Nawiasem mówiąc Śląska A.M. była założona w Zabrzu w koszarach wojsk pancernych, które w 1939r. wyruszyły na front. Robiono z tego żart tłumaczący skąd się biorą fory dla absolwentów medycyny.
Tomaszek

Tomaszek

03.05.2020 23:48

Dodane przez anakonda w odpowiedzi na Dla mnie mecenas Stefan

Ja Ja Jawohl , on bardzo być zły bo nie być z nieo "prowowierny" Niemiec . Durny Szwab Ty anakondzia jesteś . I nie rozróżniasz co to jest profesjonalne umocowanie  i dystans a co plucie na swój kraj  . Nie wiem gdzie ale się postaraj o trochę wiedzy na temat roli i pozycji adwokata , to nie będziesz takich farmazonów wypisywał . Tym bardziej Cześć Jego Pamięci .
Domyślny avatar

Trotelreiner

03.05.2020 19:42

Tylko nie Orła Białego!!!
To order dla okupantów,zdrajców i targowicy...polecam tabelę...Google.
Kazimierz Koziorowski

Kazimierz Koziorowski

04.05.2020 07:39

CZESC JEGO PAMIECI
re:anakonda : Stefan Hambura = NIKT
czy enticzny POLAKU/POLKO zrobiles dla tenkraju choc promil tego co zmarly sp. SH dla swojej drugiej a moze pierwszej ojczyzny ???!!!
jezeli bylo zlecenie na zawal serca to dlugi weekend + zafiksowanie sluzby medycznej na zarazie stwarzaly modelowe warunki do egzekucji. czy sluzby prowadza dochodzenie? mysle ze watpie
Domyślny avatar

Trotelreiner

04.05.2020 08:55

Dodane przez Kazimierz Kozi… w odpowiedzi na CZESC JEGO PAMIECI

Kazimierz Kozio...
Suplement: https://wpolityce.pl/swiat/498460-seryjny-samobojca-rosyjski-lekarz-wypadl-z-okna
Domyślny avatar

anakonda

04.05.2020 11:16

Dodane przez Kazimierz Kozi… w odpowiedzi na CZESC JEGO PAMIECI

@ [07:39] - Kazimierz Kozio...
Po co ten trolling ?
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 515
Liczba wyświetleń: 5,776,939
Liczba komentarzy: 19,679

Ostatnie wpisy blogera

  • Premier D. Tusk chce płacić za niemieckie zbrodnie pieniędzmi Polaków!
  • "Desipere est juris gentium"*, ale nie może świadomie szaleć na szczytach władzy!
  • NIE! Komuch Włodzimierz Czarzasty nie może zostać Marszałkiem Sejmu!

Moje ostatnie komentarze

  • Mam takie samo zdanie i naprawdę boję się o życie naszego Prezydenta.Pzdr
  • A... Witam serdecznie...W tekście celowo pominąłem animozje po konserwatywnej stronie naszej sceny politycznej. Skupiłem się na pozytywach i na Prezydencie Karolu Nawrockim, w którym upatruję lidera…
  • @Sake"Czyli w obawie przed konsekwencjami ze strony reżimu mamy się ograniczać w jego krytyce lub w zawoalowanej formie przemycać w postaci piosneczek, wierszyków i wypowiedzi?".Aż tak daleko nie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • sake2020, Jakoś Merz nie był szczególnie zawstydzony ,,prowokacją intelektualną'' premiera Tuska.Na próżno Bartoszewski i Kosiniak -Kamysz stawali na uszach by wytłumaczyć ten nadmiar intelektu.No i skoro…
  • JzL, Wyobraźcie sobie że prezydentem jest syn esbeckiej donosicielki Rafau Czaskoski. To byłaby tragedia
  • u2, ***ZACHÓD POWINIEN POLICZYĆ SZABLE!*** Jeśli traktować mnie Jerzego Ciruka z Dowspudy, to Zachód dawno policzył szable. Rosję czeka zagłada. Bynajmniej nie życzę tego Rosji, ale sama się o to prosi.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności