Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

​Docenili antypolonizm, za antsemityzm „ Ida”, ma „Oskara"

Andy51, 23.02.2015
Bracia starsi w wierze, których jest dużo w Hollywood  docenili dwuznaczność filmu „Ida” i dali jej „Oskara” za najlepszy film nieangojęzyczny. PISF (Polski Instytut Sztuki Filmowej ) nie będzie skąpił pieniędzy na tego rodzaju filmy jak „Pokłosie” czy „Ida” pokazujące Polaków jako antysemitów i niemal autorów Holocaustu.

Oczekuję , że znajdzie się reżyser i scenarzysta, który nakręci film o rodzinie Ulmów albo o tym , że tylko w Polsce za okupacji za ukrywanie Żydów była kara śmierci, a mimo tego  w Instytucie Yad Vasham 60% drzewek posadzonych w pamięci tych co ratowali Żydów to Polacy.

Nie oceniam gry aktorów, ale temat który wziął na warsztat scenarzysta z reżyserem i go tak niekorzystnie dla Polaków przedstawił.

Na filmy o bohaterach takich jak:  rtm. Pilecki, rodzina Ulmów, która została rozstrzelana za ukrywanie Żydów (małżeństwo Ulmów, pani Ulm była w 9 miesiącu ciąży plus 6 ich dzieci) przez niemieckich bandytów, film o żołnierzach wyklętych czy katastrofie w  Smoleńsku, itd. PISF nie ma pieniędzy.

Gdyby się zdarzyło , że został nagrany film o Żydach witających sowietów w 1939 r, na pewno zostałby uznany za film antysemicki. Polaków można obrażać, stąd nie dziwi określenie polskie obozy koncentracyjne, ale nie znający historii przeciętny zjadacz chleba może dojść do takiego wniosku , oglądając takie filmy jak „Pokłosie” czy „ Ida”.

Czy Holendrzy nagrają film o swoich 50 tys. obywateli w Waffen SS , albo Francuzi o swojej kolaboracji z Niemcami rządu Vichy lub Żydzi o swoich 268 ziomkach walczących w szeregach pułku kata powstania warszawski Oskara Dirlewangera ? raczej nie.

Nasi twórcy robią wszystko , żeby utwierdzić innych o rzekomym antysemityzmie Polaków,  żeby zbrodnie Niemców w tym obozy koncentracyjne i Holocaust nie były wyłączną odpowiedzialnością Niemców ale żeby część tej winy spadła na Polaków.
 
http://www.solidarni2010…
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7356
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 11:22

Nie zgadzam się z tobą Andrzeju. Chyba filmu nie widziałeś i powtarzasz pospolite opinie.
Ps. I Francuzi nakręcili parę filmów o rządach Vichy i Holendrzy o niechlubnym epizodzie z SS. Nie słyszałeś o nich, bo oni nie wrzeszczą i podskakują, jak piszą o ciężkiej przeszłości.
A my jesteśmy nadwrażliwi, co charakteryzuje ludzi słabych i z kompleksami. W tym kompleksem niższości.
Pozdrawiam
Ps. Wyobraź sobie, że mój dobry przyjaciel i autentycznie dobry człowiek, Kristiam Thorgrimsen jest bardzo dumny z udziału Norwegów w SS Viking. Jak TO zrozumieć?
Andy51

Andy51

23.02.2015 12:09

Dodane przez jazgdyni w odpowiedzi na Nie zgadzam się z tobą

Cześć Janusz
Wydźwięk tego filmu dla obcokrajowca, który nie zna historii i specyfiki Polski w czasie wojny i tuż po niej jest taki jak napisałem.
Co do Norwegii to własnie Norwegowie stracili za kolaborację z Niemcami Ouislinga. 
Pozdrawiam
jazgdyni

jazgdyni

23.02.2015 17:58

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Cześć Janusz Wydźwięk tego

Co do Norwegii to własnie Norwegowie stracili za kolaborację z Niemcami Ouislinga.
Quisling, Quislingiem, co nie zmienia fascynacji moje kumpla Kristiana SS Viking.
Mam w tej chwili cztey już maile - Dania, Norwegia, UK i USA. Żadni Polacy. Gratulacje za Oskara i pytania o to, co my nazywamy żydokomuną.
Więc twoja teza, ze film za granicą szkodzi i deprecjonuje Polaków i Polskę jest błędna.
Pzdr
Domyślny avatar

xena2012

23.02.2015 12:16

Rezyserowi udała się sztuka wybielenia postaci i motywów pracy prokurator Wolińskiej o czym świadczy statuetka.Czas sięgnąć po rehabilitację Stefana Michnika i zwiazany z tym kolejny oskarowy sukces.
Andy51

Andy51

23.02.2015 13:14

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Rezyserowi udała się sztuka

Później Bieruta i innych " Polaków".
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.02.2015 12:38

Oscary są genetycznie zmodyfikowane ;-)
Domyślny avatar

Robs

23.02.2015 16:24

Moim zdaniem za dużo jest wyciągania wątpliwych wniosków z tego filmu, typu "Polacy....niemal autorów Holocaustu." - nikt nie twierdzi że Polacy to autorzy Holocaustu. Ważne jest żeby być ze sobą historycznie uczciwym - wielu Polaków zginęło pomagając Żydom, ale czy naprawdę Żydom włos z głowy nie spadł z powodu Polaków? Czy takie powinno być patriotyczne stanowisko Polaków? Jeśli jest się samemu uczciwym i przyznaje że czasami i tak bywało to wtedy temat przestaje być kontrowersyjny i wcale nie oznacza że Polacy to autorzy Holocaustu. Natomiast zapieranie się, jest nie tylko nieprawdziwe, ale przypomina mi Rosjan którzy przez dekady i nawet teraz wypierają się zbrodni katyńskiej. Czy w takim razie ci Rosjanie którzy przyznają że doszło do zbrodni w Katyniu są anty-patriotami rosyjskimi?
Andy51

Andy51

23.02.2015 17:50

Dodane przez Robs w odpowiedzi na Moim zdaniem za dużo jest

W każdej społeczności są mendy i ludzie honoru. Dlaczego powstają filmy o mniejszości, której ofiarą padali Żydzi, natomiast o tej większości jak rodzina Ulmów cisza.
Domyślny avatar

Robs

23.02.2015 20:11

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na W każdej społeczności są

Powstają filmy i o większości i o mniejszości. No ale czy we właściwych proporcjach tego już nie wiem. Np nie tak dawno widziałem film o Irenie Sendlerowej która uratowała ponad 2500 żydowskich dzieci, a znaleźli ją uczniowie jakieś szkoły w USA bo w Polsce nikt o niej nie pamiętał. A trzeba też pamiętać że przez dekady w Polsce i na świecie to był temat taboo. Nikt nie mówił w szkole o tym że jacyś Żydzi zginęli z polskich rąk. Byłoby niemal zdradą o tym mówić - to moim zdaniem błąd bo polski uczeń myśli że wszystko było cacy i Polacy to sami bohaterowie, a później nie jest przygotowany jak ktoś go konfrontuje z takimi zarzutami. Przypuszczam że to bardzo podobne do tego jak w rosyjskich szkołach nie ma mowy o Katyniu, a pewnie mowa że na Sybir wywożeni byli sami przestępcy. Dlatego moim zdaniem trzeba to też pokazać, a ponieważ film jest nakręcony przez Polaków wytrąca to argument typu "jacy ci Polacy antysemici" bo przecież sami jesteśmy w stanie to pokazać, stawiać czoła i przyznać że i tak bywało. Oczywiście, należy przy tym zwrócać uwagę że to nie odzwierciedla typowego stanu rzeczy i że wielu Polaków zginęło w obronie Żydów. Zgadzam się że chciałbym widzieć więcej takich filmów. Tylko trochę z góry wiadomo co w nich będzie, a problem w tym że ciekawsza dla świata jest jakaś sensacja, zaskoczenie, coś nietypowe. No i jak widać nasi producenci filmowi nie są w stanie tego osiągnąć. Ale nawet ten film jest dobry bo chyba po raz pierwszy pokazana jest rola Żydów w mordowaniu anty komunistycznej opozycji. Wątpię czy wielu widzów o tym wiedziało.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

23.02.2015 17:51

Tam w Akademii większość nie zdaje sobie sprawy z zafałszowań. Mogą nawet uważać film za wybielający Polaków, bo przecież ten temat w ich wyobrażeniach oddaje "Malowany ptak", a w ostatnich latach książki Grossa. Trudno więc mieć pretensję do głosujących, tym bardziej, że można patrzeć na film w kategoriach uniwersalnych abstrachując od konkretnej rzeczywistości. To, że sami Polacy nakręcili taki film tylko utwierdza fałszywe sterotypy.
Andy51

Andy51

23.02.2015 19:06

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Tam w Akademii większość nie

No cóż takich mamy polskich Żydów.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

24.02.2015 13:03

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na No cóż takich mamy polskich

Mówisz i masz: Dla kogo Oscar "Idy" jest większym policzkiem?
Domyślny avatar

marekagryppa

23.02.2015 20:28

Oskary zawsze pachniały lewactwem i czosnkiem.
Andy51
Nazwa bloga:
Trójmiejskie spojrzenie
Zawód:
mgr zarządzania
Miasto:
Sopot

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 571
Liczba wyświetleń: 8,080,767
Liczba komentarzy: 17,827

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk dostał fiksum-dyrdum
  • Oszuści z PO okradają dzieci chore onkologicznie
  • Prezent dla Niemców od Nowackiej w 80 rocznicę wyzwolenia ob

Moje ostatnie komentarze

  • Smutna prawda.
  • Czyżby?
  • Masz rację

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ​Czy agent Stasi „Oscar” na Pomorza to Donald Tusk?
  • Sfałszowne wybory, dlaczego Polacy nie wychodzą na ulice ?
  • ​UB czyli Urban o Bartoszewskim

Ostatnio komentowane

  • Andy51, Smutna prawda.
  • Andy51, Czyżby?
  • Andy51, Masz rację

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności