Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

PIS chce, żebym spłacił lemingom kredyty hipoteczne.

Ewaryst Fedorowicz, 25.08.2013
Zacznę od stwierdzenia oczywistego faktu, że pomysł PiS, wyrażony ustami europosła Czarneckiego i wiceprezes Szydło  na „pomoc państwa” w spłacaniu kredytów hipotecznych zaciągniętych we frankach jest nie tylko niesprawiedliwy (co oczywiste dla każdego normalnego człowieka), ale i  idiotyczny – co akurat wymaga krótkiego wyjaśnienia.

Argumenty, że:

A/ ludzie rozsądni (jak ja) nie biorą kredytów hipotecznych, bo nie żyją ponad stan.
B/ każdy biorący kredyt zdaje sobie sprawę, że musi go spłacić (inaczej byłby zwykłym oszustem)
C/ nie słyszałem, by  biorący kredyty (jakiekolwiek) legitymowali się zaświadczeniami lekarskimi o niezdolności do podejmowania czynności cywilno-prawnych
D/ ktoś, kto bierze kredyt w innej walucie  niż zarabia, dobrowolnie nie tylko  uczestniczy w hazardzie, co wręcz wystawia banksterom weksel in blanco,

choć i logiczne i rzetelne zbywane są demagogicznym oskarżeniem o liberalizm.

Dlatego, żeby nie kopać się z koniem,  ten tekst poświęcę wyjaśnieniu, dlaczego parcie PiSu na „pomoc państwa” zadłużonym we frankach jest pomysłem idiotycznym.

Najpierw uwaga tak oczywista, jak to, że poseł Czarnecki jest cwanym partyjnym skoczkiem, a ekonomistka Szydło – nie jest ekonomistką:

„państwo” nie może pomóc, bo nie ma pieniędzy. Zwyczajnie. Nie ma.

Owszem mogą pomóc Państwo (Kowalscy, Majewscy, Lewandowscy). Bo im urzędnicy mogą zabrać ich własne pieniądze, żeby je (po zmarnowaniu stosownej części) przekazać Państwu Witkowskim, Olszewskim czy innym Nowakom.

A teraz już w punktach, bo pogoda piękna i szkoda (mojego) czasu na partyjne idiotyzmy:
  1. Kredyty hipoteczne to nie bandyckie „chwilówki” i były i są dostępne wyłącznie dla ludzi przynajmniej średniozamożnych – bo wymagany jest tzw. wkład własny, który wynosi kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    Ludzi biednych, a nawet zwyczajnie niezamożnych na kredyty hipoteczne nie stać, bo tych kilkudziesięciu tysięcy złotych najzwyczajniej w świecie nie mają.
  2. Elektorat PiS to ludzie w większości niezamożni i proszę tu ze mną nie dyskutować, bo  chętnie to sam prezes Kaczyński podczas objazdów Polski powiatowej podkreśla. Proponuję obejrzeć dostępne w sieci filmy.
  3. Ci, których było i jest stać na branie kredytów hipotecznych, to w większości elektorat PO i PSL:
    to oni mają stabilne zatrudnienie, jako urzędnicy, prokuratorzy, sędziowie, bezpieka, milicja (nie poprawiać – policja, to była przed wojną).
To oni dostają granty na te wszystkie lewe projekty, zlecenia „z wolnej ręki” pod kryptonimem „osoba fizyczna” (patrz wydarte z gardła bufetowej informacje o milionach wydanych w stolicy na umowy zlecenia) .
Tych co mają dostęp do umów na budowę autostrad to akurat nie dotyczy – oni, jak się można było z taśm przekonać, kupują za gotówkę mieszkania w Barcelonie.
  1. Pomysł PiS sprowadzi się do tego, że głosujący na PiS  biedacy zatrudnieni na śmieciowych umowach i zarabiający grosze, zrzucą się na spłatę wypasionych  mieszkań dziennikarzy TVN, TVN24 i pozostałych, platformerskich mediów, których  histeryczne reakcje można było zaobserwować kilkanaście miesięcy temu, gdy kurs franka osiągał maksima:  niemal w każdym programie informacyjnym były wzdychania, pojękiwania, ściągnięte stresem twarze i uwagi o „szybującym franku ” i „drogim franku”.
Żeby było konstruktywnie:

jak europoseł Czarnecki taki wrażliwy, to niech ze swoich, eurodochodów zacznie spłacać kredyty we frankach paru lemingom, ale od mojej kieszeni niech się od….czepi.
Jak mawiał mój wujek -  „własny przykład przed każdą radą”
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 33855
Domyślny avatar

antykrytyka

25.08.2013 10:27

Szydzi pan z tych, którzy podejmowali decyzje na podstawie właściwego rozeznania. Być może naiwnie uwierzyli w to, że żyją w państwie, w którym nie łże się bezczelnie i na chama. W państwie, w którym uwierzyło się, że ekipa rządowa, to nie grupa chamów żyjących z kłamstwa i na bazie kłamstwa. Prawda, że to wielka naiwność? Wierzyć, że Polska to nie bantustan, ale jaja buchachachacha!!! Nie każdy jest JKM i nie ma za plecami dobrego wujka z kasą, który zapłaci za narobione długi. Piszę o JKM, gdyż argumentacja jest na miarę możliwości tego pana i jego przemądrzałych uczniów nabzdyczonych "leberalizmem".
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 10:39

Dodane przez antykrytyka w odpowiedzi na nie każdy jest JKM

do rzeczy proszę, bo ja na demagogie, jak napisałem, nie mam zamiaru odpowiadać:

biedny elektorat PiSu zapłaci za apartamenty wypasionego elektoratu PO.czy nie zapłaci?

Argumenty (kłamliwe do tego) ad personam w rodzaju "Nie każdy jest JKM i nie ma za plecami dobrego wujka z kasą, który zapłaci za narobione długi" dyskwalifikują jako dyskutanta

:

Domyślny avatar

antykrytyka

25.08.2013 11:25

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @antykrytyka

na jakiej podstawie twierdzi pan, że biorący kredyt we frankach, to przede wszystkim dziennikarze WSI24 czy lepiej sytuowane lemingi? To jest nieprawda, znam wiele osób, które takie kredyty wzięły i nie należą oni do finansowych elit. To pracownicy Wielce Czcigodnych Banków (wg mnie okupantów),, które nie mają narodowości, odpowiednio motywowali klientów do tego, by taki kredyt wziąć. Rzecz jasna, gdyby klienci wiedzieli, że to pracownicy okupantów, byliby bardziej podejrzliwi, ale uznali ich "za swoich", za ludzi godnych wiary i uznania. Więc teraz okazuje się, że kredytobiorcy sami są sobie winni? Że ich koncertowo wydymano? Że spekulacja na polskiej walucie, to ich jedynie problem? Wybaczy pan, ale ja takiego rozumowania nie kupuję i nie mam zamiaru uprawiać schadenfrude i głosić, że "dobrze im tak".
Domyślny avatar

Daf

25.08.2013 12:55

Dodane przez antykrytyka w odpowiedzi na pan nie rozumie?

Oczywiscie, ze ci ktorzy biora kredyty w innym pieniadzu niz sami zarabiaja sa sami sobie winni. Kredyt i inne operacje bankowe to wspolpraca POMIEDZY BANKIEM I KLIENTEM BANKU. Jak sie komus bank X nie podoba to idzie do banku Y ! Przypuszczam tez, ze w sprawach kontrowersyjnych mozna sie w Polsce zwrocic do organizacji nadzorujacej banki. Okupanci, wydymanie, kupowanie rozumowania, spekulacja - Panie Szanowny - na jakiej planecie Pan zyje ?
tagore

tagore

25.08.2013 14:38

Dodane przez Daf w odpowiedzi na @ antykrytyka 11:25

Mówienie o stosunku klient bank w Polsce jako równoprawnym i nadzorze bankowym jako bezstronnym to to lekkie nadużycie. Świetnym przykładem jest szczeciński bank ,którego klientowi w czasie pobytu na wczasach zniknęło z konta ok. 500tyś PLN wypłacone na podstawie dokumentu z sfałszowanym podpisem i pieczątką w widoczny sposób niezgodnymi z kartą wzorów. Nieszczęśnik do dziś nie może tych pieniędzy odzyskać od banku. tagore
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:15

Dodane przez antykrytyka w odpowiedzi na pan nie rozumie?

tak, "kredytobiorcy sami są sobie winni", co wytłumaczyłem w punktach.

A jeśli Pani/Pan zaprzecza faktowi, iż elektorat PiS jest biedniejszy niż ten PO, to zaprzecza Pani/Pan faktowi, że ziemia jest kulista.

Domyślny avatar

nemo1

25.08.2013 10:40

Sz.P.Fedorowicz,brawo i dziękuję za ten tekst.Lejesz Pan miód rozumu na moje stare ekonomiczne serce.Opiekę nad finansowymi idiotami,powinno się zostawic czasowi.Moje uszanowanie.
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 11:30

Dodane przez nemo1 w odpowiedzi na Brawo.

Dziękuję !

I też pozdrawiam :-)

Patrykp

Patryk Pietrasik

25.08.2013 11:17

To co postuluje europoseł Czarnecki jest śmieszne, ale śmieszna też jest Pana argumentacja. Rzeczą oczywistą jest - i tu ma Pan racje - że Państwo nie powinno spłacać czyichś zobowiązań, Z oczywistego powodu: dlaczego wszyscy mają składać się na niegospodarność/głupotę innych? A Pan postuluje, że państwo nie powinno spłacać dlatego, że państwo (oczywiście już rządzone przez PiS) ma spłacać zobowiązania ludzi, którzy na nich nie głosowali (wręcz są wrogo nastawieni). A jak przyjdzie do spłacania długu publicznego to obciążyć też elektorat PO? czy PiSu też (za rządów Marcinkiewicza i Kaczyńskiego dług publiczny też rósł)? A jeżeli tak Pan stawia sprawę to zapytam się na jakiej zasadzie będą przyznawane różne zapomogi czy świadczenia dla bezrobotnych? Na podstawie wypisu z PKW? Kto na kogo głosował?
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 11:32

Dodane przez Patrykp w odpowiedzi na Absurd

Przykro mi, że Pan nic a nic mojego tekstu nie zrozumiał. Chociaż (dla ułatwienia) w punktach było napisane.
To jeszcze raz, konkretnie:

"biedny elektorat PiSu zapłaci za apartamenty wypasionego elektoratu PO.czy nie zapłaci?"

Patrykp

Patryk Pietrasik

25.08.2013 12:23

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @Patrykp

Rozumiem o co Panu chodzi. Pan po prostu chce wprowadzenia zasady każdy płaci za siebie, za swoje błędy. Ale dlaczego tylko w stosunku do kredytów we frankach, dlaczego nie poszerzyć tej zasady na inne aspekty życia.
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:10

Dodane przez Patrykp w odpowiedzi na Rozumiem

ależ oczywiście, że na wszystkie inne aspekty! Tylko, że ja odnoszę się do KONKRETNEJ, idiotycznej i niesprawiedliwej propozycji PiSu.
Domyślny avatar

cassiodorus

25.08.2013 13:24

Dodane przez Patrykp w odpowiedzi na Rozumiem

Jest to antyludzka utopia.Nie dadzą rady płacić sami za siebie dzieci ,ludzie niepełnosprawni ,porzucone,samotne matki itp itd. Nawet jeżeli ktoś przeszedł liberalistyczne pranie mózgu również sam za swoje blędy nie będzie płacił,bo np w wypadku agresji zewnetrznej,wrogich przejęć zapłlaci całe społeczeństwo
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:45

Dodane przez cassiodorus w odpowiedzi na Bo

a może na temat, hm? 

Zapłacą biedni pisowcy za kredyty wypasionych platformersów, czy  nie ?

Domyślny avatar

cassiodorus

25.08.2013 14:29

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @cassiodorus

jest kilka rozumnych wskazówek co trzeba robić http://www.radiomaryja.p…
ubik8

ubik8

25.08.2013 11:28

Powinno im się po prostu pomóc i umożliwić spłacenie tych kredytów po kursie jaki miał frank kiedy brali kredyt , takie rozwiązanie zastosowano już na Węgrzech i bodajże w Chorwacji. Kredyt z opcją we franku to była taka sama pułapka jak słynne opcje walutowe dla firm , oprocentowanie w złotych było wtedy tak absurdalne że jawił się on sztucznie jako dobra "opcja". Jeśli nie ci ludzie będą niewolnikami systemu bankowego do swojej śmierci , nie może być dalej tak że mieszkanie czyli podstawa bytu i założenia rodziny jest obecnie mniej osiągalne finansowo niż za prl-u . Bez tego obecny katastrofalny przyrost naturalny spadnie jeszcze bardziej - dziw że tak elementarne rzeczy trzeba tu w ogóle tłumaczyć. Z dzieciństwa pamiętam niezliczone podwórka pełne dzieci , pełne parki , place zabaw, roześmiane tramwaje itd Dzisiaj na moim "podwórku" nie ma ani jednego dziecka na sąsiednich podobnie
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:08

Dodane przez ubik8 w odpowiedzi na tu nie chodzi tylko o kredyt we franku !

Oczywiście, że NIE MA Pan racji, pisząc "tu nie chodzi tylko o kredyt we franku !".

bo w moim tekście chodzi TYLKO i wyłącznie o kredyt we franku.

Konkret: dopłacą pisowscy biedacy do kredytów platformerskim cwaniakom czy nie?

ubik8

ubik8

25.08.2013 17:44

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @ubik8

bo kredyty zostaną przeliczone po ówczesnym kursie franka - czego tu nie można zrozumieć ???
Domyślny avatar

dogard

25.08.2013 12:10

po prostu banki beda musialy obejsc sie ze smakiem, nie zarobia kokosow jeno troche normalnego grosza.Sztuczki agresywnej , ukrytej lichwy musza zostac wyeliminowane.Oczywiscie,iz banki oszukiwaly i mamily, dokladnie jak lewandowski i jego piramida finnsowa.Wydymala udecja-liberalna prawie wszystkich doroslych POLAKOW..JA NIE KUPILEM ZADNEGO UDZIALU, NIE JESTEM FRAJEREM...
Domyślny avatar

kasia

25.08.2013 12:31

dlatego ze.....troche im sie pokrecilo... oni proponuja zabrac biednym dac bogatym... Znam wielu ludzi ktorzy nie moga dostac kredytu poniewaz ich dochody sa za male i niestety nie moga poprawic swojej sytuacji mieszkaniowej. Czy tacy ludzie maja finansowac frankowcom splate ich zadluzenia??? Jaka recepte ma PIS na to zeby sytuacja gospodarcza poprawila sie w Polsce i zeby ludzie mogli pracowac , dobrze zarabiac i mogli splacac swoje zobowiazania???? Z "proznego to i Salomon nie naleje" ale tez rzad wymienia sobie czterdziesci samochodow...na ktore to sa pieniadze....i takimi to " cudami Tuska" ...PIS powinien sie zainteresowac... DLACZEGO PIS o tym nie grzmi?????? Zeby dzielic to trzeba miec czym....
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:05

Dodane przez kasia w odpowiedzi na Tez nie podoba mi sie zabawa PIS-u... w Janosika....

dokładnie tak:

rezultat byłby, jak Pani napisała: " oni proponuja
zabrac biednym dac bogatym..."

Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 13:14

Proszę nie karmić trolla występującego na moim blogu pod nickiem "dogard".

Dziękuję, EF

Domyślny avatar

dogard

25.08.2013 13:55

Dodane przez Ewaryst Fedorowicz w odpowiedzi na @Czytelnicy

na calych 'naszych blogach' , na niezaleznej natomiast mam pseudo RYSK.Zapamietaj sobie czleku--karmila mnie jedna matka,a gdy doroslem , sam o to dbam . Wiec karmicieli roznej masci olewam.POniewaz jestes znany z klamstw i manipulacji antypisowskich rzekne ci jedno; na nic twoje POdle POdchody--jestes przewidywalny jak sam tuSSek, nie wspominajac o niesiolo--bydloszewskich.Baw sie dalej swoja nienawiscia do NIEPODLEGLOSCIOWCOW , udajac zatroskanego dobrego wujaszka.Znasz metode pomocy tym ludziom,frankowcami zwanych?Wiesz kto dal sie wpuscic w maliny banksterskie?Gucio wiesz , chlapiesz jeno ozorem bo cie roznosi wscieklosc na znakomite dzialania KACZYNSKIEGo.Wiec sie mecz sam, POturbowany fagasie...
Domyślny avatar

cassiodorus

25.08.2013 14:18

''„państwo” nie może pomóc, bo nie ma pieniędzy. Zwyczajnie. Nie ma.'' Państwo ma pieniądze z wielu zródel.Podatki,dywidendy,cla ,koncesje itp itd.Są to normalne ,zdrowe instrumenty ekonomiczne,przecież jak będę chcial garaz u pana wynając to muszę zapłacić prawda?
Ewaryst Fedorowicz

Ewaryst Fedorowicz

25.08.2013 15:40

Dodane przez cassiodorus w odpowiedzi na ''„państwo” nie może pomóc,

nie pogadamy - jeśli nie rozumie Pan oczywistego faktu, że w rezultacie biedny elektorat PiS, którego nie stać na kilkadziesiąt tysięcy złotych wkładu własnego dopłaci do mieszkań wypasionego elektoratu PO, to szkoda klawiatury.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 542
Liczba wyświetleń: 2,875,696
Liczba komentarzy: 4,694

Ostatnie wpisy blogera

  • Jak się Gazeta Polska na Orbana obraziła.
  • Jak Kaczyński Orbana obraził.
  • Zamienię całą polską klasę polityczną na jednego Orbana!

Moje ostatnie komentarze

  • no, wreszcie - ktoś bez ściemy o tej enerdówce, co to się ją cioci STASI na chadeczkę przerobić udało :-)
  • Genialne!
  • @Autor Genialny pomysł!

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Jak Hofman z Porębą PiSowi najważniejszą kampanię przerżnęli
  • PIS chce, żebym spłacił lemingom kredyty hipoteczne.
  • „Jarku wypierdalaj”, czyli Chamas na Facebook’u.

Ostatnio komentowane

  • , Chciałem przejrzeć pańską twórczość, szanowny Ewaryście, ale nie mam dostępu do pańskiej strony. Ładnie to tak?
  • , autokorekta: *   jest: (0,8 x 570) + (0,15 x 570) = 541 500 osób. Kredytobiorców jest bodaj 700 000 osób, co oznacza, że z elektoratu PiS mogłoby wywodzić się 541500/570000 *100…
  • , Ad 1. Kredyty hipoteczne to nie bandyckie „chwilówki” i były i są dostępne wyłącznie dla ludzi przynajmniej średniozamożnych  bo wymagany jest tzw. wkład własny, który wynosi kilkadziesiąt…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności