Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Antyreklama firmy energetycznej rwe...

gorylisko, 11.08.2013
Poniżej opis jak firm rwe traktuje klientów... za kilka złotych...podaj dalej http://dakowski.pl//index.php?option=com_content&task=view&id=10099&Itemid=55
 
Dominacja RWE Polska zagrożeniem nie tylko dla polskiej gospodarki ?
 
Maciej Lisowski
 
Szanowni Państwo,

Do napisania niniejszego tekstu skłoniła mnie sytuacja, która miała miejsce w Warszawie. Nakreślę jej przebieg.


piątek, godz. 11.25

Na telefon komórkowy Prezesa warszawskiej firmy telefonuje sekretarka z informacją, iż "przyszli panowie z RWE i chcą wyłączyć prąd”.

Prezes prosi "któregoś z panów” do telefonu i pyta się o co chodzi ? Dowiaduje się, że firma zalega rzekomo z płatnością za dostarczany przez RWE Polska prąd – kwota ok. 670 zł. ( sześćset siedemdziesiąt złotych ). Informuje on "pana z RWE”, iż za 5 minut wchodzi na rozprawę sądową w innym mieście, gdzie jest jedynym wezwanym w charakterze świadka ( za niestawiennictwo grozi mu grzywna lub doprowadzenie przez policję ) i gdy za ok. 1 godzinę opuści sąd – wykona przelew, a później wyjaśni sytuacje.

Później wyjaśnia się przyczyna "zaległości” – otóż w systemie "RWE Polska” nie zmieniono adresu siedziby firmy i korespondencja była wysłana pod poprzedni adres. Gdyby rachunek był wysłany za pośrednictwem Poczty Polskiej, dotarłby do adresata ( usługa przekierowania korespondencji w urzędzie pocztowym ), ale najwyraźniej z powodu oszczędności "RWE Polska” korzysta z innego doręczyciela, a przesyłki trafiają do śmietnika – co jak widać RWE nie przeszkadza... ( i tak za wszystko zapłaci klient ).

Niestety, "pan z RWE Polska” ucina rozmowę twierdząc, że go to nie obchodzi. Jego zdaniem "skoro jest dostarczany prąd – to klient sam powinien pilnować dlaczego rachunek nie został doręczony”... Na prośbę kontaktu z przełożonym twierdzi, że i tak wie co przełożony powie, a na prośbę o przyjazd za 1,5 godz. ( gdy już będzie dokonana płatność ) kończy rozmowę słowami – mam inne sprawy na głowie...


piątek, godz. 11.30

Prąd zostaje odłączony – kilkanaście osób musi przerwać pracę, przestają działać telefony i wszelkie urządzenia biurowe.


piątek, ok. godz. 12.30

Prezes - po wyjściu z sali rozpraw - natychmiast telefonuje do biura obsługi klienta "RWE Polska” i po kilkunastu minutach oczekiwania dowiaduje się, że musi zapłacić ok. 777 zł. ( ponad 90 zł. to koszt ponownego przyłączenia ).

Natychmiast dokonuje przelewu i przesyła skan potwierdzenia mailem. Upewnia się telefonicznie czy mail został doręczony – został.


Piątek, ok. godz. 14.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon i dowiaduje się, że prąd będzie podłączony do godz. 19.00.

W odpowiedzi informuje, iż firma nie pracuje już od kilku godzin, pracownicy są do godz. 17.00 i siedziba firmy musi być na noc zabezpieczona systemami alarmowymi. Przypomina on też – coraz bardziej nerwowo, iż to "RWE Polska” zapoczątkowało całą sytuację i to głównie przez arogancję "panów z RWE”, którzy przyjechali wyłączać prąd, wiele osób straciło czas, a jego firma – również pieniądze.


piątek, ok. godz. 15.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon do "RWE Polska”.


piątek, ok. godz. 16.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon do "RWE Polska”.


Piątek, ok. godz. 17.00

"Panowie z RWE” ponownie włączają prąd.

Podsumowanie

Przedsiębiorstwo straciło co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, 6 godzin czasu pracy kilkunastu osób, oraz wizerunek w oczach kontrahentów ( np. nie działające telefony, domofony, etc. ).

"RWE Polska” zarobiło ok. 90 złotych za ponowne podłączenie prądu.


Szanowni Państwo,

Opisana sytuacja dotyczyła niewielkiego przedsiębiorstwa w Warszawie, ale zastanówcie się czy podobna sytuacja nie może spotkać prezesa fabryki, gdy nagle "panowie z RWE” przyjadą bez zapowiedzi i odłączą prąd... a później cyt.: "pan wyjaśnia w biurze obsługi...”, lub "idź pan do sądu się poskarż...”, etc.

Pytam się: kto personalnie dopuścił do tej sytuacji, gdy jesteśmy faktycznie zdani na dominację rynkową RWE Polska w dostawach tak strategicznego produktu jakim jest energia elektryczna ?

Do kogo może się odwołać Obywatel Rzeczpospolitej Polskiej gdy zagraniczna firma robi z nim co mu się podoba ? – do biura obsługi klienta RWE Polska ?

Rozumiem czym jest kapitalizm, ale rozumiem też czym jest monopol i to w przypadku produktu, bez którego nie może funkcjonować zarówno gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, jak i Rzeczpospolita Polska.

Maciej Lisowski

Dyrektor Fundacji LEX NOSTRA

HYPERLINK "http://www.fundacja.lexn…" www.fundacja.lexnostra.pl

Naszą prośbę o zajęcie stanowiska w w/w sprawie RWE Polska pozostawiła bez odpowiedzi.

Powyższy tekst został zamieszczony na stronie Fundacji LEX NOSTRA:
http://www.fundacja.lexn…



Zapraszam także na stronę Stowarzyszenia Liga Konsumentów Energii, której autor jest Wiceprezesem:

HYPERLINK "http://www.lke.lexnostra…" www.lke.lexnostra.pl 

oraz do zapoznania się z artykułami dotyczącymi "RWE Polska”

http://www.tvn24.pl/bizn…

http://www.elektroinzyni…

http://www.rwe.pl/web/cm…

Fundacja LEX NOSTRA jest zarejestrowana w Rejestrze Dzienników i Czasopism pod nr Rej PR 666.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8504
Domyślny avatar

misio

12.08.2013 00:53

pokazujący na jakiej zasadzie rzekomo dynamiczna konkurencja odbiera Poczcie Polskiej dużych firmowych klientów. Dziadowska usługa bez gwarancji trafienia listu do adresata, za to za mniejszą opłatą. A nadawców typu RWE czy banki guzik to obchodzi.
Domyślny avatar

z Niemiec

12.08.2013 12:11

Gosc powinien miec pretensje do samego siebie, a nie do RWE. Ciekawe czy gosc slyszal o czyms takim jak Direct debit mandate ( Einzugsermaechtigung ), ta forma regulacji swoich stalych rachunkow, jak czynsz, telefon, prad, ubezpieczenie auta itp. stosuje prawie 95% obywateli w zachodnich panstwach UE, a wiec takze w UK, o czym zapewne i Panu wiadomo. Jedyny warunek, to odpowiedni stan konta, ale to w dobrze prosperujacej firmie ( przedsiebiorstwie ) nie powinno byc problemem:))
gorylisko

gorylisko

12.08.2013 18:18

Dodane przez z Niemiec w odpowiedzi na Po co te zale?

adolf czytaj ze zrozumieniem tekst, kilka razy... a jak zrozumiesz to trzaśnij obcasami i ręka prawa wysoko...powtarzam wysok a nie w spodniach...
gorylisko
Nazwa bloga:
myśli nieujarzmione
Zawód:
wolny
Miasto:
małe nad morzem

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 601
Liczba wyświetleń: 3,211,788
Liczba komentarzy: 3,852

Ostatnie wpisy blogera

  • Czy puszczanie gazów w Krakowie będzie penalizowane ?
  • O bulwa !!! ratujmy buraki i inne bulwy oraz głowy kapuścian
  • Rotmistrz Witold Pilecki

Moje ostatnie komentarze

  • oddać go spurek... może zastąpi ów skórzany pasek jaki miała na sobie...  
  • hmmm... widząc pierdoły jakie pan zamieścił powyżej, obawiam się pańska praca będzie miał współczynnik biedroniowatości 100% albo nawet i 102% ale proszę spróbować u Coryllusa  z tym, że on jest…
  • kiedyś kulturny i wykształcony naród niemiecki...niepotrzebne kobiety a także innych niepotrzebnych ludzi wysyłał do gazu... melexów wtedy nie znano... zaś konie w Zakopcu to fajna sprawa i też chcą…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • UWAGA RODZICE !!! Dzieci nie są wasze, należą do państwa...
  • aktorzy w działaniu grają patriotów tzn aktorstwo polityczne
  • wstrząsająca relacja z warunków życia na syberii

Ostatnio komentowane

  • Jabe, R.I.P.
  • Pani Anna, Zabrakło mi słów. Wyrazy współczucia dla Rodziny i Przyjaciół. Wieczny Odpoczynek...
  • KrzysztofBla, Witam Państwa. Z żalem zawiadamiam, że osoba prowadząca blog - mój kuzyn Mariusz zmarł 20 grudnia. Był to ostatni wpis Mariusza.. Bardzo cenił sobie ten portal i ludzi z którymi poruszał wszelakie…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności