Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Po wyborach

foros, 13.07.2020
Wyniki wyborów znamy. Suweren wypowiedział się. Co dalej?

Przede wszystkim należy pogratulować doktorowi Andrzejowi Dudzie i kierownictwu PiS. Andrzej Duda wykonał na prawdę fantastyczną pracę. Mimo ciężkiej kampanii nie popełnił praktycznie żadnego błędu - niezwykle rzadka konsekwencja i siła polityka. Tym bardziej, że jak powiedziała premier Szydło jest to przede wszystkim osobisty sukces tego polityka, co potwierdzałby udział w sztabie p. Mastalerka z ekipą pracujących społecznie. Ale i to pewnie na nic zdałoby się, gdyby nie wcześniejsza decyzja kierownictwa PiS, by pozwolić PO na zmianę kandydata. W starciu z Hołownią czy Tygrysem Duda miałby mniejsze szanse. Warto tutaj zwrócić uwagę na decyzję szefostwa PO, by walczyć przede wszystkim o liderowanie na opozycji, a nie o prezydenturę. 
Zauważmy też, że mieliśmy nietypową kampanię: zwykle PiS najpierw szedł ostro, by potem łagodzić i skręcać do centrum. Teraz najpierw poszedł ostro w prawo, a potem jeszcze ostrzej w prawo. Ale dotyczyło to wyłącznie postulatów obyczajowo - cywilizacyjnych. Tematy historyczne, rozliczenia komuny czy przestępców zeszły na margines.

III Tura w sądach
Zapewne opozycja będzie do niej dążyć, po to aby dla własnego partyjnego interesu maksymalnie utrudnić PiS podnoszenie gospodarki po epidemii i naprawę państwa. Szans nie ma specjalnie wielkich. Trudno będzie "przeskoczyć" ponad 400 tys. głosów.

Jesienna ofensywa PiS
Pewnie do niej dojdzie. Tak PiS ma w zwyczaju: początek kadencji: ofensywa, potem łagodzenie -  zejście do centrum. W tej ofensywie będą dwa typy spraw: reformy rzeczywiste i reformy pozorowane - podejmowane tylko po to by podtrzymać entuzjazm elektoratu, a potem wiadomo: straszliwa opozycja, zła UE, no po prostu nie da się.

Reformy pozorowane:

Moim zdaniem:
- repolonizacja mediów
- prawda w życiu publicznym

Obie te sfery są kluczowymi jeśli chodzi o odbudowę jedności i siły społeczeństwa. Bo brak prawa i sprawiedliwości to podstawowa bolączką rządów PiS. Mamy dwie Polski. Pokazały to m.in. wybory. Dlaczego mamy dwie Polski? Bo są dwie rozłączne opowieści o rzeczywistości. Obie sprzeczne i nie wiadomo, która jest prawdziwa. Stąd tak mocny podział w społeczeństwie, bo każdy wierzy w prawdę ale swoją. Musi być zrobiona ustawa przywracająca prawdę w życiu publicznym. Oczywiste kłamstwa, nieprawdy muszą być i piętnowane, i karane. Bo skąd zwykli ludzie mają wiedzieć co tą prawdą jest co nie jest? Niedopuszczalne jest, by sądy puszczały mimo uszu np. takie kłamstwo jak te Trzaskowskiego o bezrobociu. W tym celu powinno być stworzone jasne, przejrzyste prawo. Szybko procedowane. A jeśli sędziowie będą je wypaczać to od czegóż izby dyscyplinarne? Taka pani sędzia, która uznała kłamstwo Trzaskowskiego powinna zostać skierowana do sądu rejonowego, albo wysłana na, powiedzmy roczny, kurs doszkalający.
Nie może też PL pozwolić sobie na funkcjonowanie mediów z kapitałem zagranicznym tak jak funkcjonowały obce ambasady w XVIII - niszczące PL rękami Polaków celem osiągnięcia interesów państw - sponsorów. 
Wszystko są to oczywistości. Niestety partia PiS raczej ich nie zrealizuje. Dlaczego? Nie wiem. Strach przed liścikami od ambasador Mossbacher, drżenie łydek przed tym co napiszą w gazetach na Zachodzie nie tłumaczą wszystkiego. Nie mniej jeśli do życia publicznego nie powróci prawda -  ta w znaczeniu biblijnym - to PL nadal będzie podzielona, a partie będą ścigać się w brudnych chwytach by wygrać wybory, osłabiając przy tym państwo.
W praktyce powinno wyglądać to tak: PiS może nawet jakąś ustawę uchwalić, potem przepychanki w senacie, i zwycięstwo: podpis Dudy. I wkroczy TSUE, na zasadach nadTrybunału Konstytucyjnego. Ustawa będzie zablokowana, rozpoczną się przepychanki słowne i nowa ustawa z nowego tematu, i senat, i TSUE i znowu nowa ustawa, nowy temat ... i tak zleci, 3 lata miną jak z bicza trzasnął. Grunt, że elektorat będzie ciągle w gotowości bojowej.

- Cela +. To kolejne pobożne życzenie wyborców PiS i Andrzeja Dudy. My nie ruszamy waszych, wy nie ruszacie naszych. To kanon III RP. Jeśli ktoś ten kanon łamie jest ścigany, a sądy nie mają dlań litości. Nie będzie też żadnych realnych kar za chuliganerię w sejmie i tzw. nitrasizmy

- Stop afirmacji postmarksizmu (w LGBTowsko/zielonej wersji). Tutaj też jestem sceptyczny. Organizacje postmarksistowskie z LGBT na ustach nadal będą w szkołach, choć może kranik zostanie przykręcony. Policja nadal będzie ochraniać tzw. marsze równości i profanacje religii katolickiej, których będą się one dopuszczać.  Oraz karać tych, którzy będą się temu sprzeciwiać.  

- Polityka historyczna. Tutaj prawdopodobnie również nie będzie zmian. Czyli okrzyki: "chwała bohaterom", bez żadnych działań pozytywnych, które miałby to utrwalać. A przede wszystkim bez realnych działań wśród młodzieży, która jest przez myśl patriotyczną tracona. Co najwyżej powstaną kolejne bolce Led Zeppelinów jako pomniki bitwy warszawskiej albo instytucje z budżetem takim by przetrwały, tudzież ustawki i sztywne akademie.

- Nie będzie żadnych zmian w służbie zdrowia i w oświacie. W służbie zdrowia po prostu nie ma kadr i szybko ich nie będzie, a nowe kadry będą słabsze niż stare, bo szkoły kształcą gorzej już od dłuższego czasu (cięcia w programach, niskie progi zaliczenia, odpuszczanie przyswajania wiedzy). W edukacji wszyscy czekają na efekty reformy oświatowej. Gdy pojawią się pierwsze to może jakieś reakcje będą może nie. Między bajki wkładam projekt z konferencji katowickiej o tworzenie specjalnych elitarnych szkół dla nauczycieli. Jego wdrożenie wymagałoby znacznych podwyżek płac

- Kultura. Nadal w regresie. Autentyczna kultura wymaga autentycznej idei albo autentycznego bólu albo autentycznego czynu. Idei nie będzie, bo nie będzie prawdy (ogólnie centryści mają problem z ideami), podobnie czynu, bólu - mam nadzieję - też nie.

A co PiS zrealizuje faktycznie?

- Gospodarka. Sądzę, że premierowi Morawieckiem uda się podnieść ją z kryzysu pocovidowego. Jak zauważył premier Pawlak wskaźniki wróciły do momentu gdy PiS obejmował władzę. IMO to będzie priorytet II rządu PiS. I raczej uda się, bo tematem zajmują się kompetentni ludzie.

- Sądy. Tutaj przypuszczam będą jakieś realne działania. Nie wiem jakie, ale minister Ziobro ma 15 posłów i będzie potrafił przeprowadzić jakieś zmiany. 

- Wzmocnienie bezpieczeństwa. Fort Trump raczej powstanie. I to w sensie baz stałych. W PL będzie więcej żołnierzy USA. A jak Pan Bóg pozwoli to będzie tu też broń atomowa co wydatnie zwiększy bezpieczeństwo państwa.

- Welfare state Będą powstawały kolejne programy socjalne. Mam nadzieję nastawione na to, by młode kobiety chciały rodzić dzieci. Oczywiście najłatwiej i najtaniej byłoby to osiągnąć przez promocję chrześcijaństwa i religijności w ogóle. Myślę jednak, że PiS w tę stronę nie pójdzie. Raczej będą to kolejne zasiłki i ulgi.


Scena polityczna

Dominacja PO-PiS raczej zostanie utrzymana. Partie te żyją w symbiozie, która im odpowiada: każdy ma swój kawałek tortu, który w spokoju konsumuje. Zapewne postanie III KOD z Trzaskowskim jako przywódca duchowym, choć prawdopodobnie nieco mniej ostry (wtedy być może drugim przywódcą duchowym będzie Hołownia). Jedynym znakiem zapytania może tu być postawa TVN, czyli podstawowej tuby propagandowej PO. Moim zdaniem totalna opozycja w swoim obecnym kształcie nie jest w stanie wyłonić żadnej alternatywy programowej wobec PiS.I nie chodzi tu nawet o braki intelektualne, po prostu i tak realne kierunki wyznaczają partnerzy zagraniczni, a co powiedzieć ludziom decydują aktualne sondaże opinii.

Nie wiadomo czy młoda generacja PiS (Duda, Morawiecki, Szumowski) będzie chciała zmieniać tę partię.
Być może Andrzej Duda podejmie program rozszerzenia bazy o Konfederację i PSL. Nie wiadomo jednak czy jest chęć współdziałania ze strony prezydenta i tych partii. Przed wyrokiem sądu trudno będzie o jakiekolwiek działania.
Duży znak zapytania wisi nad ew. szorstką współpracą SLD i PiS. Postawy niewątpliwie są. Pytanie czy partia posteruje w tę stronę czy nie? SLD w przeciwieństwie do KO jest w stanie przedstawić alternatywę programową wobec PiS. Ale tak na prawdę, jeśli chodzi o gospodarkę i politykę społeczną byłaby to jedynie korekta, zaś w kwestiach cywilizacyjnych Polacy zdecydowanie odrzucają zachodni model rozwoju. Na razie więc ta strona sceny jest w pacie.

Co z Konfederacją? Zapewne PiS będzie dążyć do jej rozbicia. Aneksji wybranych działaczy segmentu narodowego i wtrącenia pod próg 5% korwinistów. Pytanie czy da radę. Na razie przede wszystkim bajkami o Sputnikach, "ruskich onucach" itd, itp. oraz szlabanem na dostęp do mediów impregnuje swój własny elektorat przed zmianą barw. Ale wcześniej czy później nastąpi ofensywa.

Jeśli chodzi o Tygrysa i jego Brygady to zaliczyli ciężki  knock down. PO wykorzystała ich i zostawiła. PiS składa lisie propozycje współpracy. Zwykle w takich przypadkach PSL wybierał siebie. Teraz jednak elektorat kurczy się coraz bardziej (3% poparcia na wsi), a nowy miejski PSL wydaje sie mocno labilny. Jeśli 3-latka pójdzie PiS dobrze, to PSL może też stracić samorządy, co może oznaczać jego zagładę.


Podsumowując
Przed PiS 3 lata rządzenia. Najpoważniejsze pytanie to co ta partia będzie chciała zrobić w tym czasie. Czy postawi przede wszystkim na odbudowę gospodarki zachowując status quo w polityce, czy będzie dążyć przede wszystkim do naprawy i budowy instytucji państwowych, czy też jednak będzie chciała przywrócić prawdę w życiu społecznym i oprzeć je na ideałach biblijnych (chadeckich). Stawiałbym na wariant pierwszy i pozorowanie działań w pozostałych tematach (lub przeniesienie jej na następną kadencję). Jest to też wariant najbardziej rozsądny - sprawdzony, przetrenowany. Ma podstawową wadę: bez prawa i sprawiedliwości w życiu publicznym PiS może mieć tylko 3 lata na wprowadzenie tego programu, a to może być za mało. Z drugiej jednak strony dopóki to PO jest liderem opozycji to PiS nie będzie miał krzywdy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5410
Domyślny avatar

Trotelreiner

13.07.2020 15:39

Ad.repolonizacja mediow.
https://naszeblogi.pl/56504-pis-nie-chce-sterowac-mediami-wywiad-z-jkaczynskim
Jest w te notce moja wymiana maili z min.Sellinem
Czesław2

Czesław2

13.07.2020 18:24

O repolonizacji słyszę już od paru lat. Jak to jednak zrobić? Przecież nie sprzedadzą swoich aktywów Polakom. Zresztą, sama repolonizacja nic nie da, nie mając narodu, jak Pan to ładnie ujął. I tak połowa polaków będzie oglądać komunistyczną propagandę bo im to pasuje.
foros

foros

13.07.2020 18:52

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na O repolonizacji słyszę już od

nie zgodzę się. Po repolonizacji TVN musiałby przejąć kapitał esbecki, ale już pod swoją flagą. A to już różnica.
Czesław2

Czesław2

13.07.2020 19:01

Dodane przez foros w odpowiedzi na nie zgodzę się. Po

TVN był w posiadaniu kapitału SB-ckiego, wszyscy o tym wiedzą i co?
foros

foros

13.07.2020 21:58

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na TVN był w posiadaniu kapitału

a. nie wszyscy
b. zmienił właściciela
Imć Waszeć

Dark Regis

14.07.2020 01:55

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na TVN był w posiadaniu kapitału

Wiele firm z USA i EU było w posiadaniu Panama Papers i co? Podobnie wiele firm z Polski było cypryjskich, a niektórzy wybitni biznesmeni mieli po kilka paszportów. Gdybyśmy nie przeżyli PRL, to pewnie nie wiedzielibyśmy (jak te Eloje europeasy) o tym, kto i po co obdziela delikwentów w państwie paszportami. Jak widać słupowanie jest dziś modne dla zmylenia przeciwnika.
Marek1taki

Anonymous

13.07.2020 19:23

Dodane przez foros w odpowiedzi na nie zgodzę się. Po

Normalna repolonizacja mediów oznacza akcje do wykupu z limitu na PESEL bez prawa wejścia na giełdę innych graczy jak osoby prawne, aż pakiet obcych spadłby do 30%. To jest działanie skuteczne a zatem nie zostanie zrealizowane. Sensem istnienia IIIRP nie jest reprezentowanie interesów Polski i Polaków.
Jabe

Jabe

13.07.2020 22:35

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na O repolonizacji słyszę już od

Przecież „repolonizacja” jest tylko listkiem figowym mającym ukryć dążenie do zrobienia ogólnopaństwowej szczekaczki partyjnej. Jeśli już mają kłamać, zdrowiej, że kłamią różnie. Niestety w najistotniejszych sprawach (447, różne takie konwencje stambulskie itp.) „repolonizacja” jest już pełna. Nieświadomy tubylec, zagłosowawszy, ma spać spokojnie.
Marek1taki

Anonymous

13.07.2020 19:12

"Nie wiadomo czy młoda generacja PiS (Duda, Morawiecki, Szumowski) będzie chciała zmieniać tę partię."
Zmienią. I za 1-2 pokolenia - jak we Francji czy Niemczech - socjal sprawi, że Polki będą pracowały na arabki ratujące populację. Jednak stara generacja PiS położyła kamień węgielny pod budowę państwa socjalnego jak kiedyś Adenauer z de Gaullem.
Z Konfederacją trudno powiedzieć. Skuteczne jest blokowanie prawicy w mediach. Jeżeli uda się ten knebel zacisnąć w sieci to Konfederacja przestanie istnieć. Ma połowę labilnego elektoratu - zresztą tak samo jak inne partie. SLD i PSL zostały wykończone socjalistycznym przodownictwem PiS i tradycją "świadomości ideologicznej" PO, czyli instynktem skąd się biorą pieniądze. Ich elektoraty przeszły do Dudy, Trzaskowskiego i reszty już w I turze.
Ostatecznie nie po to PiS na wezwanie Gowina reaktywował PO żeby się martwić o reformy. Wersja z wygraną Kamysza lub Hołowni nie mogła zaistnieć nigdzie poza sondażami, bo najpierw Duda wygrywał w I turze, a potem wypchano Trzaskowskiego.
Jan1797

Jan1797

14.07.2020 15:45

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na "Nie wiadomo czy młoda

Marek 19;12,
Konfederacja zaorała się na własne życzenie.
Wersja z wygraną Kamysza lub Hołowni nie mogła zaistnieć nigdzie poza sondażami............
Ci natomiast nie potrafią nic zbudować. PO nie potrafi gospodarować przez balast przeszłości:))
Kto miałby być TĄ opozycją, nie widzę ?
Marek1taki

Anonymous

15.07.2020 07:28

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Marek 19;12,

@Jan1797 10 V groziło wygranie Dudy w I turze - zgadzamy się czy nie?
Konfederacja przekroczyłaby 10%, a PO przegrałaby sromotnie - zgadzamy się czy nie?
To kto byłby tą opozycją i kto tego nie chciał, nie chce i nie chcieć będzie?
Ci, którzy nawet jak mają władzę to za największego wroga mają Konfederację nie zabierają Konfederacji elektoratu prawicowym rządzeniem tylko czynem odwracają ludzi od prawicy. Kto to jest jak nie twoja "prawica"?
foros

foros

16.07.2020 02:26

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @Jan1797 10 V groziło

15-07-2020 [07:28] - Marek1taki 
trafna analiza
Jan1797

Jan1797

16.07.2020 22:48

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @Jan1797 10 V groziło

[07:28] - Marek1taki
Konfederacja przekroczyłaby 10%, a PO przegrałaby sromotnie — klasyczne wróżenie
z fusów! Ci pierwsi jak w zestawieniu koalicyjnym, głosowali w sejmie z totalnymi, nawet
posługiwali się ich językiem w kampanii. Dla drugich nie znajduję słowa, by ich określić.
 Ci, którzy nawet jak mają władzę, to za największego wroga mają Konfederację .........
Bzdura więcej zrobiono w kwestii ich zjednania do spraw polskich niż jakikolwiek ich
komentator był w stanie napisać. Henry napisał; https://naszeblogi.pl/co…
ale czytam i jestem obecny; odrzucali podaną rękę, jedynie Korwin przez chwilę zachował się
odpowiedzialnie i kogo jeszcze trzeba wspomnieć, to jest gość; https://twitter.com/RBak…
Marek1taki

Anonymous

17.07.2020 07:07

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na [07:28] - Marek1taki

Jak prawica jest zjednywana to wiemy z mediów a także na Naszych Blogach. Wróżeniem są każde sondaże, te powielkanocne - jak przewidywałem w zw. z procedowaniem wyborów korespondencyjnych - były radykalnie inne. Uwiarygodnine ze wzgl. na liczenie głosów poza układem PKW IIIRP.
angela

angela

13.07.2020 19:14

Nareszcie po. Właściwy człowiek, na właściwym miejscu.
Trzy lata, to okres dosyć dlugi, i nie ma w tym czasie zadnych wyborów,  ktore też hamowaly niektóre radykalne poczynania, reformy rządu.
Teraz trzeba robic  szybko i radykalnie, żeby przed następnymi wyborami sytuację ustabilizować.
Zofia

Zofia

13.07.2020 19:56

Dobrze,że już jest po debatach i po wyborach. Z wyborów prezydenckich lat 2020 zapamiętam jeden wniosek - "ja jestem wrogiem dla tych co mnie nieustająco obrażają i  ja pozyskałam wroga ,choć bardzo tego nie chciałam". Oby Prezydentowi A.Dudzie udało się spokojnie rządzić naszym Krajem przez następną kadencję! A Polonia z za granicy niech nam kraju nie urządza, bo będąc" tam" latami to na" tamtych "  powinni głosować.
foros
Nazwa bloga:
foros

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 637
Liczba wyświetleń: 2,873,103
Liczba komentarzy: 4,854

Ostatnie wpisy blogera

  • Roberto Mancini - najlepszy selekcjoner PL wg AI
  • Czarnek w Kancelarii: kaganiec na Nawrockiego?
  • Z Finlandią bez Lewandowskiego

Moje ostatnie komentarze

  • Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…
  • Serdecznie witam Pana Doktora na moim blogu i jestem pod wrażeniem tak inteligentnego cementowania środowiska i energetyzowania go do działań
  • no i?  Jakie wnioski? Przypomnę może tezę: za czasów Czarnka nastąpił "skokowy spadek wiedzy i umiejętności młodzieży co wykazały badania PISA" Dodajmy: liczony i względnie (pozycja w rankingu)…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Bitwa pod Hodowem - najbardziej niezwykłe zwycięstwo husarii
  • Nowy program PiS: tąpnięcie płac w oświacie
  • PiS-owi udało się zgrundolić pomnik Bitwy Warszawskiej

Ostatnio komentowane

  • sake2020, Sezon ogórkowy ?Nie sądzę.Widać ,że postanowił pan pomóc reżimowi i zasłonić polskie problemy, trudno sytuację i zamachy Tuska na demokrację.Niniejszy wpis właśnie temu służy. 
  • spike, @sake "spokojnie to wariat". a Hołotnia nie może być p.o. prezydentem, Konstytucja wyraźnie podaje, że tylko i wyłącznie, jak pełniący urząd prezydent zaniemognie, to wtedy owszem, w innych…
  • foros, Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle, kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi z…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności