Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Smoleńsk: awaria silnika w locie?

Marek Dąbrowski, 20.08.2012
W wykresach parametrów dyskretnych silników w Raporcie Millera znajduje się informacja, że w końcówce lotu awarii uległ silnik numer 1 (lewy), rejestrator ATM QAR zanotował także podwyższoną wibrację silników. Jest to sprzeczne tak z częścią tekstową Raportu, jak i zapewnieniami członków KBWL LP, że wszystkie silniki pracowały aż do zderzenia z ziemią.

Pokazana na wykresie awaria może mieć związek z widoczną na wrakowisku oddzieloną od silnika przednią tarczą sprężarki niskiego ciśnienia (KND), opartą o jego tył (płyty rewersu). Komisja zresztą nie wyjaśniła, jak ta tarcza się tam znalazła i gdzie leżały pozostałe dwie tarcze KND.

Także w obrysie wraku widać, że wypadły pozostałe 2 tarcze KND. Brakuje także poszycia gondoli silnika na wysokości sprężarki niskiego ciśnienia na całym jego obwodzie. Nie można zatem wykluczyć, że w czasie pracy silnika jedna z tarcz wypadła, niszcząc poszycie.

Jakość wykresów w Raporcie Millera skutecznie uniemożliwia wnioskowanie na temat czasu, w którym nastąpiła awaria lewego silnika. Widać tylko, że było to tuż przed rozbiciem się maszyny.



Obraz w dużej rozdzielczości: https://picasaweb.google.com/lh/photo/AwvOq9-M5t5VwMDGmBv4otMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11154
Domyślny avatar

berczynski

20.08.2012 04:19

Silnik na pewno przestal dzialac w locie, pracujacy silnik przy uderzeniu o ziemie ulega bardzo charakterystycznym zniszczeniom (wygiete lopatki itd). twierdzenie, ze tarcza wypadla przy nie pracujacym silniku jest watpliwe. Poszycie silnika ( nacelle) jest tylko oslona (fairing). Nie ma przenosic zadnych obciazen. Prawie napewno rozpadlo sie przy uderzeniu o ziemie
Stary Wiarus

Stary Wiarus

20.08.2012 13:07

Dodane przez amerykanin w odpowiedzi na Silnik na pewno przestal

Królowa Bona umarła.
O tym, że charakter uszkodzeń łopatek wirnika pierwszego stopnia sprężarki niskiego ciśnienia silnika 1 (lewego silnika) sugeruje, że ten silnik nie pracował w  momencie zderzenia z ziemią pisałem we wrześniu 2010 roku

http://staryw.blogspot.com.au/2010/09/inzyniera-lotniczego-subito.html

http://staryw.blogspot.com.au/2010/09/otozjednak-sprezarka-w-spoczynku-w.html

Marek Dąbrowski

Marek Dąbrowski

20.08.2012 13:33

Dodane przez Stary Wiarus w odpowiedzi na Wirnik pierwszego stopnia sprężarki

Królowa Bona była jedna, a tarcze są trzy, z tego jedna nosi ślady bardzo poważnych uszkodzeń. Przez dziwny przypadek brakuje także poszycia gondoli akurat w tym miejscu.
Zatem stwierdzenie, że silnik nie pracował w momencie uderzenia w ziemię może nie być wystarczające. Pytanie, czy- i która- z tarcz wypadła w locie?
Marek Dąbrowski

Marek Dąbrowski

20.08.2012 14:43

Dodane przez amerykanin w odpowiedzi na Silnik na pewno przestal

Na zdjęciach widać, że nie wszystkie łopatki są pogięte, a część- wyłamana.
piko

piko

20.08.2012 13:09

Dawno temu te zdjęcia były omawiane na blogu FYMa. 2011-10-06 14:04:00 @sirPKL Na drugim zdjęciu widzimy opartą o dyszę wylotową silnika błyszczącą część. Wg. mnie to turbnina sprężarki, ale nie upieram się, może to być również kierownica. Tylko dlaczego ona taka ładna nie pogięta i z tyłu silnika - przecisnęła się przez niego w drugą stronę? PIKO : Poszukiwacze z Siewiernego 1. Oficjalnie silniki pracowały do końca więc turbina sprężarki powinna być pogięta i w kawałkach. 2. Jeżeli silnik nie pracował to nie powinna odpaść z wału. Jej pozycja za dyszą wylotową w każdym przypadku jest nieprawidłowa. Wytłumaczenie jest banalnie proste. Wania układając złom na łączce położył wirnik nie tam gdzie trzeba. Pozdrawiam PIKO
Marek Dąbrowski

Marek Dąbrowski

20.08.2012 13:43

Dodane przez piko w odpowiedzi na wirnik

Jeśli dysponujecie Państwo materiałem fotograficznym lub filmowym na którym Wania nosi wirniki- oznacza to, że znalazły się nie tam gdzie powinny być. I tyle.
piko

piko

20.08.2012 13:50

Dodane przez Marek Dąbrowski w odpowiedzi na @Piko

Jeżeli ma Pan materiał faktograficzny (film, zdjęcia) gdzie silnik rozpada się w powietrzu to proszę go zamieścić. I tyle.
Domyślny avatar

kaczazupa

20.08.2012 14:14

Dodane przez piko w odpowiedzi na wirnik

"Jeżeli ma Pan materiał faktograficzny (film, zdjęcia) gdzie silnik rozpada się w powietrzu to proszę go zamieścić. I tyle."  - proszę nie wpadać w panikę! Podobno wszyscy chcemy wyjaśnić, co się stało. A Pan tak, jakby chciał coś ukryć.
gini

Ann Gini

20.08.2012 20:31

Dodane przez piko w odpowiedzi na wirnik

Zdjecia tupolewow i jakow wylatujacych z Okecia, a takze zdjecia z porwania delegacji.
Z gory dziekuje.
Domyślny avatar

kaczazupa

20.08.2012 13:50

Dodane przez piko w odpowiedzi na wirnik

Wanię z pewnością dopilnowano by, żeby nie dopuścił się tak karygodnego zaniedbania. Co innego z pilnowaniem szukanych na gwałt gostków podpierających wizję masikrowki dla mało ambitnych kucharek. Poza tym pod maskirowkę może podpiąć się dobrowolnie każdy idiota a na wrakowisko mieli wstęp wybrani. 
Autor notki pisze o tym, że z zapisów parametrów wynika, iż lewy silnik  uległ awarii wcześniej niż wynika z części opisowej raportu, ale Pan nie ma płacone za to ,żeby notkę przeczytać, tylko za to, żeby wstawić głupi komentarz. Ponieważ komentarz jest bardzo głupi, utrzymywanie Pana nie obciąża zbytnio budżetu zleceniodawcy.
piko

piko

20.08.2012 16:46

Na prezentowanych zdjęciach lakier na osłonach silników powinien być spalony (przypalony) a nie jest. Komory spalania mają wysoką temperaturę (500- 800) i dużą pojemność cieplną. Normalnie po wylądowaniu odcina się paliwo i wentylator turbiny na wolnych obrotach schładza komory. W przypadku rozbicia silnika proces studzenia nie zachodzi co skutkuje opaleniem obudów i pożarem otoczenia silnika.
Marek Dąbrowski

Marek Dąbrowski

20.08.2012 20:59

Dodane przez piko w odpowiedzi na silniki

Obawiam się że pomylił Pan blogi. Dowodzenie, że 101 to nie 101 oraz oglądanie w podczerwieni zwykłych fotografii realizuje się na blogach facetów w piżamach.
Proszę tu wrócić ze zdjęciami pożaru otoczenia silników lub zniszczeń lakieru- chociażby z crash testu B727, który najwyraźniej nie wiedział jak ma się zachować i nie posłuchał Pańskich rad.
Chociaż wolałbym, żeby Pan jednak trollował u siebie.
Domyślny avatar

kaczazupa

20.08.2012 21:44

Dodane przez Marek Dąbrowski w odpowiedzi na @Piko

Obstawiam, że jeżeli wróci, to raczej z odkrywczą drogą hamowania w błocie autorstwa A-Tema - kilometry, a nawet mile, Panie Dzieju. Gostki sobie nie żałują.
Marek Dąbrowski
Nazwa bloga:
Blog Marka Dąbrowskiego
Zawód:
-
Miasto:
-

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 10
Liczba wyświetleń: 127,996
Liczba komentarzy: 268

Ostatnie wpisy blogera

  • WYRAŻAM PUBLICZNIE ZDZIWIENIE...
  • SLOT 3
  • PROFESJONALIŚCI

Moje ostatnie komentarze

  • Sprawa kolejna: niestety nie jest Pan ze mną szczery. Pański "dowcipny" mail nie rozbawił bowiem nikogo oprócz Pana (być może także Pana wąsatego sąsiada który zwykł strzyc trawnik w piżamie- tego…
  • Hahaha!!! Wyborne! A więc pobiegł Pan jak pensjonarka do admina, a admin uzbrojony w marsową minę wpadł i posprzątał. To Pan jest bardzo wrażliwym człowiekiem, Panie Rolex. Czy był Pan tak samo…
  • Jeszcze jedna kwestia, jeśli łaska. Chodzi o te twierdzenia ze strony członków ZP, dotyczące rosyjskiej inspiracji wpisów, o których napisał Pan o 18:58. Prosiłbym o skonkretyzowanie kto coś…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • WYRAŻAM PUBLICZNIE ZDZIWIENIE...
  • Nożyce dezinformacji
  • PAN PROFESOR ARTYMOWICZ OBLICZA UTRATĘ SIŁY NOŚNEJ

Ostatnio komentowane

  • , O w mordę. Widzę, że Rolex fika.
  • , Oaczula Rolex - 04.10.2012 19:23 Nie pamiętam! Może Pan/Pani podać do czego to był komentarz? Odpowiedź na co?   =========== Moze niech ktoś wyjaśni napływowemu dzentelmenowi iż istnieje cos…
  • Marek Dąbrowski, Sprawa kolejna: niestety nie jest Pan ze mną szczery. Pański "dowcipny" mail nie rozbawił bowiem nikogo oprócz Pana (być może także Pana wąsatego sąsiada który zwykł strzyc trawnik w piżamie- tego…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności