Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Z Owsiakiem w państwie Zulusów

Piotr Grudek, 05.01.2012
Przeglądając tegoroczną wkołoowsiakową dyskusję ze strony naszych drogich lewicowych adwersarzy dojść można do wniosku, że w ich mniemaniu nie zasługujemy na normalne, w rozumieniu Fryderycjańskim, Napoleońskim czy chociażby Aleksandrowskim, nowoczesne państwo, zbudowane gdzieś na zdobyczach Europy XVIII czy XIX wieku. Nic z tych rzeczy. Dla Polski i dla nas Polaków ideałem powinna być szamańska wspólnota na poziomie państwa Zulusów.

Otóż nam nie jest potrzebna ustawa skarbowa, administracja, rok podatkowy, zadania publiczne, podmioty wykonujące te zadania. Nic z tych rzeczy. Nam wystarczy 52 szamanów – Owsiaków na każdy roku tydzień, którzy przejmą zadania całego, niby nowoczesnego państwa. Jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy do spraw służby zdrowia. Powoła się jeszcze Wielką Orkiestrę Dróg Żelaznych – dla zbierania funduszy na rzecz kolei. Orkiestrę Kameralną Szos Lokalnych - dla poprawy stanu dróg powiatowych i gminnych. Kwartet Autostradowy – zbierający pieniądze na kolejny program budowy autostrad. Wielka Orkiestra Obronna – która przejmie zadania Ministerstwa Obrony i Agencji Mienia Wojskowego i będzie zbierać środki na utrzymanie i żołd wojsk naszych.

Myślenie powinno być albo-albo. Skoro Owsiak tak dobrze realizuje zadania publiczne i swoim działaniem jedynie on utrzymuje naszą służbę zdrowia, to trzeba już definitywnie wszystko scedować na niego. Rozwiązać Ministerstwo Zdrowia i NFZ i ich zadania przypisać Fundacji WOŚP. Skoro Jurek robi to dobrze, robi to lepiej niż państwo, taniej, ratuje tyle dzieci, załatwia tyle sprzętu, a jeszcze robi przy tym znakomitą imprezę, to po co nam utrzymywać urzędników, którzy robią to źle, gorzej niż Jurek, drożej, zasadniczo więcej prze nich kłopotów, pojawia się korupcja i jeszcze do tego są tacy nudni. Poza tym taka prywatyzacja zadań publicznych to rzecz na wskroś nowoczesna, europejska i postulowana przez mądrych ludzi na zachodzie.

To będzie nowatorskie cofnięcie się w czasie. Zadania publiczne finansowane przez zbiórkę publiczną. I to nie taką wyrafinowaną i sformalizowaną jaką jest zbieranie podatków, ale poprzez zbieranie do puszki. Co tydzień będziemy w naszym państwie kwestować na inne zadanie publiczne. Co tydzień będziemy się bawić przy tej okazji i odejdzie nam też problem z utrzymaniem państwa i z polityką. A najbardziej z pewnością będzie zadowolonych 52 naszych szamanów i ich rodziny. Ale pomyślmy, że takich 52 szamanów zastąpi nam całą klasę polityczno-urzędniczą naszego państwa.

Państwo Zulusów, gdzie szaman daje swoje przedstawienia dla wioski, po czym zbiera pieniążki do puszki. I stara się aby z tej puszki starczyło jeszcze na potrzeby wioski, bo jak nie starczy, to go wioska z funkcji szamana zrzuci.. i wybierze kolejnego. Ale tak właściwie to wszyscy są zadowoleni. Do czasu, kiedy do państwa Zulusów zapukają poważni ludzie.

http://grudqowy.salon24…
http://grudqowy.salon24…
http://grudqowy.salon24…
http://grudqowy.salon24…
http://grudqowy.salon24.pl/68724,polska-podatki-wosp
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 6574
Domyślny avatar

Gość

05.01.2012 21:05

Ludzie nie pobijajcie następnych rekordów zbiórki pieniędzy, zachowajcie je, bo będą wam jeszcze bardzo potrzebne w 2012. To nie koniec podwyżek.
Domyślny avatar

Heretyk

05.01.2012 21:26

mieszkam w mieście 400 tys ludzi, od 2 lat (zacząłem wtedy notować sumy) z rzędu WOŚP zbiera tutaj po ok 300-350 tys pln, czyli mniej niż 1 pln na mieszkańca.
Problem w tym, że WOŚP nigdy ,ale to przenigdy nie podaje KOSZTÓW tej zbiórki.
wynajęcie sceny w moim mieście to ok 20-30 tys pln, do tego pokaz fajerwerków (nie wiem czemu zwany światełkiem do nieba), za kolejne 50-100 tys.
Do tego wszystkie możliwe etaty policji, karetek i wykonawców - nieprawda, że grają za darmo.
Sama tylko TVP topi dziesiątki mln (satelitarne łącza z całego kraju, wozy transmisyjne, operatorzy kamer, technicy) Do każdej złotóweczki zebranej przez WOŚP dopłacamy kilka następnych.
Domyślny avatar

Szymon

05.01.2012 23:17

Dodane przez Heretyk w odpowiedzi na #1 WOŚP to jedna wielka ściema

Owsiak rozlicza się z każdej złotówki, w przeciwieństwie do innych, którzy też zbierają i z nikim się ani nie dzielą, ani nie rozliczają. Nie wiem co on Was tak boli, jak wszystko co dobre w naszym kraju.
Domyślny avatar

dziecko rozwiedzionych rodziców

06.01.2012 00:11

Dodane przez Szymon w odpowiedzi na mylisz się

facio znalazł sposob na zycie-cwany to on jest.caritas od dziesięcioleci robi o wiele więcej i to bez halo i medialnej sciemy.Co mnie boli-nienawidze cwaniaków!Owsiak z pieniedzy WoŚp zebranych w styczniu rozlicz się chyba jesienią.te miliony niezły procencik tworzą.nie bój sie -wychodzi na swoje.mam dość kłamstw,jaki to owsiak bohater-chyba dla cpunów i porabańców .Ja tam wolę ludzi uczciwych i normalnych i dlatego daję na caritas a owsiak może mi skoczyć.Kiedys gdy o jego machlojach nie wiedziałam to głupia dawałam zawsze od 2 lat-zero.i tak zostanie.jest wiele fundacji,uczciwych,które mozna wesprzeć.nachałów i krzykaczy mam dość!
Domyślny avatar

Heretyk

06.01.2012 09:03

Dodane przez Szymon w odpowiedzi na mylisz się

ale ja pisałem o wszystkich kosztach, które płacą samorządy i inne podmioty. A tych kosztów p. Owsiak nigdy nie uwzględnił ( i Ty też).
Śledź WOŚP w Twoim mieście, zobacz jakie są występy, zapytaj o wynajem np estrady (u mnie przywożą z Poznania) i zobacz czy ten koszt figuruje w rozliczeniu WOŚP...
pzdr
Domyślny avatar

Polka w żałobie

06.01.2012 15:02

Dodane przez Szymon w odpowiedzi na mylisz się

Ryży i jego ferajna.Wiadomo,oni są widocznie najlepsi w naszym kraju.
Domyślny avatar

Jawa

05.01.2012 22:05

Owsiak tak dobrze realizuje zadania publiczne a przy okazji a może przede wszystkim realizuje swoje interesy, ale co poradzić na głupotę ludu, który czeka na wizytę u lekarza specjalisty przeszło pół roku a może i rok, nie ma kasy na leki a wspiera tego pajaca w czerwonych portkach.
Domyślny avatar

Heretyk

05.01.2012 22:19

Dodane przez Jawa w odpowiedzi na Owsiak tak dobrze realizuje zadania publiczne

na cudzy koszt.
Domyślny avatar

s.e.

05.01.2012 22:45

drugich takich debili jak My na świecie nie ma - płacić podatki, a później wrzucać jeszcze na to samo do puchy PS powołując np. wielką świateczna zrzutę na złodziei i aferałów wyeliminowalibyśmy tę popularną wśród POniektórych patologię
Domyślny avatar

Chicagowianin

05.01.2012 22:53

Kiedys gdzies czytalem ze w Polsce kazda organizacja charytatywna aby nie placic podatkow i uzyskac status charytatywnej musi ze swoich dochodow oddac na cele charytatywne - niepamietam dokladnie ale bylo to ponizej 20%. Tyle tez Owsiak ponoc oddaje - czyli spelnia warunki. Nie wiem kto i w jaki sposob to sprawdzal skoro on nigdy nie udostepnia nikomu zadnych dokumentacji. Reszte (czyli ponad 80%) przeznacza sie na promocje, wyplaty pracownikow, materialy pomocnicze, organizacja demoralizujacego rykowiska itp. Tu nalezy dodac iz Caritas robi bardzo dokladne rozliczenie do wgladu publicznego i wlasnie z tego rozliczenia wynika iz oddaja z zebranych srodkow ponad 80% na cele charytatywne. Pozostawiam to bez komentarza. Ps. Czy ktos z Panstwa moze ma bardziej szczegolowe informacje na ten temat ? gdyz jak ja nadmienialem kiedys to gdzies czytalem
Domyślny avatar

s.e.

05.01.2012 22:57

odwrócone serduszko wośp z napisem "owsiakowi nie płacę" i "nie mam kasy" jeżeli ktoś znajdzie proszę o link
Domyślny avatar

Pio

05.01.2012 23:45

bo tylko oszołom wrzuca bezmyślnie do puszki i nie zastanowi się, nie policzy ile kosztuje choćby sam tylko czas antenowy TVP poświęcony Owsiakowi (zaczyna się na tydzień przed, kończy nawet po kilku tygodniach, nie mówiąc już o "wielkim dniu"). Sam ten czas wart jest kilka razy tyle ile ten szaman jest w stanie zebrać. A całą reszta, włączając w to uczciwe czy nieuczciwe rozliczanie się fundacji nie ma większego znaczenia. Koszty CAŁEGO przedsięwzięcia kilka razy przekraczają przychody. Liczy się tylko propaganda i wychowywanie społeczeństwa oszołomów w duchu wspólnoty plemiennej jak napisał autor. Tylko oszołom może twierdzić, że owsiak to coś dobrego. Tylko oszołom wrzuca do jego puszki.
Domyślny avatar

Chicagowianin

06.01.2012 00:00

Zapomnialem dodac ze kiedys owy jegomosc zbajerowal garstke ludzi u nas w Chicago i usilowal Chicagowskiej Poloni nazucic swoj szczwany podatek od naiwnosci. Lecz nie dlugo ta przyjazn trwala gdyz garstka naiwnych szybko sie zorientowala ze z owsiakiem nie ma kumoterstwa. Oni sie narobili a on zabral kase i poleciaaaal w sina dal. Tak wiec od kilku lat nie mamy juz owsiakopopisow a jak potrzeba to Polonia Amerykanska doskonale wie jak sie organizuje pomoc rodakom w ukochanym Kraju nad Wisla. Przez co jestesmy sola w oku POstkomunistycznym wladzom gdyz nie powinnismy sie interesowac losami naszych bliskich i naszego kraju.
Domyślny avatar

Gość

06.01.2012 00:11

Autor tego artykułu porównuje ludzkie życie do wygody podróży pociągie, jakże po katolicku, możnaby rzec. Odkąd moja córka była podłączona do dializatora z serduszkiem WOŚP, co roku wrzucam pieniadze do puszki i bede to robił nadal. Dość juz mam tej nienawiści. Nie mam juz na nia siły.
Domyślny avatar

Chicagowianin

06.01.2012 01:49

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Nq

Drogi gosciu - z calym szacunkiem dla tych ktorzy w szlachetnej intencji wrzucaja pieniazki do puszek i bylbym pelen szacunku dla organizatora tychze zbiorek. Jednak ja widze ta akcje w nieco innym swietle a raczej w szarej mgle. Widze poza pokrywka szlachetnych pobudek groze woodstokowych orgii,( czesto z smiertelnymi skutkami ) to co niejednokrotnie dzieje sie podczas zbiorek ( wymuszanie, wlacznie z rekoczynami haraczu od dzieciakow ) przedewszystkim zas brak jakiegokolwiek szacunku ze strony organizatorow dla ofiarodawcow, nie udostepniajac rozliczen ze zbiorki, nie wspomne juz o ogolnym rozliczeniu. TOTALNY BRAK. Drogi gosciu mam nadzieje ze Twoja coreczka dzieki dializatorowi wyzdrowiala i szczerze Wam zycze by jako dorastajaca panienka pojechala na woodstok i tam nie zapila i nie zacpala sie na smierc. Moje zyczenia dla ciebie wyplywaja nie tylko z katolickich pobudek ale takze z czysto ludzkich. Wydaje mi sie moj drogi iz nienawisc szerza ci wlasnie, ktorzy tak czesto i przy kazdej okazji powoluja sie na nia. Z calym szcunkiem dla ciebie i twojej coreczki Chicagowski czytelnik.
Domyślny avatar

Jawa

06.01.2012 10:18

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Nq

Tylko, że takie dializatory powinny być w szpitalach bez tego serduszka wszak płacimy podatki i mamy zieloną wyspę,a tu ciągle żebranina ale dzięki takim akcjom z naszych rządzicieli zdejmujemy problem a oni mają więcej kasy dla siebie. A swoją drogą to ciekawe co robi się z tymi urządzeniami zakupionymi z datków społeczeństwa, kiedy prywatyzuje się szpitale albo stacje dializ przekazuje się firmom prywatnym.
Domyślny avatar

maja

06.01.2012 11:38

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Nq

Ubolewam nad tym, ze masz chorą córeczkę i cieszę się bardzo ze owsiakowa zbiórka pieniędzy pomogła w jej chorobie, jednak nie podoba mi się to , że rząd nie ma na nic pieniędzy, bo nauczyli się na wszystko żebrać od ludzi i tak im jest wygodnie ! a gdzie mają nasze pieniądze, które obowiązkowo płacimy na Służbę Zdrowia? -a co z tą aparaturą, którą kupuje z naszych dodatkowych pieniędzy Pan Owsiak? - czy prywatyzacja szpitali - komercjalizacja- nie jest dobrodziejstwem od Tuska dla kolesiów a wtedy dostaną za przysłowiową złotówkę sprzęt z orkiestry?!- ja też pomagam ludziom , ale indywidualnie bo wiem wtedy, że to co im dam jest dla nich i nie muszą się tym z nikim dzielić !- pozdrawiam!
Domyślny avatar

Gośćola

29.01.2012 17:22

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Nq

twoja corka byla leczona za pieniadze: twoje ,moje, nasze, a i za owsiaka { jak placil podatki}.a serduszek miliony,aluminiowych. a co ja tu robie.
Domyślny avatar

Gośćola

29.01.2012 18:21

Dodane przez Gość w odpowiedzi na Nq

twoja corka byla leczona za pieniadze: twoje ,moje, nasze, a i za owsiaka { jak placil podatki}.a serduszek miliony,aluminiowych. a co ja tu robie.
Domyślny avatar

Sybirak

06.01.2012 19:17

Po chrześcijańsku i z serca życzę twojej córeczce zdrówka i jeszcze raz zdrówka i całej twojej rodzinie. Ale z innego punktu patrzący na orkiestralną rzeczywistość nie chcą bynajmniej tego czynić ze złośliwości o jaką ich posądzasz a wręcz przeciwnie. Pragną ukazać całą nielogiczność w tej kwestii. Rzekomą pozarządową fundację orkiestranta zaprzęgnięto do lewackiej propagandy a w zamian od trzymających władzą orkiestrant były pieszczoch Radiokomitetu otrzymuje multum miejsca w studiach TV i nie tylko w studiach TV w rezultacie koszty znacznie przewyższające zbiórkę jałmużny. -W szpitalu gdzie leczono twoją córeczkę bez żadnej łaski winien być do dyspozycji potrzebny sprzęt leczniczo rehabilitacyjny. Po to mamy kolejne legalne rządy, legalne parlamenty aby z obowiązków konstytucyjnych legalne Państwo o to łaskawie zechciało zadbać. Tymczasem kolejne rządy zupełnie bezkarnie marnotrawią nasz narodowy majątek w postaci niszczenia fabryk, hut, stoczni, cukrowni itd. itp. a tylko z produkcji krajowej można zyskać dochody do budżetu krajowego i także na lecznictwo naszych rodzin. -0d corocznej orkiestralnej błazenady jałmużniczej nic a nic nam nie przybedzie. Jedynie cyrk może z błazenady jako tako prosperować ale nigdy budżet państwowy się nie napełni nawet gdyby błazenada orkiestralna trwała do końca świata i jeden dzień dłużej. JEDYNIE PRACĄ we własnym kraju, a nie załosną jałmużną Narody się BOGACĄ.
Domyślny avatar

Gość

07.01.2012 09:45

Wszystko fajnie tylko gwoli jasności , rozumiem argument że szpitale niezależnie od wszelkich akcji powinny być odpowiednio wyposażone ale nie są ,w związku z tym kiedy jest akcja która realnie pomaga tym szpitalom oraz najbardziej bezbronnym osobą , którymi są dzieci należy ją zbojkotować , w ramach pokazania rządom , że źle dysponują pieniędzmi. To faktycznie świetny pomysł ,sama mam ciężko chore dziecko , kiedy byłam młodsza zajmowałam się wolontariatem w dziecięcym szpitalu gdybyś zobaczył ogrom cierpienia dzieci , które nie są niczemu winne to zastanowił byś trzy razy nad swoją argumentacją . Abstrahuje tu od przystanku sama nigdy w nim nie uczestniczyłam bo nie lubię takich spędów , specyfiką imprez masowych jest różnorodność ludzi na nich przebywających jedni idą się dobrze względnie trzeźwo bawić inni naćpać i potaplać w błocie , i szczerze mało mnie to obchodzi w sytuacji ,kiedy ktoś zbiera pieniądze i realnie pomaga dzieciom na co dowody możesz zobaczyć w prawie każdym szpitalu .
Domyślny avatar

romet

09.01.2012 07:28

cała ta orkiestra zebrała kwotę o wartości 40 mil - 1 km autostrady
Domyślny avatar

Gośćola

29.01.2012 18:29

a ja jestem zulusem. i co mi zrobisz...
Piotr Grudek
Nazwa bloga:
IT'S A LONG WAY TO TIPPERARY
Zawód:
taki jeszcze nienazwany
Miasto:
Poznań/Kielce

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 379
Liczba wyświetleń: 1,119,270
Liczba komentarzy: 852

Ostatnie wpisy blogera

  • Po co nam Sejm i wybory?
  • Zbiórka na Seicento a art. 438 kodeksu cywilnego
  • Adwokat Plus i informacja spekulacyjna

Moje ostatnie komentarze

  • Przy takiej szlachetności, pozostaje mi tylko skłonić się i oddać honor panu Mecenasowi. Względnie zaofiarować się jako świadka, który potwierdzi, że nie słyszał aby kolumna jechała na sygnale, bo…
  • O cytat z dokumentów, o tym że ktoś robił to nieświadomie, jest raczej ciężko. Jak sobie Pan wyobraża dokument o nieświadomości współpracy? Dla mnie wystarczającym jest oświadczenie Prof. Kieżunia o…
  • Tak stosujemy te same miary wobec wszystkich. Boni podpisał świadomie, wziął pieniądze. Spotykał się świadomie. Kieżun. Podpisał przy okazji, bez celu podjęcia współpracy. Nie wziął pieniędzy.…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Po co był trup Leppera?
  • Moja wolność kończy się tam, gdzie
  • Strajk legalny. Zarząd cwany

Ostatnio komentowane

  • Jabe, Sejm nie jest miejscem debaty, niestety. Pytania poselskie są fikcją. Proszę porównać choćby z parlamentem brytyjskim. Tam jest, pytanie – odpowiedź. Ani PiS, ani PO, nie zmierzają do…
  • xena2012, Czy mało gadających głów w telewizji? Sejm jest od debat a rzad od rządzenia.Jak wygladają debaty z PO widzimy przy kazdej okazji.
  • Dark Regis, Lepiej bym tego nie ujął ;) Uszanowanie.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności