Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
I prysł mit „Domu Wolnego Słowa”
Wysłane przez mjk1 w 18-04-2025 [11:47]
Wszyscy pamiętamy, choć dzisiaj zapewne niewielu będzie chciało pamiętać „święte oburzenie” dziennikarzy wolnych mediów w sprawie unieważnienia wyborów prezydenckich w Rumunii , po zwycięstwie w pierwszej turze kandydata opozycji Calina Georgescu. Zwycięskiemu kandydatowi zarzucono, że w proces wyborczy ingerowała Rosja, pomimo tego, że oskarżenie okazało się prowokacją sił rządowych. Jeszcze większe oburzenie wywołało aresztowanie Georgescu przed powtórnym głosowaniem, gdy okazało się, że chce na niego głosować 45% wyborców. Krytykowano rumuńską prokuraturę, która zarzucała kandydatowi nieprawidłowości w finansowaniu kampanii wyborczej, działania przeciw porządkowi konstytucyjnemu i mowę nienawiści. Wolni dziennikarze, wolnych mediów grzmieli, że Rumunia jest polem doświadczalnym europejskiego systemu totalitarnego, gdzie opozycja jest prześladowana w stopniu nieznanym w innych krajach europejskich w tym Polsce rządzonej przez Tuska a Eurokraci, szczególnie Niemcy, patrzą, jak daleko mogą się posunąć w swoim bezprawiu.
Jeszcze nie ucichły echa rumuńskiego bezprawia, jak okazało się, że podobny numer wykręcono we Francji, gdzie paryski sąd uznał liderkę francuskiej prawicy, winną sprzeniewierzenia funduszy publicznych, co skutkuje zakazem udziału Marine Le Pen w wyborach i nie jest jasne, czy zakaz nie będzie obowiązywał nawet do wyborów prezydenckich w 2027 r.
Na tym tle Polska a szczególnie strefa wolnego słowa, jakim niewątpliwie jest TV Republika do wczoraj jawiła mi się wręcz oazą wolności. Mit prysł po publikacji artykułu Interii https://wydarzenia.interia.pl/... z którego dowiedziałem się, że jeden z kandydatów na prezydenta, który zebrał 130 tysięcy podpisów, nie został wpuszczony na debaty organizowane przez Republikę, zarówno tę organizowaną w Końskich jak i tę zorganizowaną w Warszawie. Jako stały słuchacz Republiki, po przeczytaniu artykułu Interii, byłem zły na samego siebie i jednocześnie zdziwiony, jak mogłem przeoczyć tak ważną informację. Wpisałem więc w wyszukiwarkę frazę : „Republika Maciej Maciak” i… zdziwiłem się jeszcze bardziej, bo zamiast informacji o niewpuszczeniu kandydata na debaty, jest tylko ostrzeżenie Sławomira Cenckiewicza przed Maciejem Maciakiem. Argumenty Cenckiewicza dokładnie takie same, jak rumuńskiej prokuratury w przypadku Georgescu i francuskiego sądu w przypadku Marine Le Pen. O niewpuszczeniu na debaty Maciaka „ani mru mru”. Jeszcze ciekawiej robi się na końcu artykułu w komentarzach czytelników Republiki. Okazuje się bowiem, że jedyne co można zarzucić Maciakowi to pacyfizm i dążenie do dobrobytu Polski i jej mieszkańców. Komentujący są raczej pozytywnie nastawieni do Maciaka i krytycznie do Cenckiewicza. Jedna z komentujących napisała wprost: „Trudno zachować spokój czytając takie brednie , ludzie którzy trzy miesiące zbierali podpisy jednym kliknięciem klawisza wrzucani są do wora z napisem "operacja sterowana przez rosyjskie służby" . To po prostu SKANDAL . Ja nie wierzę, że coś takiego się pojawia . W tej kampanii jest już tyle brudu - start przed oficjalnym startem, te skandaliczne debaty wykluczające, zaangażowanie stacji telewizyjnych w promowanie wybranych kandydatów to aż nadto żeby były powody do unieważnienia tych wyborów .Pan pisze ,że to start kandydata który mówi o pokoju zamiast wojny, o budowaniu gospodarki zamiast pompowania olbrzymich środków w zbrojenia , o normalizacji stosunków ze wszystkimi sąsiadami zamiast wychowywaniu w nienawiści do innego narodu żeby łatwiej ich było potem pchnąć w zawieruchę, mógłby się do tego przyczynić ???? No nie wierzę ,!! To wszystko na głowie postawione jak u Orwella”. Jedyną odpowiedzią na ten i podobne komentarze były nad wyraz merytoryczne i „kulturalne” riposty w stylu „ośmiu gwiazdek” – „sp...j kacapski idioto”.
Do tej pory nie wiedziałem kim jest Maciej Maciak, więc zacząłem drążyć. W tym samym wyniku wyszukiwania znalazłem to: https://www.portalwloclawek.pl... Każdy może przeczytać i samemu ocenić. Na teraz wydaje się, że największą „zbrodnią” Macieja Maciaka” jest to, że chciał w praktyce skorzystać z biernego prawa wyborczego i udało mu się zebrać wymaganą ilość podpisów. Nie rozumiem tylko komu i dlaczego przeszkadza dążenia do pokoju i dobrobytu Polski i Polaków?
Komentarze
18-04-2025 [12:44] - SilentiumUniversi | Link: Może trzeba by się zastanowić
Może trzeba by się zastanowić, komu odmówilibyśmy biernego prawa wyborczego? Czy są takie osoby? Jakie tu stosować kryteria?
I bardziej bieżączkowo. Jaki kandydat umożliwiłby unieważnienie wyborów? Czy w ogóle taki kandydat byłby dla GTW potrzebny?
18-04-2025 [13:03] - mjk1 | Link: Odpowiedź jest prostsza od
Odpowiedź jest prostsza od budowy cepa:
Ad1 NIKOMU!
AD2 ŻADEN!
18-04-2025 [15:19] - sake3 | Link: Autor obraził się na
Autor obraził się na Republikę. Po co? Dzięki misternej intrydze reżimu Tuska tej ,,strasznej'' stacji już za kilka dni zostanie prawomocnie odebrana koncesja i nie będzie raziła uszu. Maciej Maciak, lider Ruchu Dobrobytu i Pokoju od dłuższego czasu promuje w mediach społecznościowych treści prorosyjskie i jest komentatorem w reżimowych mediach Łukaszenki. Polskie służby nie zgłosiły PKW żadnych wątpliwości, to nie znaczy ,że ich nie ma. Czy prof.Cenckiewicz nie ma prawa ich zgłaszać?
18-04-2025 [17:26] - mjk1 | Link: Oczywiście, że obraziłem się
Oczywiście, że obraziłem się na Republikę, dokładnie tak samo, jak obraziłem się na TVP Droga Sake. I obrażę się na każde medium, które zastosuje cenzurę. Jakąkolwiek cenzurę i żadne tłumaczenie mnie nie interesuje. Gdyby Szanowna Sake, oprócz zaślepienia PiS-em, postarała się czytać ze zrozumieniem, późniejsze rozczarowanie byłoby mniejsze. W linku, który podałem, jest dokładnie napisane, że takie działanie Sakiewicza może skutkować odebraniem koncesji stacji. Tu dokładnie ten fragment:
"Telewizja Republika, mimo że jest nadawcą prywatnym, działa na podstawie koncesji przyznanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT). Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, nadawcy koncesjonowani są zobowiązani do: zapewnienia pluralizmu politycznego, religijnego i światopoglądowego w emitowanych programach, przestrzegania zasad bezstronności i wyważenia w prezentowaniu informacji i opinii, umożliwienia równoprawnego dostępu do anteny wszystkim uczestnikom życia publicznego, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. Naruszenie tych zasad może skutkować interwencją KRRiT, w tym nałożeniem kar administracyjnych lub nieprzedłużeniem koncesji. Brak dopuszczenia Macieja Maciaka do debaty może budzić wątpliwości co do przestrzegania zasad pluralizmu i równości szans w kampanii wyborczej. KRRiT, jako organ nadzorujący media, ma obowiązek monitorowania takich sytuacji i podejmowania odpowiednich działań w przypadku naruszeń. W przypadku takich recydywistycznych zachowań o jakich wspomina Maciej Maciak zapewne KRRiT podejmie bardziej radykalne środki karne wobec tego medium. W świetle powyższych wydarzeń pojawiają się pytania o standardy organizacji debat wyborczych i przestrzeganie zasad demokratycznych przez media. Czy wykluczenie kandydata z debaty bez podania jasnych powodów jest zgodne z duchem demokracji? Odpowiedzi na te pytania mogą mieć istotne znaczenie dla zaufania obywateli do procesu wyborczego i instytucji demokratycznych".
Jeżeli wywiad w jakichś mediach, które nie są przez Ciebie akceptowane (Łukaszenki), ma dyskwalifikować kogoś przedstawiającego swoje poglądy to gratuluję inteligencji.
Chętnie też poznałbym "prorosyjskie poglądy", które wg Ciebie głosi Maciak.
Jeżeli chodzi o Cenckiewicza, to dzisiejszy poranny wywiad w Republice jasno pokazuje, że Cenckiewicz, delikatnie pisząc, mija się z prawdą. Proszę odsłuchać jak fantastycznie się jąkał, mówiąc o Maciaku. To nie Hołownia, który potrafi kłamać jak z nut i każdy zarzut odwrócić na swoja korzyść. Człowiek uczciwy, jakim niewątpliwie jest Cenckiewicz, kłamać nie potrafi i w dzisiejszym poranny wywiadzie wyraźnie było to widać. Tu ten wywiad: https://www.youtube.com/watch?...
18-04-2025 [15:58] - rolnik z mazur | Link: @mjk1
@mjk1
Słuchałem Maciaka juz kilka kat temu i nie miałem wrażenia, żeby byl jakiś antypolski.
Te społeczeństwa są juz tak zaorane, ze można im płuc w twarz a będą mówić, że deszcz pada. Ta sztuczna pandemia to pokazała. Juz żadne świństwo nikomu nie przeszkadza. Pzdr
18-04-2025 [17:38] - mjk1 | Link: Jak to nie przeszkadza
Jak to nie przeszkadza Mazurze?
Niewpuszczanie dziennikarzy Republiki na konferencje Tuska, Trzaskowskiego, czy na debatę do TVP, jak najbardziej przeszkadza.
Niewpuszczenie jednak kandydata, który zebrał ponad 100 tysięcy podpisów można olać, bo to przecież zupełnie coś innego.
Wpuszczenie na debatę Stanowskiego, który robi sobie kpinę nie tylko z urzędu prezydenta, ale z samego aktu wyborczego i SAMEGO ELEKTORATU!!!, temu durnemu elektoratowi nie przeszkadza.
Z jednym się z Tobą zgadzam, to społeczeństwo jest tak fantastycznie zaorane, że można im wmówić każde świństwo a ono uwierzy.
18-04-2025 [16:07] - spike | Link: Republika zorganizowała
Republika zorganizowała dodatkową debatę, na której chyba ten kandydat był obecny, oglądałem debatę "trzecim okiem", więc nie jestem pewien, ale pamiętam że ktoś coś tam bredził o Rosji.
Swoją drogą, TVR jak na tv prywatną zrobili wiele, a nie musieli, to nie tv publiczna. Jak na każdą imprezę wymagane jest zaproszenie, to nie spotkanie na piwie, wszystko trzeba przygotować, ilość miejsc, przygotowanie gości itd. a tu się zjawia ktoś "ni z gruszki ni pietruszki" i się domaga, bądźmy poważni.
18-04-2025 [16:10] - spike | Link: PS.
PS.
Polsce nie są teraz potrzebni rewolucjoniści, tylko odpowiedni serwis tego co mamy, obecnie mamy nie bitwę, a wojnę, jeżeli jakimś "cudem nad urną" wygra Dupiarz, mamy pozamiatane, wszystko czego ten pajac się wypierał, zrealizuje, oni kłamstwa mają w genach, czy trzeba przypominać?
JOWy są najbardziej korupcjogennym systemem wyborczym, nie pamiętacie Palikota który to pokazał, dawał pieniądze studentom, emerytom by na niego wpłacali, Tyfusowi sponsorował wydanie książki itd.
Nie tak dawno Tyfus sponsorował pizzę, skąd i na jakich zasadach oni mają tak wysokie kredyty, gdy na mieszkanie trudno jest dostać.
19-04-2025 [10:20] - mjk1 | Link: JOW-y nie są korupcjogennym,
JOW-y nie są korupcjogennym, ale najlepszym systemem wyborczym.
Jednak nie JOW-y z propozycji Kukiza, ale JOW-y, które opracował ŚP. profesor Jerzy Przystawa.
Jaka jest różnica pisałem wielokrotnie. Niestety ludzie mają w większości pamięć ameby i zapominają wszystko jeszcze w trakcie czytania.
Gdyby Palikot został posłem nie tylko za pieniądze, ale np. za puste obietnice, to już zaledwie po pierwszym posiedzeniu nowego Sejmu straciłby mandat. Oczywiście gdyby obowiązywał system JOW w wersji profesora Przystawy.
Jak ktoś napisze dlaczego, to ja księdzem będę.
18-04-2025 [17:43] - mjk1 | Link: @Spike.
@Spike.
Republika a dokładnie Sakiewicz nie wpuścił Maciaka na obydwie debaty.
Najgorsze jest jednak to, że dziennikarze Republiki a dokładnie Sakiewicz nie potrafi się do tego przyznać!!!
18-04-2025 [18:36] - spike | Link: to kim był ten człowiek z
to kim był ten człowiek z kapelusza?
18-04-2025 [18:41] - Hornblower | Link: No cóż, w naszej wojnie
No cóż, w naszej wojnie plemiennej już dawno przekroczyliśmy granice absurdu. Ale to wygodne, zwalnia od myślenia, argumentowania, starań. Wystarczy PiS dooobreeee! PO złeeeeee! Albo odwrotnie. I załatwione. Ostateczny argument.
18-04-2025 [19:22] - Kazimierz Kozio... | Link: mit domu "wolnego" słowa nie
mit domu "wolnego" słowa nie runął bo takie deklaracje są niewiele warte a wolnego słowa w środowisku TVRep nigdy nie było. chyba że sam w ten mit uwierzyłeś. prywatna TV może sterować wolnością słowa i jedni nadawcy robią to na rympał, drudzy udają że nie sterują. tak się robi telewizję i zabiega o widza i sponsorów. w przypadku TVRep, pomimo wszytko, rezultat jest obiecujący. obrońco Maciaka, czlowieka znikąd który dokonał "cudu" nad listami swojego poparcia - pomyśl, prof. Cenckiewicz wie więcej niż może powiedzieć
18-04-2025 [21:12] - mjk1 | Link: Gdyby profesor Cenckiewicz
Gdyby profesor Cenckiewicz wiedział więcej, to by powiedział a nie kluczył.
Nie chodzi o obronę Maciaka, czy kogokolwiek. Chodzi o zasady a szczególnie wolność słowa.
Najgorsze jednak w tym wszystkim jest to, że nikt z Republiki nie ma odwagi się przyznać do niewpuszczenia dwa razy Maciaka do studia.
Jednocześnie ci sami dziennikarze nie maja żadnych oporów do nazywania innego kandydata tchórzem.
I żeby była jasność, ten nazywany tchórzem nie jest moim kandydatem.
19-04-2025 [00:10] - spike | Link: "zamiast informacji o
"zamiast informacji o niewpuszczeniu kandydata na debaty, jest tylko ostrzeżenie Sławomira Cenckiewicza przed Maciejem Maciakiem. Argumenty Cenckiewicza dokładnie takie same, jak rumuńskiej prokuratury w przypadku Georgescu i francuskiego sądu w przypadku Marine Le Pen."
Jeżeli porównujesz Cenckiewicza do rumuńskiej prokuratury czy innego POlszewickiego zamordyzmu, wciskając w to wolność słowa, którą tak broni Interia (czy to nie jest ciekawe?) , to o czym dalej można rozmawiać, ja też bym takiego gościa znikąd, o którym człowiek któremu ufam mnie przestrzega, nie wpuścił za próg mojego domu, nawet nie wiem co by głosił i jakie dary przynosił.
19-04-2025 [00:40] - mjk1 | Link: Nie porównuję Cenckiewicz do
Nie porównuję Cenckiewicz do rumuńskiej prokuratury, tylko argumenty jakie wysuwa w stosunku do Maciaka.
Gdybyś zadał sobie trud i posłuchał dzisiejszego porannego wywiadu, zrozumiałbyś, że Cenckiewicz w zasadzie niczego Maciakowi nie zarzuca.
Nawet na platformie X jedynie przywołuje wypowiedź niejakiego Marcina Reja z uwaga: 2016 roku!!!
Jednocześnie w tym samym wpisie na platformie X Cenckiewicz wyraźnie zaznacza cytuję: "To na tym etapie jedynie moja PUBLICYSTYCZNA HIPOTEZA"!!!
Teraz poszukaj sobie w słowniku, czym się różni hipoteza od dowodu, może uda Ci się zrozumieć.
A Republika dalej milczy w sprawie niewpuszczenia Maciaka na debaty. Co się będzie przed jakimiś głąbami tłumaczyć.
19-04-2025 [08:16] - Jabe | Link: „Sławek” Cenckiewicz pana
„Sławek” Cenckiewicz pana Maciaka po prostu obsrał. Nie wiem, czy to u niego norma.
19-04-2025 [15:18] - mjk1 | Link: Nie masz racji Jabe.
Nie masz racji Jabe.
Cenckiewicz Maciaka o nic nie oskarżył, on tylko stwierdził, że należy na niego uważać.
To dokładnie tak samo jak ja powiedziałbym: "ludzie mówią, że Jabe wziął łapówkę".
Jabe nie może mi nic zrobić, bo o nic go nie oskarżyłem a jednocześnie wszyscy uważają Jabe za łapówkarza.
Robiąc taki numer Republika niczym się nie różni od "tuskowych" mediów, które tak ochoczo krytykuje.
19-04-2025 [18:05] - Jabe | Link: Toć na tym polega obsrywanie.
Toć na tym polega obsrywanie.
19-04-2025 [18:28] - Kazimierz Kozio... | Link: PKW nie potrzebuje ani
PKW nie potrzebuje ani maciaka ani putina do unieważnienia wyborów. dotychczas tysiące protestów wyborczych były oddalane. teraz wystarczy żeby wajcha dla PKW i specjalnej kasty została przestawiona a setki protestów, zasadnych czy nie, będą uwzględnione skutkując nieważnością wyborów.
19-04-2025 [21:31] - mjk1 | Link: @Kazimierz Kozio.
@Kazimierz Kozio.
Oczywiście, że tak, dlaczego jednak TV Republika się zbłaźniła wykręcając taki numer?
19-04-2025 [23:30] - Kazimierz Kozio... | Link: to jest pytanie do
to jest pytanie do nadredaktora S. który nie musi się tlumaczyć ze swojej linii programowej czyli ze swojego biznes planu. lista innych zbłaźnień TVRep byłaby długa ale nie będę rozwijał tematu z powodów obecnie oczywistych. w ramach protestu możesz przestać być widzem tej prywatnej TV