Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Onet niemiecka centrala handlu zagranicznego

Andy51, 29.01.2021
To, że polskojęzyczny niemiecki Onet jest ekspozyturą niemieckich interesów, jak na dłoni okazało się po iartykule na temat polskiego karabinku Grot produkowanego od nie dawna przez Radomską Fabrykę  Broni. Ale ad rem.

Karabinek Grot produkowany od kilku lat ( bodajże od 2017 r.) o kalibrze 5,6 mm  jest nowoczesnym karabinkiem całkowicie polskiej konstrukcji.

Wyprodukowano go ca 50 tys. sztuk, produkcja idzie pełną parą jest on na wyposażeniu żołnierzy WOT, ponadto cały czas jest unowocześniany.

Tak się „przypadkowo” złożyło, że armia ukraińska chce złożyć zamówienie na karabinek dla swojej armii, a w kręgu tego zainteresowania jest również karabinek Grot.

Należy dodać, że w niemieckich magazynach leży około 120 tys. karabinków  (nazwy nie pomnę), które nie weszły na uzbrojenie armii, bo jest konstrukcją mało  udaną , ale trzeba coś z tym szmelcem zrobić.

Pewnie chodzi Niemcom po głowie to, żeby  zalegający szmelc „ wcisnąć” Ukraińcom , który ma podobne paramenty do polskiego karabinku, ale jakościowo jest znacznie od niego gorszy.

Co tu zrobić , żeby chociaż medialnie przedstawić polski produkt jako mało użyteczny i gorszy od niemieckiego, no przecież jest ekspozytura niemiecka o nazwie Onet.

Znalazł się „fachowiec”,  który obsmarował Grota, co ciekawe, dotyczyło to produktu przedprodukcyjnego, opisując go jako po prostu złom i zagrożenie dla żołnierzy, a niemiecki polskojęzyczny  portal Onet ochoczo go wydrukował .

Przedrukowały go media ukraińskie i rosyjskie, co może mieć wpływ na decyzję władz ukraińskich przy spodziewanym ogłoszeniu przetargu na broń dla ukraińskiej armii.

Artykuł Onetu był klasycznym przykładem fejku, mającym zaszkodzić polskiemu produktowi i działający przeciwko polskiemu przemysłowi zbrojeniowemu.

Jest to rzecz nie do pojęcia np. w Niemczech, żeby na terenie Niemiec  wydawca medialny ze 100% kapitału polskiego, napisał jakiś nieprawdziwy paszkwil na temat jakiegoś niemieckiego produktu przemysłu niemieckiego.

Gdyby tak się stało następnego dnia BND byłby kontrwywiad i znalazłby się paragraf na zamknięcie takiego medium.

Ale folksdojcze z Onetu mają zadanie i je wykonują najlepiej jak potrafią, jak nie pochylają się nad „ciężkim” losem niemieckiego Wermachtu w czasie II WŚ w czasie świąt, to atakują polski produkt zbrojeniowy,  jako konkurenta dla niemieckiego szmelcu.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10643
Jabe

Jabe

29.01.2021 17:39

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Przecież z góry zakładamy,że

Zły, bo nie jeździ.
Marek1taki

Anonymous

29.01.2021 17:57

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Przecież z góry zakładamy,że

Zły bo za moje pieniądze by ograniczać moją wolność.
By ukryć przewał - najwyraźniej już zaplanowany - ten wyrób samochodopodobny nie będzie sprzedawany tylko wynajmowany. Rynek nie będzie weryfikował jego ceny.
Forma najmu ma tez wymiar ideologiczny. Chodzi o ograniczenie własności bo własność daje wolność.
Znając życie pojazdy te zostaną uprzywilejowane kosztem normalnych.
Patologii będzie więcej. Komuch potrafi.
mjk1

mjk1

29.01.2021 19:56

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Zły bo za moje pieniądze by

„Własność daje wolność”.  
Kto Ci takiego kitu nawciskał drogi Mareczku? Palant w muszce, Grzegorz Klaun czy Dżabe?
Historia jest nauczycielką, która jeszcze nigdy nikogo niczego nie nauczyła.  Nie trzeba się wcale daleko cofać. Wystarczy spojrzeć na najnowszą.
Wystarczyło zaledwie kilka rozporządzeń i wszyscy, którzy mają jakąkolwiek większą czy mniejszą własność, niedługo oddadzą wszystko za bezcen, albo ułamek wartości.
Nie były potrzebne, nie tylko ruskie, ale żadne czołgi. Nawet ustroju nie trzeba było zmieniać.
Marek1taki

Anonymous

29.01.2021 22:43

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na „Własność daje wolność”.  

Przyjmij to jako aksjomat jeśli do tego sam nie doszedłeś.
mjk1

mjk1

30.01.2021 14:11

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Przyjmij to jako aksjomat

Zanim do tego dojdę i przyjmę, jako aksjomat pozwolisz, że zapytam.
Pan Gołębiewski na utrzymanie swoich hoteli wziął kredyt w wysokości 30 mln. złotych pieniążków pod zastaw swojej własności. Każdego dnia dokłada do każdego hotelu 1,5 mln. miesięcznie. Szczegóły tu: https://wyborcza.biz/biznes/7,147584,26619162,golebiewski-do-kazdego-hotelu-dokladam-1-5-mln-zl-miesiecznie.
Pieniądze z kredytu już się skończyły a następnego banki mu odmówiły.
Jak ukochane państwo przedłuży lockdown o kilka miesięcy to, co banki zrobią z jego majątkiem?
Wydaje mi się, choć mogę się mylić, że uwolnią go od tego majątku. Jeżeli o taka wolność Ci chodziło, to pełna zgoda.
Jabe

Jabe

30.01.2021 16:04

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zanim do tego dojdę i przyjmę

Co zrobią banki? Zgaduję, że sprzedadzą państwu.
mjk1

mjk1

30.01.2021 20:20

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Co zrobią banki? Zgaduję, że

I znowu temat lekko Cię przerósł Drogi Dżabe. Nie przejmuj się jednak, postaram się wytłumaczyć.
Banki sprzedadzą temu, kto najwięcej zapłaci i nie jest wykluczone, że będzie to państwo, więc częściowo zgadłeś.
Całe zagadnienie dotyczyło jednak czegoś zupełnie innego. Marek twierdzi, że własność daje wolność.
Zapytałem więc, choć nie wprost, jaką wolność daje Panu Gołębiewskiemu własność, którą można mu w każdej chwili, pod byle pretekstem, odebrać?
Dotyczy to nie tylko Pana Gołębiewskiego, ale każdego, kto posiada jakąkolwiek własność.
Twoja odpowiedź, jak zawsze, mile widziana Dżabe.
Jabe

Jabe

30.01.2021 21:02

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na I znowu temat lekko Cię

Mnie zainteresowało, co zrobią banki z masą mas upadłościowych. No i zgaduję, że uratuje je państwo w ramach narodowego programu nacjonalizacji. A filozofować nie mam ochoty.
mjk1

mjk1

30.01.2021 21:41

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Mnie zainteresowało, co

Nie, nie masz ochoty filozofować, tylko nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, czy własność daje wolność i dlaczego? Dlatego napisałem, że temat znowu ciut Cię przerósł, ze szczególnym naciskiem na ciut.
Marek1taki

Anonymous

31.01.2021 09:28

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Zanim do tego dojdę i przyjmę

@mjk1 Dobry przykład. Błędny wniosek.
Rząd robi lockdown by zgnoić tych co maja własność byśmy się stali gołodupcami.
Czy gołodupiec ma więcej wolności czy posiadacz gaci?
mjk1

mjk1

31.01.2021 14:24

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @mjk1 Dobry przykład. Błędny

Pomalutku zaczynasz łapać Mareczku.
Jeżeli rząd pod byle pretekstem, nawet wymyślonym, może odebrać zarówno Panu Gołębiewskiemu, jak i posiadaczowi gaci wszystko, co posiadają, to obydwoje zostaną gołodupcami.
Co więc dała Panu Gołębiewskiemu, jak i posiadaczowi gaci ich własność?
Wydaje mi się, choć mogę się mylić, że dokładnie tyle samo, co owemu gołodupcowi.
Z tych przykładów, które sam podałeś wychodzi, że własność nie dała ich posiadaczom ani odrobinę więcej wolności niż temu, który nie ma nic.
Nie wiem na jakiej podstawie można twierdzić inaczej?
tricolour

tricolour

29.01.2021 17:39

Poczytaj wyniki symulacji Zima20. W pięć dni naszego wojska nie ma, a symulowany wróg stoi w Warszawie. Cieszysz się?
Dyletant przesunął czolgi na wschód, to je zniszczyli w dwa dni co do sztuki. To sie nazywa dowództwo.
Marek1taki

Anonymous

29.01.2021 18:01

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Poczytaj wyniki symulacji

Żaden dyletant tylko bratnia armia zajęła pozycje lepsze do spieprzania. Poza tym ktoś musi zostać wystawiony. To już było przerabiane pod Lenino.
Ptr

Ptr

29.01.2021 20:34

Na starych podwoziach transporterów  powinnniśmy mieć makiety Leopardów w lasach na wschodzie. To niszczenie z powietrza trwałoby 2 razy dłużej. Jakieś bunkry zamaskowane dla prawdziwych czołgów.
Domyślny avatar

Sternik

29.01.2021 21:23

Autor
Skoro karabinek jest „cały czas unowocześniany” to znaczy, że nie jest najlepszy. Gdyby taki był, to należałoby go produkować i wdrażać bez unowocześniania. W końcu to nie jest broń na potrzeby wojny kosmicznej tylko na wyposażenie osobiste żołnierza.
Es

Es

30.01.2021 20:06

Dodane przez Sternik w odpowiedzi na Autor

Stary poczciwy Kałasznikow to ilu wersji i poprawek się doczekał? A wygrał niejedną wojnę z tymi  3-10 razy droższymi ,które @Marek rekomenduje.
Marek1taki

Anonymous

30.01.2021 22:20

Dodane przez Es w odpowiedzi na Stary poczciwy Kałasznikow to

A kto nam bronił zachować Kałachy? Właśnie tanie, skuteczne i niezawodne. I zabijały, nie raniły.Sprzedali z polskich magazynów przez Hiszpanię akurat na chwile przed jaśminowa rewolucją. Jeśli już robimy coś nowego to niech to nie będzie Polonez. Gdybym miał kupić za własne pieniądze i tym walczyć to poniżej 30.000zł bym nie kupił. Chyba bym się zdecydował stargować z tych 200.000zł i kupił snajperski. Amator musi mieć sprzęt lepszy od profesjonalisty.Dlaczego innych i ich życie miałbym traktować gorzej od własnego?
I jak wypada porównanie Grota z nowym kałachem? I czy używanie pocisków o mniejszym kalibrze nie jest na miniona wojnę? Kałach miał kaliber większy. Jestem ignorantem ale wiem tyle, że jakbym przetestował kilkanaście wybrałbym lepiej od Blaszczaka, Dupy i Morawiecckiego.
Marek1taki

Anonymous

31.01.2021 09:32

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na A kto nam bronił zachować

c.d. I nie zapominajmy, że kałachy produkowano w Radomiu w cenach regulowanych przez państwo. Był tak tani, że w 1976 ludziom pensji na chleb zaczęło brakować.
Es

Es

31.01.2021 14:51

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na A kto nam bronił zachować

@Marek-  nie ma karabinu uniwersalnego,spełniającego wymagania każdej formacji, niezawodnego i do tego jeszcze spełniającego osobiste preferencje każdego operatora. Kałachy w wersji tej najbardziej znanej to broń cholernie niewygodna i przestarzała -nie spełniająca wymagań obecnego pola walki. Zakup nowych wersji na wyposażenie armii, lub zakup licencji  na produkcję nie wchodzi ze zrozumiałych względów w rachubę-i całe szczęście.Osobiście bardzo się cieszę z "reaktywacji" Łucznika, po tym jak próbowano go "zaorać".A Grot tak jak i Beryl to wbrew wrwanych z kontekstu ekspertyzy i wyolbrzymionych propagandowo zarzutów, konstrukcje udane, Choć oczywiście nie oznacza to, że nie wymagają modyfikacji. To czgo brakuje Łucznikowi i jego produktom to solidna ochrona kontrwywiadowcza i takiż sam marketing, jeśli myśli się o konkurowaniem na rynku broni, bo tu wszelkie chwyty dozwolone. 
Amator musi mieć sprzęt dostosowany do stanu jego wyszkolenia i przeznaczenia jego formacji bojowej. Przerysowując trochę: mistrz obsługi ciągnika nie poradzi sobie jednak z wyścigowym bolidem.
Kaliber 5,45 jest uniwersalnym dla członków NATO.
Marek1taki

Anonymous

31.01.2021 15:43

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Marek-  nie ma karabinu

@Es Dziękuje za odpowiedź. Jest dla mnie zrozumiała. Zresztą moje komentarze biorą się rzecz jasna w dużej części z przekory. I w dużej z doświadczenia z decyzjami w sprawach jawnych. Pamiętam, że jedno z pierwszych zamówień w Radomiu wychodziło ok.3600zł za karabin. Teraz 10.000zł. To mnie przekonuje, bo z czegoś musiała się brać różnica w cenie w stosunku do fińskiego karabinu snajperskiego za 200.000zł. Sama luneta musiała dużo kosztować ale i koszt stali. Wszystko to w kontekście stawiania WOT na przeciw regularnej armii a nawet specnazu.  Do kałacha mam sentyment bo innej broni w ręku nie miałem a dobrze mi się strzelało.
Jabe

Jabe

30.01.2021 21:06

Dodane przez Sternik w odpowiedzi na Autor

Nie wszystko spełnia wszystkie wymagania jednocześnie. Mogło być na przykład tak, że karabinek wszystkie ukraińskie specyfikacje spełniał, więć go unowocześniono, zamieniając lufę na ołowianą. Dzięki temu jest za ciężki i świetnie się nadaje jako pretekst propagandoway do psioczenia na niemieckie media. Teoretycznie, oczywiście.
angela

angela

29.01.2021 21:38

Jak Tusk z Siemoniakiem chwalili się karabinkiem, to byl dobry, a teraz,jak  rzadzi PiS i jak broń byla kilka razy ulepszana, to karabinek jest niedobry. Ajj, jaki niedobry.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

29.01.2021 21:44

Dodane przez angela w odpowiedzi na Jak Tusk z Siemoniakiem

Konfabulujesz jak zwykle. Za tuskowych czasów prototyp karabinka dostał dobrą ocenę i uznanie celowości produkcji. Jaki jest efekt końcowy to inna sprawa. Nie wiem czy to co schodzi z taśmy spełnia założone wcześniej parametry. Zakładam że ty... wiesz?
Es

Es

30.01.2021 19:59

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Konfabulujesz jak zwykle. Za

No założenia za "prawowite"j władzy były dobre, ale ci nowi kazali robić lufy z aluminium?
angela

angela

30.01.2021 20:17

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Konfabulujesz jak zwykle. Za

Zdzichu, taaa, za Tuska to i prototyp lepszy.
Skoro wojsko uzywa, to pewnie dobry.
Pewnie Zdzichu wie, ze nie.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Andy51
Nazwa bloga:
Trójmiejskie spojrzenie
Zawód:
mgr zarządzania
Miasto:
Sopot

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 571
Liczba wyświetleń: 8,080,760
Liczba komentarzy: 17,827

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk dostał fiksum-dyrdum
  • Oszuści z PO okradają dzieci chore onkologicznie
  • Prezent dla Niemców od Nowackiej w 80 rocznicę wyzwolenia ob

Moje ostatnie komentarze

  • Smutna prawda.
  • Czyżby?
  • Masz rację

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ​Czy agent Stasi „Oscar” na Pomorza to Donald Tusk?
  • Sfałszowne wybory, dlaczego Polacy nie wychodzą na ulice ?
  • ​UB czyli Urban o Bartoszewskim

Ostatnio komentowane

  • Andy51, Smutna prawda.
  • Andy51, Czyżby?
  • Andy51, Masz rację

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności