Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Rasa Panów, która ma wyższą kulturę prawną.
Wysłane przez Andy51 w 31-01-2020 [10:31]
Wydawałoby się, że ktoś kto ma tytuł profesora powinien swoimi wypowiedziami, postawą i zachowaniem prezentować poziom przynależny profesorowi.
Ale co sądzić o profesorach prawa, którzy są zafascynowani prawem niemieckim, oto kilka wypowiedzi, którzy uważają, że prawo „rasy panów” jest nadrzędnym nad prawem polskim i co za tym idzie jest lepszym od prawa polskiego (takim bardziej europejskim).
Prof. Andrzej Rzepliński: „Bez wątpienia kultura prawna niemiecka i polityczna jest wyższa”. Prof. Fryderyk Zoll: „Wszyscy jesteśmy ofiarami prawa niemieckiego. Przeżywamy fascynację nim”. Prof. Marek Zubik: „W Niemczech panuje wyższa kultura prawna”. Sędzia Sławomira Wronkowska-Jaśkiewicz: „Nie sądzę, żeby Niemcy zweryfikowali swoją krytykę, i nawet bym tego nie oczekiwała”.
Jeżeli do tych wiernopoddańczych w stosunku do Niemców i ich prawa wypowiedzi prawników profesorów dodamy wypowiedź prawnika, profesora Popiołka z UŚL, że suwerenem jest konstytucja nie naród, to mamy obraz profesorstwa prawniczego. W tym świetle nie dziwi 5 setka najlepszego polskiego uniwersytetu w światowych rankingach.
Wracając do prawa „Rasy Panów”, to bardzo wielu prawników osądzających w III Rzeszy, miało swoją ciągłość prawniczą w RFN poza nielicznymi wyjątkami.
Bardzo wielu zbrodniarzy hitlerowskich w tym ludobójstwa jak Heinrich Friedrich Reinefarth zbrodniarz hitlerowski, który popełnił zbrodnie wojenne, podczas tłumienia powstania warszawskiego. Mało tego po wojnie w latach 1951–1967 był burmistrzem miasta Westerland, w okresie 1958–1967 posełem do Landtagu Szlezwika-Holsztynu.
Tak jak Niemcy zachowali ciągłość w systemie prawniczym i zawodach prawniczych, tak III RP nie dała zrobić krzywdy nawet tym którzy dokonywali zbrodni sądowych jak np. prokurator Krzyżanowski oskarżający „Inkę”, nie dość, że dożył w spokoju swoich dni, to jeszcze był chowany z asystą wojskową za czasów Komorowskiego i rządów PO w 2014 r., co jest niewyobrażalnym skandalem, a takich przykładów jest znacznie więcej.
https://www.gazetapolska.pl/18187-niemcy-wyzsza-kultura-nasz-reporter-nagral-wiernopoddancze-deklaracje-elity-prawniczej
Komentarze
31-01-2020 [10:58] - Darek65 | Link: W tej sytuacji, zarówno w
W tej sytuacji, zarówno w wymiarze sprawiedliwości, w szkolnictwie wyższym, itp. potrzebna jest opcja zerowa. Wszyscy won. Bo inaczej, to pudrowanie trupa. Ci ludzie, to najczęściej miernoty intelektualne, profesorowie z awansu i nadania partyjnego. Na dodatek obciążeni genem niewolnictwa, zawsze muszą mieć pana, kiedyś w Moskwie, dzisiaj w Brukseli. Tzw. prof. Popiołek, to chyba ten, który zasłynął sankcjami wobec profesor, która odważyła się zrobić wykład na temat homosiów.
31-01-2020 [12:08] - Jabe | Link: No i jak będzie, gdy się Pan
No i jak będzie, gdy się Pan już wszystkich pozbędzie? Kraj bez prawników i bez szkół wyższych – marzenie radykalnych komunistów.
31-01-2020 [16:38] - Darek65 | Link: Opcja zerowa oznacza ni mniej
Opcja zerowa oznacza ni mniej ni więcej, że z dniem takim, a takim rozwiązujemy strukturę pod nazwą sądownictwo RP. Tworzymy całkowicie nową, na nowych zasadach z nowymi regulacjami prawnymi, itp. Zasilamy ją młodymi i tymi ze starej kadry, którzy przeszli jasno określoną procedurę i weryfikację. I nie mam na myśli weryfikacji partyjnej, ale merytoryczną, zawodową i tym podobne oraz zgodzili na przestrzeganie nowych zasad. Oczywiście przed takim D-Day wszystko musi być zapięte na ostatni guzik.
31-01-2020 [23:34] - Jabe | Link: Do tego trzeba czegoś więcej
Do tego trzeba czegoś więcej niż wojny na górze. Potrzebny jest drobiazgowy plan. Odpada.
31-01-2020 [19:11] - Marek1taki | Link: @Jabe Czy chodzi o to żeby
@Jabe Czy chodzi o to żeby odwracać kota ogonem?
"Co było celem reformy wymiaru sprawiedliwości? Przejęcie władzy nad władzą sądowniczą – mówił Kulesza."
"Konfederacja postuluje wprowadzenia ławy przysięgłych w Izbie Dyscyplinarnej Sądu Najwyższego. Miałaby się ona składać z ludzi związanych z wymiarem sprawiedliwości ale nie będących sędziami. Ławnicy mieliby być losowani do takich składów. To zapewniłoby społeczną kontrolę nad sędziami."
https://wolnosc24.pl/2020/01/2...
Trudno nie zauważyć, że to nie jest propozycja kolizyjna a usprawniająca do propozycji PiS, a tylko jest tak przedstawiana.
Rozumiem, że to adekwatna odpowiedź na ataki PiSu ale gdzie dwóch się bije tam wiadomo kto zyskuje. Osobiście uważam, że taki skład ławników byłby adekwatny przy dylematach dotyczących naruszenia procedur sądowych ale przy sprawach karnych czy światopoglądowych ławnicy powinni być " z ludu", nie wyłączając ludu prawników oczywiście Czy z tego względu powinienem zdemaskować posła Kuleszę, że proponuje bezkarność kasty bo kruk krukowi oka nie wykole?
31-01-2020 [23:36] - Jabe | Link: Lud ma gzić się i budować
Lud ma gzić się i budować państwo dobrobytu.
31-01-2020 [12:14] - tricolour | Link: @Darek
@Darek
Tez jestem za opcją zerową, po jej zastosowaniu nikt starszy w pisie nie pozostanie na stołku.
31-01-2020 [13:27] - Andy51 | Link: Masz rację won, może nie
Masz rację won, może nie wszyscy, ale znacząca większość, a co do tego niby profesora Popiołka masz rację, to ten sam.