Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Zbita szybka w synagodze w Gdańsku i profanacja kościołów w

Andy51, 13.06.2019
Zbita szybka w synagodze w Gdańsku i profanacja kościołów w Polsce
Jak traktowane jest zdarzenie w synagodze  a jak w kościołach katolickich. W sierpniu 2018 r. jakiś jak się później okazało chory psychicznie młody człowiek będący na dodatek pod wpływem alkoholu rzucił kamieniem w szybę synagogi w Gdańsku.
Gazeta Wyborcza zwana Żydowską wpadła w amok określając chuligański wybryk mianem ataku na synagogę. Zbita szyba urosła do miana symbolu, a na uroczystości  wstawienie szybki  pojawił się nawet śp. Adamowicz.
Niestety ataki na kościół i księży nie spotykają się z taką reakcją jak np. w przypadku synagogi w Gdańsku.  Ataki na kościół trwają od dłuższego czasu , ale nasiliły się po edycji filmu braci Sekielskich o pedofilii w kościele.
Jest sprawą oczywistą, że z pedofilią w kościele należy walczyć , a księża dopuszczający się tych ohydnych czynów, powinni być wydaleni ze stanu duchownego i ponieść odpowiedzialność karną.
Rozpoczęła się nakręcać antyklerykalna i antykatolicka spirala nienawiści. Zaatakowanie nożem księdza we Wrocławiu,  siekierą w Rypinie zaatakowano ołtarz, obrazoburcze dla katolików obrazy Matki Boskiej z tęczową aureolą przyklejane na toaletach, murach kościelnych , itp., w końcu dzień przed wyborami do PE marsz sodomitów w Gdańsku pod patronatem Dulczessy z symbolem waginy jako  monstrancji .
Dulczessa  zreflektowała się po trzech dniach przeprosiła  i powiedziała, że została oszukana, refleksji na pewno nie doczekamy się od prezydenta Warszawy, pod którego patronatem odbywała się manifestacja sodomitów w czasie, którego  odprawiono coś w rodzaju mszy, a jeden/a  uczestnik/czka  tej manifestacji/parady, życzył wszystkim starym k…. głosującym na PiS, śmierci.
Taka to jest parada równości i poszanowaniu wszystkich oprócz katolików, których można obrażać pluć im w twarz przy rechocie i pobłażaniu liberalnych mediów, coś co w stosunku do religii judaistycznej czy muzułmańskiej nie mogłoby się zdarzyć.
Jaki jest  stan polskich elit można było zobaczyć na UW, gdzie suporter Tuska  Jażdżewski obrażał kościół i katolików w taki  sposób, że bardziej nie można, a kwiat ynteligencji i elyt wpadł w zachwyt i bił mu brawo.
Porównajmy zbicie szybki w synagodze i  ataki fizyczne na kościół , kapłanów i wiarę. W pierwszym przypadku  wielkie oburzenie, w przypadku drugim cisza.
wykop.pl
trojmiasto.wyborcza.pl
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 13315
tricolour

tricolour

13.06.2019 13:50

Coś coś się koledze pomieszało. Jest zupełnie normalne że żydowska gazeta dba o żydowskie sprawy. Chyba jak najlepiej potrafi i nawet z wybijania szybek robi aferę.
Natomiast jest rzeczą nienormalną, ze katolicy nie dbają o swoje kościoły i nie robią adekwatnych afer.
Nie dbają do tego stopnia, ze hierarchia katolicka moze swobodnie uprawiać pedofilię, a liczne grupy tzw wiernych udają, ze deszcz pada, co jest wyrazistym dowodem na lekceważenie systemu wartości i Kościoła.
Nie Pan sie nie zajmuje Dulczessa czy Jazdzewskim tylko napisze otrwarcie dlaczego biskup olał sąd nakazujacy mu wydanie akt ksiedza - pedofila?
Oczekuje Pan szacunku do katolików gdy biskup pogardza katolikiem - ofiarą?
Domyślny avatar

Dorota M

13.06.2019 15:27

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Coś coś się koledze

"...hierarchia katolicka może swobodnie uprawiac pedofilię..." - proszę dowód i to natychmiast. Takie bezczelne oskarżanie hierarchii kościoła, jako takiej dowodzi podłości Pana, a także głupoty. Mozliwe, że takie jest Pana zadnie na tym blogu, żeby bluzgać na kościół katolicki pomyjami.  Kościół, który jest ostoją polskiej tożsamości narodowej i normalności w stosunkach miedzyludzkich. Gratuluję wyboru.
Andy51

Andy51

13.06.2019 16:38

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na "...hierarchia katolicka może

Na tego człowieka nie zwracam uwagi, to zadaniowiec.
Pani Anna

Pani Anna

13.06.2019 17:59

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Na tego człowieka nie zwracam

Pewnie jest zadaniowcem, ale czy wypisywanie takich rzeczy o "swobodnym uprawianiu pedofilii" nie przekracza już pewnych granic? I co na to Admin?
tricolour

tricolour

13.06.2019 20:12

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Pewnie jest zadaniowcem, ale

@Anna
Jeżeli najwyższą karą kościelną jest wydalenie ze stanu duchownego, to oznacza, że sprawca w ramach najsroższego wyroku nabywa taki status jak ma Pani, czy ja.
A więc jeśli Pani jako kobieta czuje się swobodnie, to oznacza,  że sprawca pedofilii kościelnej czuje się równie swobodnie.
Czy w moim rozumowaniu jest jakiś błąd lub cokolwiek innego, w co ma ingerować Admin? A może Adminem chce mi Pani zamknąć usta? Po co? Chce Pani kryć pedofilię?
PS. Czy jako kobieta zgadza się Pani, by - przykładowo - za gwałt najwyższym wymiarem kary było np. odebranie możliwości prowadzenia kiosku Ruchu? A może taksówkarzowi-gwałcicielowi zabierzemy kluczyki? Stać Panią na odpowiedź?
Pani Anna

Pani Anna

13.06.2019 20:46

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Anna

Tricolur, z tak idiotycznym rozumowaniem  jeszcze się nie spotkałam. Niech prokuratura robi swoje, arcybiskup musi dostosowac się do wyroku sądu, a pedofilię trzeba tępić. Również ten 1% występujący w Kościele, wśród ksieży, nawet, jeżeli to są byli TW.  Szkoda, że tak nie jazgoczesz na bezradność prokuratury i dziwna indolencję sądów w przypadku gangu pedofili na dworcu centralnym, ani w środowisku "artystów", byłbyś wówczas chociaż trochę wiarygodny w tych swoich wypocinach, a tak wiadomo, że chodzi ci tylko o gnojenie kościoła. Jak długo żyję nie widziałam żadnego pedofila w Kościele, za to będąc kilkanaście razy na dworcu centralnym w Warszawie gołym okiem widziałam, co się tam dzieje. Dlaczego znany dziennikarz, czy reżyser, czy aktor  ma się czuć swobodnie? Policja bezradna od wielu lat. Ich nie spotyka nawet taka kara jak w przypadku tego księdza, czyli wydalenie z zawodu. Chyba nawet wręcz przeciwnie. 
Jezu, coraz głupsze te trole, nawet się już pisać nie chce. I ty się już tak nie martw o mnie, jako kobietę. Ja czuję się bardzo dobrze, a taksówkarzowi gwałcicielowi przede wszystkim trzeba odebrać kluczyki i to jeszcze przed wyrokiem sądu. Już lepiej nie odpowiadaj,  znajdź sobie jakąś uczciwa robotę, bo aż strach pomysleć, czym ty się w życiu zajmujesz, z takim umysłem.
tricolour

tricolour

13.06.2019 21:54

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Tricolur, z tak idiotycznym

@Anna
Nikt nie może czuc sie swobodnie gdy popełnił przestępstwo. Nikt.
Ale jest tak, ze dworcowych pedofilii nie chroni naczelnik dworca, pedofili artystów nie chroni ZAIKS, a pedofili księży chroni arcybiskup odmawiający wydania akt sprawy. I na tym możliwość wymiaru sprawiedliwości RP sie skończyła: nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi.
Rozumie Pani różnicę? A jak jest w Niemczech? Co zrobi niemiecki wymiar sprawiedliwości gdy biskup powie, ze akt sprawy pedofila nie wyda?
tricolour

tricolour

13.06.2019 22:23

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Tricolur, z tak idiotycznym

@Anna
Proszę nie wykazywać falszywej troski o mnie i moją profesję. Zapewniam Panią, ze nie muszę szukać chleba za granicą, tęsknić za Vaterlandem i uśmierzać ból rozstania z dzieckiem pisząc w porzuconym języku.
Andy51

Andy51

13.06.2019 20:54

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Pewnie jest zadaniowcem, ale

Spuszczam na tego typka zasłonę milczenia, niech sobie pisze nie chcę go zbanować.
Tomaszek

Tomaszek

14.06.2019 00:11

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Spuszczam na tego typka

@ Andy 
On ma nawrót napadowy jakiś dzisiaj . Ty go prostuj jak ja to czynię . Jak drzewiej w woju . GLEBA.
tricolour

tricolour

14.06.2019 08:50

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na @ Andy 

Tomaszku, chcesz mnie prostować? Chętnie, bardzo proszę.
W Chodzieży ksiądz molestował, co zostało udowodnione, a sąd kościelny wywalił księdza ze stanu duchownego.
Prokuratura zażądała akt skoro jest przestepca seksualny. Arcybiskup Gadecki odmówił wydania akt, co w praktyce oznacza bezkarność sprawcy. Gadecki jest zastępcą przewodniczącego Episkopatu czyli najwyższa hierarchia chroni przestepcow seksualnych, o czym właśnie piszę. Że swobodnie mogą.
No to prostuj mnie, najlepiej czyms do prostowania: młotkiem, obcegami, a nie - jak do tej pory - podpaską.
Tomaszek

Tomaszek

14.06.2019 19:19

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Tomaszku, chcesz mnie

Prokuratorzy to mają pracować , a nie na żądać gotowców , bo dla sądu to żaden dowód zeznania przed komisją i wnioski komisji . Rżną głupa komuchy i tyle .  Byle podjarać atmosferę . A czy Ty jesteś głupem czy rżniesz to wszyscy wiedzą . A młotkiem to ty się walnij w dupę bo w posiadanie głowy wątpię .
tricolour

tricolour

15.06.2019 08:50

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Prokuratorzy to mają pracować

Kolega to z gatunku koprofagow. Proszę sobie wytrzeć usta.
Tylko uwazaj, bys się nie pomylił i znów nie zaczął przepraszać przed wytarciem.
tricolour

tricolour

13.06.2019 18:08

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Na tego człowieka nie zwracam

Nie zwracasz na mnie uwagi, bo nie masz odwagi napisać jednego merytorycznego słowa do mnie. Uważasz, że "zadaniowiec" zamyka sprawę, a wiesz z jakiego powodu? Ano z takiego, że gdybyś wyszedł poza schemat "zadaniowca" to musiałbyś użyć rozumu i ambicji, a to jest ci obce, bo wykorzenione fanatyczną miłością partyjną.
Fajnie to czytać na własnym blogu?
Domyślny avatar

xena2012

13.06.2019 20:30

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Nie zwracasz na mnie uwagi,

Hm ,a tricolour ma ambicję i rozum?Jakoś nie widać po wpisach.Czyżby cała hierarchia kościelna to pedofile,bo tricolour raczył ich wszystkich upchnać do jednego worka z napisem ,,pedofilia'' To równie merytoryczne stwierdzenie jak to głupkowatej grafomanki Gretkowskiej ,że pani Szydło urodziła ksiedza pedofila.
tricolour

tricolour

13.06.2019 18:04

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na "...hierarchia katolicka może

@ Dorota,
Dowód ma Pani w filmie Sekielskiego i natychmiast może go sobie Pani obejrzeć (w co wątpię). Ma tam Pani twarze sprawców, ich nazwiska oraz czyny. Ma Pani także dowód na instytucjonalną ochronę sprawców w postaci odmowy wydania akt Sądowi Rzeczypospolitej. Arcybiskup powiedział, że żądanie wydania akt jest bezprzedmiotowe więc sąd ma się gonić.
Tomaszek

Tomaszek

13.06.2019 20:50

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @ Dorota,

@ tricolour
Film Sekielskiego to na razie takie niskobudżetowe Gwiezdne wojny tylko efektów specjalnych brak . Obejrzyj sobie fily o Stalinie to zobaczysz jaki to dobry człowiek był .
A jak cię przeleciał gościu z durszlakiem na głowie to rozumiem twoją traumę ale to Ty musisz wyjść z cienia . Może Sekielski film nakręci ?
tricolour

tricolour

13.06.2019 21:26

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na @ tricolour

Chcesz mnie znów przepraszać za insynuacje? To będzie po żałosne po raz kolejny. Czujesz jakąś nieodpartą potrzebę, by w rozmowie staczać się do poziomu rynsztoka?
Naprawdę zabawne jest gdy kilka osób wespół nie jest w stanie wydusić z siebie JEDNEGO zdania choćby zalatującego merytorycznie.
Tomaszek

Tomaszek

13.06.2019 22:18

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Chcesz mnie znów przepraszać

Już Ci pisałem że się pomyliłem z tymi przeprosinami i wal się . A merytorycznie to był facet z durszlakiem na głowie . To taki Twój poziom merytoryki .
paparazzi

paparazzi

13.06.2019 23:17

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @ Dorota,

Ja widziałem ten film i dostałem olśnienia w pare minut ze to MOSFILM produkował seryjnie takie kalumnie. Nie widziałeś tego? a może masz 20 lat? No to przepraszam.
gorylisko

gorylisko

13.06.2019 23:25

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Coś coś się koledze

jak towarzysz coś wie sprawie uprawiania pedofilii przez hierarchię katolicka proszę czym prędzej zgłosić to do gw***, sekielskiemu, prokuraturze... nie wiem czy towarzysz posiadając tę wiedzę a nie zgłaszajac jej prokuraturze popełnia przestępstwo...
Domyślny avatar

xena2012

13.06.2019 20:22

Teraz kolejna profanacja w Koninie.Zniszczono witraż i obraz Maksymiliana Kolbego.Przypuszczam,że szykują się jakieś,,atrakcje'' czy kolejne akcje wandalizmu w Boże Ciało.
tricolour

tricolour

13.06.2019 22:03

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Teraz kolejna profanacja w

Jeśli Policja złapie sprawców, a sąd przywali wyrok, to może pomoże. Ale Policja lata za waginą na drzewcu więc nie ma czasu na pierdoły.
Tomaszek

Tomaszek

14.06.2019 00:03

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Jeśli Policja złapie sprawców

Policja to ma teraz wczasy . Do kolejnej zmiany raczej dalej jak do emerytury . Drzewiej to była ciężka robota i na inwencję miejsce było .youtube.com . I niech mi któryś nie próbuje mówić że to jakaś demokracja . To tylko stan letargu postubeckich śpiochów . Tyle .
Domyślny avatar

xena2012

14.06.2019 05:42

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Jeśli Policja złapie sprawców

Przecież policja czy ochrona nie mogą być zainstalowana na stałe w kosciołach, czy pilnować by księzy nie atakować nożami.Oczekiwanie na przywalenie wyroku przez sąd tez można miedzy bajki włożyć.Pozostaje pytanie,co zrobił takiego złego o.Kolbe,że niszczy się jego portret,przecież zginął skazany na smierć głodową by ratować życie innego współwięźnia w Auschwitz.Nawet to przeszkadza?Tym się szczycą antyklerykalne środowiska?
Andy51

Andy51

14.06.2019 07:08

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Przecież policja czy ochrona

Antyklerykalna nienawiść podsycana takimi filmami jak Sekielskich czy przemówieniami typu Jażdżewski.
tricolour

tricolour

14.06.2019 09:38

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Przecież policja czy ochrona

@Xena.
Kolbe nic zlego nie zrobił. Wroclawski ksiądz dźgnięty nożem tez nic nie zrobil.
A co zrobił Pasierbiewicz, którego flekujecie grupowo?
Domyślny avatar

xena2012

14.06.2019 10:28

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Xena.

Jak rozumiem z wpisu tricolour Pasierbieiczowi wolno flekować co robi z wyraźnym upodobaniem ku zachwytowi wielbicieli typu tricolour,ale jego skrytykować już nie.Wolno wiedzieć dlaczego? Czyzby należał do nietykalnej kasty artystów i celebrytów?
tricolour

tricolour

14.06.2019 11:05

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Jak rozumiem z wpisu

@Xena
Jezeli Pasierbiewicz flekowal, przez co wyzywany byl od najgorszych, to teraz flekowanie Pasierbiewicza oznacza, ze gnojowica przeszła z Pasierbiewicza na flekujacych. Do twarzy Pani z tym?
Nie stac Was na coś bardziej sensownego?
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

14.06.2019 13:27

Walczyc z gównem nie ma najmnieszego sensu ,sprowadza cie na swoje podwórko czyli ich naturalne Spa jakim jest szambo-wygrana ani honoru ani splendoru nie doda a zawsze coś sie przyklei.
Tricolour to cham i prostak bo nie potrafi dotrzymać danego słowa o tym ,że się stąd wynosi,ot taka kacapska moralność!
Ile to oburznia u jedynie mających racje moralną spowodowało wystawienie rzeżby Niemki będącej w zaawansowanej ciąży i gwałconej przez ruskiego żołdaka a to zawasze kończyło sie mordem.Student będący autorem tej rzeżby swoje przeżył
Andy51

Andy51

14.06.2019 13:40

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Walczyc z gównem nie ma

Zgoda.
tricolour

tricolour

14.06.2019 15:53

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Walczyc z gównem nie ma

Nigdy nie napisałem, że się stąd wynoszę, bo nie miałem i nie mam takiego zamiaru. Proszę nie okłamywać czytelników. Myślenie życzeniowe też w tym względzie nie znajdzie zastosowania więc zalecam cierpliwość i pokorę.
Jednocześnie zachęcam do merytorycznej dyskusji żeby nie było wrażenia, że niepiśmienni porywają się na latanie F-35.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

14.06.2019 14:21

Jest cos co mnie zdumiewa-gdy oprychy nawalone czyś nszcza nagrobki na cmentarzu katolickim miejscowy dzielnicowy po kilku dniach ma ich w dziurze ale nie przypominam sobie aby złapano tych co malują swastyki na synagogach czy przewracaja nagrobki na żydowskich cmentarzach...dziwne a może coś przegapiłem !?
Antysemityzm jest podtrzymywany takimi właśnie akcjami ,jak ucicha to coś sie musi wydarzyć.
W okresie 30 lat sporo kościołów spalono i też sprawców nigdy nie złapano  ale jak poskładać do kupy to wadz nie miały żadnego interesu aby sprawców złapąć i ukarać  a z powodów aż nadto jasnych.
Rzucił kamieniem ,zbił szybę i okazało się ,że chory psychicznie tak jak wszyscy zamachowcy w Niemczech po czułym przywitaniu.
Ci co produkują ekscesy antysemickie i anty katolickie zapominaja o jednym ,że kiedys coś może trzasnąć i znajda sie katolicy szukajacy pomsty !
Po masakrze w Norwegii pisałem ,że będzie powtórka i była i jeśli nie powstrzyma sie corazgrożniejszych ataków na wyznawców KK to aby powstało cos na kształt IRA 
biorocej obronę współwyznawców w swoje ręce . 
Niech Kamiński spuści jak najszybciej swoje psy i niech dopadną i wykonawców i ich mocodawców póki nie za póżno !
Andy51

Andy51

14.06.2019 14:55

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Jest cos co mnie zdumiewa-gdy

Zgadzam się z ostatnim zdaniem.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

14.06.2019 15:49

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Zgadzam się z ostatnim

Ja nie ovczekiuję zgody -komuś od dawna zależy na wywolaniu wojny religinej a czy mu sie uda ... !?
Andy51

Andy51

14.06.2019 17:28

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Ja nie ovczekiuję zgody

Jeżeli piszesz komuś, to napisz wg. Ciebie komu?
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

14.06.2019 19:26

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Jeżeli piszesz komuś, to

Są całe grupy i tu w kraju i za granicą aby w Polsce polała się krew,ta rozlana przez nożownika ma doprowadzić w odwecie do rozlania krwi tęczowej a i gdyby dodatkowo krew którego każda kropla jest bezcenna to byłby początek.
Medialnie sa przygotowani jak i finansowo a przez otwarcie granicy z kacapią nie znana jest ilośc "zielonych ludzików" tu już obecnych  i nie jest ważne jakie paszporty posiadają ! 
Po wyprowadzeniu z Polski nie mniej niz 230 mld złotych to już sami finansujemy działania kodziazy,ob.rp.kolorowych i każdego innego ścierwa .
Kto tym steruje ,na pewno nie parobki z totalnej opozycji bo on i to już byli tylko wachmanami i dalej gdyby sie udało obalić rząd to tylko wrócili by na odbudowane wierzyczki.
Gdybym znał naziska tych co pociągaja za sznurki czy państwa z których pochodzą to z taką wiedzą poszedłbym do służb i prokuratury. Mam nadzieję ,że ABW wie więcej !
Andy51
Nazwa bloga:
Trójmiejskie spojrzenie
Zawód:
mgr zarządzania
Miasto:
Sopot

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 571
Liczba wyświetleń: 8,132,912
Liczba komentarzy: 17,827

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk dostał fiksum-dyrdum
  • Oszuści z PO okradają dzieci chore onkologicznie
  • Prezent dla Niemców od Nowackiej w 80 rocznicę wyzwolenia ob

Moje ostatnie komentarze

  • Smutna prawda.
  • Czyżby?
  • Masz rację

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ​Czy agent Stasi „Oscar” na Pomorza to Donald Tusk?
  • Sfałszowne wybory, dlaczego Polacy nie wychodzą na ulice ?
  • ​UB czyli Urban o Bartoszewskim

Ostatnio komentowane

  • Andy51, Smutna prawda.
  • Andy51, Czyżby?
  • Andy51, Masz rację

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności