Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

​Za komuny wszyscy palili węglem a smogu nie było

Andy51, 12.01.2017
Początek roku to dwa gorące tematy. Okupacja Sejmu przez totalną opozycję, oraz smog w Polsce. Ponieważ mam swoje lata pamiętam czasy gdy w epoce Gierka propaganda peerelowska głosiła , że Polska jest 10 gospodarką na świecie. Nie wiem czy tak było może to megalomania ówczesnych kacyków , ale wiem jedno.

Polska przemysłem ciężkim stała, huty, kopalnie, cementownie , zakłady przemysłowe opalane przeważnie węglem .Tysiące kominów, wyrzucało w niebo biały lub czarny dym. Jeżeli do tego dodamy setki tysięcy mieszkań ogrzewanych węglem , będziemy mieli w przybliżeniu obraz tamtego czasu.

Nie wiem czy o tym się nie mówiło czy był zakaz cenzury poruszania tego tematu w mediach, ale na pewno powietrze było bardziej czyste.

Po 1989 r do władzy doszli m.in. tacy ludzie jak Liberał Lewandowski, którego ideą fix było sprzedawanie wszystkiego. Wiele zakładów przemysłowych zostało sprzedanych a za śmieszne pieniądze kupowali ci, którzy zaraz po zakupie likwidowali te zakłady , żeby nie było konkurencji dla firm działających na zachodzie.

Po 2007 r. do władzy dostała się hołota z PO z PSL. Ci to dopiero byli magicy. Sprzedali prawie wszystkie „ klejnoty rodowe”. Całe szczęście, że tę wyprzedaż przerwały wybory i do władzy doszedł PiS.

Wracając do tytułu notki zastanawiam się, co takiego się stało, że w PRL-u  , który stał przemysłem ciężkim nie było smogu a obecnie mimo likwidacji setek tysięcy piecy ogrzewanych węglem, jest smog. Wątpię, żeby przyczyną tego smogu był znaczący wzrost liczby aut.
 
 
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 17051
Andy51

Andy51

12.01.2017 14:10

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Był ,był i to wielokrotnie

Zapominasz o warzywach z tych ogródków pracowniczych obok kopalń czy hut pełne metali ciężkich.
Marek1taki

Anonymous

12.01.2017 14:21

W kwestii smogu najbardziej dusi mnie propaganda. Rzeczywiście wczoraj i przedwczoraj rano wyczuwało się zanieczyszczenie powietrza i nie był to zapach spalanego węgla, bliżej było do spalin aut na gaz. W nocy spadł śnieg i pewnie z powodu braku zanieczyszczeń czuję się jak na ciężkim kacu mimo, że nie skorzystałem z przyjemności spożycia. Nie każde zanieczyszczenie musi być wyczuwalne ani widzialne, a w ramach agitki nie podaje się informacji rzeczowych o jakich zanieczyszczeniach mówimy, ani jak je badamy, kiedy i gdzie. Kraków jest dość rozległy i jego geografia nie jest tajemnicą - leży w dole i są tego konsekwencje, np. jest cieplej i bardziej duszno. Zanieczyszczenie Krakowa nie było małe również w PRLu, gdy działała Skawina - huta aluminium. Dzięki staraniom Solidarności zamknięto ją. Kojarzę ten fakt ze zniknięciem specyficznego, szarego brudu. http://nowahistoria.inte… Z emisją Huty Lenina uporano się gdzieś w okolicach czasowych zmiany nazwy na Hutę Sędzimira, tzn. przetrzebiono co lepsze kąski-wydziały poprzez prywatyzację a nierentowne zostały państwu, pewnie spółce skarbu państwa. Również z pamięci mogę podać, że w latach 80tych z Jaworzyny Krynickiej widok był jakby w szklance naciągała torebka herbaty, przy czym zmieniał się z bardziej brunatnego koloru na zachodzie po klarowny począwszy od Krynicy na wschód. Wpływ miała podobno gospodarka NRD opalana węglem brunatnym. I nasz Śląsk. Z ostatnich lat dodam, że zdarzyło mi się wjechać w chmurę największego paskudztwa w życiu na autostradzie Kraków-Katowice koło Balic. Trudno było coś zobaczyć zwłaszcza, że oczy piekły. Chyba trzeba dać dotację do sterowców i zamknąć lotnisko dla samolotów. Kraków pozdrawia Gdańsk. Wasza mgła chyba przebija nadwiślańską ale macie lepsze wiatry, co?
Andy51

Andy51

12.01.2017 18:36

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na W kwestii smogu najbardziej

Fakt wiatry mamy lepsze.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

12.01.2017 14:38

Jedna rzecz na która każdy kto mieszka tam gdzie smog i ma kanalizację wentylacyjną ,chowanie się w domu nic nie da a nawet otrzymacie więcej pyłów do łykania niż gdybyście byli na ulicy. Dzieje się tak bo w okresie zimowych zasysane jest zimne powietrze z zewnątrz budynki do środka z tym wszystkim co się w nim znajduje i tam zostaje.Mieszkacie gdzie się nie pali węglem ani gazem ,śnieg na dworze a na meblach pełno pyłu jak podczas lata.Na meblach a reszta w płucach.Wysokość budynku nie ma kompletnie znaczenia.
Andy51

Andy51

12.01.2017 18:35

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Jedna rzecz na która każdy

Niestety masz rację.
Domyślny avatar

niewierzacy ateusz

12.01.2017 18:18

tak za komuny smogu nie było :) znaczy szanowny autor nie usłyszał o tym w telewizji ani w gazecie nie przeczytał , prawda? za komuny mieszkałem w Łodzi , na zajęciach z ochrony środowiska dowiedziałem się ,że w środku miasta w promieniu 2 km od elektrowni EC I już nie istniejącej , była koło dworca fabrycznego ,opad pyłu wynosił ok 800 kg ma m2 w ciągu roku ,ale w gazecie nie napisali i w telewizji nie powiedzieli, jak czytam co za komuny było a co nie to śmiech bierze :))))))
Andy51

Andy51

12.01.2017 18:34

Dodane przez niewierzacy ateusz w odpowiedzi na tak za komuny smogu nie było

Proszę zwrócić uwagę o zdanie z tekstu. "Nie wiem czy o tym się nie mówiło czy był zakaz cenzury poruszania tego tematu w mediach, ale na pewno powietrze było bardziej czyste".
Domyślny avatar

niewierzacy ateusz

12.01.2017 19:07

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Proszę zwrócić uwagę o zdanie

tak było :) robiłeś pomiary osobiście ?jak byłem dzieckiem to w parku śledzia śmierdziało zgniłymi jajami jak to wszyscy mówili , jak byłem nastolatkiem to już wiedziałem,że śmierdzi siarkowodorem ,wiesz coś o siarkowodorze przypadkiem ? z kanałów tak jechało , jak pojechałem na praktyki do Chorzowa i usiadłem na ławce a wiatr był taki boczny to po paru minutach miałem w uchy pełno czarnego pyłu , tak na pewno powietrze było bardziej czyste , nie wiesz chłopie o czym piszesz , pojedź do Tomaszowa Mazowieckiego spytaj starszych jak jechało z Celwiskozy , pofatyguj się do Brzegu Dolnego i popytaj jak pachniało z Rokity w latach 80-tych i wcześniej
paparazzi

paparazzi

12.01.2017 19:59

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Proszę zwrócić uwagę o zdanie

Kraków i Nowa Huta. Tam się działo, pyl, smród w zależności od wiatrów. Zagłębie miedziowe, huta w Legnicy, smród i spalona flora do okola i strumyk z zakwaszona białą woda. Itd, itd.
Domyślny avatar

antoniusz

12.01.2017 19:49

Jak zwykle, wielka ściema. ktoś chce zrobić kasę. Podobnie jak na gaśnicach do samochodów. Niech PIS nie myśli, że 500+ załatwi wszystko. jak się tak martwią 'smogiem' to niech spowodują by na skladach nie było dziadowskiego węgla, a obywateli by bylo stać na zakup pożądnego węgla. Z jednej strony mówią o polskim złocie, a z drugiej strony uderzają w producentów kotłów węglowych. Znów chodzi o wydojenie obywateli z resztek kasy. A 'smog' jak był tak będzie.
Andy51

Andy51

13.01.2017 08:05

Dodane przez antoniusz w odpowiedzi na Jak zwykle, wielka ściema.

Zgadzam się z Tobą, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
Domyślny avatar

jico

12.01.2017 21:04

SROG nie smog Ludzie to chimie trails, a nie smog. Patrzcie czesciej w niebo, wtedy, gdy jest widoczne, bo coraz rzadziej, jest szare, a nie niebieskie. Owszem; smierdzi w Polsce z kominow, ale bardziej szkodliwe jest, to czym nas opryskuja; zrszta ONZ przyznala, ze od 2002 roku, dla ochrony Ziemi, jestesmy regularnie opryskiwani.
Andy51

Andy51

13.01.2017 08:02

Dodane przez jico w odpowiedzi na SROG nie smog Ludzie to

Na pewno te opryski dokładają się do tego.
Kazimierz Koziorowski

Kazimierz Koziorowski

13.01.2017 04:52

wg niektorych komentatorow za komuny byl smog o wiele wiekszy niz teraz. jezeli to prawda, to w czym rzecz z obecna kampania medialna? prosta sprawa - nie o smog chodzi tylko o niemieckie wykolegowanie polskiej energetyki. mniej wiecej w taki sposob jak niemieckie media w polsce i chor pozytecznych idiotow latwo i szybko zrobili geszeft z ubojem rytulanym w pare tygodni i za mala kase wyplacona dla tworcow sciemy. notabene niemiecki geszeft z ubojem mial za zadanie przeniesienie tego biznesu do izraela gdzie na wielka skale zarzyna sie owce i krowy australijskie zarowno dla zydow jak i dla arabow na eksport, tzn te wymeczone zwierzeta ktore nie padly na statkach podczas transportu
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

13.01.2017 07:08

Dodane przez Kazimierz Kozi… w odpowiedzi na wg niektorych komentatorow za

To że smog ma wpływ na płuca to wiadomo, ale autor tezy o "niemieckim geszefcie smogowym" jest klinicznym przykładem, oddziaływania smogu na mózg.
Andy51

Andy51

13.01.2017 08:01

Dodane przez Kazimierz Kozi… w odpowiedzi na wg niektorych komentatorow za

Całkiem zgrabna teoria, chodzi o geszeft Niemców i dodałbym również starszych braci w wierze.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

13.01.2017 08:38

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Całkiem zgrabna teoria,

Idąc tokiem rozumowania Prawdziwych Polaków, wysyłanie dzieci na obozy, kolonie, w góry, nad morze, nad jeziora etc to lewacka fanaberia. wszak nie ma to jak miejskie, podwórkowe zdrowe powietrze. Serce Prawdziwego Patrioty rośnie widząc dymiące kominy fabryk i domostw. Dziwnym jest tylko to, że wierchuszka Partii, gdy tylko może od tego świeżego powietrza ucieka. Ukryta opcja niemiecko-żydowsk-ruska pewnie.
Roz Sądek

Roz Sądek

13.01.2017 08:23

Widzę to tak: 1. za komuny plastikowe opakowanie było rzadkością, było pożyteczne a spalenie go nieracjonalne. Teraz propaganda zakazuje rozdawania foliowych torebek w sklepach, ale w folię pakuje się wszystko - tartaczne deski, cegłę miliardy kurierskich przesyłek. Odpady wszelkiej maści plastików są darmowe, dostępne i jednocześnie kaloryczne. 2. za komuny węgiel był tani, a jego obrót odbywał się albo poprzez miejskie składy opałowe, albo gminne spółdzielnie. Skład opalowy otrzymywał węgiel z jednej polskiej kopalni w jednym lub dwóch sortymentach. Jedyna przewałka, jaką można było zrobić to oszustwo na wadze. Teraz węgiel jest w wolnym obrocie, na placu zwanym składem opalowym może leżeć węgiel nie tylko dziesięciu kopalń, ale i muł z zapomnianych 30 lat temu osadników popłuczkowych. Węgiel jest drogi, jego cena detaliczna jest dwukrotnie wyższa niż cena zbytu z kopalni. Teraz to dopiero jest czarne złoto, z którego nie będąc nawet amatorem alchemii można wyczarować złoto prawdziwe. Węgiel w składzie można mieszać w dowolny sposób, a produkt finalny nie jest przez nikogo kontrolowany - nie jest proste i tanie zbadanie próbki kupowanego węgla, a zrobienie tego przez klienta indywidualnego praktycznie niemożliwe. 3. nie wiem czemu nie można sprzedawać chrzczonej benzyny, czemu inspekcję badają ilość cukru w cukrze i tłuszczu w smalcu, a po opuszczeniu kopalni NIKT nie bada parametrów węgla? 10 mln sprzedawanych ton węgla co roku, i nikt nie dekretuje wymogu jego certyfikacji? Wyglądający identycznie węgiel może zawierać: siarki do 0,6 do 5%, popiołu od 5 do 30% a wartość opałowa zawierać się w granicach 18 do 32 MJ/kg. Jedyna informacja dla klienta o tym co kupił pochodzi z dokumentu fiskalnego: - jest to waga i cena! Na przystanku autobusowym (na Śląsku) czytam ogloszenie: "Okazja!!!- FLOTO_MUŁ - jedynie 120 zł tona z przywozem!"
Andy51

Andy51

13.01.2017 09:20

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Widzę to tak: 1. za komuny

Całkiem poprawna analiza, tylko co z niej wynika?
Marek1taki

Anonymous

13.01.2017 22:54

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na Widzę to tak: 1. za komuny

Racja. Część zanieczyszczeń to spalanie śmieci z tworzyw sztucznych i marnego węgla. Oba z biedy ale dlaczego pierwsze? Nie jestem fanem segregacji ale nie wrzuciłbym do pieca tego co da się nieraz wyczuć gołym nosem.
Marek1taki

Anonymous

14.01.2017 08:07

Sprawa smogu się wyjaśniła. Nic nowego nie zaszło co zajść przy większych mrozach i mniejszych wiatrach musiało. Potrzebna była podgotowka propagandowa. Mateusz będzie innowował. Planuje zakup elektrowni atomowej. Stąd płynie potrzeba urabiania opinii publicznej. Nie powiedziałbym złego słowa gdyby za 60mld zł w komplecie z elektrownią atomową było 60 instalacji rakietowych z głowicami jądrowymi. Ani gdyby elektrownie budowano pod ziemią, bo gdyby Czarnobyl wypróżnił się do podziemnej pustki nad solanką albo wodą to nie byłoby kataklizmu. A tak wydamy z góry kupę kasy na kredyt ponad bilon już istniejącego zadłużenia - całym celem innowacji Mateusza jest utrata płynności finansowej.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
Andy51
Nazwa bloga:
Trójmiejskie spojrzenie
Zawód:
mgr zarządzania
Miasto:
Sopot

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 571
Liczba wyświetleń: 8,080,753
Liczba komentarzy: 17,827

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk dostał fiksum-dyrdum
  • Oszuści z PO okradają dzieci chore onkologicznie
  • Prezent dla Niemców od Nowackiej w 80 rocznicę wyzwolenia ob

Moje ostatnie komentarze

  • Smutna prawda.
  • Czyżby?
  • Masz rację

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ​Czy agent Stasi „Oscar” na Pomorza to Donald Tusk?
  • Sfałszowne wybory, dlaczego Polacy nie wychodzą na ulice ?
  • ​UB czyli Urban o Bartoszewskim

Ostatnio komentowane

  • Andy51, Smutna prawda.
  • Andy51, Czyżby?
  • Andy51, Masz rację

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności