Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

​Pilecki uciekł z Auschwitz, Bartoszewskiego wywieźli Niemcy

Andy51, 28.04.2016
Miesiąc kwiecień jest miesiącem w którym jak w soczewce odbijają się losy i historia Polaków. Jeden z nich według mnie fałszywy bohater Władysław  Bartoszewski ujęty przez Niemców we wrześniu 1940 r,  i wywieziony do Auschwitz, notabene  w tym transporcie był bohater rtm. Pileckim, ni z gruszki ni z pietruszki  8 kwietnia 1941 r. został zwolniony z obozu, wg. samego Bartoszewskiego ze względu na stan zdrowia. Żadnego więźnia nie  ze względu na stan zdrowia nie zwalniano, najwyżej mógł trafić do pieca krematoryjnego.  I to jest pierwsza zagadka w biografii tego fałszywego bohatera.

Również w kwietniu z 26/27 kwietnia 1943 r. z Auschwitz uciekł rtm. Pilecki , który  by dostać się do obozu 19 września 1940 r. wszedł w „kocioł” podczas łapanki na warszawskim Żoliborzu. Pilecki przekazywał  wiadomości o warunkach panujących w obozie , to wreszcie on przygotował pierwszą tajną notę na temat ludobójstwa w Auschwitz.

Pilecki z własnej woli dostał się do obozu i kiedy uważał to za stosowne z niego uciekł.

Z tym polskim bohaterem władza ludowa rozprawiła się okrutnie, mordując go w 1948 r. poprzez strzał w tył głowy. Został wrzucony do bezimiennego dołu.

Tzw. prof. Bartoszewski potrafił się ustawić w PRL nawet władze komunistyczne doceniły go zwalniając w 1955 r. z więzienia. Po prostu lucy men. Niech każdy   wyrobi sobie zdanie o Bartoszewskim na podstawie tylko dwóch zdarzeń ( a takich było znacznie więcej).

Pierwsze: będąc członkiem kapituły Orderu   Orła Białego, sprzeciwił się przyznaniu pośmiertnie tego odznaczenia rotmistrzowi Pileckiemu.

Drugie: Bartoszewski wypowiedział takie słowa: że w czasie wojny bał się bardziej Polaków niż Niemców. Te słowa wiele mówią.

Wreszcie 27 kwietnia  1792 r. zawiązała się Konfederacja Targowicka, patronka PO i Nowoczesnej. Właśnie  członkowie tych partii donosili na Polskę do Brukseli biorąc przykład ze zdrajców Polski Potockiego, Rzewuskiego i Branickiego.

W obu wypadkach cel jest ten sam, zahamować demokratyczne zmiany i zniszczyć Polskę.
 
http://wpolityce.pl/hist…
http://www.bibula.com/?p…
http://niezalezna.pl/795…
http://niezalezna.pl/796…
 
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11313
Domyślny avatar

xwro

28.04.2016 11:57

"Żadnego więźnia nie ze względu na stan zdrowia nie zwalniano" Przykro mi ale są to straszne bzdury. Wystarczy zerknąć na pierwszy transport więźniów i zobaczyć ich losy i ilu zostało ZWOLNIONYCH z tego obozu pracy. TAK. Na samym początku Auschwitz był obozem pracy powstałym w czerwcu 1940 roku. Więc w ogóle nie dziwi mnie, że po kilku miesiącach osoba niezdolna do pracy była zwalniana z obozu. Dopiero później obóz stał się obozem zagłady. Można sobie wylewać pomyje na W.B. ale bez kłamania historii.
Andy51

Andy51

28.04.2016 12:34

Dodane przez xwro w odpowiedzi na "Żadnego więźnia nie ze

Ja napisałem tak przywołując odpowiednie linki, jeżeli nie zgadzasz się z nimi , napisz do nich.
Domyślny avatar

xwro

28.04.2016 14:33

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Ja napisałem tak przywołując

No i co takiego pisze w tym linku? Proszę: "Obraz niemieckich obozów koncentracyjnych został w latach powojennych pomalowany zbyt jednostronnie, i brakuje w powszechnym odbiorze wielu zróżnicowań wynikających z różnych etapów wojny i polityki III Rzeszy, np. gdy w pewnych okresach zwolnienia nie były całkiem odosobnionymi przypadkami, to w innych były nie do pomyślenia. Przypadek W. Bartoszewskiego należy rozpatrywać dość ostrożnie, aby nie ponieść się emocjom związanym z jego nie do zaakceptowania postawą w ostatnich latach."
Andy51

Andy51

28.04.2016 14:42

Dodane przez xwro w odpowiedzi na No i co takiego pisze w tym

A co Ty na to ? Zwolniony z Oświęcimia po kilku miesiącach – 8 kwietnia 1941, co było wydarzeniem niespotykanym. Według Bartoszewskiego zwolnienie zawdzięcza przyjaciołom z Polskiego Czerwonego Krzyża, oficjalnym powodem był zły stan zdrowia. Nieoficjalnie zwolnienie przypisywano stawiennictwu siostry Bartoszewskiego, która kolaborowała z Niemcami, nawet wyszła za mąż za SS-mana. Jednak według relacji prof. Miry Modelskiej-Creech z Georgetown University w Waszyngtonie, pracownika administracji Białego Domu, istnieje świadek, który przeżył Oświęcim i twierdzi, że Bartoszewski był kolaborantem. Świadek opowiadał, że spotkał się z Bartoszewskim w Oświęcimu, znał m.in. szczegóły na temat wykształcenia Bartoszewskiego. Twierdził, że za sprawą Bartoszewskiego i 14 innych donosicieli, którzy opuścili Oświęcim (notabene pociągiem pierwszej klasy) zlikwidowano 21 wysokich rangą AK-owców. Ów świadek jest przekonany, że Bartoszewski był konfidentem. [link – YouTube] - See more at: http://www.bibula.com/?p…
Domyślny avatar

xwro

28.04.2016 16:00

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na A co Ty na to ? Zwolniony z

Wybór "prawdy" zależy od własnego zdania. Po prostu pisanie, że nie zwalniano więźniów w pierwszym okresie funkcjonowania obozu jest wg mnie kłamstwem.
Domyślny avatar

HenrykInny

28.04.2016 14:51

Dodane przez xwro w odpowiedzi na No i co takiego pisze w tym

A pozniej jego dzialalnosc w "Zegocie" ... a ten niby jego udzial w PW ... slowa o strachu wiekszym na ulicy przed Polakami niz przed Niemcami ... czy bal sie wyroku panstwa podziemnego za swoje "szmalcowictwo". Czy taka bezwzgledna walka z Kobylanskim synem jest efektem tego ze Ojciec jego mial wiedze na temat denuncjowania Zydow bogatych ... Gestapo ,Niemcy wlasnie Zydami sie poslugiwalo przy najwiekszych swoich zbrodniczych dzialaniach ... itd. Mysle ze Niemieckie archiwa z czasow wojny odslonia kiedys ta postac w pelnej , prawdziwej histori.
Domyślny avatar

xwro

28.04.2016 15:58

Dodane przez HenrykInny w odpowiedzi na A pozniej jego dzialalnosc w

Piszę o II WŚ. Co było później to nie wiem.
Domyślny avatar

HenrykInny

28.04.2016 16:44

Dodane przez xwro w odpowiedzi na Piszę o II WŚ. Co było

A ja o kurach ... z wolnego wybiegu. Pozniej to sie urodzil taki jeden "becwal" ktoremu tu odpowiadam ...
Domyślny avatar

xwro

29.04.2016 11:12

Dodane przez HenrykInny w odpowiedzi na A ja o kurach ... z wolnego

do admina: Mam nadzieję, że ten komentarz od HenrykInny zostanie usunięty. wymiana poglądów wywołuje u niektórych taką agresję jakby byli opłacani
Domyślny avatar

Wielkopolski zdzichu

29.04.2016 11:32

Dodane przez xwro w odpowiedzi na do admina: Mam nadzieję, że

A dlaczego? Wszak to przykład głębokiej myśli i rozważnej wypowiedzi "prawdziwego polaka" - odpowiednik kasteta i pałki na ulicy. Niech zostanie po wsze czasy, w bitowych przestworach netu.
Domyślny avatar

HenrykInny

29.04.2016 12:25

Dodane przez Wielkopolski zdzichu w odpowiedzi na A dlaczego? Wszak to przykład

Nigdy by mnie nie stac bylo na takie klamstwo piszac o tobie Polak.
Domyślny avatar

HenrykInny

29.04.2016 12:45

Dodane przez xwro w odpowiedzi na do admina: Mam nadzieję, że

czy twoje pisanie nazywasz wymiana pogladow ?!. Doucz sie najpierw , posiadz wiedze a potem moze ci sie uda zabrac glos pozytywnie zauwazony. Co sie stalo ze po trzech latach nagle zaczales byc tu aktywny ?! Polecenie sluzbowe , platne bedziesz mial ,czy tez ten nick jest ktoryms twoim kolejnym , dotad uspionym , bo poprzednie sie zuzyly , skompromitowaly ... czy tylko sie tak wspomagasz ?!!!. Placz i jeki o litosc i pomoc ... napisz do Baumana ... "Pugna tecum ipse !"
admin

Admin Naszeblogi.pl

29.04.2016 13:06

Dodane przez HenrykInny w odpowiedzi na czy twoje pisanie nazywasz

Proszę nie posuwać się tak daleko z insynuacjami, nie mając żadnych dowodów.
admin

Admin Naszeblogi.pl

29.04.2016 13:04

Dodane przez xwro w odpowiedzi na do admina: Mam nadzieję, że

No ale za co? Za "bęcwała"? Nie przesadzajmy..
Domyślny avatar

HenrykInny

28.04.2016 14:44

Dodane przez xwro w odpowiedzi na "Żadnego więźnia nie ze

Ci inni tez wyjezdzali z Oswiecimia pociagiem I klasy i w towarzystwie , ochronie SSmanow ?!!!.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

28.04.2016 12:51

Od Niemiec dostał medal złoty, Co nie dla polskiej był chołoty ;-)
Domyślny avatar

xena2012

28.04.2016 13:32

Bartoszewicz ,proszę pana -Bartoszewicz jak powiedziała w telewizji kompetentna i uczona dziennikarka.
Andy51

Andy51

28.04.2016 13:55

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Bartoszewicz ,proszę pana

Tak masz rację , tylko Bartoszewicz.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 17:19

Taki on bohater jak i profesor. Wszystko fastrygowane mocną niemiecką dratwą, żeby nie to tamto - Ordnung muss sein. Jeszcze dali mu paczkę żywnościową na drogę. Wygląda na to, że to raczej niemiecki bohater - taki Konrad Wallenrod tylko na odwyrtkę. No ale taki kaszebski bohater narodowy Tusk to nawet nagrodę Waltera Rathenau ( znany z nieodwzajemnianej miłości do Polaków ) dostał za zasługi germanizacyjne mniej wartościowych tubylców znad Wisły. Bartoszewicz w każdym razie szybciej mówił niż myślał. Niech mu ziemia lekką będzie. Pozdrawiam ro z m.
Andy51

Andy51

28.04.2016 18:14

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Taki on bohater jak i

Cóż mogę Ci powiedzieć, takich bohaterów produkowała III RP żal d..ę ściska. Pozdrawiam
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

28.04.2016 18:16

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Taki on bohater jak i

Jeszcze jedno - brawo dla autora, że nie pisze - został zwolniony z obozu w Oświęcimiu. Nie było obozu w Oświęcimiu był KZ Lager Auschwitz Birkenau tak samo jak nie było obozu w Sztutowie tylko w Stutthof itd. Potem się dziwimy, że ktoś pisze polskie obozy - jedni piszą jako pożyteczni idioci inni specjalnie zgodnie z polityką historyczną. Skoro sami na to pozwalamy to co się dziwić. Pozdrawiam ro z m.
Andrzej-emeryt

Andrzej-emeryt

28.04.2016 20:10

" Więźniowie „wychowawczy” Od 16 lipca 1941 r. gestapo rejencji katowickiej przekazywało do KL Auschwitz „na wychowanie” robotników, przeważnie Polaków, zatrudnionych w zakładach przemysłowych na Śląsku. Więźniowie ci nie byli zaliczani do więźniów politycznych, lecz mieli specjalny status więźniów wychowawczych (Erziehungshäftlinge − EH). Ich warunki pobytu w obozie nie różniły się od tych, w jakich żyli inni więźniowie. Różnica w statusie tej kategorii więźniów w porównaniu ze statusem innych kategorii polegała na tym, że byli oni osadzani w obozie na czas określony – oficjalnie do 8 tygodni, w praktyce często znacznie dłużej. Łącznie osadzono w obozie około 11 tys. więźniów tej kategorii.". Więcej informacji o kategoriach więźniów w pozycji: "Obóz koncentracyjny Oswięcim-Brzezinka (Auschwitz-Birkenau)"-dr JAN SEHN. Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 1961 r. Dodam symbolicznie: Osadzeni przez IV Urząd berlińskiej centrali gestapo-RSHA (decydował o osadzeniu w areszcie ochronnym (Schutzhaft): -Besserungshaftlinge lub Erziehungshaftlinge -Emigranten-Ausweisunggshaftlinge Osadzeni przez V Urząd berlińskiej centrali gestapo w areszcie zapobiegawczym (Vorbeugungshaft): -Sicherungsverwahrte Dalszą kategorią byli wieźniowie policyjni: -Polizeihaftling Osadzeni z ulicznych łapanek byli osadzani nie na podstawie nakazów aresztowania lecz na podstawie list sporządzanych przez gestapo; listy te przepidsywano w obozie jako tzw. Zuganslisten-listy transportów. -
Andy51

Andy51

29.04.2016 08:08

Dodane przez Andrzej-emeryt w odpowiedzi na " Więźniowie

Komentarz znamionuje dużą wiedzę Pana na ten temat, dziękuję za nie.
Andrzej-emeryt

Andrzej-emeryt

29.04.2016 17:40

Dodane przez Andy51 w odpowiedzi na Komentarz znamionuje dużą

Proszę przeczytać całość i wybrać sobie "jakiś ciekawy fragment" tekstu. Stan zdrowia czy złoto ?. Oto jest pytanie. https://www.tygodnikpows…
Domyślny avatar

Wielkopolski zdzichu

29.04.2016 11:49

Pani Zofia Kossak Szczucka też cudem wywinęła się hitlerowskiej machinie śmierci. Opisuje to bardzo enigmatyczna wieść o "staraniach polskiego podziemia". Jakie wnioski na tej podstawie wywiedzie Andy51?

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Andy51
Nazwa bloga:
Trójmiejskie spojrzenie
Zawód:
mgr zarządzania
Miasto:
Sopot

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 571
Liczba wyświetleń: 8,080,728
Liczba komentarzy: 17,827

Ostatnie wpisy blogera

  • Tusk dostał fiksum-dyrdum
  • Oszuści z PO okradają dzieci chore onkologicznie
  • Prezent dla Niemców od Nowackiej w 80 rocznicę wyzwolenia ob

Moje ostatnie komentarze

  • Smutna prawda.
  • Czyżby?
  • Masz rację

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • ​Czy agent Stasi „Oscar” na Pomorza to Donald Tusk?
  • Sfałszowne wybory, dlaczego Polacy nie wychodzą na ulice ?
  • ​UB czyli Urban o Bartoszewskim

Ostatnio komentowane

  • Andy51, Smutna prawda.
  • Andy51, Czyżby?
  • Andy51, Masz rację

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności