Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

„Siedem przykazań Brauna” czyli zbawienie Polski przez teatr

mjk1, 25.07.2025
Od sejmowej ambony do narodowego kościoła bez wyjścia

Polska prawica jest dzisiaj rozbita, zdezorientowana i podzielona, to już wiemy. Ale na jej obrzeżach wyrósł nowy fenomen, który już dawno przestał być tylko groteskowym marginesem. Mowa oczywiście o Konfederacji Korony Polskiej, czyli Braunowcach, czyli, nie owijajmy w bawełnę, sekcie politycznej, która uwierzyła, że Polska będzie zbawiona nie przez plan, pracę i kompetencje, ale przez wykrzyczane z trybuny hasła, gesty ekskomuniki i bezlitosną pogardę dla wszystkich spoza „grona oświeconych”.

Grzegorz Braun, samozwańczy prorok Tradycji i Inkwizytor Rzeczypospolitej, porywa dziś rzesze młodych i pogubionych wyborców, którzy szukają w polityce mistyki, a nie rozwiązań. W zamian oferuje im siedem punktów, które w ich przekonaniu mają zbawić Polskę. W rzeczywistości to siedem pobożnych życzeń, których nie sposób zrealizować nawet w państwie teokratycznym, nie mówiąc o członkostwie w UE czy NATO.

7 haseł do rządzenia… a raczej do krzyczenia

Oficjalny „program” Brauna to zestaw politycznych zaklęć, które mają wzniecić ogień, ale nie oświetlić drogę. Oto jego 7 świętych dogmatów:

1. Nie wysyłać żołnierzy na Ukrainę, nie przekazywać broni

2. Chronić tożsamość narodową – powstrzymać „ukrainizację”

3. Zatrzymać imigrację – odrzucić Pakt migracyjny UE

4. Likwidować Zielony Ład – powstrzymać ekologiczne dyrektywy UE

5. Zakazać eutanazji, szczepień przymusowych, eksperymentów medycznych

6. Rozliczyć bezprawie 2020‑22 – karać winnych, przeprowadzić ekshumacje ofiar

7. Ekshumacja w Jedwabnem, odrzucenie roszczeń żydowskich, koniec chanuki w Pałacu Prezydenckim


Dla niektórych brzmi to jak plan obrony cywilizacji, dla innych – jak skrót manifestu narodowo-folklorystycznego, pisanego przez internetowego kaznodzieję z dostępem do Sejmu. Ale wystarczy zadać jedno proste pytanie: jak zamierzacie to wszystko zrobić?

Każde hasło to tylko świeczka pod sztandarem

Nie angażować się w pomoc Ukrainie? Dobrze, tylko co z członkostwem w NATO, co z polskimi interesami bezpieczeństwa? Kto obroni nas, gdy Ukraina przestanie walczyć i rosyjska granica wróci nad Bug?

Chronić Polskę przed „ukrainizacją”? Zgoda ,niech państwo pilnuje porządku, ale od kiedy patriotyzm polega na obsesji wobec sąsiadów?

Zamknąć granice i zatrzymać imigrantów? Proszę bardzo, tylko kto zaprojektuje system, który to zrobi zgodnie z prawem europejskim i nie wywoła kryzysu gospodarczego?

Zlikwidować Zielony Ład? Świetnie, tylko czym go zastąpić? Węglem z Rosji, wiatrakami z modlitwy czy może samochodami na wodę święconą?

Zabronić szczepień, eutanazji, maseczek, plastiku i WHO? Oczywiście. I najlepiej niech wszystko, co medyczne, będzie święcone przez egzorcystę.

Rozliczyć pandemię? A kto ma to zrobić? Jakie trybunały, jakie ustawy, jakie komisje? Hasło „rozliczyć” to ulubione słowo tych, którzy nigdy niczego nie rozliczyli.

Jedwabne, chanuka i roszczenia żydowskie? Temat delikatny, trudny, bolesny, ale sprowadzony przez Brauna do poziomu jarmarcznej retoryki, nie poważnej polityki historycznej. Jedwabne to nie kij do okładania świata, to rana, którą trzeba leczyć mądrze, a nie rozgrzebywać na potrzeby wiecowego grzmotu.

Sekta zamiast partii

Problem z Braunem nie polega tylko na tym, że jego program jest oderwany od rzeczywistości. Problem polega na tym, że on nigdy nie zamierzał tej rzeczywistości dotykać. On jej nie chce zmieniać, on chce ją potępić. I nic poza tym.

Konfederacja Korony Polskiej nie ma struktur, nie ma zaplecza, nie ma kadr zdolnych do rządzenia. Ma tylko gorliwych wyznawców, ludzi, którzy przyjmują każde słowo Brauna jak objawienie. To nie elektorat, to nie sympatycy, to wspólnota mesjanistyczna. Ich jedyną bronią jest wściekłość na „tych wszystkich tam”. Ich jedyną nadzieją, że nagle stanie się cud.

To trochę jak z pasażerami łodzi ratunkowej, którzy nie mają ani wioseł, ani kompasu, ale śpiewają pieśni o tym, jak cudownie będzie, jak przybijemy do brzegu. I wykrzykują: „zdrajcy, kolaboranci, zaprzańcy!”, do każdego, kto próbuje ich ostrzec, że zmierzają prosto na skały.

Poza protestem nie ma nic

Taka polityka może dać głosy, ale nie władzę. Braunowcy to ugrupowanie protestu, które nie ma pomysłu co robić, jeśli protest się powiedzie. Żadnych ustaw, żadnych harmonogramów, żadnych rachunków. Samo „nie!” nie wystarczy, jeśli nie umiesz powiedzieć „jak tak”.

Siedem punktów Brauna to nie program rządzenia, to uliczna tablica z hasłami rozpaczy. Wszystko „zakazać”, wszystko „zatrzymać”, wszystko „odrzucić”. Tylko kto będzie pracował, kto będzie zarządzał, kto będzie rozmawiał z partnerami? Kto napisze budżet?

Podsumowanie: teatr, który nigdy nie wyjdzie z kulis

Konfederacja Korony Polskiej nie ma zdolności koalicyjnych, nie ma realnego planu, nie ma struktur administracyjnych. Ma za to lidera, który mówi rzeczy mocne, nieodpowiedzialne, ale efektowne. A jego zwolennicy, wielu z nich z dobrą wolą, wierzą, że jak tylko dostanie władzę, to wszystko się nagle odmieni.

Nie odmieni się. Bo polityka to nie święty obrazek ani grzmiąca homilia. To trudna, czasem nudna, zawsze odpowiedzialna robota. A jeśli ktoś sądzi, że krzycząc o masonerii, szczepionkach i zamachach na tożsamość narodową można zbudować silne państwo, to chyba pomylił Sejm z amboną w szopce betlejemskiej.

I to jest właśnie problem. Z Braunem. Z jego „programem”. I z sektą, która nazywa to wizją dla Polski.


Praeterea, puto Kaczyński discedere debere et Sakiewicz veniam petere.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1890
VivaPalestina

VivaPalestina

25.07.2025 11:00

Te 7 pkt Brauna to oczywiście hasła, które trzeba jeszcze odziać w odpowiednie zapisy dotyczące taktyki. To są cele strategiczne.
Oddają jednak doskonale zestaw problemów, którym Polska musi stawić czoła.
Wpis Autora oceniam jako bełkot, nie wiedzieć czemu tak uparł się na Brauna?
Przykład bełkotu? Proszę bardzo:
" Kto obroni nas, gdy Ukraina przestanie walczyć i rosyjska granica wróci nad Bug?"
Chciałbym przypomnieć Autorowi, że Polska ma już kilkaset kilometrów granicy z Rosją a jeśli doliczyć do tego granicę z Białorusią, która jest częścią ZBiR to jeszcze więcej. Namawianie do popierania nazi banderowskiej Ukrainy to, mówiąc delikatnie, aberracja umysłowa i antypolska postawa.
Może później zajmę się resztą ale teraz muszę trochę popracować.
Pan Braun Mężem Stanu jest i basta!
mjk1

mjk1

25.07.2025 11:51

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na Te 7 pkt Brauna to oczywiście

Braun — Mąż Stanu, czyli pożegnanie z rozumem
Drogi Viva, admiratorze Męża Stanu Brauna,
Skoro już uznałeś, że "Pan Braun Mężem Stanu jest i basta", to pozwól, że odpowiem w podobnym duchu: A Pan Tadeusz to jednak science-fiction, i basta. Ale po kolei.
Piszesz, że moje zdanie to "bełkot", bo Polska już ma granicę z Rosją, więc po co lamentować o Bugu? To może mała korepetycja z geografii i strategii?
Otóż różnica między granicą a linią frontu to nie jest detal. Chyba że Twoim źródłem wiedzy wojskowej jest „Pan Braun przemawia” w wersji reżyserskiej. Jeśli Ukraina padnie, to rosyjscy chłopcy nie przyjdą na herbatkę do Białowieży, oni przyjdą „denazyfikować” Przemyśl.
Ale mniejsza z tym, Ty wiesz lepiej. Przecież jak mówi Mąż Stanu w Sejmie:
„Niech żyje Wielka Rosja! Precz z banderowską Ukrainą!”
oraz
„W interesie Polski nie jest istnienie państwa ukraińskiego”
(i nie, to nie z archiwum Moskwy, to z transmisji sejmowej).
Mamy więc klasyczną logikę: żeby Polska była bezpieczna, Ukraina ma zniknąć. A wtedy, wiadomo, Putin przytuli nas w bratnim uścisku. Dość mocnym, żebyśmy już nigdy nie wstali.
Na koniec: nie wiem, kto Ci wmówił, że Braun ma jakąkolwiek koncepcję państwowości poza „rząd narodowy z ministrami z internetu”. Ale jeśli już mamy robić plebiscyt na męża stanu, to ja głosuję na Godzillę. Przynajmniej nie recytuje prorosyjskich fraz na mównicy.
Pozdrawiam z rzeczywistości. Polecam wizytę — wstęp wolny.
VivaPalestina

VivaPalestina

25.07.2025 16:02

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Braun — Mąż Stanu, czyli

mjk1
"Drogi Viva, admiratorze Męża Stanu Brauna,"
Nie jestem "admiratorem" nikogo.
Każdego polityka oceniam wg. tego co mówi a zwłaszcza robi. Nie przywiązuję się do barw partyjnych.
Braun wypada bardzo dobrze na tle hazaro banderowskich idiotów zasiadających w Sejmie.
"Jeśli Ukraina padnie, to rosyjscy chłopcy nie przyjdą na herbatkę do Białowieży, oni przyjdą „denazyfikować” Przemyśl."
Jeśli już ktoś miałby przyjść to będą to nazi banderowcy, którzy otwarcie zgłaszają roszczenia do polskich ziem aż po Kraków.
Dla Polski najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby, gdyby wojska rosyjskie stanęły na Bugu. Mielibyśmy za sąsiada państwo poważne i przewidywalne. Obawiam się jednak, że Putin głupcem nie jest i nie spieszy się do zajęcia zachodniej Ukrainy, zostawiając ten syf nam.
"Przecież jak mówi Mąż Stanu w Sejmie:
„Niech żyje Wielka Rosja!"
Mógłbyś podać jakiś link do tej wypowiedzi czy to tylko wytwór twojej wyobraźni?
"„W interesie Polski nie jest istnienie państwa ukraińskiego”
Ogólnie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Ukraina pokazała, że nie jest żadną demokracją i jest wrogiem Polski. Tego chyba nie muszę uzasadniać.
"Pozdrawiam z rzeczywistości. "
Równoległej?
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 12:15

Który polityk spełnia kryteria męża stanu i jakie to są wg mjk1? Jaki program ma ten twój "mąż stanu"?
mjk1

mjk1

25.07.2025 12:25

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Który polityk spełnia

Wpis dotyczy Brauna i jego sekty i na tym się skupmy.
O moich preferencjach pisałem wcześniej, ale w dalszych wpisach też będzie.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 13:08

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Wpis dotyczy Brauna i jego

Nie! Nikt mi nie będzie ograniczał tego co chcę pisać. Skoro jest idiotyczny atak na Brauna, to proszę mi tu podać wzorzec, wobec którego Braun jest tak oceniany! 
Jedno jest pewne - autor tych głupot na pewno nie wysłuchał od początku do końca żadnego wystąpienia Brauna np. w trakcie kampanii wyborczej, albo jeśli wysłuchał, to niczego nie pojął z tego co Braun mówił. Poza tym nie wiemy co dla autora jest najważniejsze w sprawach państwowych? Jakie sojusze, jaki system wyborczy?
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 13:24

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Nie! Nikt mi nie będzie

Braun dziś: https://www.youtube.com/…
spike

spike

25.07.2025 13:28

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Wpis dotyczy Brauna i jego

"O moich preferencjach pisałem wcześniej,"
Po co się powtarzać, wpisać co trzeba w nagłówku bloga i  będzie wiadomo z kim mamy przyjemność :)))))
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

25.07.2025 13:57

Tutejsza sekta POyebuf może jedynie POcałować Pana Grzegorza Brauna w końcówkę kiszki stolcowej po uprzedniej dezynfekcji/deratyzacji otworu gębowego
Won aj waje
​Won
mjk1

mjk1

25.07.2025 14:56

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na Tutejsza sekta POyebuf może

@Alisa, Siberian, Spike.
W sprawie pocałunków i kiszek stolcowych, czyli Braun über alles
Zawsze miło poczytać merytoryczną dyskusję, szczególnie gdy kończy się zaproszeniem do dezynfekcji jamy ustnej przed pocałunkiem w kiszkę stolcową Męża Stanu. To zupełnie nowy poziom kultury politycznej, może nie konstytucyjny, ale z pewnością kabaretowy.
Ale ad rem. Oto padł argument koronny: „Podajcie mi wzorzec, wobec którego Braun jest tak oceniany!”, no więc śpieszę: rozum, polska racja stanu, realizm geopolityczny, zdrowy rozsądek, a jak to za trudne, to może chociaż niepadanie w objęcia Moskwy z okrzykiem „Rosjo zbaw!”.
I nie, nie trzeba wysłuchać całej opery Brauna z pełną obsadą chórów gregoriańskich i ogniem bengalskim, żeby wiedzieć, że to teatrzyk. Wystarczy jeden cytat:
„Rosja jest naturalnym sojusznikiem Polski” – no chyba że mówimy o 17 września, Katyniu, czy okupacji PRL, ale kto by tam pamiętał takie drobiazgi.
Jeśli krytyka Brauna to dla Was „atak”, to czym jest dla Was atak Brauna na państwo ukraińskie, Zachód i NATO? Czym jest jego bajdurzenie o „tajnych rządach żydowskich” czy sympatie dla Łukaszenki i Putina?
Rozumiem, że każdy kto nie popiera tego kabareciarza musi koniecznie być z jakiejś partii Najlepiej PO lub PiS. Ale nie każdy też musi być z KGB.
I jeszcze jedno: Wasze „won aj waje” brzmi jak komunikat z pijanej komórki agitacyjnej w Donbasie. Może mniej kiszki, więcej książki?
Pozdrawiam słodko. Jeszcze z wolnego kraju. Na razie.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 15:03

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alisa, Siberian, Spike.

A nie przeszkadza ci mjk1 dzisiejszy "sojusz" niby polskiej władzy z Niemcami?!?! Takim samym zbrodniarzem, albo większym niż Rosja, która w 17.09.1939 była Związkiem Radzieckim, rządzonym przez wiadomo kogo? Czy już nie pamiętasz, nie wiesz co było 1.09.1939 i potem do maja 1945?
I nie potrafisz zrozumieć KTO WYWOŁAŁ ZBRODNIĘ II WŚ?

mjk1

mjk1

25.07.2025 15:37

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na A nie przeszkadza ci

@Alina.
Oczywiście, że pamiętam, kto zaczął wojnę, 1 września 1939. Wehrmacht, swastyka, Gdańsk, naloty, rozstrzeliwania i cały niemiecki pakiet startowy. A potem 17 września, Związek Radziecki z drugiej strony, zgodnie z paktem Ribbentrop–Mołotow. Dwa totalitaryzmy, dwie bestie, jedna Polska w środku. Wszystko się zgadza.
Tylko że mamy rok 2025, nie 1939. Dzisiejsze Niemcy to demokracja parlamentarna, członek NATO i UE, kraj, z którym mamy wspólne interesy gospodarcze, handlowe i cywilizacyjne. Czy są bez grzechu? Nie. Ale nie łamią granic czołgami. Nie trzymają dziennikarzy w łagrach. Nie zsyłają przeciwników politycznych na Sybir. I nie próbują nas podbić. Mała różnica.
A Rosja? To nie „Związek Radziecki sprzed lat”, tylko ZSRR 2.0 z silniejszą propagandą i słabszą wodą kolońską. Inwazja na Ukrainę, zbrodnie wojenne, imperialne brednie i wsparcie dla każdego, kto nienawidzi Zachodu. A że rządzi „wiadomo kto”? No właśnie, wiadomo kto. W garniturze od Brioni, z teczką FSB i sentymentem do KGB.
I jeszcze ten wielki retoryczny wybuch: „Nie wiesz, KTO WYWOŁAŁ II WŚ?” – no wiem. To Niemcy ją zaczęli a Sowieci z radością dołączyli. Kropka.
A Braun, którego bronisz, nie buduje Polski silnej, tylko bredzi, że „Rosja to sojusznik”. To już nawet Konfucjusz by się popukał w głowę, gdyby nie to, że on przynajmniej czytał książki.
Pozdrawiam z rzeczywistości, tu, gdzie nikt nie myli sojuszu handlowego z niemiecką okupacją, ani bratniego uścisku Putina z przyjaźnią.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 18:57

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alina.

mjk1 
Braun nie mówi, że Rosja to sojusznik - jeśli nie mam racji  to padaj link do jego wypowiedzi! 
On mówił, że jako prezydent ureguluje stosunki wzajemne ze wszystkimi sąsiadami, bo uważa, że przyjaciół trzeba szukać blisko, a wrogów daleko. Czy coś w tym stwierdzeniu jest oszołomskiego?
VivaPalestina

VivaPalestina

25.07.2025 16:11

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na @Alisa, Siberian, Spike.

mjk1
"to czym jest dla Was atak Brauna na państwo ukraińskie, Zachód i NATO?"
Tego państwa już praktycznie nie ma.
Zachód i NATO to podżegacze wojenni, marzący o zdobyciu bogactw Rosji.
Już im się prawie udało za pijanego Jelcyna ale przyszedł nikomu nieznany podpułkownik KGB i pokrzyżował żydkom plany. Dlatego tak go nienawidzą.
"tylko bredzi, że „Rosja to sojusznik”"
Rosja mogłaby być naszym sojusznikiem (i byłaby to rzecz naturalna bo przyjaciół szuka się blisko a wrogów trzeba mieć daleko) ale dopóki będzie w Polsce rządziła hazaro banderowska kamaryla to nic z tego nie będzie.
"Pozdrawiam słodko. Jeszcze z wolnego kraju."
To gdzie mieszkasz, bo chyba nie w Polsce.
Polska od 39' nie jest już wolnym krajem.
mjk1

mjk1

25.07.2025 18:58

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na mjk1

"Niech żyje Prorok Władymir i Przemyśl Rosyjski"
Drogi Viva: jak zawsze, dziękuję, że znów rozgościłeś się w krainie absurdu, krainie, gdzie Braun to mąż stanu, a Putin to w gruncie rzeczy nasz sojusznik, tylko „żydki mu przeszkadzają”.
Zacznijmy od początku:
1. „Nie jestem admiratorem nikogo”
Rozumiem. Po prostu bezinteresownie cytujesz wszystkie tezy Grzegorza Brauna, powtarzasz jego styl, język, cele geopolityczne, ocenę NATO, Ukrainy i Zachodu, ale… „nie jesteś admiratorem”. Czyli Braun mówi, a ty tylko „akurat się zgadzasz”. Zbieg okoliczności! To trochę jak mówić, że nie jesteś fanem Zenka Martyniuka, tylko po prostu znasz na pamięć całą jego dyskografię.
2. „Rosja to państwo poważne i przewidywalne”
Tak, oczywiście, zwłaszcza dla sąsiadów: Gruzji, Ukrainy, Mołdawii, Litwy, Finlandii. Przewidywalne jak rosyjski żołnierz z butelką wódki i opaską „Z” na hełmie, wiadomo, że najpierw zgwałci, potem spali, a potem ogłosi „denazyfikację”. Idealny sąsiad. Lepszy niż ten Ukrainiec, co pracuje na budowie i płaci składki w ZUS.
3. „Putin głupcem nie jest”
Nie, to fakt, ale wyznawcami Putina zostają zazwyczaj ci, którym nie starczyło odwagi, by być wyznawcami Stalina. Putin to jednocześnie car, zbawiciel, Chrystus słowiański i ekspert od geopolityki w jednym. I to wszystko w mundurze z KGB.
4. „Żydki chcieli rozkraść Rosję za Jelcyna”
Klasyk. Tylko jedno zdanie. Wrzuć od razu link do portalu „wolnemedia.pl” z opisem jak Reptilianie sterują Biełomorskim Kanałem? Będzie szybciej.
5. „Braun nigdy nie powiedział ‘Niech żyje Wielka Rosja’”
No więc, uwaga, będzie szok, powiedział. Wprost, z trybuny sejmowej. Można sobie wygooglować: „Niech żyje Wielka Rosja, niech żyje wielka Polska, niech żyje wielka Ukraina – wolne narody świata”. Gdyby to powiedział ktokolwiek inny, już byś krzyczał, ba wszyscy Braunowcy krzyczeliby o zdradzie stanu. Ale że prorok to mówi z kadzidłem i świętym gniewem w oczach, to jakoś nie przeszkadza.
mjk1

mjk1

25.07.2025 18:59

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "Niech żyje Prorok Władymir i

6. „Ukraina to państwo banderowskie, wróg Polski”
Zabawne. Bo jakoś mimo tego wroga, Ukraińcy oddają życie, by zatrzymać Putina, tego samego, którego nazywasz potencjalnym sojusznikiem.
7. „Polska od 1939 roku nie jest wolnym krajem”
Dobrze, że nam przypomniałeś, bo gdyby nie Facebook i komentarze z flagą ZSRR w tle, to moglibyśmy jeszcze pomyśleć, że żyjemy w wolnej Polsce. Ale nie! Przecież wszystko od 1939 to „hazarska okupacja”, a Ty i dzielni internauci, jedyni trzeźwo myślący patrioci z dostępem do prawdy objawionej. I do Wiadomości Konfederacji.
Podsumowując:
Twoja i Braunowców rzeczywistość to równoległy wszechświat, gdzie Braun to Napoleon, Putin to Lincoln, a NATO to Wehrmacht.
W tej baśniowej krainie Rosja to partner, a Ukraina to zagrożenie.
A każde słowo krytyki to „hazarsko-banderowski spisek”.
Brawo. Jeszcze tylko jeden cytat z Duginem, inwokacja do Ducha Tradycji i kadzidło dymiące z laptopa i będzie komplet.
Pozdrawiam z tej wolnej, acz zbyt normalnej Polski, gdzie zamiast proroka z Rzeszowa wolę jednak generała z NATO.
VivaPalestina

VivaPalestina

25.07.2025 19:40

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na 6. „Ukraina to państwo

mjk1
"Zabawne. Bo jakoś mimo tego wroga, Ukraińcy oddają życie, by zatrzymać Putina, tego samego, którego nazywasz potencjalnym sojusznikiem.
Co w tym jest zabawnego? Ukraińcy niech sobie oddają co chcą, mi nic do tego. Już oddali swoje państwo, ziemie, zasoby i infrastrukturę, która jeszcze im została. Nie mają NIC i żyją z żebraniny a potencjalnie mógłby to być jeden z najbogatszych krajów świata.
Nie musieli i nie muszą ginąć. Ukraina to tylko wyhodowany przez zachód nazistowski taran przeciwko Rosji. Giną bo są idiotami ze skażeniem banderowskim. Putin odwala, z polskiego punktu widzenia dobrą robotę.
"Przecież wszystko od 1939 to „hazarska okupacja”
Nie. Do 45' niemiecka, potem sowiecka a od 1989 hazarska. Myślałem, że potrafisz takie rzeczy rozróżnić.
"Twoja i Braunowców rzeczywistość to równoległy wszechświat, gdzie Braun to Napoleon, Putin to Lincoln, a NATO to Wehrmacht.
W tej baśniowej krainie Rosja to partner, a Ukraina to zagrożenie.
A każde słowo krytyki to „hazarsko-banderowski spisek”.
Brawo. Jeszcze tylko jeden cytat z Duginem, inwokacja do Ducha Tradycji i kadzidło dymiące z laptopa i będzie komplet.
Pozdrawiam z tej wolnej, acz zbyt normalnej Polski, gdzie zamiast proroka z Rzeszowa wolę jednak generała z NATO."
To logiczne. Skoro żyjesz w świecie równoległym to nasz świat, normalnych Polaków zatroskanych o los kraju, uważasz za coś nienormalnego. Każdy wariat powie, że on to jest jak najbardziej normalny tylko ten lekarz to wariat. Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale tak to funkcjonuje.
VivaPalestina

VivaPalestina

25.07.2025 19:27

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na "Niech żyje Prorok Władymir i

mjk1
"Po prostu bezinteresownie cytujesz wszystkie tezy Grzegorza Brauna, powtarzasz jego styl, język, cele geopolityczne, ocenę NATO, Ukrainy i Zachodu, ale… „nie jesteś admiratorem”."
Nie wiedziałem, że cytuję Brauna. Zbyt słabo interesuję się polską polityką (nie mam nawet polskiej telewizji), żeby wiedzieć co który polityk mówi. Jeśli jednak okazuje się, że "cytuję" Brauna to muszę poświęcić mu więcej uwagi. Do tej pory znam go przede wszystkim z jego heppeningów i strzępków wypowiedzi (często zmanipulowanych przez takich jak ty). Jeśli myśli i mówi tak jak ja to musi być szczery Polak.
"Przewidywalne jak rosyjski żołnierz z butelką wódki i opaską „Z” na hełmie, wiadomo, że najpierw zgwałci, potem spali, a potem ogłosi „denazyfikację”."
Nadajesz jak Radio Kijów.
Rusofobia to schorzenie psychiczne, ciężko uleczalne. Jedyne znane skuteczne preparaty to Iskander, Kindżał i Oresznik.
„Putin głupcem nie jest”
Potwierdzam.
„Żydki chcieli rozkraść Rosję za Jelcyna”
Oczywiście potwierdzam.
„Niech żyje Wielka Rosja, niech żyje wielka Polska, niech żyje wielka Ukraina – wolne narody świata”.
No widzisz. W tej formie ma to inne znaczenie niż kawałek wyrwany przez ciebie z kontekstu. Braun mógł jeszcze dodać - "niech żyje wielka Papua Nowa Gwinea" i też bym się z tym zgodził.
Rosja już jest wielka, Polska jak strząśnie z siebie hazaro banderowskie pasożyty ma szansę stać się wielka.
A Ukraina, jeśli w ogóle przetrwa jako państwo, będzie państewkiem kadłubowym, (prawdopodobnie bez dostępu do morza) i będzie funkcjonować jako protektorat zachodu.
Ale bardzo mnie pocieszyłeś z tym, że Braun wyznaje moje poglądy. Ja moich nie zmieniam od przynajmniej 20 lat od kiedy zacząłem się interesować geopolityką. To musi być swój chłop. Nie wiem czy 20 lat temu Braun był już w polityce.
Twoje żarliwe oddanie dla sprawy hazaro banderowskiej jest wysoce podejrzane.
Rzuca nowe światło na nasze dyskusje o holokauście.
Hornblower

Hornblower

25.07.2025 17:10

No i mamy receptę na szczęśliwy i zgodny z oczekiwaniami innych rozwój naszego bantustanu. Magiczne słowa NIE DA SIĘ. Inne magiczne słowa NIE MOŻNA. Jeszcze inne magiczne słowa CO NA TO POWIEDZĄ WAŻNIEJSI OD NAS. I tak od lat. Płacimy horrendalne składki zdrowotne, ale do lekarza czekamy miesiącami. No bo NIE DA SIĘ. W polityce zagranicznej jesteśmy chłopcem na posyłki, bez próby nawet zdefiniowania własnych celów i interesów. No bo CO NA TO POWIEDZĄ WAŻNIEJSI OD NAS. Czy można zreformować niewydolne i skorumpowane sądownictwo, dla żartów chyba zwane wymiarem sprawiedliwości? NIE MOŻNA. I tak dalej, i tym podobnie.
Mrówka

Mrówka

25.07.2025 18:03

Skusił mnie tytuł wpisu. Znając jednak dotychczasową krucjatę @mjk1 przeciwko Konfederacji, czy też a może przede wszystkim Korony Polskiej, nie skalałem się czytaniem treści. Tak dla zasady. Widzę od wielu już wpisów @mjk1, że pracuje usilnie za wymierne uznanie. Nie wiem tylko, czy za szekle, ruble, czy euro.
@mjk1 - wybacz, ale zapracowałeś na moje odczucia i odrazę.
mjk1

mjk1

25.07.2025 19:12

Dodane przez Mrówka w odpowiedzi na Skusił mnie tytuł wpisu.

Kochana Mrówko.
Cieszę się, że tytuł Cię skusił, to już sukces, zważywszy na to, że cała reszta czytania okazała się zbyt ryzykowna dla duchowej higieny. Szanuję Twoją zasadę „nie czytam, ale wiem”, to przecież chlubna tradycja, tak samo niektórzy recenzowali „Dziady” czy „Satanistyczną kartę dań w IKEA”.
Co do waluty, w której „pracuję” – dziękuję za troskę. Gdyby szło choć o jeden szekel, rubel czy euro za każdą taką insynuację, już dawno pisałbym z jachtu na Balearach. Niestety, dalej siedzę w Polsce, w wolnym kraju, i mam czelność pisać to, co myślę, co, jak rozumiem. W Twoim świecie już wystarcza, by zostać oskarżonym o zdradę narodową, masonerię i obce wpływy.
Zadziwia mnie tylko jedno, że ktoś może mieć aż tyle „odrazy” wobec tekstu, którego nawet nie przeczytał. Ale cóż, żyjemy w czasach, gdy Braun to Mąż Stanu, Putin to strateg, a logika to spisek Sorosa.
Pozdrawiam Cię serdecznie, życząc udanego dnia wolnego od czytania, ale pełnego osądów.
Mrówka

Mrówka

25.07.2025 21:28

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Kochana Mrówko.

Pisałem przecie, sam na to zapracowałeś.
Reszta bez komentarza.
sake3

sake2020

25.07.2025 19:04

Jak widać spotkali się tu na swoistym meczu zwolennicy Korony Polskiej kontra antybraunowcy ..Tyle, że ani jedni ani drudzy nie wiedzą z kim tak naprawdę trzeba im walczyć Na razie  walczycie ale ze sobą, nie o Polskę ,nie z panującym reżimem a o jedną postać. Nie sądzicie,że powinno się spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość zamiast debatować nad pojęciem ,,Mąż Stanu''. i dopiero zastanawiać się czy gloryfikowany Braun jest istotnie wybawieniem dla Polski. Widzicie go w jakiej roli-prezydenta, premiera? Przecież te ośrodki władzy wymagają pracy na różnych polach , a nie tylko na ideologicznym froncie. Czy pan Braun wzniesie się ponad hasła i happeningi ? I jak ma to zrobić, skoro panujący reżim nie pozostawiają złudzeń,że władzy nie oddadzą a zmiany nie dokonują się  hasłami.
Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

25.07.2025 19:17

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jak widać spotkali się tu na

Dla sake3 mężem stanu jest zwolennik palenia świec chanukowych w polskim sejmie i inicjator sprowadzenia do Polski loży B'nai B'rith?
sake3

sake2020

25.07.2025 19:37

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Dla sake3 mężem stanu jest

[email protected]ę ochłonąć i nie decydować za mnie czego lub kogo jestem zwolennikiem. Ja  w obecnej rzeczywistości w ogóle odrzucam pojęcie ,,mąż stanu''który swoją charyzmą porwie tłumy tylko oczekuję, że pracą, przekonywaniem nie do siebie ale do zmian które naprawdę pomogą. To trudne i wymagające czasu działanie a nie happening jeden czy drugi.  .

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 151
Liczba wyświetleń: 245,867
Liczba komentarzy: 2,558

Ostatnie wpisy blogera

  • Kapitalizm, którego nikt nie projektował. I dlaczego dziś musi nauczyć się liczyć.
  • Dlaczego Chińczyk jest bogatszy u siebie niż Polak we własnym kraju
  • Plan, który przestraszył Bieruta, a zachwyciłby Denga

Moje ostatnie komentarze

  • Ty kompletnie nie rozumiesz Spike o czym w ogóle pisałem. Ja opisuję mechanizmy gospodarcze a Ty mi odpowiadasz anegdotkami o papierosach w Rosji i własnymi skojarzeniami politycznymi. To tak, jakby…
  • Dzięki za obszerny komentarz GPS, ale pozwól, że wyjaśnię coś fundamentalnego, bo widzę, że konsekwentnie przypisujesz mi stanowiska, których po prostu nie reprezentuję. Ja nie „proponuję chińskiego…
  • Jeśli PRL i dzisiejsze Chiny „to samo”, to ja jestem baletnicą z Bolszoja. PRL nie potrafił wyprodukować papieru toaletowego a Chiny dziś produkują pół technologicznego świata, łącznie z tym laptopem…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • tricolour, A jeśli wyjdzie z obliczeń, że trzeba Kowalskiemu dodrukować cztery stówki do konta we francuskim banku, w wyniku czego kupi rodzinie (2+2) niemiecki lidlomix z chińskiej fabryki, to bilansowy dodruk…
  • mjk1, Ty kompletnie nie rozumiesz Spike o czym w ogóle pisałem. Ja opisuję mechanizmy gospodarcze a Ty mi odpowiadasz anegdotkami o papierosach w Rosji i własnymi skojarzeniami politycznymi. To tak, jakby…
  • spike, "Chińczyk kupuje tanio, bo jego państwo chce, żeby on był bogatszy."-to zdanko mi się najbardziej podoba, brzmi podobnie jak słynne "eureka" !!! :)))))))))))Jeszcze przed zarazą i wojną na Ukrainie,…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności