Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Jak wygrać wybory

mjk1, 16.02.2023
     Dziennikarze Interii twierdzą, że do zwycięstwa PiS w 2015 r. przyczyniło się hasło: „500 złotych na każde dziecko”. Nie mając pomysłu na to, jak wygrać najbliższe wybory z pytaniem takim zwrócili się do sztucznej inteligencji. Ta jednak nic specjalnie mądrego nie wymyśliła i podała tylko to, co wszystkie partie polityczne obiecują przed każdymi wyborami parlamentarnymi. Szczegóły tu: https://wydarzenia.inter… Podobnie jak sztuczna inteligencja, również uważam, że tym razem będzie dokładnie tak samo.
     Co więc należałoby zrobić, aby naprawdę wygrać najbliższe wybory?
     Skoro poprzednie udało się wygrać hasłem 500+, uważam, że na najbliższe wybory powinno obiecać się dużo więcej. Proponuję 2 000 zł. dla każdego, 2 000 zł. miesięcznie, żeby nie było wątpliwości. Czy spowoduje to inflację? Nie ma prawa. Czy nas na to stać? Stać nas na trochę więcej.
     Teraz uzasadnienie. Pisałem wielokrotnie i nikt jak na razie nie oponował, że motorem gospodarki, każdej gospodarki, jest tylko i wyłącznie zbyt na produkowane towary. Reszta ma marginalne znaczenie. Zobaczmy zatem, jaki jest stan faktyczny. Średnia siła nabywcza polskiego społeczeństwa, to 43 490 zł. Szczegóły tu: https://www.egospodarka… Co to znaczy? Tylko tyle, że całe nasze społeczeństwo dysponuję kwotą 1 652 620 000 000 zł. (43 490 x 38 000) po zaokrągleniu 1,65 bln. zł. Tyle społeczeństwo jako całość rocznie zarabia i za taką kwotę może nabyć produkowane przez gospodarkę towary. Problem jednak w tym, że cała gospodarka produkuje towary za ponad 3 biliony złotych. Szczegóły tu: https://www.bankier.pl/w… Kto w takim razie ma wykupić pozostała produkcję za 1,35 bln zł. i za co? Najlepiej gdyby to było nasze społeczeństwo, więc propozycją jest 2 000 zł. dla każdego. Policzmy zatem: 2 000 zł. x 12 miesięcy = 24 000 zł. 24 000 zł. x 38 000 000 = 912 000 000 000 zł. Razem 0,9 bln. zł. Wynika z tego, że po otrzymaniu przez każdego dodatkowo 24 000 złotych rocznie do wykupienia całej produkcji trochę jeszcze brakuje, dlatego napisałem wcześniej, że stać nas na trochę więcej. W tym miejscu przypomnę, że inflację popytową wywołuje druk tzw „pustego” pieniądza, czyli pieniądza bez pokrycia. Jednak w opisanym przypadku mamy, nie tylko pełne pokrycie, ale dodatkowo pozostaje jeszcze dość znaczna rezerwa, więc inflacja popytowa nie ma prawa wystąpić o czym też wcześniej wspomniałem. Obawiam się jednak, że z hasłem 2 000 zł dla każdego żadna partia polityczna i żaden ruch społeczny nie wystąpi. Nawet ten, który obiecuje willę z basenem dla każdego.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3737
u2

u2

16.02.2023 15:34

Co więc należałoby zrobić, aby naprawdę wygrać najbliższe wybory?
Aby wygrać wybory przez pełomafię potrzeba zjednoczenia totalniaków i cudu nad urnami, nieważne, czy poprzez fałszerstwo, czy kataklizm, czy wojnę ze wschodu, czy zachodu, czy nawet wojnę domową nitrasiątek z Polacken. To jedyny sposób. Żadne programy, żadne obiecanki. Aha i pamiętać należy, ze kłamstwo nie tyle ma krótkie nogi, co szybkie nogi. Czyli jedno kłamstwo należy przykrywać szybko kolejnym kłamstwem, aby nikt nie potrafił się zorientować, że jest robiony  w bambuko. To są proste sprawy.
mjk1

mjk1

16.02.2023 15:45

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Co więc należałoby zrobić,

Wydaje mi się, że w konsekwencji wyborów chodzi o rozwój i dobrobyt a nie o wygranie dla samego wygrania wyborów.
u2

u2

16.02.2023 20:03

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Wydaje mi się, że w

chodzi o rozwój i dobrobyt a nie o wygranie dla samego wygrania wyborów
Dokładnie tak, ale o rozwój i dobrobyt dla nas pelomafiozów, a nie dla was frajerskich Polacken, dlatego musimy wygrać, um jeden kinga preis, a władzy raz zdobytej już nigdy nie oddamy wam frajerom aus Polen :-)
smieciu

smieciu

16.02.2023 16:09

W pewnym sensie tak jest. Dopóki druk pokrywa produkcję to właściwie druk ma uzasadnienie, jest wręcz na pewien sposób konieczny. Jest szersze zagadnienie, fundamentalne dla gospodarki, roli pieniądza itp. To taki rodzaj wiedzy, bardzo istotnej, którą jednak stara się unikać przedstawiania masom.
Jest bowiem powód i jest on odpowiedzią na twoje pytanie mjk1. Otóż jak napisałeś wyżej gospodarka wytwarza pewne dobra. Jeśli jednak damy ludziom kasę na te dobra to jak łatwo zauważyć przypadną one ludziom. Jeśli jednak ludziom damy kredyt lub w rozegramy to w podobnym stylu to ta kasa (lub dobra) przypadną pewnej wąskiej elicie, która jest w stanie narzucić rozwiązania jakie przykładowo mamy obecnie.
Słowem twój pomysł osłabia władzę. Nie na tym polega sztuka władzy. Każdy głupi wygrać może wybory obiecując pieniądze. Sztuka polega na tym by wygrać kreując czystą iluzję. By ludzie sami z siebie zagłosowali na tych, którzy ich zniewalają.
500+ jest akceptowalne mimo wszystko gdyż kreuje iluzje wsparcia rodziny podczas kiedy jest jedynie uzależnieniem od zewnętrznych pieniędzy. Ukryciem faktu że rodzina w Polsce najwyraźniej jest na tyle niesamodzielna że taki program jest potrzebny.
Opisanym w swojej notce pomysłem mjk1 szybko zostałbyś wykopany z rozgrywki. Za nie zrozumienie zasad gry.
mjk1

mjk1

16.02.2023 16:40

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na W pewnym sensie tak jest.

"To taki rodzaj wiedzy, bardzo istotnej, którą jednak stara się unikać przedstawiania masom".
Ta wiedza była przekazywane masom i to szerokim masom, tylko masy nie chciały tego słuchać, ani przyjmować do wiadomości. 
Mam na myśli przyczynę kryzysów gospodarki kapitalistycznej. Masy nie chciały słuchać bo to tam były te Jeansy, które płowiały, szybkie samochody, wolność i generalnie kolorowy Świat.
Chcę wyraźnie podkreślić, że podawano przyczynę kryzysów a nie sposoby jej rozwiązania. Rozwiązaniem miała być gospodarka planowa a to było taką samą prawdą, jak ta, że Franz Maurer strzelał do Papieża.
Rozwiązań trzeba już było szukać na własną rękę i jak się okazało było ich na przestrzeni wieków całkiem sporo.
Jabe

Jabe

16.02.2023 16:33

Zbyt na niepotrzebne towary powoduje stratę.
mjk1

mjk1

16.02.2023 16:43

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Zbyt na niepotrzebne towary

Nie gniewaj się Dżabe, ale Ty jesteś głupszy niż jakakolwiek ustawa przewiduje.
Po co ktokolwiek miałby produkować niepotrzebne towary i w jakim celu ktokolwiek miałby kupować niepotrzebne towary?
Jabe

Jabe

16.02.2023 16:48

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie gniewaj się Dżabe, ale Ty

Lepszy niepotrzebny towar od nie­potrzebnego pieniądza.
mjk1

mjk1

16.02.2023 16:58

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Lepszy niepotrzebny towar od

Pełna zgoda, tylko, że ja pisałem o potrzebnym pieniądzu na potrzebny towar. Jak nie rozumiesz to się nie kompromituj, chyba, że za pisanie kretynizmów Ci płacą.
Jabe

Jabe

16.02.2023 19:43

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Pełna zgoda, tylko, że ja

Każdy twierdzi, że każdy pieniądz jest mu po­trzebny. Jednak lżej się wydaje, gdy jest go w bród. A gdy do tego nie trzeba nań pra­cować, to i człek wyżej swą pracę ceni. Więcej chę­tnych na ku­po­wa­nie, mniej na pra­cowa­nie i in­flacja gotowa.
mjk1

mjk1

16.02.2023 19:56

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Każdy twierdzi, że każdy

A Ty dalej swoje Dżabe. Powtórzę to, co napisałem Mazurowi. Tekst jest o równowadze towarowo pieniężnej a nie o rozdawaniu ludziom pieniędzy bez pokrycia. Twoje komentarze udowodniają po raz kolejny, że o ekonomii masz takie samo pojęcie, jak ślepy o kolorach..
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

16.02.2023 18:49

@ mjk 1 Komuna welcome- czy się stoi czy się leży 2000 się należy. Gdyby dobrobyt zależał od druku pieniędzy to już dawno mielibyśmy raj na ziemi. Pzdr 
mjk1

mjk1

16.02.2023 19:45

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ mjk 1

Dobrobyt bierze się tylko i wyłącznie z pracy, bo tylko praca ludzka przekształca surowce i materiały w dobra użyteczne!!!
Dobrobyt nie bierze się ani z drukowania, ani z pożyczania pieniędzy!!!
Mój wpis Mazurze dotyczy równowagi towarowo pieniężnej a nie drukowania pieniędzy bez pokrycia, co wyraźnie napisałem w tekście.
Jak czegoś nie rozumiesz, pytaj, postaram się wyjaśnić.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

16.02.2023 20:02

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Dobrobyt bierze się tylko i

@ mjk1 
nie gniewaj się ale twoje dane są dosyć wątpliwe. Poza tym Polska to nie wyspa na bezkresnym oceanie bez wpływu z zewnątrz. Pzdr
mjk1

mjk1

16.02.2023 20:22

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ mjk1 

Które konkretnie dane są wątpliwe i dlaczego?
Polska nie jest samotną wyspą a nierównowaga dotyczy całej światowej gospodarki, nie tylko naszej.
Opisałem naszą sytuację w oparciu o konkretne dane statystyczne których źródła podałem.
Jeżeli są nieprawdziwe podaj swoje dane a ja skoryguję obliczenia.
Jak jesteś zainteresowany, to podaj dane z niemieckiej gospodarki a ja zrobię dokładnie takie same wyliczenia.
Rozumiem, że samych wyliczeń nie kwestionujesz?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

17.02.2023 12:26

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Które konkretnie dane są

@ mjk1 Jak widać mało kogo to interesuje. Szkoda czasu i tak nie zrozumieją. Wyliczeń nie kwestionuje co do zasady. Pzdr 
spike

spike

17.02.2023 13:08

"Obiecać każdy może, jeden lepiej drugi gorzej" :)
pominąłeś jeszcze jedno rozwiązanie, które jest chyba najpopularniejsze, zrównoważenie towaru z pieniędzmi, powoduje się podwyższeniem ceny na te towary, ale z tym faktem nikt nie pójdzie do wyborów.
PiS nie zaproponuje dodatkowych 2 tys. dla każdego, z prostego powodu, jako jedyna partia, spełniła swoje obietnice, owszem nie wszystko wyszło jak planowali, ale są uruchomione, jak np. obiecane mieszkania, okazuje się, że samorządy nie za bardzo są tym zainteresowane, więc obietnica spełnia się połowicznie i ślimaczo.
Ciekawa jest sprawa z tymi hasłami wyborczymi, Konstytucja pozwala na oszustwa wyborcze, bez ponoszenia za niespełnione obietnice jakichkolwiek konsekwencji.
Koronnym dowodem są niespełnione obietnice dane przez Tuska, jak choćby utrzymanie wieku emerytalnego, co jest oczywiste, skoro on kopał piłkę, a gospodarką zajmowały się szemrane podmioty pozarządowe, więc podatki z kasy państwa przeciekały, jakby w niej dna nie było, tylko jedna wielka dziura.
Jak już wiemy, zatkanie (względnie szczelnie) tej dziury, dało możliwości na spełnienie obiecanych 500+, podwyżkę emerytur, 13,14, odzyskanie wielu sprzedanych firm, w tym "perły w koronie" Orlenu, a można chyba śmiało powiedzieć, że dzięki niemu, mamy tańszy gaz, ropę, ogrzewanie, do tego odbudowanie Wojska Polskiego, jego dozbrojenie, reanimacja Polskich Kolei, uniezależnienie się od Putinowskiego gazu, zbudowanie zablokowanego przez lewactwo - rurociągu gazowego, czy choćby obiecany przekop, przez który Świder biedak nie mógł sobie przepływać, lista osiągnięć tego jest dość długa, choć też są wpadki, ale bilansując to, PiS jak się pochwali osiągnięciami, bo wielu udaje że ich nie widzi, każdy pragmatyk, powinien ich poprzeć.
mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 151
Liczba wyświetleń: 245,991
Liczba komentarzy: 2,575

Ostatnie wpisy blogera

  • Kapitalizm, którego nikt nie projektował. I dlaczego dziś musi nauczyć się liczyć.
  • Dlaczego Chińczyk jest bogatszy u siebie niż Polak we własnym kraju
  • Plan, który przestraszył Bieruta, a zachwyciłby Denga

Moje ostatnie komentarze

  • Twierdzisz, że „dług wynika z decyzji rządów, nie z natury systemu walutowego”, ale to przecież nielogiczne, rządy podejmują takie decyzje właśnie dlatego, że natura systemu ich do tego zmusza. W…
  • Masz absolutną rację, jeśli strategiczne aktywa są sprzedawane w imię szybkiego zysku lub wygody, każdy mechanizm bilansowy czy stymulujący popyt wewnętrzny napotka fundamentalną barierę. Tak długo,…
  • Masz rację, konkurencja walutowa istnieje i działa na poziomie międzynarodowym - firmy wybierają waluty, rezerwy są dywersyfikowane, kursy reagują na rynek. To prawda. Jednak obserwując realną…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • Grzegorz GPS Świderski, Tu się w pełni zgadzam: współczesny system państwowego pieniądza fiducjarnego faktycznie generuje dług strukturalnie, nie przypadkowo. Gdy pieniądz powstaje jako zobowiązanie bankowe, a baza…
  • mjk1, Twierdzisz, że „dług wynika z decyzji rządów, nie z natury systemu walutowego”, ale to przecież nielogiczne, rządy podejmują takie decyzje właśnie dlatego, że natura systemu ich do tego zmusza. W…
  • Grzegorz GPS Świderski, Waluty konkurują ze sobą globalnie — i to właśnie podważa Twoją tezę. Konkurencja walutowa jest faktem empirycznym, bo kapitał codziennie głosuje nogami: ucieka od walut źle zarządzanych, a premiuje…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności