Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Obywatele Europy i USA chcą przwrócenia kary śmierci. Lewacy mówią:nie
Wysłane przez sigma w 27-11-2011 [17:48]
OBYWATELE EUROPY I USA CHCĄ PRZYWRÓCENIA KARY ŚMIERCI. LEWACKIE RZĄDY MÓWIĄ: NIE
PiS chce przywrócenia kary śmierci za szczególnie drastyczne zabójstwa.
Jarosław Kaczyński zapowiedział, że projekt zmiany w Kodeksie karnym w najbliższym czasie trafi do sejmu oraz że PIS zaproponuje też zakaz przedterminowego zwalniania za zabójstwa, zmianę definicji pobicia ze skutkiem śmiertelnym oraz zaostrzenie przepisów dotyczących gwałtów.
PIS chce się w kwestii przywrócenia kary śmierci odwołać do referendum.Ponad 2/3 Polaków jest za przywróceniem kary smierci.
Między 60% a 80% Czechów, Węgrów, Polaków, Rosjan, Litwinów – chcą przywrócenia kary śmierci –(wykres: whttp://www.niepoprawni.pl/blog...
Wrzask, jaki podniosły na to nasze lewackie media, wskazywałby chyba na to, że czują się zagrożeni.
A przecież kara śmierci znajdowała się w obowiązujących prawach ludzkości na przestrzeni całej znanej historii – dopiero w XX wieku zaczęto ją znosić.
W 1977 lewacka organizacja Amnesty International rozpoczęła kampanię przeciwko karze śmierci. Do końca XX wieku większość państw demokratycznych zniosła karę śmierci wobec zbrodniarzy. Jednoczesnie wiek XX charakteryzował się wprowadzeniem aborcji i eutanazji, czyli kary smierci dla niewinnych.
Jednym z warunków członkostwa w UE było zniesienie kary śmierci. Przywrócenie jej przez którykolwiek z krajów wiązałoby się więc z koniecznością opuszczenia Wspólnoty
Nawet Kościół katolicki, niechętny orzekaniu kary śmierci, dopuszcza jej stosowanie w wyjątkowych przypadkach. W Katechizmie Kościoła katolickiego czytamy:
- Uprawniona obrona może być nie tylko prawem, ale poważnym obowiązkiem tego, kto jest odpowiedzialny za życie drugiej osoby. Obrona dobra wspólnego wymaga, aby niesprawiedliwy napastnik został pozbawiony możliwości wyrządzania szkody. Z tej racji prawowita władza ma obowiązek uciec się nawet do broni, aby odeprzeć napadających na wspólnotę cywilną powierzoną jej odpowiedzialności. (KKK 2265)
- Wysiłek państwa, aby nie dopuścić do rozprzestrzeniania się zachowań, które łamią prawa człowieka i podstawowe zasady obywatelskiego życia wspólnego, odpowiada wymaganiu ochrony dobra wspólnego. Prawowita władza publiczna ma prawo i obowiązek wymierzania kar proporcjonalnych do wagi przestępstwa (...) (KKK 2266)
- Kiedy tożsamość i odpowiedzialność winowajcy są w pełni udowodnione, tradycyjne nauczanie Kościoła nie wyklucza zastosowania kary śmierci, jeśli jest ona jedynym dostępnym sposobem skutecznej ochrony ludzkiego życia przed niesprawiedliwym napastnikiem.
Jeżeli jednak środki bezkrwawe wystarczą do obrony i zachowania bezpieczeństwa osób przed napastnikiem, władza powinna ograniczyć się do tych środków, ponieważ są bardziej zgodne z konkretnymi uwarunkowaniami dobra wspólnego i bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej.
W encyklice "Evangelium vitae" papież Jan Paweł II wyraził stanowisko, że kara śmierci nie powinna być stosowana poza przypadkami absolutnej konieczności, gdy nie ma innych sposobów obrony społeczeństwa
UE sprzeciwia się stosowaniu kary śmierci w każdej sytuacji, dotyczy to również stanu wojny. Pomimo to – jedno z państw członkowskich – Łotwa zachowała karę śmierci za morderstwa dokonane podczas konfliktu zbrojnego. Dalsze trzy kraje członkowskie zachowały teoretyczną możliwość wprowadzenia kary śmierci na wypadek wojny: są to Francja, Włochy, Polska (nie ratyfikowały one protokołu 13 do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka).
Według badań CBOS poparcie dla kary śmierci w Polsce w 2004 roku wynosiło w polskim społeczeństwie 77%
Uważa się, że kara śmierci powinna być stosowana, gdyż:
-odstrasza potencjalnych przestępców
-uniemożliwia ucieczkę lub zwolnienie przez nowy reżim państwowy;
-uniemożliwia popełnianie dalszych przestępstw;
-jest tania – tańsza niż dożywotnie utrzymywanie przestępcy;
-uniemożliwia szantaż (najczęściej porwania lub zamachy terrorystyczne) przez wspólników będących na wolności;
-jest dopuszczana przez Katechizm Kościoła Katolickiego, Biblię i Koran;
-nieetyczna i sprzeczna z poczuciem sprawiedliwości jest sytuacja, w której w sposób pośredni społeczeństwo, a zwłaszcza krewni ofiary zmuszeni są do partycypowania w kosztach utrzymania mordercy bliskiej osoby;
-w odczuciu wielu ludzi jest to sprawiedliwa forma odpłaty za pozbawienie życia (zasada talionu);
-powoduje równoprawność ofiary i mordercy;
-obecne metody wykonywania ograniczają cierpienie fizyczne do minimum;
-"bezwzględne dożywocie", proponowane jako alternatywa dla KŚ sprawia, że skazany na nie człowiek staje się "nietykalny", tj. kolejne popełniane przez niego przestępstwa, także zabójstwa współwięźniów lub strażników więziennych nie mają żadnego wpływu na jego sytuację prawną
Dwie trzecie Amerykanów popiera karę śmierci - wynika z opublikowanego w 2010 roku sondażu Gallupa. Za egzekucjami przestępców opowiada się większość zarówno kobiet jak i mężczyzn. Jest to tendencja trwała od 75 lat.
Ostatnio rząd szwajcarski zezwolił na zbieranie podpisów na rzecz rozpisania referendum w sprawie przywrócenia kary śmierci. Według komunikatu, dokumenty złożone przez działaczy opowiadających się za przywróceniem w Szwajcarii po 70 latach kary śmierci spełniają wymogi formalne.
Grupa działaczy ma teraz czas do 24 lutego 2012 r. na zebranie 100 tys. podpisów za przywróceniem kary śmierci za zabójstwa połączone z przemocą seksualną. Rzecznik rządu Andre Simonazzi zaznaczył, że władze muszą jeszcze ustalić, czy kara śmierci byłaby zgodna ze szwajcarską konstytucją i zobowiązaniami międzynarodowymi Szwajcarii
W 2008 roku Łotysze zażądali przywrócenia kary śmierci.
. – Referendum powinno zostać zorganizowane, a jeśli naród opowie się za przywróceniem kary śmierci, nie spowoduje to wykluczenia nas z UE – oświadczyła była minister obrony Linda Murniece. Pomysł poparli ministrowie sprawiedliwości Gaidis Berzins i spraw wewnętrznych Mareks Seglins.
Nad Tamizą też zadano pytanie, czy w Wielkiej Brytanii powinna być przywrócona kara śmierci? 50% Brytyjczyków odpowiedziało „tak”. W Internecie zwolenników było o 15% więcej.
Kara śmierci jest też coraz bardziej popularna w Czechach. Według jednego z ostatnich sondaży popiera ją 62% Czechów.
Zwolenników przybywa też we Włoszech. W 2008 było ich 31%, a trzy lata temu było ich tylko 26%.
Za przywróceniem kary śmierci opowiadał się też ś.p.Lech Kaczyński.
16 czerwca 2006 roku ministrowie spraw zagranicznych UE podpisali wspólne oświadczenie wzywające do zniesienia kary śmierci na całym świecie. W 2005 chcieli ustanowić Europejski Dzień przeciwko Karze Śmierci. Nie udało im się z powodu sprzeciwu Polski. Już wcześniej prezydent Lech Kaczyński wzywał do europejskiej dyskusji na temat kary śmierci.
– Myślę, że UE zmieni kiedyś stanowisko w tej sprawie – mówił, a jego słowa cytowały europejskie media.
Niestety wbrew woli większości społeczeństw europejskich, które jak wskazują sondaże opowiadają się za przywróceniem kary śmierci, elity polityczne państw europejskich odrzucają możliwość publicznej debaty oraz przeprowadzenia referendum w tej sprawie.
Wiadomo, demokracja obowiązuje, ale tylko wtedy, gdy lud ma takie samo zdanie jak rządzący. Jeśli lud śmie mieć inne zdanie, tym gorzej dla ludu.
Bardzo ładnie ten temat rozwinął nicek:
http://www.nicek.info/2011/11/...
Komentarze
27-11-2011 [18:14] - krzyh (niezweryfikowany) | Link: kara śmierci
kto ma ją zasądzać? rozgrzani sędziowie? sędzia który usiłował wysłać szefa opozycji do psychiatryka za krytykowanie rządu? ci którzy orzekali w sprawach które wyborcza wytaczała swoim przeciwnikom a gdy to wybrczej wytaczano podobne to orzekali odwrotnie? czy mamy aż takie zaufanie do naszego wymiaru sprawiedliwości by powierzyć mu władzę ostateczną?
27-11-2011 [18:23] - sigma | Link: Chodzi o przywrócenie kary
Chodzi o przywrócenie kary smierci za szczególnie drastyczne zabójstwa
27-11-2011 [18:53] - Studentka: (niezweryfikowany) | Link: Studentka: Lewackie rządy powinny skupić
całą swoją energię na walkę z karą śmierci wykonywaną na bezbronnych i bez winny dzieciach niepoczętych. Ale dla lewaków to nieważne, oni będą bronić życia bandytów, bo to bardziej spektakularne, tu można krzyczeć o prawie do życia, o demokracji, o równości i różnych bzdetach. A co tam dla lewaków aborcja; według zasady czego nie widać tego nie żal.
27-11-2011 [19:00] - sigma | Link: Święta racja. Dlatego w taki
Święta racja. Dlatego w taki szał wpadają, jak tylko gdzieś się pojawi wystawa pro life nt.aborcji.
Tak, eutanazja, jako sposób na rozwiązanie problemu ukradzionych nam emerytur - na pewno lewakom się marzy takie rozwiązanie
27-11-2011 [21:03] - Szamanka (niezweryfikowany) | Link: Sigma! Nie jestem lewakiem, ale za zyciem!
Wszystko, co napisalas, ma gdzies swoje zrodlo.
Dla mnie jednak kara smierci jest zabijaniem.
Ze zlosci i bezsilnosci.Bo zawiedlismy jako panstwo, jesli przestepca drwi z wymiaru sprawiedliwosci.
Te mechanizmy nalezy zmienic, jesli resocjalizacja w czasie odbywania kary zawiedzie, nalezy wprowadzic mozliwosc dalszego pobytu w osrodku zamknietym(Niemcy wlasnie zakonczyly prace nad statutem tzw. niepoprawnych i ciagle niebezpiecznych przestepcow,ordynujac im tzw. "Sicherheitsverwahrung", czyli bezpieczne - dla spolecznstwa, odizolowanie przestepcy, juz po odbyciu przez niego kary, w osrodku zamknietym, gdzie jest w dalszym ciagu kontrolowany i ma szanse terapii).
Odwolujesz sie do podstaw wiary.
A ja ciagle wierze w czlowieka!
27-11-2011 [21:14] - sigma | Link: Naszym obowiązkiem jest
Naszym obowiązkiem jest obrona tych,k tórzy sami bronić się nie mogą - poczętych dzieci, staruszków, wdów, sierot, naszych braci mniejszych - bo jakoś to zawsze oni są mordowani w majestacie prawa, a w dodatku tym, którzy się ich egzekucjom sprzeciwiają, przypina się łatkę oszołomów.
Tymczasem nasze prawo broni morderców - taki Piotrowski dostal śmieszny wyrok, wyszedł po odsiedzeniu niecałej jego połowy i drwi sobie z tego ,którego zamordowal. Jeżeli takie mamy prawo - to ono nas nie broni. W takim razie jedynie kara smierci by nas broniła przed mordercami. To się własnie nazywa prawo do obrony własnej.
27-11-2011 [21:35] - Szamanka (niezweryfikowany) | Link: Ale nie nazywaj tego kara smierci, bo to jst narzedzie elminacji
...w imieniu prawa. Czyli wyrok sprawiedliwy. Jaka sprawiedliwosc zabija?
Panstwo nie wypelnia swego podstawowoego obowiazku ochrony slabszego i bezbronnego, jesli zezwala na oborcje, gwalt, morderstwa polityczne, eutanazje.
Skazmy wiec panstwo na kare smierci i wybierzmy wladze, ktora zmieni system i organizacje takiego panstwa, a tym samym kodeks karny i inne ustawy.
Obrona wlasna to nie kara smierci, jesli dochodzi do smierci nappastnika.
Ale zwaz: ile osob zostalo nazwanych i zaklasyfikowanych jako napastnicy, gdy wladza przkroczyla swe kompetencje? Milicyjne ataki na ludzi ze skutkiem smiertelnym, do dzis niewyjasnione. Tzw.obrona wlasna to zawsze dzialanie na granicy prawa i jego przekraczanie.
27-11-2011 [22:10] - sigma | Link: "tradycyjne nauczanie
"tradycyjne nauczanie Kościoła nie wyklucza zastosowania kary śmierci, jeśli jest ona jedynym dostępnym sposobem skutecznej ochrony ludzkiego życia przed niesprawiedliwym napastnikiem."
Przecież my nie mamy państwa prawa - mamy państwo bezprawia i ono na pewno nie da się zlikwidowac. Natomiast w drodze referendum możemy przynajmniej z powrotem wprowadzić eliminację wyjątkowo okrutnych i nie podlegających resocjalizacji morderców.
29-11-2011 [13:50] - stanczykblazen (niezweryfikowany) | Link: Też...
Też nie jestem "lewaczką", ale jestem przeciwko śmierci , prócz tej naturalnej. Jestem przeciwko aborcji , eutanazji, zabójstwom na tle politycznym , wszelkim morderstwom i karze śmierci. Jestem za ŻYCIEM -jednym słowem.
28-11-2011 [01:59] - Joanna Cieszkowska (niezweryfikowany) | Link: Slowa Jana Pawla drugiego
Ja ktora jestem przeciwko karze smierci ogolnie nie powinno sie zabijac popieram stanowisko Jana Pawla II ktory napewno swiat znal duzo lepiej niz ja. Jendoczesnie stwierdzam ze Polska nie moze byc upowazniona przez narod do takich decyzji poniewaz wladza w naszym kraju jest zdemoralizowana, uposledzona, bezwzgledna, zmafiozowana, skorumpowana, sprostytuowana i czuje sie bezkarna. W pewnym momencie moze dojsc do spolecznego samosadu. Kiedy oburzenie spoleczenstwa dojdzie do zenitu wtedy dojdzie do duzego rozlewu krwi.
28-11-2011 [09:45] - sigma | Link: To prawda, że sytuacja jest
To prawda, że sytuacja jest patowa
Mamy rządy bezprawia i danie im do ręki jeszcze kary śmierci nie jest dobrym pomysłem
A gdybyśmy mieli rządy prawa, mordercy tacy jak Piotrowski nie wychodziliby z więzienia po odbyciu niecałej połowy kary, mordercy pedofile nie mogliby na przepustce mordowac następnych ofiar, a opisywani przez Jarosława Kaczyńskiego młodociani zbrodniarze otrzymaliby nieco wyższe kary, aniżeli te 3-6 lat.
Byłyby wtedy wydawane sprawiedliwe wyroki i prawo chroniłoby obywatela, a nie przestępcę, w związku z czym kara śmierci mogłaby zostać zamieniona na prawdziwe dożywocie.
20-03-2012 [17:02] - Gość (niezweryfikowany) | Link: KS muzi Wrocic
Przeanalizujcie sobie: Pawel Tuchlinn, Mariusz Trynkiewicz, Henryk Morus, Dzisiaj tez zdazaja sie Mordercy ktorzy morduja np cala rodzine lub wiecej niz jedna osobe, dewianci zabijajacy dzieci! Jak mozna takich degeneratow trzymac w wiezieniu na koszt podatnika przez 25-30 lat! to jest karygodne, Kara Smierci musi wrocic dla seryjnych i brutalnych mordercow! tylko wtedy bedzie strach na degeneratow. Za komuny nie bylo przebach. Trynkiewicz zgwalcicl i zabil 4 chlopcow, najpierw jednego a miesiac potem 3 dzieki Solidarnosciucha i Uni Wolnosci Mazowieckiego jego KS zostal zmieniony na 25 lat wyjdzie za 1 rok z wiezienia....wolna Polska Raj na ziemi