Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Panie Kuźmiuk...ja panu tej elektrowni jądrowej nie daruję
Wysłane przez gorylisko w 22-05-2013 [12:18]
Przypominam panu, ze zadałem pytanie,http://naszeblogi.pl/38475-do-pana-kuzmiuka-czy-glosowal-pan-za-energetyka-jadrowa
w zwiazku z powyższym oczekuję odpowiedzi
z kolei do kolegów blogerów, proszę o poparcie w tej sprawie...
tak jak wyżej, będe pana pytał przy każdej okazji...powiem więcej, zaprzęgnę do tego także świstaka który zawija w sreberka, jakby nie patrzeć, biedak będzie musiał pracowac w kombinezonie chroniącym przed radiacją.
Komentarze
22-05-2013 [12:58] - NASZ_HENRY | Link: Czyżby Gorylisko to mutant
po Czarnobylu ;-)
22-05-2013 [13:50] - gorylisko | Link: tak, czasem w nocy świecą mi gały
a jak się uśmiechnę zbyt szeroko to z pyska wystają mi przyssawki... obok marchewy rzecz jasna...
język ma dwi końcówki sssstąd moja jadowitość...
jak mi burczy w brzuchu to wszystkie sejsmografy odnotowuja goryliczne wstrzasy...ale niebezpieczne tylko dla madame daf i kasi naszej kochanej gdyz dezorientują systemy naprowadzania mioteł których ona dosiadają...
22-05-2013 [13:57] - agnieszka | Link: cudna riposta !
...usmialam sie...
a w sprawie budowy elektrowni jadrowej w Polsce trzeba pozostac twardym i nie spuszczac jej z oczu -masz racje - to bylaby najglupsza i najgrozniejsza inwestycja .
22-05-2013 [15:29] - Pokrzywa | Link: Jeśli chodzi o Polskę to niestety jesteśmy i tak otoczeni EJ
Generalnie, w sprawie budowy elektrowni jądrowej NA ŚWIECIE trzeba pozostać twardym.
Zwłaszcza po doświadczeniach z Czarnobyla i Fukushimy.
Jeśli chodzi o Polskę to już teraz jesteśmy otoczeni elektrowniami jądrowymi znajdującymi się w sąsiednich krajach:
na Słowacji, w Czechach, na Ukrainie, na Litwie, w Kaliningradzie (buduje się), w Szwecji , w Niemczech.
W Niemczech określono terminy wyłączenia poszczególnych 17 niemieckich elektrowni atomowych oraz wprowadzono ZAKAZ budowy nowych elektrowni jądrowych.
Mam nadzieję, że to będzie tendencja światowa.
23-05-2013 [08:39] - HAEDI | Link: ENERGIA
W niemczech chodziło wyłacznie o politykę , zieloni żadali zamknięcia :) .Po wyborach , i analizie w kilku pismach ekonomicznych jaki będzie wzrost cen energii etc...kanclerka powiedziała że tak i owszem -ale zamknie stare a postawi nowe.I to za 30 lat .Czytam tutaj komentarze i jedno przychodzi mi do głowy -czy nikt nie płaci rachunków ? itd.. A co to czystości ,ekologii to za CO2 dopiero zapłacimy.
22-05-2013 [16:32] - goral | Link: Sejsmografy...
Dobry pomysl z tymi sejsmografami..Bede musial zainstalowac pare w moim domu...
22-05-2013 [17:31] - Leszek Witkowski | Link: Brawo !
Brawo !
Tak trzymac !
Az mi lzy pociekly ze smiechu !
22-05-2013 [14:08] - MrLunatic | Link: @gorylisko
Zgadzam się z Tobą. Recz w tym że pan Kuźmiuk publikuje takie same wpisy min. na Salonie24: http://zbigniewkuzmiuk.salon24....
I raczej nigdzie nie ma on zwyczaju odpowiadać na pytania, czy krytyczne uwagi innych blogerów i użytkowników. Czyżby obowiązki parlamentarzysty nie pozwalały mu na wymianę poglądów z internautami, do których przecież adresuje swoje wpisy? No chyba ze nie robi on tego osobiście, tylko ktoś wkleja z automatu to za niego (jakiś sekretarz, asystent - jak zwał tak zwał). Ale jaki sens maja wtedy takie wpisy, skoro autor nie raczy odpowiedzieć na nasze uwagi...
22-05-2013 [15:21] - dogard | Link: GORYLU--juz ci wczesniej pisalem
nie ma problemu elektrowni atomowej, po glosowaniu ten problem sporny upadl, POlszewia nie miala oreza do ataku.Kaczynski powiedzial wyraznie--najwzniejsze sprawy energetyczne beda zalatwiane z korzyscia dla POLAKOW--sami sie wypowiedza w referendum.To dobra droga.Kuzmiuk robi dobra robote.Dzieki niemu mamy dzien w dzien aktualnosci gospodarczo-finansowe kraju.Za to bije mu brawo.Zauwaz, ze bez przerwy byly narzekania,iz nie zajmujemy sie tymi dzialami,a tu masz, juz pare osob nas edukuje co piszczy w sejmowych ławach --szczegolnie tych antypolskich.Brawo Kuzmiuk..i podobni mu pracusie.
22-05-2013 [15:43] - gorylisko | Link: ale czy zrobił dobra robotę podczas głosowania nad EJ ?
teraz tylko udaje greka...jakby nie wiedział...kasa już leci do właściwych kieszeni...jeżeli mieszka pan w PL to pan płaci...właśnie teraz...
zadaję proste pytanie...ponieważ, nie moge być na spotkaniu z nim, to może ktoś go zapyta...
22-05-2013 [15:52] - dogard | Link: @gorylu 15,43--niby kumaty,a sam
zaczynasz udawac ..., zeby to byl zorba to rozumiem.Dla mnie gadki na ten temat skonczone.Zawsze mieszkalem w kraju, leb mam kwadratowy i zawsze place za to co mi odpowiada, a nie jakims cwaniaczkom vincentom czy balcerowiczom.ZAUWAZ,ZE GLOSOWANIE ABSOLUTNIE BYLO WYGRANE PRZEZ KOALICJE--pieniadz juz byl rozdysponowany.Wiec kapke odpusc.
22-05-2013 [16:10] - gorylisko | Link: panie kolego
ok...głosowanie i tak by wygrała koalicja... ale mnie interesuje dlaczego pod ta hucpa podpisali sie posłowie PiS ? czy oni naprawde myśleli, ze ta banda złodziei z po bedzie budować ej ? a w ogóle czy zadali sobie trochę trudu a propos, co to jest ej ? Ile nas to bedzie kosztowało ? jakie będą korzyści a jakie stworzy problemy ?? ale nie, chłopaki z PiS zagłosowali prawie jednogłośnie ??!! proszę pana, to jest powazna sprawa...powiedzmy, ze na razie ufam PiS...ale... własnie...czy PiS z ta energetyką, nie wsadzi pana i Polskę w gw***u ?
już są straty, Pan Kuźmiuk o tym pisze... przepraszam, ale każdy poseł PiS który głosował za tą hucpą odpowiada personalnie za wynikłe stąd straty...
22-05-2013 [18:42] - dogard | Link: @gorylisko ,16,10--o cholera ,zaczynasz
heretykiem gadac--tak to jest powazna sprawa i bedzie referendum.Za straty odpowiada platnik czy rozdawca, ktory ma kase, a tym jest vincent.Jemu starczy do wyplaty decyzja koalicji i tyle.Na marginesie, jaka twoja profesja, chyba nie jestes zawodowym 'zielonym'?
22-05-2013 [19:34] - gorylisko | Link: panie kolego
dla mnie tak oznacza tak, nie oznacza nie... a co wiecej...wiadomo...
pisze pan, ze vincenty i inne naczelne rozdają kasę...zgoda... ale zwyczajna ludzka uczciwość, nakazuje, przynajmniej mnie, nie podpisywać się pod grandą... nie głosować za nią... czy to też jest heretyckie ?
ja usiłuję, zrozumieć, dlaczego chłopcy z PiS podnieśli rekę za... oprócz, zdaje się, czterech osób... które się wstrzymały...do nich nie mam pytańw tej materii, czy to co napisałem teraz brzmi dalej heretycko ? skoro pan mówisz, że będzie referendum to po cholerę przyłożyli reki do tego rozdawnictwa ?
elementarna uczciwość, nakazuje wstrzymać się od głosu, skoro mam wątpliwości... pewnikiem to też heretyckie ?
to co, od nowa ?
Dlaczego PiS głosował za projektem w sprawie budowy elektrowni jądrowej ? Czy pan Kuźmiuk był wśród tych co głosowali za ?
osobiście mam żal do PiS... usiłuję zrozumieć przesłanki... to tyle i pewnikiem aż tyle...referendum, kiedyś tam, obchodzi mnie tyle co stokrotki na marsie... obchodzą mnie straty, klepnięte przez PiS...
22-05-2013 [19:43] - goral | Link: "nie swieci garnki lepia"...
Jezeli sa nawe nieznane mi racjonalne powody takiego glosowaia (w co osobiscie watpie)..to przynajmniej wiem kto sie uwierzytelnil nie glosujac...To tez jakis plus i zysk...
22-05-2013 [19:11] - goral | Link: "podpis pod hucpa"...
Madrosc etapu? ....tak mi przyszlo do glowy...Na wojnie sa ofiary po obu stronach...to nieuniknione...
22-05-2013 [18:15] - Poliszynel | Link: Panie Gorlisko
Z nawiedzonym Panem Dakowskim na temat jego bio-gazowni toczyłem juz bój na "śp" Nowym Ekranie pod tytułem " Uczeń czarnoksiężnika ciągle w akcji" (tekst do odnalezienia, wymiana argumentów niestety nie do odzyskania ) i pomimo że wezwał posiłki to i tak w końcu mnie wyrzucił ze swojego bloga, po wyrzuceniu wyzywając od takich i owakich.
Do tej pory lubiłem Pana czytać, bo wiedział Pan o czym pisze. Aby popierać jakąś ideę trzeba przeanalizować twarde fakty ze statystyki, a w tym temacie, między innymi ważne jest zapotrzebowanie kraju na energię i efektywności bio-elektrowni względem obszaru z którego bio-paliwo je zasilające będzie pozyskiwane. Z podanego tam przykładu Pana Dakowskiego wyszło, że jakby cała Polska świniami i kiszonką stała to i tak te bio-elektrownie tylko połowę zapotrzebowania kraju w energię elektryczną pokryją. Pan Dakowski albo ma granty od producentów bio-elektrowni albo ... w 2011 roku poszły pierwsze sygnały o budowie el. atomowej w Kaliningradzie i nie miejmy złudzeń dla kogo jest budowana.
Również tutaj zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem bio-prądu ani amokowcem pro-atomowym. Wystarczy zachować zdrowy rozsądek, bo jest miejsce czy potrzeba na jedno i na drugie. Przestrzenią dla elektrowni atomowej jest poziom minimalnego zapotrzebowania kraju i te 6 -7 GW w dwóch miejscach w Polsce jest optymalne. Kto za to zapłaci - oczywiście odbiorcy energii, czyli my, osobiście wolę płacić za energię produkowana w Polsce niż za granicą.
22-05-2013 [21:38] - gorylisko | Link: nie przypominam sobie...
żeby Dakowski coś wspominał o świniach...ja odebrałem to jako instalacje kotłów na odpady typu słoma, drewno etc a nie jakis biogaz...
prof. Dakowski podał tez przykłady dwóch budowanych elektrowni jądrowych...
obydwie dawno przekroczyły kosztorysy i obydwie juz dawno powinny dawac prąd (a może nawet mleko i miodzio)
pisze pan o kosztach i twardych wyliczeniach...proszę pokazać wyliczenia dotyczące czarnobyla i straty w Japonii (Fukushima)
a moze by tak gaz łupkowy...
poza tym we Francji realizowany jest projekt elektrowni termojądrowej... to może poczekać, i zbudować drugą w świecie termojądrową...
jeszcze jedno, z Instytutu Materiałowego Politechniki Warszawskiej...parę lat temu amerykanie złożyli Polsce propozycje budowy elektrowni napędzanej wodorem... projekt upadł, gdyż waaadza nie patrzyła nań przychylnie...Polska miała dociagnąć, drogi i media... hamerykanie mieli załatwić resztę...
i jeszcze jedno, nie radzę nazywć Dakowskiego nawiedzonym...nie każdy nawiedzony ma taki dorobek w fizyce...
trzeba miec po prostu troche pojęcia o niej...a w ekonomii używać dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia... wtedy opłacalność wychodzi...
nie wiem jakich działań używa rostowski ale odnoszę wrażenie, ze ma problemy z liczeniem procentów...
22-05-2013 [22:21] - Poliszynel | Link: temat rzeka
i w paru zdaniach nie da się tego ogarnąć, np. czy wykazując opłacalność elektrowni atomowej względem eko-elektrowni mamy ująć dofinansowania europejskie, czy ewentualnie elektrowni węglowej w bilans ująć przyszłe myto za CO2. Generalnie atomówki są najmniej ingerujące w środowisko, a czy najbardziej rentowne to zależy od ceny paliw i dostępu innych paliw w danym kraju, na pewno stanowią najbardziej stabilne źródło energii-bezpieczeństwo. W prost - nie da się wykazać efektywności ekonomicznej danej opcji gdy wpływają na nią czynniki zmienne typu dofinansowania czy różnego rodzaju myta, zależne od wojny politycznej
W popiele z elektrowni węglowej sumarycznie jest nie wiele mniej izotopów promieniotwórczych na jednostkę produkowanej energii niż z atomówki, lecz oczywiście o wiele bardziej rozproszonych.
W stosunku do wywodów bio-elektrowni i innych małych jednostek warto się oprzeć tylko na samych możliwościach - elektrowni systemowych nie da się nimi zastąpić, mogą stanowić jedynie dla nich uzupełnienie.
W nawiązaniu do Żarnowca, który miał być drugim "Czarnobylem", to warto wspomnieć że te dwa kompletne reaktory zostały zamówione za ogromne pieniądze i następnie sprzedane przez okrągłostołowców po cenie złomu, mają się one do tej pory bardzo dobrze, jeden pracuje w Finlandii, drugi w Rumunii - to były całkowicie inne konstrukcyjnie reaktory od czarnobylskiego RBWM. O Fukushimie - u nas nie ma trzęsień ziemi.
A dorobku w fizyce Pana Dakowskiego nie podważam, tylko oby na tym dorobku nie budował gdzie indziej zamków na piasku.
22-05-2013 [23:57] - Pokrzywa | Link: "O Fukushimie - u nas nie ma trzęsień ziemi."- **
Pozostaje jeszcze do wyjaśnienia czy Polska będzie miała skuteczne zabezpieczenia elektrowni jądrowej przed:
- ewentualnymi atakami terrorystycznymi?
- ewentualnym deszczem meteorytów (jak w Czelabińsku 15 lutego 2013)?
** Zupełnie inne reakcje międzynarodowe
"14 marca 2011 kanclerz Niemiec Angela Merkel ogłosiła trzymiesięczne moratorium na wdrożenie ustawy przedłużającej okres eksploatacji elektrowni atomowych[86], a 15 marca 2011 w Niemczech zapowiedziano przejściowe wyłączenie siedmiu elektrowni atomowych zbudowanych przed 1980 rokiem[87]. W Wenezueli prezydent Hugo Chávez polecił wstrzymać wszystkie projekty rozwoju energetyki jądrowej[88]. W Izraelu premier Beniamin Netanjahu oświadczył, że realizacja przez jego kraj cywilnego programu nuklearnego stała się mało prawdopodobna[89]. Włochy ogłosiły roczne moratorium na budowę elektrowni jądrowych"
http://pl.wikipedia.org/wiki/K...
23-05-2013 [10:47] - jerzy.b | Link: Tajemnica Poliszynela
Cytuję Pana:
"W popiele z elektrowni węglowej sumarycznie jest nie wiele mniej izotopów promieniotwórczych na jednostkę produkowanej energii niż z atomówki, lecz oczywiście o wiele bardziej rozproszonych".
Poza tym, co zacytowałem, zgadzam się z Panem. Ale to, co w cytacie to bujda. Znam wyniki badań popiołów z elektrowni węglowych (radioaktywność jest w nich nie większa, niż w naturalnym otoczeniu człowieka), mało tego, nawet w jednej z nich pracuję. Znam też ludzi, którzy pracują lub pracowali przy odpopielaniu lub na składowisku popiołu i to po kilkadziesiąt lat. Żaden z nich nie ma, ani nie miał, choroby typu "rak" charakterystycznej dla osób pracujących w środowiskach promieniotwórczych.
Pozdrawiam
26-05-2013 [19:15] - goral | Link: wiadomosci.wiadomosci..
A skad pan "wytrzasnal" te dane?..Jedz pan w okolice Toronto (Pickering) Jest tam super i naj..state of the art i wogole..Dowiesz sie pan tam od bylych mieszkancow dlaczego sprzedali wszystkie property krore kiedys mieli hinduskim emigrantom prawie za bezcen...kto ile dawal..
26-05-2013 [18:45] - gorylisko | Link: zabawny pan jesteś...
atomówki najmniej ingeruja w srodowisko :-))) jedx pan w okolice Czarnobyla i popytaj ludzi...
albo do Japonii w okolice Fukushimy...
co do popiołów i ich radioaktywności... czy pana ktoś radioaktywnie naświetlił ? czy po prostu oszukał ?
no i oczywiście argument pt. ze kupiliśmy dwa reaktory i sprzedaliśmy je...
panie, fundament pękł... ukryto to wylewką...
budowa fundamentu pod reaktor to nie budowa chlewu na ten przykład...to poważna sprawa...
gdyb waaadza jaruluzelska podeszła do sprawy rzetelnie...to cały fundament trzeba by było wyburzyć i stawiać od nowa...
zamiast tego wybrano wersję oszustów prowadzącą prosto do katastrofy...
a propos, w dniu Czrnobyla, mój osobisty kolega ze studiów bronił magistra, był stypendysta Żarnowca...
nasz wydział był nieliczny, tegodnia, cały rok...liczył słownie dziewięć osób... siedząć w niego i fetując jego dyplom słuchaliśmy łgarstw jakie serwowano w telewizji... konkluzja, wśród nas, mlodych fizyków, ze strzępów informacji...chiński syndrom był blisko...jak się okazało, tak było rzeczywiście...
następna sprawa... na pęknietym fundamencie reakoto...to prośba o ququ i to wielkie...
teraz proszę sobie policzyc ile by to kosztowało...Fukushima to byłaby betka... powtórka z Czarnobyla...całkiem blisko...
na koniec...proszę nie zajmować się sprawami o których ma pan niewielkie pojęcie...
26-05-2013 [20:06] - gorylisko | Link: zabawny pan jesteś...
atomówki najmniej ingeruja w srodowisko :-))) jedx pan w okolice Czarnobyla i popytaj ludzi...
albo do Japonii w okolice Fukushimy...
co do popiołów i ich radioaktywności... czy pana ktoś radioaktywnie naświetlił ? czy po prostu oszukał ?
no i oczywiście argument pt. ze kupiliśmy dwa reaktory i sprzedaliśmy je...
panie, fundament pękł... ukryto to wylewką...
budowa fundamentu pod reaktor to nie budowa chlewu na ten przykład...to poważna sprawa...
gdyb waaadza jaruluzelska podeszła do sprawy rzetelnie...to cały fundament trzeba by było wyburzyć i stawiać od nowa...
zamiast tego wybrano wersję oszustów prowadzącą prosto do katastrofy...
a propos, w dniu Czrnobyla, mój osobisty kolega ze studiów bronił magistra, był stypendysta Żarnowca...
nasz wydział był nieliczny, tegodnia, cały rok...liczył słownie dziewięć osób... siedząć w niego i fetując jego dyplom słuchaliśmy łgarstw jakie serwowano w telewizji... konkluzja, wśród nas, mlodych fizyków, ze strzępów informacji...chiński syndrom był blisko...jak się okazało, tak było rzeczywiście...
następna sprawa... na pęknietym fundamencie reakoto...to prośba o ququ i to wielkie...
teraz proszę sobie policzyc ile by to kosztowało...Fukushima to byłaby betka... powtórka z Czarnobyla...całkiem blisko...
na koniec...proszę nie zajmować się sprawami o których ma pan niewielkie pojęcie...
22-05-2013 [19:51] - przytomniak | Link: Atomówka i Tusk
Zamiast Kuzmiuka nie lepiej zapytać Tuska dlaczego w zeszłym roku radośnie ogłosił,że elektrownie będą budowali Francuzi.Pan Premier ot tak sobie jednoosobowo zadecydował,bez przetargu o realizacji inwestycji wartej ca 5mld ojro.Francuzi zawsze promują swój eksport i walczą o swoje przy pełnym poparciu rządu,nawet gdy wiedzą jakimi metodami zdobywani są klienci.Udało się Francuzom z TP to dlaczego mieliby odpuścić taki kąsek nie zwracając na poniesione koszty bo "uległy" inwestor i tak to zrekompensuje.Mam tylko nadzieję,że Amerykanie przyglądają się temu wszystkiemu ze względu na swoje interesy a taka deklaracja Tuska nie była wypowiedziana w pustce.Atomówki to już chyba nieaktualne bo Nowak i buraki czerwone coraz wyrażniej prą na wschód i tam kombinują.
22-05-2013 [20:15] - goral | Link: Przyczyny..
"dlaczego w zeszłym roku radośnie ogłosił,że elektrownie będą budowali Francuzi""To byla cena ktora wyznaczyla Francja za wsparcie jego pozycji w walce o stolek w UE...
23-05-2013 [13:48] - przytomniak | Link: goral
plus prowizja jakiej Francuzi nie odmawiają!
26-05-2013 [19:16] - goral | Link: uppps..
tego sie nie domyslalem..:)))))
23-05-2013 [17:43] - tagore | Link: reaktory ale jakie?
Niewątpliwie bardzo dobrze ,że rząd Tuska nie popełnił
elektrowni atomowej.Zapewne uległa by poważnej awarii
już w czasie prób rozruchu. Jednak odrzucanie tej możliwości
na zasadzie nie bo nie jest bez sensu.Ulegające poważnym awariom
z istotnymi skutkami dla otoczenia obiekty nie posiadały praktycznie
systemów bezpieczeństwa biernego tj kopuły ciśnieniowej o stosownej
kubaturze i możliwości schłodzenia rdzenia wyłączonego reaktora
przy braku zasilania i sprawnych pomp.Wystarczy porównać skutki
dla otoczenia awarii w Fukuschimie i reaktora w USA na wyspie 3mile.
tagore
26-05-2013 [19:37] - goral | Link: Po glebokim namyle..
Tam elektrownie takie czy siakie..Wszystko to wkrotce pierdyknie...po obu stronach ..Niewolnikow sie namnozylo do tego stopnia ,ze juz ich nie sa wstanie skutecznie konrolowac..Kto bedzie zyciezca?...Nowy Syjon...Metrixa nie ogladaliscie...:))))