Nauczyciele, uczniowie i praca domowa

Roboty było tyle, że głowa mała. Zadania, zadania, zadania. Lektury, wypracowania i inne takie. Trzeba sobie było radzić, z tym "naciskiem świata". I dokładnie pamiętam ile czasu naprawdę, w ciągu lekcji, który nauczyciel przeznaczał na realną pracę z nami. To się wahało, od 35 do 5 minut.

Reforma - nie będzie prac domowych. Bo w Anglii nie ma. Ano - nie ma. Będzie lżej. Lepiej.

Nauczyciele:
Liczba dni pracy w ciągu roku do przepracowania w szkole pod nadzorem kierownika placówki:

  • w Anglii...: 190-195
  • w Polsce: 175-179

- miesiąc pracy różnicy

Liczba godzin pracy tygodniowo do przepracowania w szkole pod nadzorem kierownika placówki:

  • Anglia:  33
  • Polska: 18 + zebrania z rodzicami itp

Nauczyciel w szkole jest obecny i dostępny przez następującą ilość godzin w roku:

  • Anglia: 1265
  • Polska.: 700

Różnica to 565 godzin w skali roku, z których znaczna część może być przeznaczona... dla dzieci. Dziecko zamiast odrabiać prace domowe w domu pod opieką i czasem przy pomocy rodziców, może te same prace realizować w szkole, pod opieką i przy pomocy nauczyciela?

Dzieci:
Polskie dzieci niedobór czasu pracy nauczyciela z nimi, pokrywały pracą domową. Teraz ta praca domowa ma być zniesiona, zaś czas pracy nauczyciela z dziećmi ma się nie zmienić.
To rozwiązanie jest korzystne z punktu widzenia tych odwiecznych postulatów, wg których Polacy nie powinni za dużo myśleć i się uczyć. Jest ono też korzystne dla rządzących, bo nie obciąża licznej grupy głosującej w wyborach, której jeszcze obiecuje się podwyżki w czasie niżu demograficznego. Z punktu widzenia rządzących liczy się wyłącznie wynik w najbliższych wyborach. Kwestie przyszłości kraju, ludzi i temu podobne, są bardzo istotne jako element partyjno-medialnej propagandy i bez znaczenia w przestrzeni realnych motywacji do działań.

Przewidywani beneficjenci:

  1. Rządzący
  2. Nauczyciele
  3. Korepetytorzy

Ewentualnie stratni

  1. Dzieci, w zakresie zdolności i edukacji
  2. Społeczeństwo i państwo polskie

Możliwe alternatywy prowadzące do podniesienia poziomu wykształcenia:

  • większe obciążenie dzieci pracą domową
  • większe nakłady pracy nauczycieli w ramach szkoły na pracę z dziećmi
  • większe nakłady prywatne rodziców dzieci na korepetycje

Możliwa alternatywa uniknięcia zwiększenia nakładów pracy i środków ze strony dzieci, nauczycieli i rodziców:

  • obniżenie wymagań i poziomu nauczania

Wtedy wszyscy będą zadowoleni.

-----------------------------------------------
https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2022/03/15/dfqzr3/czaspracypl.pdf
https://konkret24.tvn24.pl/polska/ile-tak-naprawde-pracuja-nauczyciele-dane-oecd-ra925603-ls5791743

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

23-01-2024 [11:37] - NASZ_HENRY | Link:

Nauczyciele dorobią korepetycjami, bo uczniowie bez zadawanych prac domowych, będą mieć więcej czasu dla swoich ulubionych przedmiotów i kompetentnych nauczycieli 😉  
 

Obrazek użytkownika Edeldreda z Ely

23-01-2024 [13:05] - Edeldreda z Ely | Link:

@Henry 
A propos wcześniejszego tematu - 
nie sarkaj, tylko szkołę, niczym Russell, otwórz. 
Może być nawet za symboliczną opłatą i... 
zdolnych, a ubogich ucz. 
 

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

23-01-2024 [13:56] - NASZ_HENRY | Link:

@Edeldredo - Siłaczko obyś, tfu bodajbyś cudze dzieci uczyła 😉  

Obrazek użytkownika Edeldreda z Ely

23-01-2024 [14:49] - Edeldreda z Ely | Link:

@Henry 
Za małom silna widocznie...

Obrazek użytkownika Chatar Leon

23-01-2024 [12:27] - Chatar Leon | Link:

Proszę nie opowiadać bajek o 18-godzinnym tygodniu pracy nauczyciela ani też sugerować się durnymi statystykami dotyczącymi porównywania godzin pracy nauczycieli w poszczególnych krajach (według jakich kryteriów to liczono?). 
Proszę uczciwie sprawdzić 30 klasówek, proszę napisać dostosowania dla uczniów z orzeczeniami i opiniami z poradni psychologiczno pedagogicznych (niekiedy połowa w klasie), proszę wypełniać regularnie debilną biurokrację w dzienniku elektronicznym i całym systemie, proszę przeprowadzić na koniec semestru klasyfikacje kilkuset uczniów wraz z korespondencjami w tej sprawie z innymi nauczycielami, rodzicami i uczniami.
Proszę też wczuć się w rolę wychowawcy klasy (to taka fucha za 200 zł z groszami miesięcznie ) czyli codziennie (najczęściej w domu wieczorem) korespondować z kilkorgiem rodziców w sprawie nieobecności, usprawiedliwień, patologicznych zachowań itp.
Proszę wreszcie spotykać się z niektórymi z tych rodziców.

Obrazek użytkownika Zbyszek_S

23-01-2024 [12:37] - Zbyszek_S | Link:

W Anglii czas na sprawdzanie prac itd. jest odrębny od zacytowanego w notce. W Niemczech tygodniowe pensum pracy z uczniami w szkole jest o 38% wyższe niż w Polsce. Pańskie pogardliwe określenie "proszę nie opowiadać bajek" niech pan stosuje do swoich wypowiedzi.

Obrazek użytkownika Chatar Leon

23-01-2024 [12:40] - Chatar Leon | Link:

Czyli....
Jednak w Anglii przewidziano konkretne godziny na konkretną pracę, za którą się tam konkretnie płaci.
Niestety, ale każdy kto nie miał do czynienia ze szkołą w praktyce, po prostu opowiada bajki. 

Obrazek użytkownika Mika

23-01-2024 [13:26] - Mika | Link:

Jest Pan nauczycielem? Mam pytanie. Czy Wam się to klei? Pani minister, z wykształceniem zdobytym u ojca w szkole, bez konsultacji, opinii, analiz, podejmuje decyzje, BO TAK. Te decyzje nie są związane z żadnym dobrem zarówno w stosunku do nauczycieli, jak i uczniów, Te decyzje to chaos i spadek jakości nauczania. Czy Wam nauczycielom nie wstyd?

Obrazek użytkownika Czesław2

23-01-2024 [14:00] - Czesław2 | Link:

Niedawno rozmawiałem z nauczycielką, która gorliwie protestowała przeciw likwidacji gimnazjów. Przypomniałem, że w momencie tworzenia gimnazjów protesty były równie gorliwe. Na pytanie, które protesty były jedynie słuszne, zamilkła. Przypomniałem jeszcze, że wtedy i teraz był Broniarz. Wiceszefowa ZNP powiedziała, że mówiąc o podwyżce o 1500pln Tusk się przejęzyczył. W sieci pęka od śmiechu.

Obrazek użytkownika Mika

23-01-2024 [14:48] - Mika | Link:

Jako matka dzieci uczących się zarówno w podstawówce jak i liceum stwierdzam z pełną świadomością i odpowiedzialnością — większość nauczycieli to TŁUKI Z KOMPLEKSAMI, które nie ogarniają rzeczywistości. 

Obrazek użytkownika Chatar Leon

23-01-2024 [14:57] - Chatar Leon | Link:

@Mika
Czy Pani jest użytkowniczką internetu?
Mam pytanie, czy się to Pani klei?
Internet pełen jest wszelkiego chłamu a do tego jest cenzurowany przez wielkie korporacje.
Czy Pani jako użytkowniczce internetu i innym użytkownikom internetu po prostu nie wstyd?

Obrazek użytkownika Chatar Leon

23-01-2024 [14:47] - Chatar Leon | Link:

Nikt w tym kraju nie potrafił przeprowadzić porządnej reformy edukacji. I pewnie nie chciał.
Zarówno oblojdry od niemieckiego polityka Tuska wraz z tęczowymi hitlerkami, jak i mniemani patrioci ze zbieraniny morawieckiej, będącej resztkami z niegdysiejszego projektu o nazwie PiS.
 

Obrazek użytkownika sake3

23-01-2024 [16:25] - sake3 | Link:

@Chatar Leon......Zamiast pełnych oburzenia słów lepiej wskaząć na czym polega ułomność obu reform.O zbieraninie morawieckiej z projektu PiS słyszymy już bowiem od pana już 8 lat.Nie przybliża to jednak wiedzy o tym ,że nie chciano i nie robiono reformy szkolnictwa.

Obrazek użytkownika Es

23-01-2024 [15:32] - Es | Link:

Słyszałem, że Nowacka po reformach o maturę ze zbierania ogórków i szparagow jest zupełnie spokojna

Obrazek użytkownika Chatar Leon

23-01-2024 [15:48] - Chatar Leon | Link:

Większego dna niż obecna bolszewicka obsada ministerstwa edukacji być nie może.
Ale niech wkurzają dalej....

Obrazek użytkownika sake3

23-01-2024 [17:16] - sake3 | Link:

Miała być rewolucja w nauczaniu szumnie obwieszczona przez paniusię Nowacką-,,odczarnkowienie ''szkół,zlikwidowanie ciemogrodu.Rewolucją okazały się chamskie i upakarzające,pełne pogardy wystąpienia Nowackiej przy zwalnianiu poprzedniej ekipy .Dalej jak zwykle skończyło się na płacach.Nikt więc nie pyta co dotąd w szkole pełniło rolę ciemnogrodu by teraz wznieść ją na wyżyny nowoczesności.i dlaczego należy szkołę ,,zdezynfekować'' po zbrodniarzu Czarnku.Dalsze zabiegi nowej minister to zwalnianie uczniów od ,,horroru'' prac domowych.Tu jednak jest niekonsekwentna.Najpierw odstąpienie od traumatycznego zadawania prac domowych poprzez kolejne zdumiewające wypowiedzi ,że jednak prace domowe tak,ale żeby nauczyciele przestali je oceniać.To jak uczeń ma się dowiedzieć czy jego praca jest dobra a jego trud satysfakcjonujący? Czy nauczyciel ma je tylko czytać sobie a muzom bo ocenianie zakazane?Czy obcinanie godzin lekcyjnych z fizyki,chemii,biologii czy polskiego oddala od nas ciemnogród czy raczej przybliża?

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

23-01-2024 [18:03] - NASZ_HENRY | Link:

@sake3

Już minister Szumilas była nazywana inteligentna inaczej ale jak nazwać Nowacką - sztuczna inteligencja, tfu sztukowana inteligencja  a może wystarczy LGBT MENda😉
 

Obrazek użytkownika sake3

23-01-2024 [19:13] - sake3 | Link:

@NASZ-HENRY.........Użyłabym raczej słów skrzyżowanie fanatyka,Wandy Wasilewskiej z pospolitym bucem który doszedł do władzy i jest dumny.Jej ściekłe ,,rewolucyjne'' spojrzenie starczy za wszystko.

Obrazek użytkownika spike

23-01-2024 [19:13] - spike | Link:

Przyznam, że nie jestem zorientowany w systemie szkolnictwa w innych krajach, coś wiem z opowiadań.
Np. sprawdziany wiedzy uczniów są w postaci testów, a te są szybko weryfikowane, choćby elektronicznie, coś podobnego do skanera, do którego wrzuca się pakiet testów i za chwilę są wyniki.
Praktyka jednak pokazuje, że poziom nauczania i sprawdzania wiedzy nie jest najwyższy, tylko jednostki mający najczęściej wsparcie w domu, osiągają dobre wyniki.
W Polsce jak ktoś chce wykształcić swoje dziecko, to szuka szkoły z jakąś renomą, często są płatne, co najciekawsze, w takich szkołach nauka nie jest "na wesoło i dla zabawy", jak to chce zdemoralizowana lewaczka.
 

Obrazek użytkownika spike

23-01-2024 [19:23] - spike | Link:

Kiedyś oglądałem dok. o Japonii, w którym było wspomniane szkolnictwo.
Tam panuje obyczaj, że dzieciom przedszkolnym wolno robić wszystko, są wręcz rozpieszczane, ale z chwilą pójścia do szkoły, kończy się idylla, zaczyna nauka, a znając naturę Japończyków, nie ma "lelum polelum", liczą się wyniki w nauce, podobnie jest w pracy, to naród wyjątkowo zdyscyplinowany, dzięki temu są światową potęgą gospodarczą, choć praktycznie wszystkie surowce muszą importować.

W Japonii nie ma strajków o pensje, częsta zmiana pracy jest źle widziana, taki może mieć trudności w zatrudnieniu, znaczy to, że nie jest dobrym pracownikiem, skoro szef nie daje mu dobrze zarobić.

Obrazek użytkownika Imć Waszeć

23-01-2024 [19:59] - Imć Waszeć | Link:

Panie Zbyszku, bo żeby taki system edukacji mógł ruszyć z miejsca, a nie stale buksować, to na samym początku nauczyciele powinni nauczyć dzieci umiejętności uczenia się. Wiem co mówię, bowiem ja jako dziecko dwojga nauczycieli umiałem się uczyć już od urodzenia. Oczywiście chodzi mi o umiejętność samodzielnego stawiania sobie zadań i wyzwań w nauce, a nie odrabiania pańszczyzny. W wieku przedszkolnym co prawda głównie budowałem zamki na dywanie z podręczników do chemii i matematyki, ale jednocześnie zadręczałem Ojca pytaniami o to co to za dziwaczne znaczki tam są. Kiedy w klasie IV szkoły podstawowej zaintrygowały mnie tablice z całkownikiem, czyli różne takie esy z fjut ef po fjut iks, to mój Ojciec oświadczył, że mam na dowiedzenie się tego jeszcze czas w życiu. No i to w moim przypadku podziałało, bo od tego właśnie momentu nie miałem już czasu w życiu na nic innego niż dowiedzenie "czym są te całki". Oczywiście pomiędzy kopaniem piłki, bieganiem po ulicach, zjeżdżaniem na śniegu z górek i takich podobnych ważnych czynności. Rozumie Pan o co chodziło? Pewnie nie. Otóż nauczyciel - taki dobry nauczyciel - powinien mieć w życiu świadomość tego, że młody człowiek będzie z nim walczył i dążył do tego, by stać się od nauczyciela lepszy. Ja w tamtym czasie postawiłem sobie podświadomie cel w życiu, by być lepszym w "znaczkach" od mojego Ojca. On odmawiał mi pomocy i mówił, że mam czas, a ja parłem do celu sam bez jego łaski. Dlatego już gdzieś koło 6 klasy podstawówki potrafiłem bardzo sprawnie mechanicznie różniczkować i całkować różne proste funkcje tylko i wyłącznie na podstawie książek z szafy Ojca. Natomiast umiejętności nauczycielskich nie uczyłem się w żadnej mądrej szkole wyższej. Ja nimi nasiąkałem całe życie obserwując moich rodziców. Tak to właśnie działa w praktyce. A dziś Pan, wielce szanowny magister, inżynier czy nawet doktor swego przedmiotu próbuje doszukiwać się jakiegoś Świętego Graala edukacji w procedurach i innych rytuałach, które odczynia się gównie dla piniendzy. Informuję Pana, że to nigdy nie zadziała. Tak, pracowałem przez pewien czas jako nauczyciel, dawałem też korepetycje i dlatego wiem bardzo dobrze, że gdy trafi Pan na zakochanego bez pamięci nastolatka, to nie nauczy go Pan nawet jeść nożem i widelcem, nie mówiąc o aportowaniu. To dlatego właśnie praca nauczyciela jest tak trudna i odpowiedzialna i jest tylko dla wybranych, a nie wszystkich magistrów od sztancy z wydrukowanym opieczątkowanym papierem. Do każdego ucznia trzeba mieć podejście indywidualne, bo tylko wtedy odniesie się jakiś sukces. Zaś to co robią obecne gremia zarządzające polską edukacją, to całe parcie na testy, egzaminy, procedury, to jest zwykłe partactwo i antyuczenie. Powtarzam, nie każdy ma dar uczenia, tak samo jak nie każdy jest baletnicą.
PS: Powiem tylko jeszcze, że gdy pracowałem w szkole, to na pół etatu uczyłem informatyki, na cały etat administrowałem siecią, na kolejne dwa etaty robiłem wszystko pozostałe, czyli....

Obrazek użytkownika Imć Waszeć

23-01-2024 [20:16] - Imć Waszeć | Link:

Szkolenie innych nauczycieli i sekretarek z obsługi różnych programów biurowych, obsługiwanie programów typu Płatnik pana Krauzego, tłumaczenie dlaczego Internet znów nie działa, zastępstwa na lekcjach innych nauczycieli i tu także na matematyce, "podnoszenie kwalifikacji", czyli jeżdżenie na różne obowiązkowe kursy i szkolenia MEN, usuwanie wirusów i trojanów, szczególnie tych, którymi uczniowie stale próbowali udowodnić, że "są lepsi i sprytniejsi ode mnie", prowadzenie wakacyjnych i zimowych kafejek internetowych, organizowanie szkoleń zewnętrznych dla dorosłych na życzenie tych lub innych władz, już nie wspominam o takich durnotach jak szkolenia BHP i rocznice. Przede wszystkim jednak ciągłe raz za razem i abarot instalowanie systemów operacyjnych od nowa, co czasami zdarzało się w spiętrzeniu w liczbie dwudziestu kilku dziennie (w sieci to betka, bo są instalacje bezdotykowe, ale połazi Pan sobie po kilku pracowniach na różnych piętrach to nogi zwyczajnie w du... wejdą). Jak dziś sobie o tym przypomnę, to wychodzi mi nie 18 godzin tygodniowo, tylko do ku... nędzy 18 godzin pracy DZIENNIE. Bo tyle w rzeczywistości od czasu do czasu pracuje się w szkole, jeśli nie jest się z nauczycielskiej arystokracji tworzonej systemem mianowania, znajomości i innych form korupcji w układach lokalnych.

Obrazek użytkownika Zbyszek_S

24-01-2024 [10:19] - Zbyszek_S | Link:

Wartościowe komentarze