| REJESTRACJA
Стукачам, чекистам и членам российской агентуры вход воспрещен

Polska upadnie z powodu płotu

Nie, moi mili PT Czytelnicy, tytuł nie ma nic wspólnego ze słynną komedią i słowa „podejdź no do płota” tu nie padną. Nie o płoty symboliczne tu chodzi , tylko o prawdziwy płot, nota bene wysokości 20 m. Dobrze Państwo widzą, nie długości, a wysokości, 20 metrów, czyli tak na oko ponad sześć pięter normalnego bloku.
Takim właśnie płotem postanowił architekt ogrodzić całą działkę przeznaczoną dla nowej siedziby Sinfonia Varsovia, można to obejrzeć TUTAJ.

I tu muszę przeprosić pana Wiktora Świetlika, bo jednak znalazł się jeden „sprawiedliwy” > 
opisana przeze mnie dwa dni temu, słynna awantura sejmowa z posłem Szczerbą dotyczyła właśnie tej poprawki do budżetu (nr 3), w której chodziło o dofinansowanie budowy obiektu dla Sinfonii.

Wtedy nie znałam jeszcze tekstu Świetlika (WSieci) i nie wiedziałam, w czym rzecz, dziś już wiem. Otóż ogłoszono konkurs na nową siedzibę filharmonii, czyli Europejskiego Centrum Muzyki przy ulicy Grochowskiej w Warszawie (dawna weterynaria SGGW) i wygrał projekt z tym płotem właśnie, czyli oprócz pieniędzy na budowę samego obiektu i zagospodarowanie jego otoczenia trzeba jeszcze kasy na płot, albowiem miejsce tak wysoce kulturalne i europejskie trzeba oddzielić od tej strasznej, robotniczej Pragi Południe.

No i wychodzi na to, że państwo się nam rozpadnie z powodu niezrozumienia tych prostaków z PiS dla potrzeby tworzenia przestrzeni wydzielonych dla wybrańców. A przecież nie można dopuścić do tego, żeby europejskie elity mieszały się jakąś hołotą z Pragi!

Panie Prezesie kochany, dajcie im na ten płot, ale pod warunkiem, że będzie szczelny, z wieżyczkami strzelniczymi i lądowiskiem dla helikopterów wewnątrz!  I niech tam sobie mają w środku tę swoją Europę, to niewielka cena za święty spokój :))

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 15:00
Dlaczego nikt tej hołoty nie wyniesie na kopach, ups..., sorki.... przy pomocy straży marszałkowskiej z sali plenarnej? Bo będzie wojna z Rosją!!!
A nie, przepraszam, inna narracja – będzie wojna z UE!!!
I co, jakieś wojska nas najadą? Nie, ale kasy nam nie dadzą!!!
No i co z tego – to my im też nie damy i wyjdziemy na zero, przy czym wydamy sobie tę kasę u siebie po swojemu, gdzie problem? No bo, no bo......

 

Opinie użytkowników
Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.
Obrazek użytkownika MAUR

Takich "płotów" jest więcej. Widać je szczególnie w "czerwonym mateczniku". Zresztą tu gdzie jestem to tylko jeden z nich lecz bez wątpienia topowy.
W biurze mam właczone non stop Radio Szczecin. Radio jak radio. Jest trochę programów neutralnych. Raczej mniejszość. Reszta z wyraźnym przechyłem w lewo. Wręcz dominującym. Czasami ciężko słuchać, pilot gdzieś się zapodział a wrodzone lenistwo zniechęca do szukania lepszego kanału - który i tak okaże się wcale nie lepszy.
Parę dni temu jeden z lepszych (bardziej obiektywnych) redaktorów usiłował moderować dyskusję wśród zaproszonych z różnych opcji politycznych. Dyskusja podniosła poziom emocji uczestników do poziomu trudnego do opanowania. Prowadzący, tak jakby wyczuwał oczekiwania słuchaczy, starał się reagować bardziej zdecydowanie wtedy kiedy potrzeba. Najlepszy był jednak koniec audycji. Właściwie to co nastąpiło po wyłączeniu mikrofonów. Nominant PO na szefa WFOŚ pozwolił sobie na swoiste podsumowanie pod adresem prowadzącego program: "ty pisowski śmieciu". Słyszeli to uczestnicy programu. Mikrofony zostały włączone. Prowadzący zapytał czy dobrze słyszał epitet pod swoim adresem. Usłyszał bla bla bla - jakieś wykręty. Powtórzył jeszcze raz - z tym samym skutkiem. Indagowany zorientował się o włączeniu rejestrowania i oczywiście wymigał się od potwierdzenia.
Co nam ten zasłyszany "obrazek" pokazuje?
Ano jeden ze skutków braku zdecydowania PiS w polityce kadrowej i oparciu swoich rządów na atrapie strategii, której największym atutem ma być przysłowiowy rympał. Iluzja rządzenia zdobyciem kilku kierowniczych stanowisk rozwieje się szybciej niż powstała. Zamiast tworzenia i umacniania przyczółków na obcym i otwarcie wrogim terenie - trwanie w kilku zdobytych lecz już oblężonych basztach gdy reszta zamku z pozostałymi basztami pozostała w rękach wroga...

Obrazek użytkownika eska

Pełna zgoda. Juz zapowiedzieli, że będą urządzać cyrki na poziomie sądów i samorządów.

Obrazek użytkownika Denker

Dać im plot i dorzucić w gratisie Mieszkowskiego z jego zbuntowanymi i zblatowanymi kuglarzami.

Obrazek użytkownika twardek

Co do „Update”,
Jakkolwiek podejrzanie to nie zabrzmi – sercem jestem z Panią. Choć nie bez tego abym coś poza sercem nie dodał. Mianowicie widzi mi się, że władze UE są jedynie organami wykonawczymi czegoś znacznie bardziej nobliwego, co ma sztab operacyjny na Wall Street w NY.
Bez względu na to, czy były jakieś koncesje udzielone w zamian za poparcie aferą taśmową, czy też ich nie było, obecne władze Polski stoją w poprzek programowi demontażu państw narodowych, ba, próbują nasze państwo reanimować, populację odbudować i kulturę zachować !
Wstrzymanie funduszy UE byłoby do przetrwania, gorzej gdy nagle świątynie złotego cielca, oczywiście zza oceanu, ogłoszą, że jesteśmy nie AAA++!, lecz CCC--! i cała ta giełdowa tłuszcza zacznie ujeżdżać naszą złotówkę.
Jeżeli tak jest lub może być, to rząd powinien
1. bezwzględnie ujawnić szantaż, bo bez poparcia poinformowanego narodu – nie zdzierży. Będzie miał co i rusz kolejny kryzys parlamentarny, towarzyszący spadkowi stopy życiowej wyborców, zirytowanych parlamentarno-operacyjną indolencją zjednoczonej prawicy,
2. przemyśleć kierunki skonfigurowania na nowo naszych relacji ze zmienioną pozycją międzynarodową Polski

Obrazek użytkownika eska

Przy okazji - informuję uprzejmie, że Prezydent nie ma prawa veta wobec ustawy budżetowej (art.224 konstytucji).
Może tylko odesłać do TK, ale co do treści, a nie co do formy procedowania.
Czyli tywulce znowu się zakiwały na amen, a my poznaliśmy ciekawe plany inwestycyjne opozycji, jak chociażby pokazany wyżej Wielki Płot :)))

Obrazek użytkownika Leonarda

To jest koszmarne i pokraczne. I to w dobie, kiedy w cywilizowanych krajach absolutnie panuje tendencja, żeby wszelkie obiekty publiczne były otwarte na ludzi, mieszkańców, itp. (Ta tendencja to jakaś pochodna zdrowego - tym razem -pojmowania tradycyjnej demokracji - że właśnie elity nie powinny się izolować od społeczeństwa). To się w innych państwach praktykuje nawet w odniesieniu do banków, centrali wielkich firm czy nawet budynków rządowych, w których często na dole jest jakaś kafejka dostępna z ulicy czy dziedziniec z zielenią, na który wszyscy mogą sobie wejść i posiedzieć. A ochrona, służby zapewne tam działają ale tak, że ich specjalnie nie widać. A u nas muszą przywalić mur. To naprawdę wygląda jak ciężkie więzienie. Toto można faktycznie tylko obśmiać, zresztą nie wiadomo, co tam za tym murem będą robić albo z kim HGW będzie się spotykać.:)))))) Może im wygodniej za własnym murem niż w nocy na cmentarzu.:)))))))
A na poważnie - co to za geniusz wymyślił tego gniota? Nie da się tego jeszcze jakoś przystopować? Horror jakiś.
Serdecznie Cię pozdrawiam

Obrazek użytkownika eska

Jestem za budową, życzę warszawiakom jak najgorzej! Poza tym też mam realizację przy Grochowskiej, moja znacznie ładniejsza :)))

Nie da się zastopować, bo będzie skandal z konkursem i odszkodowaniami, musieliby zatrzymać inwestycję i zacząć wszystko od początku z innymi warunkami wstępnymi.

Obrazek użytkownika zbieracz śmieci

Przeczytałem uzasadnienie komisji dlaczego projekt Austryjaka a nie inny i co zdumiewa co uzasadnienie jest w całości i w szczegółach całkowicie sprzeczne z tym co nagrodzono.
Masz rację ,że to przypomina pierdel według szablonu jaki jest teraz stosowany W USA tzw.odwróconej twierdzy ,ten ma na narożnikach coś co może być strzelnicami ale i tam nie zgłupieli az tak aby budować takie mury .
Jedno zdanie w uzasadnieniu jest szczere aż o bólu ,żadna ze stolic w Europie nie będzie miała czegoś takiego.
To nie ma prawa zostać zbudowane z publicznych pieniędzy ani nawet prywatnych,więzienia buduje się poza centrami miast.

Obrazek użytkownika eska

Wybudują, Hanka stolycy nie zostawi bez "ubogacenia" Pragi...

Obrazek użytkownika fritz

Porazajacy projekt.

Mam nadzieje, ze mozna zatrzymac jeszcze np. z powodu braku pieniedzy.

Cytat: A nie, przepraszam, inna narracja – będzie wojna z UE!!!

Nie smiej sie. Ciekawe, dlaczego Obama w tak ostro przyspieszyl wprowadzenie wojsk USA do Polski? Przeciez mialy byc kiedys w lutym a sa juz teraz.
A moze Obama otrzymal ciekawa wiadomosc, ze Niemcy moglyby sprobowac europeizowac Polske, np. na Slasku korzystajac z bezkrolewia w USA?

Mam pelne zaufanie do naszych niemieckich przyjaciol, ze nauczeni przykladem bezkarnego dotychczas przesuniecia granicy na Zalewie Szczecinskim moglyby sprobowac w ramach walki z polskim nacjonalizmem region europejski pod niemieckimi zarzadem na Slasku stworzyc. Przeciez niemiecka i antypolska PO teren przygotowala a co lepsze PiS do dzisiaj nie zlikwidowal ustawy umozliwiajaca braterska pomoc osciennych i nie tylko panstw. Ustawa chyba 1066.
To zaczyna byc niepokojace.

.

.

**PS. I have a dream: Beata Szydlo nastepnym Prezydentem Polski**

Obrazek użytkownika eska

ad.PS > czemu nie? 9 lat premierem,a potem będzie w sam raz :))

Obrazek użytkownika fritz

Mam nadzieje, ze juz teraz. ;)

PAD zostal daleko idac sformatowany.
Z nim beda jeszcze olbrzymie problemy.

Obrazek użytkownika eska

cd.2.
W konkursie (co można zobaczyć w linku) były zgłoszone co najmniej dwa niezłe polskie projekty, ale oczywiście musieli wybrać to badziewie. I z powodu wojny o dofinansowanie badziewia, prowadzonej przez Szczerbę wbrew regulaminowi sejmu - mamy kryzys parlamentarny....

Obrazek użytkownika eska

CD.
Ten projekt jest koszmarny. Wszystko zamknięte w pudle i za płotem w skali gigantów. Wybrano go, bo polscy architekci są zakompleksionymi durniami. Mówię to z całą powaga i mogę udowodnić na przykładach.

Obrazek użytkownika hostoja

Rewitalizuje się stare obiekty i projektuje ogród po to aby schować to za murem? To przecież chore.

Obrazek użytkownika eska

No chore - zamknięta przestrzeń dla elity, podobny syf jak centrum "S" w Gdańsku.
Nie rozumiem, dlaczego PiS nie wykorzystuje tego w propagandzie, przecież ten badziew plus żądanie wzrostu VAT to samograj...
Znowu mi ciśnienie rośnie...

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl
Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.