Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Nowe ekspresówki połączą północ z południem

Maciej Pawlak, 15.10.2016
Choć poprzednie władze nie zdecydowały się na włączenie nowoczesnych tras drogowych wzdłuż zachodniej i wschodniej granicy do systemu autostrad, obecne - chcą zakończyć ich budowę w formie dróg ekspresowych.
To szczególnie ważne zadanie, bo są to szlaki komunikacyjne strategiczne z punktu widzenia naszego rozwoju gospodarczego, a także bezpieczeństwa państwa. Łączą bowiem nasz kraj z Niemcami, Danią państwami skandynawskimi i Czechami na zachodzie (trasa S3) oraz państwami bałtyckimi, Słowacją i Bałkanami po Grecję - na wschodzie (S19).
Wczoraj minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział, że prace pozwalające ogłosić postępowanie przetargowe na ostatni, południowy odcinek trasy S3, aż do granicy polsko-czeskiej, będą kontynuowane.
Fragment S3 z Bolkowa do Lubawki powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - stwierdził minister. Przypomniał także, że kilka dni temu wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował o budowie brakującego fragmentu drogi S3 do portu Świnoujście.
Minister podkreślił również, że rząd chce połączyć polskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z południem Europy, co jest ważne dla wszystkich regionów, przez które przebiega trasa S3.
Odcinek od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2021 r. - Będziemy  nadal próbowali pozyskać na budowę tego fragmentu wsparcie z unijnych funduszy - powiedział Szmit.
Przypomniał, że Polska złożyła wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie budowy brakującego odcinka S3 w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
Jak podkreśliło ministerstwo infrastruktury w komunikacie przyszła trasa ekspresowa, łącząca Bolków z Lubawką, jest ostatnim, nieskierowanym do realizacji odcinkiem drogi S3 w kierunku południowym. To również kluczowy fragment, mogący poprawić płynność ruchu oraz tranzytu na obszarach przygranicznych z Republiką Czeską, jak i zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południowymi sąsiadami.
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała ok. 480 km i będzie przebiegać południkowo od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11).
Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.
Z kolei na drugim końcu Polski kontynuowana jest budowa trasy S19, na odc. Lublin – Rzeszów. Rusza II etap przetargu na realizację tej inwestycji. Przed końcem października GDDKiA zaprosi wykonawców do składania ofert na trzy odcinki realizacyjne od Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim, o łącznej dł. 33 km. Umowa z wykonawcami zostanie podpisana w przyszłym roku.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3391
mjk1

mjk1

15.10.2016 18:27

I tym krótkim i treściwym wpisem udowodnił Pan, że jesteśmy krajem kolonialnym a nowa, jedynie słuszna władza, nie ma najmniejszego zamiaru tego zmienić. Kraj suwerenny buduje autostrady, które służą jego interesom, a nie interesom państwom ościennym. My nadal nawet w planach nie mamy autostrad łączących największe miasta kraju. Po co nam autostrady łączące np. Poznań z Katowicami czy Kraków z Warszawą?
Domyślny avatar

Galiński

16.10.2016 16:34

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na I tym krótkim i treściwym

Oczywiście,że jesteśmy krajem kolonialnym, ale próbujemy wybić się na niepodległość. Żeby to osiągnąć trzeba najpierw postawić diagnozę i zdefiniować nasze własne potrzeby.W materii autostrad dotychczas liczyły się kilometry, a najbardziej ilość "zaabsorbowanych " środków, i murzynki się cieszyły.
Domyślny avatar

Galiński

15.10.2016 19:08

Może w ramach dobrej zmiany ktoś /nie koniecznie Jarosław Kaczyński/ by pomyślał,że płatne/takim jak dziś systemem/ autostrady mają za mało zjazdów, a każdy wymaga DWÓCH wiaduktów i niepotrzebnych dróg. W ten sposób autostrady zamiast łączyć dzielą, bo żeby na nią wjechać trzeba daleko jechać, a sama autostrada jest przeszkodą dla ludzi przy niej żyjących. W takiej Holandii z autostrady jest zjazd do każdej większej wioski, bo są dla mieszkańców, a nie dla tranzytu, jak Pan pisze wschód- zachód czy północ- południe!!!
Maciej Pawlak
Nazwa bloga:
Maciej Pawlak
Zawód:
dziennikarz
Miasto:
Błonie

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 645
Liczba wyświetleń: 1,351,925
Liczba komentarzy: 2,246

Ostatnie wpisy blogera

  • Mężczyźni w prywatnych zakładach górniczych zarabiają najlepiej
  • Profilaktyka wad słuchu na wyciagnięcie ręki
  • Nie jesteśmy skazani na Niemcy czy Francję

Moje ostatnie komentarze

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Coraz bliżej okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej
  • Mniejsze zło?
  • Pracują i wydają w Polsce pieniądze

Ostatnio komentowane

  • Hornblower, Najlepiej w naszym bantustanie zostać politykiem lub tzw. samorządowcem. Praca super płatna, bez żadnej odpowiedzialności przed nikim i niczym, nie wymagane żadne umiejętności i kwalifikacje. Do tego…
  • NASZ_HENRY, .,......,.. "A jednocześnie w budownictwie wynagrodzenie kobiet było wyższe niż mężczyzn" 😉 – 16,1% na korzyść kobiet. GUS na zamówienie Tuska łże jak on sam 😎
  • Anonymous, Parytet płci w górnictwie! To jest to!Pisz Pan na Wiejską.Potem, a nuż, w Pałacu zaświerzbi długopis.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności