Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Autoreferencja.

Leszek Smyrski, 28.08.2015
Jestem socjologiem i staram się być obiektywny badawczo wobec całej rzeczywistości. Nie interesuje mnie jednak nic innego w moim politycznym pisaniu, jak redukcja złodziejstwa. Sposoby na podjęcie tego zadania opisywałem do tej pory, jest to jednak jedynie wstęp, wskazanie dziedzin, które są do zbadania i założeń do przetestowania.
Na blogach piszę od roku i przez ten czas czułem wspólnotę przekonań z członkami i sympatykami PiS. Teraz jednak, po objęciu urzędu przez pana prezydenta czuję że nasze drogi zaczynają się rozchodzić. Na początku interesowali mnie złodzieje z mojej spółdzielni i ich obrońcy, w miarę jednak obserwacji zachowań ludzi odpowiedzialnych za przestrzegania prawa zacząłem widzieć mechanizmy, które zwykle są dobrze ukryte. Moi złodzieje mieli pecha, zamiast jak zwykle na frajera, trafili na socjologa z warsztatem. A warsztat to setki godzin zarejestrowanych rozmów i ustaleń, dokumenty, filmy i zdjęcia. Tego się nie spodziewali, niewiele im pomoże usiłowanie sądu i prokuratury do niedopuszczeniu dowodów. Ale postępowanie prokuratury i sądu oraz działania firmy doradczej pokazały mi jak wielka jest skala złodziejstwa w Polsce, wiele większa jest zaś skala ochrony złodziei przez instytucje, które powinny ich ścigać. (piszę ten fragment dla moich złodziei, wiem że czytają)
Kiedyś w ramach moich zainteresowań socjologicznych nawiązałem kontakt z ludźmi, którzy w Rzeszowie tworzyli PJN, był tam nawet kiedyś pan Kowal. Był to ciekawy czas, tworzył się jakiś byt polityczny i miałem okazję to tworzenie obserwować. Już wtedy znałem zasady działania społeczeństwa obywatelskiego. Na jednym ze spotkań zadałem pytanie -
Co zrobić żeby w ramach partii zabezpieczyć samych siebie przed pokusą bezprawnych korzyści?
Zaczęli mi coś odpowiadać, ale bez przekonania, potem okazało się że zaginęła moja deklaracja sympatyka, w końcu nie otrzymałem więcej zaproszeń.
PJN już nie ma. Ja zaproponowałem zastosowanie w działaniu partyjnym mechanizmu autoreferencji, oni odrzucili. Pewnie gdyby zgodzili się na jej zastosowanie, niewiele by to zmieniło. Ale znaczące jest, że byt który ledwie zaistniał tak mocno bronił się przed ograniczeniem przyznawania samemu sobie niezasłużonych słodkich nagród. I tak ich nie dostali, nie mają więc nic, co można by o nich powiedzieć, mogli zaś zostać pierwszą organizacją polityczną która wprowadziła do polityki chrześcijańskie zalecenie obserwacji belki we własnym oku.
Jak na razie żadna partia nie kwapi się do wprowadzenia mechanizmów autoreferencji, bo to by musiało oznaczać, że poseł posłowi zwracałby uwagę na przestępstwo, po kilku uwagach musiałby iść do prezesa a potem, gdyby to nie poskutkowało, do prokuratury. To niewyobrażalne dla normalnych ludzi, co dopiero dla polityków. To nie przeciwna partia miałaby stawiać zarzuty i otrzymywać nazwę kapusi ale koledzy??? A bez słodkich nagród po co służyć ojczyźnie?
To co napisałem przed chwilą jest niezrozumiałe dla pewnej grupy ludzi, tak samo jak niezrozumiałe dla dziewiętnastowiecznych lekarzy było żądanie mycia rąk przed operacją. Trudno. Piszę tylko to, do czego doszedł Luhmann. Ale on nie mieszkał w Polsce i nie widział gospodarowania pieniędzmi z dotacji unijnych, dlatego nie zastosował swojej teorii do złodziejstwa.
Zaczynam mówić innym językiem niż PiS. Na szczęście mam jeszcze RKW i Kukiza.
Autoreferencja będzie użyta w systemach partyjnych wcześniej czy później.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2847
Anka Murano

Anka Murano

29.08.2015 05:10

Ma Pan racje, ze kontrola wewnetrzna jest bardzo potrzebna. A najlepsza bylaby samokontrola. Ale to juz chyba ponad ludzkie sily - kiedy nikt nie patrzy, robimy rzeczy niesmaczne, czasem zupelnie bezmyslnie. Dlatego nic nie zastapi kontroli zewnetrznej - i tu wazna role odgrywaja oczywiscie obiektywne media. Kazdej organizacji (czy oficjalnie zrzeszonej, czy nie) trzeba patrzec na kolektywne rece, bo do kazdej beda wstepowac ludzie, ktorzy maja na uwadze jedynie wlasny zysk. Im silniejsza, a przez to wplywowa organizacja, tym bardziej przyciaga rozne mety. Uwazam, ze PiS jest jednak nadal partia, ktora reprezentuje interesy Polski i Polakow. Co nie znaczy, ze nalezy ja zawsze wychwalac bezkrytycznie. Kukiz natomiast juz wiele razy dowiodl swojej 'klasy'. Jak dlugo jeszcze, pomimo to, uda mu sie oszukiwac wyborcow?
Leszek Smyrski

Leszek Smyrski

29.08.2015 08:27

Dodane przez Anka Murano w odpowiedzi na Ma Pan racje, ze kontrola

Kontrola zewnętrzna nie zastępuje kontroli wewnętrznej, ale ją uzupełnia. Obiektywne media nie są w stanie zbadać rzeczywistych stanów rzeczy, opisują tylko to, co jest widoczne na powierzchni. Prawdę może ukazać jedynie rzetelne badanie naukowe, na razie nauka trzyma się z dala i jest bardzo zdystansowana od złodziejstwa. Z dużym szacunkiem ten problem omija.
Domyślny avatar

ogrodnik

29.08.2015 08:04

Rzuciło się panu socjologowi "kuku na muniu". A dokładniej "Kukiz na muniu". Bez żalu przenoszę bloga do kategorii "nie ulubione".
Leszek Smyrski

Leszek Smyrski

29.08.2015 08:30

Dodane przez ogrodnik w odpowiedzi na Rzuciło się panu socjologowi

Przykro mi. Naprawdę chciałbym napisać coś dobrego o PiS, ale wszyscy marszałkowie województwa podkarpackiego którzy z czułą troską chronią moich złodziei należą do PiS.
Sir Winston

Sir Winston

29.08.2015 10:36

Po pierwsze ilustruje pan swój stosunek do Prawa i Sprawiedliwości zdarzeniem z udziałem PJNków, czyli odstępców od Prawa i Sprawiedliwości. Trochę nielogiczne, nieprawdaż?
To już jeden element, każący nieco wątpić w pański aparat naukowy.
Drugim takim elementem są dla mnie pańskie opinie nt. Ruchu Kukiza, które w obliczu znanych już faktów co najmniej dziwią. Wspomnę na przykład listy okręgowe, w tym np. wystawienie śmiesznego kandydata w Kielcach czyli - przeciw Schetynie, który - jak mówią pogłoski, w ten sposób zyskujące jeszcze na wiarygodności - zorganizował na Dolnym Śląsku zebranie głosów pod listami poparcia Kukiza w wyborach prezydenckich.
Motywacji Schetyny nietrudno się domyślić. Motywacji Kukiza również.
Polecam lekturę Matki Kurki nt. komitetów poparcia ww. pana. Już choćby tylko gwoli uzupełnienia materiału bibliograficznego.
Leszek Smyrski

Leszek Smyrski

29.08.2015 19:19

Dodane przez Sir Winston w odpowiedzi na Po pierwsze ilustruje pan

Ilustruję partię polityczną inną partią polityczną. Partie polityczne są systemami nie posiadającymi mechanizmów autoreferencji. Mają te same mechanizmy działania, niezależnie mała czy duża. Tworzenie list w Ruchu Kukiza ma charakter chaosu, ale PiS również przepuszcza osoby niegodne. Paweł Kukiz jako jedyny zamierza dokonać zmian w systemie, system zaś jest bardzo zainfekowany złodziejstwem. Wybierając go będę maił pewność że słowo złodziejstwo nie zniknie z dyskursu. Oczywiste jest że nowe elity zechcą odebrać nakłady włożone w przejęcie władzy, oczywiste jest że będą robić to dużo ostrożniej niż poprzednicy z PO, przynajmniej na początku. Za jakiś czas zaczną zwiększać wydajność. Różnimy się celami. Celem PiS jest przejęcie władzy, moim celem jest spowodowanie aby ludzie sprawujący władzę kradli jak najmniej, najlepiej wcale.

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 73
Liczba wyświetleń: 231,172
Liczba komentarzy: 242

Ostatnie wpisy blogera

  • Płacz przepędzonych złodziei.
  • Zmiana systemu.
  • MyObywatelePL spotkanie w Warszawie 14 XI 2015.

Moje ostatnie komentarze

  • Witam panie Jacku. Ruch Kontroli Władzy ma kontrolować władzę. Edukacja swoją drogą, potrzebna jest, ale działania najważniejsze są najważniejsze. Życzę dużo sukcesów i mam nadzieję że dane nam…
  • Pan pisze o kontroli nad środkami komunikacji masowej - radiem, prasą, telewizją. Mnie to zagadnienie zupełnie nie interesuje. Ja mam na myśli medium komunikacji jakim jest prawda. Dzięki jego użyciu…
  • Zaufanie wyborcy do władzy mieliśmy okazję zaobserwować na przykładzie tzw "lemingozy". W systemie muszą być dokonywane obserwacje i muszą być one prawdziwe, inaczej system ulegnie szybkiej…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kulczyk, najbogatsi i złodziejstwo.
  • Wypowiedź pani Magdaleny Ogórek a etyka.
  • Płacz przepędzonych złodziei.

Ostatnio komentowane

  • Ula Ujejska, Panie Leszku Jeszcze nie przepędziliśmy oszustów i złodziei. To się stanie dopiero po przyspieszonych wyborach samorządowych i przywróceniu przyzwoitości wymiarowi sprawiedliwości. To lokalne sitwy…
  • Leszek Smyrski, Pan pisze o kontroli nad środkami komunikacji masowej - radiem, prasą, telewizją. Mnie to zagadnienie zupełnie nie interesuje. Ja mam na myśli medium komunikacji jakim jest prawda. Dzięki jego użyciu…
  • Ptr, Ponownie stawiam tezę ,że w demokratycznym systemie główny przekaz medialny powinien być sposobem komunikacji społecznej opartym na zaufaniu !, którego legitymizacja wynika z mandatu demokratycznego…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności