Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Polska w UE: legalne karane, nielegalne nagradzane – czas na prawdę

mjk1, 24.11.2025

   Od lat słyszymy te same slogany: „Polska łamie prawo”, „zagrożenie demokracji”, „kryzys praworządności”. Media, instytucje UE, opinie ekspertów – wszyscy powtarzają te słowa jak mantrę. Ale kiedy odrzucimy narracje polityczne i spojrzymy na fakty, obraz jest druzgocący: Polska działała legalnie, a UE to atakowała; rząd działający nielegalnie jest nagradzany.

Rząd PiS i frakcja Ziobry podejmowali decyzje w pełni zgodne z prawem. Każdy projekt ustawy przeszedł Sejm i Senat w prawidłowej procedurze. Powołania urzędników, prokuratorów, decyzje administracyjne – wszystko zgodne z ustawami i Konstytucją RP. Nie było nielegalnych działań, nie było przekroczeń kompetencji.

Mimo tego UE i media podawały te działania jako „zagrożenie praworządności”, „nielegalne reformy sądownictwa”. Legalne zmiany w sądownictwie przedstawiane były jako kontrowersyjne i niezgodne z prawem. To nie była opinia sądu ani wyrok unijnego trybunału, to subiektywna interpretacja UE, która działała na szkodę Polski.

A rząd Tuska? W konkretnych przypadkach jawnie łamie prawo krajowe:

- Odwołanie Prokuratora Krajowego i powołanie nowego – kompetencja wyłącznie prezydenta.

- Nieprawidłowe decyzje administracyjne wykraczające poza ustawowe kompetencje ministrów.

- Nielegalne powołania w sądownictwie, naruszenia ustaw o KRS i sądach powszechnych.

- Ingerencja w obsadę urzędów państwowych, nieuprawnione interpretacje prawa podatkowego.

I co zrobiła UE? Nic. Milczenie i aprobaty, czasem nawet publiczne, że „wszystko zgodne z prawem unijnym”.

Kontrast jest szokujący: rząd legalny karany, rząd nielegalny nagradzany. UE nie działa według prawa, ale według własnej interpretacji, sprzecznej z interesem Polski. To nie teoria, to fakt. Polska działa legalnie – UE atakuje. Polska działa nielegalnie – UE milczy i aprobuje.

Groza sytuacji staje się jasna: jeśli UE może karać legalne działania i nagradzać nielegalne, jeśli może grozić sankcjami finansowymi i politycznymi, nawet gdy Polska działa zgodnie z własnym prawem, to nasza suwerenność stoi po wielkim znakiem zapytania.

Pytanie nie brzmi już: „czy Polska powinna tkwić w UE?”. Pytanie brzmi: czy Polska może pozostać suwerenna w UE, która karze legalność i aprobuje nielegalność? Czy mamy podporządkowywać własne prawo interpretacjom zewnętrznych instytucji? Czy mamy akceptować, że legalne działania są napiętnowane, a nielegalne – nagradzane? Czy chcemy, by Polska była figurantem, który formalnie jest państwem członkowskim, a faktycznie pozbawionym władzy decyzyjnej i kontrolnej nad własnym krajem?

Odpowiedź nie może być odkładana. Polska nie może dłużej tolerować sytuacji, w której prawo krajowe i suwerenność są deptane nie przez prawo krajowe czy unijne ale przez interpretacje z Brukseli. Jeśli nie obudzimy się teraz, jutro Polska będzie państwem formalnie członkowskim UE, ale w praktyce bez realnej władzy nad własnym prawem i własnym losem.

To nie jest wizja z przyszłości – to dzieje się tu i teraz. Legalne działania są karane, nielegalne aprobowane, suwerenność deprawowana.

Na końcu pozostaje jedno pytanie, które każdy obywatel Polski musi sobie zadać:
Czy chcemy dalej być częścią UE, która działa przeciw Polsce, czy czas odzyskać pełną kontrolę nad własnym krajem i prawem, nawet jeśli wymaga to najtrudniejszej decyzji w historii naszej państwowości – decyzji o wyjściu z Unii?

Nie możemy dłużej odsuwać tej refleksji. To nie jest polityka – to kwestia przetrwania Polski jako suwerennego państwa.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 175
sake3

sake2020

24.11.2025 19:37

Jeżeli wolą suwerena jest dalsze pozostawianie w Unii to trzeba zacząć działać wewnatrz Unii, odtworzyć Grupę Wyszehradzką i zwiększyć aktywność Konserwatystów i Reformatorów. w przekonywaniu o zmianie drogi którą aktualnie kroczy UE prowadzona przez nieodpowiednich i nieodpowiedzialnych ludzi i do cna skorumpowanych europosłów i unijne władze. 

mjk1

mjk1

24.11.2025 22:12

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Jeżeli wolą suwerena jest…

Widzisz Danusiu jak Ty nic nie rozumiesz. Dokładnie tak samo jak pozostałe PiS-owskie lemingi. Inne lemingi mają to wszystko w głębokim poważaniu. Teraz szczegóły. W powyższym wpisie udowodniłem, że UE nie miała  żadnych podstaw prawnych do zakwestionowania reform PiS-u w wymiarze sprawiedliwości a pomimo tego łgała i stosowała sankcje. Teraz kawa na ławę, żebyś się znowu o jakiś rów, czy krówkę nie obraziła. Jak łgają PiS-owcy? „Polskie prawo jest nadrzędne” – zależy, którego obszaru dotyczy To zdanie jest niestety tylko częściowo prawdziwe, ale nie absolutnie. Prawda: Konstytucja RP jest nadrzędna w polskim porządku prawnym! Ale: Polska zawarła umowy: z Radą Europy (ETPCz), z UE (Traktat Lizboński, Traktat o funkcjonowaniu UE), i zgodnie z Konstytucją art. 91: ratyfikowane umowy międzynarodowe mają pierwszeństwo przed ustawami To znaczy: Konstytucja > umowy międzynarodowe > ustawy. Czyli polska ustawa nie może obalać zobowiązań traktatowych. To nie jest „ideologia UE” – to jest polskie prawo krajowe. Rozumiesz? Przypuszczam, że dalej nic nie rozumiesz, więc posłuchaj.

Co to jest ETS2 i skąd to się wzięło?

ETS2 to rozszerzenie unijnego systemu handlu emisjami CO₂ — ma objąć emisje z transportu i budynków. Polska nie sprzeciwiała się całkowicie jego powstaniu — uczestniczy w rozmowach i buduje koalicję krajów, które chcą renegocjacji.  Rząd Polski podkreśla, że udało się wynegocjować rewizję ETS2, co według Kancelarii Premiera to „polski sukces w Brukseli”. W efekcie ETS2 ma zostać tylko opóźniony — według doniesień, wejście nastąpi w 2028 roku a nawet w 2027. 

Czy da się „odrzucić” ETS2

Nie, nie można po prostu wypowiedzieć ETS2  — to element unijnego prawa.

„Odrzucenie” ETS2 w sensie całkowitego wycofania się jest niemożliwe bez zgody Unii — to unijny system, nie samodzielna polska umowa.

To, co Morawiecki nazywał „twardym wetem”, to tylko polityczny przekaz: w praktyce chodzi o negocjacje, a nie arbitralne odrzucenie systemu!!!

Jak UE nie miała żadnych oporów w stosowaniu sankcji wtedy, jak nie miała oparcia w prawie unijnym, to nie będzie też miała żadnych oporów, jak prawo jej na to pozwala unijne i polskie.

Teraz już wiesz dlaczego na działanie wewnątrz UE nie ma najmniejszych szans, czy dalej nic nie rozumiesz?

Marek Kudła

keram

25.11.2025 17:48

Trzeba opuścić Unię Europejską i uwolnić się od tej głupoty ! Polacy , jeśli się tylko zorientujemy, że większość z nas jest przeciwna członkostwu w UE, to róbmy natychmiast referendum !  Jeśli okaże się, że taka jest  wola narodu  to wysyłamy jak najszybciej dokumenty dla Polexitu i rozpoczniemy negocjacje opuszczenia UE !  UE i TSUE to terroryści wtrącający się w nieswoje sprawy. Po drugie UE i PE jest miejscem ciągłego szczucia targowiczan – lewackich posłów  na Polskę i ich żądania do karania swojej Ojczyzny ! Dosyć !!!

mjk1
Zawód:
mjk1

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 152
Liczba wyświetleń: 246,116
Liczba komentarzy: 2,578

Ostatnie wpisy blogera

  • Polski pieniądz bilansowy, czy możemy zrobić to, co Chińczycy, ale demokratycznie?
  • Kapitalizm, którego nikt nie projektował. I dlaczego dziś musi nauczyć się liczyć.
  • Dlaczego Chińczyk jest bogatszy u siebie niż Polak we własnym kraju

Moje ostatnie komentarze

  • Twierdzisz, że „dług wynika z decyzji rządów, nie z natury systemu walutowego”, ale to przecież nielogiczne, rządy podejmują takie decyzje właśnie dlatego, że natura systemu ich do tego zmusza. W…
  • Masz absolutną rację, jeśli strategiczne aktywa są sprzedawane w imię szybkiego zysku lub wygody, każdy mechanizm bilansowy czy stymulujący popyt wewnętrzny napotka fundamentalną barierę. Tak długo,…
  • Masz rację, konkurencja walutowa istnieje i działa na poziomie międzynarodowym - firmy wybierają waluty, rezerwy są dywersyfikowane, kursy reagują na rynek. To prawda. Jednak obserwując realną…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Wotum zaufania
  • Jakiego Państwa tak naprawdę chcemy?
  • Czy za rządzenie odpowiedzialny jest rząd?

Ostatnio komentowane

  • Grzegorz GPS Świderski, Twój projekt PPB robi świetne wrażenie, ale w kluczowym punkcie zakłada coś, czego nie da się obronić w realnej gospodarce: że państwo może domknąć obieg pieniądza lepiej niż rynek. To właśnie ten…
  • Anonymous, To jest bardzo dobry pomysł znany z czasów kryzysu spowodowanego przez FED w latach 30-tych.Opisał go Tadeusz Dołęga-Mostowicz "W związku z zapowiadającym się urodzajem i spodziewanym spadkiem cen…
  • tricolour, No to pojawia sie pytanie - dlaczego nie mamy tego, o czym piszesz?Sa dwie możliwości:To, o czym piszesz,  to absolutna nowość i jesteś jak Einstein, który musi czekać na docenienie,Komuś by…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności