Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Bez wątpliwości przy czarnych skrzynkach Tu-154 manipulowano

Marek Suski, 22.06.2013
Ostatnie spotkanie członków Zespołu Parlamentarnego ds. zbadania katastrofy smoleńskiej przyniosło wiele ciekawych informacji. Przedstawili oni nowe wyniki prowadzonych przez nich badań. Zwrócili uwagę m.in. na wiarygodność kopii zapisów czarnych skrzynek rządowego samolotu, a Antoni Macierewicz przekonywał, że przy nich manipulowano, gdyż wszystkie udostępnione materiały noszą znamiona manipulacji. 

Dr Kazimierz Nowaczyk przedstawił prezentację, w której udowadniał braki w spójności danych prezentowanych przez komisję MAK i Millera. "Dane z rejestratorów parametrów lotu przedstawione w raporcie KBWL i w ekspertyzie ATM są niekompletne i dlatego nie mogą być podstawią analizy trajektorii samolotu po utracie końcówki lewego skrzydła. Brak profesjonalnej dokumentacji zdjęciowej uszkodzeń drzewostanu oraz brak szczegółowej inwentaryzacji szczątków samolotu uniemożliwiają odtworzenie trajektorii w ostatnich sekundach lotu w oparciu o ślady materialne. Podana w raportach MAK i KBWL pozycja samolotu w momencie pierwszego uderzenia w ziemię nie odpowiada śladom pozostawionym na początku wrakowiska, a udokumentowanym na zdjęciach satelitarnych z 11 i 12 kwietnia 2010 r." - czytaliśmy we wnioskach.

Na posiedzenie dotarł również Wiesław Binienda, który tłumaczył, że nie można ignorować danych TAWS, czy FMS tylko dlatego, że nie pasują do narzuconej z góry koncepcji. M.in. powyższe niedociągnięcia były powodem skierowania przez zespół smoleński do prokuratury zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa polegającego m.in. na niedopełnieniu obowiązków przez premiera Donalda Tuska oraz byłego szefa i wiceszefa PKWL Jerzego Millera oraz Macieja Laska. Chodzi m.in. o obowiązek prawny posegregowania, zinwentaryzowania i przywiezienia do Polski części samolotu.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4135
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

22.06.2013 18:47

Zamach był Panie pOśle ;-)
MFW

MFW

23.06.2013 11:22

Do "zdarzenia" na polance przy Siewiernym doszło "około dziesiątej" czasu moskiewskiego letniego(ósmej czasu polskiego"). Wskazuje na to wiele relacji świadków, a także zeznania śp. chorążego Remigiusza Musia złożone w PW w dniu 10.04.2010 roku, potwierdzone ustaleniami PO Warszawa-Praga odnośnie godziny lądowania samolotu z dziennikarzami Jak-40 nr 044(jako 8:50 c.p. a nie 7:15 wg Raportu MAK). To "zdarzenie"(odgłosy), które opisał w zeznaniach ś.p. Muś, były odgłosami przyziemienia "na kangura" samolotu symulującego TU154M nr 101(być może nawet TU154M nr 102, który w tym czasie był formalnie w Samarze), samolotu pustego, bez zapasu paliwa, pilotowanego przez załogę pilotów-kamikadze. Po przyziemieniu samolotu(i po jego popękaniu na kilka części), wyciągnięto rannych pilotów z kokpitu i odwieziono karetkami na sygnale do szpitala. Wrak samolotu wysadzono, stąd tak charakterystyczne rozmieszczenie szczątków(największe części na obrzeżu), a także ślady(miejsca) wybuchów widoczne na mapie satelitarnej. Ślady pierwszego kontaktu samolotu z ziemią, są śladami wykonanymi przez podwozie główne samolotu(rozstaw osi śladów odpowiada rozstawowi osi podwozia głównego, a nie odpowiada rozstawowi pomiędzy końcem urwanego skrzydła i statecznika, jak twierdził RM). "Około dziewiątej" czasu polskiego(8:56) nastąpiła akcja alarmu rozpoczęta przez służby rosyjskie i wszystkie relacje świadków będących na płycie lotniska mówią, że nie orientują się o zdarzeniu po odgłosach i pożarze, ale po ruchach samochodów służb rosyjskich. Wszystkie przesłanki wskazują, że kopie zapisów z ostatniej fazy lotu nie pochodzą z TU154M nr 101, ale być może z samolotu symulującego katastrofę. Świadek z filmu A.Gargas, kierowca autobusu potwierdza, że samolot leciał nad ul.Kutuzowa kołami w dół(do przyziemiania "na kangura") i wykonywał manewry skrzydłami(czyli symulował wykonanie półbeczki). Z rozkładu jazdy autobusów Pieczersk-Smoleńsk wynika, że taki autobus nie mógł się pojawić w okolicach Siewiernego o godzinie 8:41 czasu polskiego(a mógł wcześniej).
MFW

MFW

23.06.2013 14:21

Dodane przez MFW w odpowiedzi na Zamach - tak! Katastrofa na Siewiernym - nie!

Powinno być: (jako 6:50 c.p. a nie 7:15 wg Raportu MAK). Przepraszam.
Marek Suski
Nazwa bloga:
Blog Marka Suskiego
Miasto:
Grójec/Radom

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 99
Liczba wyświetleń: 421,987
Liczba komentarzy: 260

Ostatnie wpisy blogera

  • Konszachty Solidarnej Polski z Palikotem
  • Kolejne posiedzenie Zespołu ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy
  • Ewa Kopacz odchodzi na zasłużoną emeryturę!

Moje ostatnie komentarze

  • W tekście jest jasno napisane, że chodzi o udział firm na Polskim stoisku, które jest dofinansowane przez państwo, a nie na całych targach CEBIT, gdzie na komercyjnych warunkach wystawiło się więcej…
  • W gwoli wyjaśnienia do powyższego tekstu, oczywiście zgadzam się z tym, że Polaków na Białoruś, bądź Ukrainę nie rzucił los, a mieszkają tam m.in. w wyniku wojny, zagranięcia Polskich Ziem czy…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Sensacja! Hakerzy ujawnili tajny dokument PO!
  • Zagadka kreta w PiS rozszyfrowana
  • Skandal! Jarosław Kaczyński nie wpuszczony pod pomnik

Ostatnio komentowane

  • NASZ_HENRY, Panie Pośle dwa hasła wyborcze i PO sprawie: PO=67 i TUSK=ACTA ;-)
  • , I kto to pisze - poseł partii, która radośnie z Samoobroną współpracowała. Panie Suski, pamięć krótka?
  • , ja mam nadzieję ,że się nie zreflektują i pogrąża się na wieki.Jestem ciekawy czy Tomasz Adamek zna poczynania swych przyszlych kolegow partyjnych,jeżeli zna to by bardzo zle o nim świadczylo

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności