Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Unijne absurdy czy tylko zwykły interes? Cz.2 - "Spalinówki"

krzysztofjaw, 08.05.2023
Obiecałem co jakiś czas prezentować absurdy unijne. To jest drugi tekst na ten temat [1] i dotyczy przyszłości transportu spalinowego w świetle przyjętego przez UE "Pakietu Fit for 55".

Motto:

"WSZYSTKIE ZWIERZĘTA SĄ RÓWNE, ALE NIEKTÓRE ZWIERZĘTA SĄ RÓWNIEJSZE OD INNYCH" - G. Orwell, Folwark Zwierzęcy.

Powyższy cytat dotyczy tego, iż po zwierzęcej rewolucji w Folwarku Dworskim i pozbyciu się jego właściciela Pana Jonesa, władzę przejęły zwierzęta zmieniając nazwę na Folwark Zwierzęcy a przywódcy rewolucji - świnie pod wodzą m.in. knura Napoleona ogłosiły Siedem Przykazań Rewolucyjnego Animalizmu: 

1. Wszystko, co chodzi na dwóch nogach, jest wrogiem.
2. Wszystko, co chodzi na czterech nogach lub ma skrzydła, jest przyjacielem.
3. Żadne zwierzę nie będzie nosić ubrania.
4. Żadne zwierzę nie będzie spać w łóżku.
5. Żadne zwierzę nie będzie pić alkoholu.
6. Żadne zwierzę nie zabije innego.
7. Wszystkie zwierzęta są równe.

Po czym nastąpił "postęp rewolucji" w wykonaniu świń, które z biegłem czasu i posmakowawszy władzy powoli stawały się nową klasą rządzącą, która łamała wszystkie owe Siedem Przykazań, by w końcu zostawić tylko jedno: "Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych".

Analogicznie powyższą sytuację można odnieść do Unii Europejskiej, gdzie też wszystkie kraje unijne miały być równe a w miarę "postępu integracji europejskiej" okazuje się, że "wszystkie kraje są równe, ale niektóre kraje są równiejsze od innych". Podobnie można też napisać, że "w UE wszyscy ludzie są równi, ale niektórzy ludzi są równiejsi od innych". 

I tak też jest w przypadku "Pakietu Fit for 55" i związanego z nim zakazu rejestracji po 2035 roku samochodów spalinowych.

Okazuje się bowiem, że są wyjątki od tego zakazu a dotyczą one m.in. pojazdów specjalnego przeznaczenia jak np. wszelkie pojazdy opancerzone (wojskowe, policyjne czy strażackie), sanitarne, pogrzebowe, przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich czy kempingowe oraz... producentów, którzy wraz ze wszystkimi przedsiębiorstwami powiązanymi z tymi producentami są odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych samochodów osobowych lub za mniej niż 1 000 nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii w poprzednim roku kalendarzowym, chyba że producent ten wystąpił o odstępstwo i przyznano mu to odstępstwo zgodnie art. 10. 

Jak się wydaje wyjątek w postaci pojazdów specjalnego przeznaczenia jest słuszny, ale już drugi wyjątek faworyzuje takich producentów jak:  Ferrari, Rolls Royce czy Porsche. Więc najbardziej zamożni będą mogli cieszyć się luksusowym czy sportowym autem wyposażonym np. w potężny silnik V8, czy V12, o ile producent przyjmie zamówienie, co wcale nie jest takie oczywiste. Natomiast już tańszych modeli aut spalinowych nie będzie można zarejestrować. 

Warto też wiedzieć, że ograniczenia w rejestracji nowych pojazdów nie oznaczają zakazu ich produkcji. W europejskich zakładach wciąż zatem będzie można produkować auta spalinowe, które trafią wszędzie tam, gdzie są dopuszczone. Dotyczy to także ciężarówek i autobusów. Branża transportowa w UE dalej zaś będzie mogła inwestować w spalinowy tabor i rejestrować nowe wysokoprężne ciężarówki po 2035 roku a także eksportować pojazdy do krajów, gdzie nie ma żadnych idiotycznych "Zielonych Ładów", czyli praktycznie wszędzie poza UE. 

W procesie przyjmowania regulacji dotyczących transportu spalinowego Niemcy przeforsowały kolejny wyjątek a mianowicie, że owe regulacje nie będą dotyczyły pojazdów spalinowych napędzanych e-paliwami, czy szczegółowiej paliwami syntetycznymi, które jednak jak do tej pory niemal nie były wykorzystywane w motoryzacji. Nietrudno się domyślić, że krajem, który ma najlepiej opracowaną technologię produkcji paliw syntetycznych są Niemcy, ale samo paliwo syntetyczne - wedle dzisiejszych technologii - będzie bardzo drogie i zwykłych obywateli UE po prostu nie będzie na niego stać. 

Wcześniej paliwo syntetyczne z pilotażowych instalacji kosztowało około 50 euro za litr. "W 2020 roku Porsche szacowało cenę litra e-benzyny na około 8-9 euro. Z innych opracowań wyłania się znacznie bardziej optymistyczny obraz, bo wynika z nich, że koszt produkcji 1 litra paliwa syntetycznego może wynieść około 1,5-3 razy tyle, ile koszt produkcji paliw z ropy naftowej (ICCT: nie mniej niż 3-4 euro/litr w 2030 roku). Jeśli założymy, że koszty produkcji przełożą się 1 do 1 na ceny na stacjach, za 1 litr e-benzyny zapłacilibyśmy w optymalnych warunkach 9-18 złotych" [2]. Rozpoczęcie produkcji na skalę przemysłową mogłoby zbić tę cenę do 1,5-2 euro, ale to wcale nie jest pewne a dodatkowo jeszcze UE nie "wypluła z siebie" żadnych przepisów i norm dotyczących stosowania e-paliw. 

Mało tego! Okazuje się, że "energia elektryczna wystarczająca do zasilania czterech samochodów elektrycznych pozwoli na wytworzenie paliwa do zaledwie jednego pojazdu spalinowego (...) a to oznacza, że że paliwa syntetyczne są koniem trojańskim, bo powodują marnowanie energii odnawialnej na potrzeby tych samych silników spalinowych. Trzeba zużyć niemal cztery razy tyle energii (średnio 3,8 raza), żeby samochód spalinowy na paliwo syntetyczne mógł przejechać ten sam dystans, co auto elektryczne [2]. W efekcie auto jeżdżące na benzynie i na e-paliwach truje właściwie tak samo:



Emisja tlenków azotu podczas spalania benzyny (szary słupek) i kilku rodzajów paliw syntetycznych. Wyniki są podobne dla benzyny z ropy naftowej i e-paliw (c) Transport & Environment, Źródło: https://elektrowoz.pl/au…

Jak dalej "informuje organizacja Transport & Environment, paliwa syntetyczne powodują niemal trzykrotnie większą emisję tlenku węgla niż benzyna zawierająca do 10 procent etanolu (E10, źródło). Emisja amoniaku jest do dwóch razy większa, natomiast znacząco niższa okazała się liczba cząstek stałych o rozmiarze powyżej 10 nanometrów". [2]

Tak więc paliwo syntetyczne wcale nie okazuje się lepsze i bardziej ekologiczne od benzyny czy oleju napędowego, ale co tam... jest wyjątek a Niemcy będą z niego hipokrytycznie korzystać. 

W przepisach unijnych zawarto też tzw. "klauzulę przeglądową". Przyjęto, że w 2026 r. odbędzie się szczegółowa analiza postępów w pracach nad ograniczeniem emisji pojazdów. Pod uwagę wzięte będzie m.in. "znaczenie opłacalnego i społecznie sprawiedliwego przejścia na zerową emisję" (cytat z materiałów prasowych Komisji Europejskiej). Ostatecznie więc wiele jeszcze może się zmienić, także termin ograniczeń w rejestracji nowych pojazdów spalinowych.

Niemniej UE od 2020 roku dostała "zielone światło" do nakładania na wszystkich obywateli UE tzw. "podatków unijnych". Znając więc ekologiczne szaleństwo elit unijnych, to zrobią one wszystko, aby tak opodatkować dalsze korzystanie z aut spalinowych po 2035 roku (np. poprzez "podatek spalinowy", który byłby płacony np. w cenie benzyny czy oleju napędowego), aby po prostu nie opłacało się nam ich dalsze użytkowanie. Pewnie też zaczną "jak grzyby po deszczu" powstawać tzw. "strefy czystego transportu", gdzie autem spalinowym po prostu nie wjedziemy. 

I tak to historia właśnie zatacza koło i - jak kiedyś - posiadanie auta będzie dostępne i opłacalne tylko dla nielicznych obywateli UE... tych po orwellowsku "równiejszych".


[1] Część 1: https://krzysztofjaw.blo…
[2] https://elektrowoz.pl/au…
Inne źródła: https://moto.pl/MotoPL/7…

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 


© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 
http://krzysztofjaw.blog…;
[email protected] 

Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. 
Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! 
Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 
Paypal: paypal.me/kjahog
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1555
Imć Waszeć

Dark Regis

08.05.2023 18:28

"Chłopu wgnietli zderzak w Rivianie R1T, tak troszkę. Naprawa elektrycznego samochodu kosztuje 42 tys. dolarów (blisko 200 tys. zł.). Płakać się chce, ale nie właścicielowi." https://spidersweb.pl/au… Czy autor chciałby naprawiać rysę na zderzaku elektryka jakiegoś byznesmana? Bo, że jego nie będzie stać na utrzymanie swego elektrycznego auta w pełnej sprawności (z komponentami wymuszonymi przez Czwartą Unię), to jest dla mnie oczywiste.
Czesław2

Czesław2

08.05.2023 19:31

No, ale elyta jest ZA . Polska elyta jak najbardziej ZA.
Ptr

Ptr

08.05.2023 21:50

Kraje Europy wschodniej wliczajac Ukrainę , a może i step czarnomorski  i Europy południowej przy rozwoju dróg szybkiego ruchu będą miały ogromny potencjał wzrostu ekonomicznego.I dlatego Niemcy i Francja robią wszystko by zatrzymać  u nas rozwój motoryzacji. Tak samo chcą zatrzymać atom, transport lotniczy i morski. Te głupoty to czysta strategia wojny prowadzonej metodami niemilitarnymi. Niemcy najpierw uwalą gospodrkę w Europie, ale gdy sobie ją  podporządkują to już wtedy będą racjonalizować i stymulować rozwój. Wtedy wkroczą jako naprawiacze swoich własnych błędów i wypaczeń.
Imć Waszeć

Dark Regis

08.05.2023 23:00

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Kraje Europy wschodniej

Dokładnie. Jeszcze jedna uwaga dotycząca tego "liberalizmu" KLD i później PO (a także kilku innych ośrodków rezonujących). Nie słyszałem, żeby niemieckie media mówiły kiedykolwiek coś złego o polskiej wersji liberalizmu. Raczej wychwalały "sukcesy" i zachwalały "korzyści" na tle "europejskości". Co to znaczy? Gdyby lyberalyzm (bo tak to trzeba nazwać, idea realizacji odpuszczenia grzechów komuchom i ubekom ale za coś, np. za sprzedanie du.. Wielkiej Germanii) był dobry dla Polski i Polaków, to byłby przez niemieckie media zwalczany albo obrzydzany już od pierwszego dnia. Tymczasem trudno się nie zorientować dlaczego liberalny zachłyst Polaków, przejawiający się już od kilkudziesięciu lat ciągłym bulgotem, był dobry dla Niemców. Mając więcej środków od nas i dodatkowo pozyskując większość środków wytwarzanych u nas za przysłowiowe szklane paciorki z Lidla i Kauflandu, byliby w stanie nas wykupić tylko i wyłącznie za pieniądze zarabiane na nas, czyli bez wkładu własnego. To przecież interes życia, idealny dochód pasywny, że król bombki strzelił! Albo ciul POlszę strzelił.... whatever.
krzysztofjaw

krzysztofjaw

08.05.2023 23:36

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Dokładnie. Jeszcze jedna

@ Imć Waszeć @ Ptr
Proszę zauważyć, że Niemcy i ich medialni i polityczni agenci w Polsce krytykują wszystko, co robi teraz Polska: chęć uregulowania polskiej strony Odry (po niemieckiej takowa regulacja już istnieje), Przekop Mierzei Wiślanej, budowę Baltic Pipe oraz planowanych pływających platform LPG (na Świnoujście już nie mieli wpływu, choć i tak spowalniały budowę). Teraz zrobią wszystko, aby nie powstał w Polsce Centralny Port Komunikacyjny (CPK), bo będzie dla nich dużą konkurencją. Cały czas naciskają na nas poprzez instytucje unijne na zamykanie kopalń węgla kamiennego i brunatnego (np. kompleksu Turów), choć po niemieckiej stronie sobie swobodnie działają a nawet Niemcy budują nowe kopalnie węglowe. Niemcom, Francuzom i Niderlandom (Holendrom) nie jest w smak rozwój Polski. W czasie naszej kampanii wyborczej zrobią więc wszystko, aby wróciła w Polsce władza ich agentów spod znaku PO i akolitów. Szczególnie dla Niemców lata 1989-2015 (z małymi przerwami) to był okres marzenie ze strony Polski. Oddaliśmy im niemal wszystko za bezcen i likwidowaliśmy/zwijaliśmy Polskę, która już niemal stała się landem niemieckim. Rząd ZP stoi im kością w gardle. Doprawdy nie rozumiem, że zwykły Polak może głosować na PO z przybudówkami. Dla mnie jest to nie do zniesienia!
Pzdr
u2

u2

08.05.2023 23:41

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @  Imć Waszeć @ Ptr

W czasie naszej kampanii wyborczej zrobią więc wszystko, aby wróciła w Polsce władza ich agentów spod znaku PO i akolitów.
A co zrobią jak nie wróci ? Najadą militarnie Polen tak jak przewidział Marian Węcławek z Leszna ? Czy Niemców stać na gładkie przełknięcie porażki jej agentur w Polen ? :-)
tricolour

tricolour

09.05.2023 08:28

Dodane przez krzysztofjaw w odpowiedzi na @  Imć Waszeć @ Ptr

@krzysztofjaw
To nie tajemnicze, proniemieckie siły stoją za krytyką "wszystkiego, co polskie" tylko wy, prawdziwi polacy najpierw macie wielkie plany i ambicje, a potem latami stoi sciernisko pod fabrykę samochodów elektrycznych zamiast tej fabryki.
Z Wami jest jak z mszą prymicyjną księdza premier - najpierw państwowa impreza kościelna, a potem rejterada, bo ksiądz nawet na wiejskiego księdza się nie nadawał. Ten przykład to kwintesencja waszej aktywności: pycha zakończona fiaskiem.
Podobnie ten przekop - nadano mu rangę państwową, a to realnie inwestycja na miarę gminy. Zresztą też nie działa, bo teraz sto lat będzie trwał spór o tor wodny i port w Elblągu.
CPK - nie bądź pan śmieszny. Na razie nie ma nic - spółka POSZUKUJE rzeczoznawców majątkowych. Kurwa, może byście samolotów poszukali?
Jabe

Jabe

09.05.2023 10:36

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @krzysztofjaw

Tu chodzi o pro­pagandę, nie o realne wy­niki. Zresztą sprawa kata­strofy smo­leń­skiej też jest roz­grywana w ten sposób. W grun­cie rze­czy polityka PiS ma jedynie wymiar pro­pagan­dowy.
tricolour

tricolour

10.05.2023 20:26

@krzysztowjaw
Lotnisko w Radomiu szlag trafil tydzień po otwarciu i kropieniu pasa przez biskupa.
Też Niemcy winni?
krzysztofjaw
Nazwa bloga:
Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad..
Zawód:
ekonomista

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 515
Liczba wyświetleń: 5,777,045
Liczba komentarzy: 19,680

Ostatnie wpisy blogera

  • Premier D. Tusk chce płacić za niemieckie zbrodnie pieniędzmi Polaków!
  • "Desipere est juris gentium"*, ale nie może świadomie szaleć na szczytach władzy!
  • NIE! Komuch Włodzimierz Czarzasty nie może zostać Marszałkiem Sejmu!

Moje ostatnie komentarze

  • Mam takie samo zdanie i naprawdę boję się o życie naszego Prezydenta.Pzdr
  • A... Witam serdecznie...W tekście celowo pominąłem animozje po konserwatywnej stronie naszej sceny politycznej. Skupiłem się na pozytywach i na Prezydencie Karolu Nawrockim, w którym upatruję lidera…
  • @Sake"Czyli w obawie przed konsekwencjami ze strony reżimu mamy się ograniczać w jego krytyce lub w zawoalowanej formie przemycać w postaci piosneczek, wierszyków i wypowiedzi?".Aż tak daleko nie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Szatańskie dręczenie, nękanie, opętanie. Jak się bronić?
  • Nocne głosowania nad losem naszej ziemi i lasów...
  • Żydzi wśród komunistów II RP i w aparacie NKWD i UB

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Z rozmowy ze zwolennikiem rządzącej mafii, dowiedziałam się, że oni - jej wyborcy - nie wierzą w obietnicę Tuska zapłaty odszkodowań Polakom poszkodowanym przez Niemców w czasie III Rzeszy,…
  • sake2020, Jakoś Merz nie był szczególnie zawstydzony ,,prowokacją intelektualną'' premiera Tuska.Na próżno Bartoszewski i Kosiniak -Kamysz stawali na uszach by wytłumaczyć ten nadmiar intelektu.No i skoro…
  • JzL, Wyobraźcie sobie że prezydentem jest syn esbeckiej donosicielki Rafau Czaskoski. To byłaby tragedia

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności