Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Czego nie lubię na prawicy? Kamyczek do naszego ogródka!

Lech "Losek" Mucha, 03.07.2014
   W kilku poprzednich notatkach odnosiłem się do tego, co mówi, propaguje i głosi lewica. Nie ukrywam, że jestem zdania, że lewica myli się wszędzie, albo prawie wszędzie, więc krytyka lewicy przychodzi mi z łatwością. Jednak w tym tekście chcę wrzucić kamyczek do ogródka prawicowców, bo, jakkolwiek  - przez przeciwieństwo w stosunku do lewicy - myślę, że prawicowi politycy, komentatorzy i blogerzy mylą się znacznie rzadziej niż ich odpowiednicy z lewicy, to jednak nieomylni nie są i to właśnie jednemu z takich błędów poświęcona zostanie ta notatka.
 
   Jakiś czas temu w dyskusji pod tekstem na jednym z blogów zostałem nazwany, ze względu na treść moich komentarzy, "korwinistą", następnie  komentatorka stwierdziła, że najpewniej jestem pantoflarzem, odważnym tylko w sieci, ale już nie w domu i napisała, że jej celem było dać "po łapkach" nie tylko Korwinowi we własnej osobie, ale i wszystkim korwinistom, w tym chyba i skromnej osobie niżej podpisanego. Pomijając fakt, że jestem za duży, by zmieścić się pod kapciem i za stary, by mi dawać "po łapkach", to nigdy nie należałem do żadnej partii, ani nawet do żadnej organizacji społeczno-politycznej ( nie licząc zuchów we wczesnej podstawówce i klubu nurkowego...) i nigdy nie głosowałem na Korwina ani żadną jego partię. Mam bardzo poważne zastrzeżenia co do formułowania opinii  o dyskutantach w tak prosty i - co tu dużo mówić - demagogiczny sposób. Jeśli do tego, by zostać ochrzczony korwinistą, wystarczy podzielać jakąś część opinii Korwina-Mikke, to istotnie jestem korwinistą. Ale jestem też narodowcem, bo często zgadzam się z tym co mówią: Bosak, Kowalski, Winnicki, Zawisza; jestem właściwie nacjonalistą, bo pod encyklopedyczną definicją nacjonalizmu podpisałbym się z bardzo niewielkimi zastrzeżeniami; jestem z całą pewnością "kaczystą", bo to co głosi Pan Prezes Kaczyński jest mi bliskie w dużej większości, jestem...  Można by tak bardzo długo wyliczać. Demagogia takiego patrzenia na innych polega na tym, że równie dobrze można by powiedzieć, że jestem  putinowcem, bo bliskie jest mi rosyjskie podejście do problemu promowania homoseksualizmu,  można by nazwać mnie równie dobrze nazistą, bo jestem zwolennikiem prawostronnego ruchu drogowego, a przecież wiadomo, że w hitlerowskich Niemczech jeździło się po prawej stronie!

  Dlatego apeluję, byśmy w dyskusjach między sobą odnosili się do meritum spraw, o których mówimy, lub piszemy, a nie skakali sobie do oczu i formułowali błędne, demagogiczne opinie i przyczepiali sobie wzajem łatki korwinistów, narodowców, kaczystów, itp., itd.  Jeżeli naszym wspólnym celem ( przynajmniej tak jest w moim przypadku ) jest kształtowanie przyszłości, wpływ, poprzez blogosferę, na przyszłość narodu, na kształt państwa, to musimy rozmawiać o ideach, a nie ograniczać się do szafowania oskarżeniami o korwinizm, pantoflarstwo, faszyzm, prorosyjskość... Tu nie chodzi o to, by dawać sobie "po łapkach", ale o to, by Polska i Polacy przetrwali. Jeśli ktoś, w tym celu posługuje się argumentami zaczerpniętymi z Korwina, Ziemkiewicza, Kaczyńskiego,  Winnickiego, Maxa Kolonko, czy kogokolwiek innego, to oczywiście można poddać krytyce, ale nie osoby których nie lubimy, nie można " z definicji" potępiać w czambuł wszystkiego, co tylko przypomina dajmy na to korwinizm, tylko trzeba poddać w wątpliwość konkretne idee, przy pomocy konkretnych argumentów.
 
 
z wyrazami szacunku
Losek
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9681
Domyślny avatar

xena2012

03.07.2014 21:42

nawet kolory mają odcienie,poglądy też mogą się różnić nawet w obrębie prawicy.Rzecz w tym ,żeby różnić się pięknie bez zacietrzewienia i oskarzeń,bo to jest wodą na młyn i powodem uciechy lewicy.Niemniej trzeba zrobić rachunek za i przeciw,ustalić poglądy zbieżne,te różniące się rówmież jako podstawę do szerszej dyskusji chocby tu na Niezależnej.
Losek

Lech "Losek" Mucha

03.07.2014 21:56

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na nawet kolory mają

Oczywiście. Trzeba dyskutować, ale o konkretnych poglądach, a nie deprecjonować nikogo, tylko dlatego, że ma - w pewnym zakresie - takie poglądy, jak ktoś, kogo nie lubimy. Jak kiedyś napisałem,  że uważam, że państwo powinno minimalnie ingerować w życie obywateli, to zaraz ktoś napisał, że jestem korwinistą, a przecież Korwin jest wcieleniem zła, bo nie lubi kobiet, ludzi niepełnosprawnych i pochwala faszyzm! Pomijając to, czy opinie o samym Korwinie są uzasadnione, czy nie, a na pewno niektóre nie są, nie można wykluczyć, że Korwin od czasu do czasu ma rację. I nie można mu tej racji odmówić tylko dlatego, że czasem nie ma racji!  Jak się ktoś nie zgadza, z moją opinią o stopniu zaangażowania państwa w życie obywateli, to ja to uznaję, mogę dyskutować, ale "dawanie po łapkach" niczego nie zmienia. Napisałem kiedyś, notatkę o Maxie Kolonko i jego filmiku, w którym proponował petycję odwołanie rządu. Jeden z komentarzy był taki:
Mi wystarczyl tytul: "Polska Afera Watergate" czy jakos tak. Dalej nie trzeba patrzec, bo z czym do ludzi?
Żadnych merytorycznych argumentów, pozbawiona sensu krytyka.
I to mi się u nas nie podoba.
Pozdrowienia.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 07:53

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Oczywiście. Trzeba

To się Panu podoba? Bo dla mnie to dyskwalifikacja.
Korwin mówi tak: “Ja jestem przeciwny walczeniu z symbolami przeszłości. W Paryżu jest metro Stalingrad, nikomu to nie przeszkadza. Są ulice imienia Lenina, Hitlera jeszcze nie ma, ale w przyszłości kto wie. To jest świadectwo historii. Trzeba to pokazywać, jeżeli je usuniemy, to nie będzie ostrzeżenia na przyszłość. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to jakaś główna arteria.”
http://www.politykawarsz…].
Jednocześnie Korwin- Mikke się dziwi, kiedy Jarosława Kaczyński zarzuca mu, iż działa na rękę postkomunistów.
Domyślny avatar

Jacusiek

04.07.2014 08:02

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na To się Panu podoba? Bo dla

Proponuje przeczytac jeszcze raz co napisal autor tego wpisu. Potem jeszcze raz, az do zrozumienia. pozdrawiam
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 09:37

Dodane przez Jacusiek w odpowiedzi na Proponuje przeczytac jeszcze

:-)
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 08:24

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na To się Panu podoba? Bo dla

Ale co dokładnie mi się niby podoba? Co takiego dokładnie mi się podoba, a dla Pani jest dyskwalifikacją?
Domyślny avatar

zawadiaka

04.07.2014 19:25

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Oczywiście. Trzeba

Cytuję Pana z komentarza powyżej: "Oczywiście. Trzeba dyskutować, ale o konkretnych poglądach..." O poglądach można dyskutować gdy dwie lub kilka osób chce wymieniać się poglądami, sperać się wzajemnie, usiłować wpływać na ewentualna zmianę lub ewolucję poglądów innych osób. Wtedy mamy dyskusję merytoryczną o poglądach. Dyskusja o poglądach Korwina jest jałowa. Niczego nie zmieni, do niczego nie doprowadzi, poza wnioskami jakie i tak każdy z dyskutantów sobie już wyrobił. Mało prawdopodobne aby ktoś diametralnie zmienił je pod wpływem tu toczacej się dsykusji. ALe oczywiści można sobie o tym rozprawiać do woli, skoro ktoś lubi. Dyskutanci z grubsza wiedzą kim Korwin jest, oraz kim był od zawsze. Nie warto wybierać jakiś jeden czy drugi przykład z jego tez i poddawać pod dyskusję. Chyba że mamy jasny cel takiej analizy. Ale jak rozumiem ta dyskusja to rozmowa o tym czy i na ile (jak rozumiem) Korwin przydaje się na tzw. prawicy. I czy z poglądami i tezami jakie głosi można się do nie go odnieść pozytywnie. I czy wogóle warto? JAk dla mnie to jest zwykła strata czasu. Korwin jest lewicowcem z krwi i kości, pozującym na jakiegoś dziwoląga bo to utrudnia owieczkom rozpoznanie kto zacz. Powinno nam wystarczyć to co można znaleźć w internecie, a którego to przykłady mamy tu szczątkowo podane, wypowiedzi Korwina. Od osoby zapoznającej się z "tematem" zależy czy i jak zrozumie o co Korwinowi chodzi w jego działaniu politycznym. Oraz, kim tak naprawdę jest człowiek, który głosi poglądy tyleż skandalizujące, co... NO właśnie. Bo tu zaczynają się schody. Przynajmniej dla niektórych osób. Bo pogląy Korwina mają jedną wspólną cechę. Ktoś, kto zapoznał się z całym szeregiem jego wypowiedzi już wie w którym kierunku Korwin zmierza. Nie mówi tego nigdy wprost. Ale gdy przepuścimy to wszystko co mówił, przez sito własnej oceny i analizy to ujżymy pełny obraz człowieka, który idzie na wschód. Od poglądów analizującego zależy już tylko czy to dobrze czy źle. Bo dziś mamy świat bardziej czarno biały niż dotychczas. Dlatego rozmowa o Korwinie to strata czasu. Dziękuję
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 20:09

Dodane przez zawadiaka w odpowiedzi na Cytuję Pana z komentarza

Czy Pan przeczytał moją notatkę? Czy tylko komentarze?
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

03.07.2014 23:09

Brawo! Wielkie brawo za tę notkę!! Na stojąco!!!
Krzysztof Pasierbiewicz
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 00:43

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Brawo! Wielkie brawo za tę

Bardzo mi miło to czytać. Dziękuję!
Domyślny avatar

zdzichu

04.07.2014 00:08

Wszyscy chcemy i popieramy dążenie do zmian, choć boję się tak jak wszyscy czy PIS i prawica zatrzyma powszechną inwiligację Polaków? Radary, kamery na każdej ulicy, na rynkach i skrzyżowaniach, zaglądających psychopatów w okna obywateli, czy zlikwidują straż miejską lub przynajmniej sprowadzą ich do roli stójkowych usłużnych mieszkańcom, taka była idea powstania straży miejskiej? Zabiorą im wszystkie przywileje i narzędzia lokalnej władzy do represji na konkurencji, represji w stosunku do mieszkańców, wreszcie odbiorą im broń, pałki i kajdanki? Też chciałbym żyć w normalnym wolnym i niepodległym kraju. Obawiam się tak jak wszyscy, że to tylko ułuda ale trzeba próbować, trzeba zmian. Na początek musimy usunąć zdrajców, morderców, złodziei i to kondominium?
Losek

Lech "Losek" Mucha

05.07.2014 11:22

Dodane przez Gmin w odpowiedzi na Wszyscy chcemy i popieramy

@ Gmin
To jest wszystko prawda, to o czym Pan pisze. Musimy odzyskać nasze państwo! Nie zgadzam się, żeby moje dzieci musiały szukać sobie jakiegoś innego miejsca do życia, bo tu rządzą kliki, mafie, złodzieje, ubecy, postkomuniści, lewacy itd!
Tylko żeby im zabrać władzę, nieuczciwie zarobione, co ja mówię, ukradzione pieniądze, trzeba się mocno sprężyć! Potrzeba szerokiego frontu ludzi, którzy widząc wspólnego wroga i śmiertelne zagrożenie, potrafią pominąć milczeniem pewne dzielące ich różnice. I temu służyć miała moja notatka.
Pozdrawiam serdecznie i Panu (i sobie też) sukcesu w tym dziele życzę!
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

04.07.2014 06:03

* * * * *
Obalić system oraz doprowadzić do restytucji państwa polskiego mogą dokonać
tylko solidarni, zjednoczeni ponad politycznymi podziałami Polacy, umiejący siebie SŁUCHAĆ, rozmawiać i wspólnie działać.
Pozdrawiam.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 07:42

Dodane przez CzarnaLimuzyna w odpowiedzi na * * * * * Obalić system oraz

"Ponad politycznymi podziałami" to utopia, głoszona kiedyś przez komunistów, która dawała iluzję rządów reszcie społeczeństwa.
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 08:27

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na "Ponad politycznymi

A nie obiło się Pani o uszy, że jest taki kraj europejski, Węgry, gdzie kilka lat temu, dzięki porozumieniu ponad politycznymi podziałami, niejaki Orban,stworzył taką koalicję, że powalił lewaków z przewagą dającą mu możliwość zmiany konstytucji? I co? Nadal uważa Pani porozumienie ponad podziałami za utopię? Orban rządzi już drugą kadencję! Co Pani na to??
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 08:53

Dodane przez Losek w odpowiedzi na A nie obiło się Pani o uszy,

Czy czytał Pan, jak Hitler, na kartach „Mein Kampf” wyjaśniał  na przykładzie flagi NSDAP, która po 1933 roku stała się flagą państwową Rzeszy Niemieckiej, porozumienie ponad podziałami?:
„W kolorze czerwonym widzimy społeczną ideę naszego ruchu, w barwie białej – jego nacjonalistyczną ideę, a w swastyce misję walki na rzecz zwycięstwa aryjskiego człowieka”.
 
 Przykład Orbana jest nietrafiony, bo, jak Pan pisze, obalił lewaków. Pan proponuje dogadanie się właśnie z lewakami, przebranymi za monarchistów czy innych anarchistów. To niebezpieczny związek.
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 09:57

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Czy czytał Pan, jak Hitler,

Ależ Pani Magdaleno, ja niczego takiego nie proponuję!
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

04.07.2014 12:06

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Ależ Pani Magdaleno, ja

@Magdalena Figurska
"monarchistów czy innych anarchistów"
a skąd skąd wziął się wyraz "innych" w tej konstrukcji
Nikt nie ma zamiaru dogadywać się z lewakami
a monarchiści, w szczególności  "reakcjoniści" ( "od" Nicolása Gómeza Dávili)
są szczególnie uczuleni- czują awersję właśnie w stosunku lewaków i anarchistów.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 14:36

Dodane przez CzarnaLimuzyna w odpowiedzi na @Magdalena

Może monarchiści, ale nie JKM, który mówi: "Prawica powinna doceniać działania Putina", "Putin robi prawicy rzeczy bardzo miłe" - takie zdania padły z ust Janusza Korwin-Mikkego na konferencji prasowej. Poświęcona ona była tłumaczeniu, że Kongres Nowej Prawicy... nie jest partią prorosyjską.
"Jest to dobry prezydent Rosji. Nie ma powodu, żeby go obrażać" - powiedział JKM o Władimirze Putinie.
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 14:42

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Może monarchiści, ale nie

No, dobrze, ale po co nam to Pani tu przytacza? To byłby dobry argument w dyskusji o tym, czy JKM jest prorosyjnski, czy nie. Używanie w go w sytuacji, kiedy dyskutując na jakiś temat, przywołujemy argumenty - już nawet nie samego JKMa - ale tylko przypominające, mniej lub bardziej jego opinie, jest właśnie tym, co mi się u nas po prawej stronie nie podoba.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 17:53

Dodane przez Losek w odpowiedzi na No, dobrze, ale po co nam to

Pisze Pan:
"Dlatego apeluję, byśmy w dyskusjach między sobą odnosili się do meritum spraw, o których mówimy, lub piszemy, a nie skakali sobie do oczu i formułowali błędne, demagogiczne opinie i przyczepiali sobie wzajem łatki korwinistów, narodowców, kaczystów, itp., itd.
Właśnie odnoszę się nie do uprzedzeń, tylko do meritum. Poglądy należą do meritum. Czyż nie?
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 18:09

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Pisze Pan: "Dlatego apeluję,

No tak, ale pisanie o prorosyjskości Korwina miałoby sens, gdybyśmy dyskutowali albo o Korwinie, albo o prorosyjskości. Natomiast jeżeli prorosyjskość Korwina ma być argumentem, przeciw komuś, kto przywołał jakiś argument, nawet nie cytując Korwina, ale taki, który akurat czasem pada z jego ust, to ja się nie zgadzam, żeby przylepiać mu od razu łatkę korwinisty i na tej podstawie deprecjonować jego argumenty. I tylko o to chodzi.
Pozdrowienia.
Magdalena Figurska

Magdalena Figurska

04.07.2014 07:40

Hitler też był dobry, bo budował drogi. Radzę dojrzeć politycznie, a nie tylko opowiadać, że szpinak należy jeść, bo jest zdrowy, bo dawno już udowodniono, że to wielka lipa.
Losek

Lech "Losek" Mucha

04.07.2014 08:28

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Hitler też był dobry, bo

Zapewniam, że jestem już dojrzały. Nie wiem co miał wnieść do dyskusji przykład ze szpinakiem...
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

04.07.2014 11:59

Dodane przez Magdalena Figurska w odpowiedzi na Hitler też był dobry, bo

"Ponad podziałami"
Nie ukrywam, że mam na myśli świadomych Polaków, czyli większość zwolenników  PiSu ,NP, RN.
To chyba powinno być jasne.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Lech "Losek" Mucha
Nazwa bloga:
Moim zdaniem
Zawód:
chirurg
Miasto:
Gliwice

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 248
Liczba wyświetleń: 1,918,882
Liczba komentarzy: 4,225

Ostatnie wpisy blogera

  • Tam jest najwięcej dusz, które nie dowierzały że jest piekło
  • Stare sposoby walki z zarazą i koktajl z bakteriami
  • Eksperymenty na ludziach. Szczepionki i Prawo drogowe

Moje ostatnie komentarze

  • @Czesław2 Ja przyjmuję prywatnie i  leczę prywatnie. A Pan, jak często bywa, nie ma nic do powiedzenia, żadnych mądrych argumentów więc musi się posuwać do demagogii i pisania nie na temat...
  • @sake3 JA bym się na szare komórki z byle kim nie zamienił. Znów desperacja popchnęła Pana do insynuacji? 
  • @jazgdyni  Nie to Pan opowiada bzdury. Jak ktoś nie widzi socjalizmu, to jest ślepy. Ale przejrzy na oczy. Tylko będzie za późno. Największa przedsiębiorczość rozwinęła się po wejściu w życie…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Prawo Ewolucji. Z Darwinem kłócą się tylko głupcy
  • Herezje Krzysztofa Karonia i język Klingonów
  • Socjalizm wiecznie żywy

Ostatnio komentowane

  • Roz Sądek, Nie słucham, ani nie oglądam dominikanina Szustaka, jednak wielokrotnie przez przypadek trafiam na heh vlogi osób konsekrowanych. Z ciekawości obejrzę nieraz kilka minut. Generalizując  - bez…
  • Ptr, Kaznodzieja Szustak przed wyborami powiedział ,że nigdy nie głosował , a teraz zagłosuje na Hołownię. Obaj mają jakieś dziwaczne poglądy na sąd ostateczny.  
  • Zofia, Cieszę się , że można znowu czytać pański wpis. Dodam tylko do niego od siebie takie moje spostrzeżenie. Otóż mnie towarzyszyły po I Komunii Świętej słowa Mamy - "Jesteś katoliczką i obowiązuje cię…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności