Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

TAWS - część trzecia

KaNo, 16.05.2011

1. TAWS
2. TAWS – klucz do tajemnic smoleńskich




Ostatni czas zapisu TAWS (wg. Raportu MAK) to 10:41:02. Jak widać z mojego wykresu, po tym czasie zapisana została już tylko jedna informacja, a sam zapis nastąpił po jednosekundowej przerwie w zasilaniu o 10:41:01.

Załóżmy przypadek skrajny, to znaczy, że tym ostatnim zapisem był trzeci Fault Log. O pozostałych dwóch zapisach Fault Log raport MAK nie podaje żadnej informacji, ale wiadomo, że musiały mieć miejsce przed 10:41:01. Jest to przypadek skrajny, ponieważ przy innych założeniach wszystkie trzy pliki Fault Log musiałyby być nagrane przed przerwą w zasilaniu.

Według raportu (s. 106 w. pol.) "Trzy uszkodzenia zarejestrowane w dzienniku uszkodzeń (Fault Log), odnoszą się do okresu czasu po zderzeniu z przeszkodą, które doprowadziło do początku niszczenia konstrukcji i w sposób oczywisty związane są z procesem niszczenia samolotu i zanikiem sygnałów z odpowiednich czujników." To znaczy, że z niektórych czujników informacje do komputera pokładowego przestały dopływać już przed 10:41:01.

Z wykresów 22 i 23 (s. 67-68 w. ang.) wynika, że około 10:41:01 zakończył się zapis:

Cab/Atm. Cabin/atmosphere pressure ratio
Alt.pr. Pressure altitude
Alt.r.   Radio altitude
TAT   Total air temperature


Żeby nie być gołosłownym zamieszczam przykładowo, powiększony fragment wykresu 22:



Widać, że zapis Cab/Atm kończy się wcześniej niż Total Fuel Mass. Proszę pamiętać, że czas wygaśnięcia tych sygnałów jest zdeterminowany podanymi przez MAK czasami zapisów TAWS i dokładnością wykresów w raporcie. Dobrym przykładem jest rysunek na początku tej notki.

O 10:41:01 zgodnie z ostatnią prędkością zapisaną przez FMS (270 km/h), samolot znajdował się minimum 300 m przed miejscem zamrożenia FMS (na wysokości 15 metrów) i około 352 metrów od pierwszego uderzenia w ziemię.

Pytanie do osób posiadających w tej dziedzinie większą wiedzę, czy zanik danych Cab/Atm., Alt.pr. i TAT może oznaczać rozhermetyzowanie samolotu?

Możliwa jest również sytuacja, że zanik zasilania zablokował te czujniki, lub że usunięto część danych z wykresu. Nie zmienia to jednak konieczności postawienia takiego pytania.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 2426
KaNo
Nazwa bloga:
tak ciężko myślom patrzeć w oczy

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 148
Liczba wyświetleń: 863,439
Liczba komentarzy: 823

Ostatnie wpisy blogera

  • Brzoza iglasta
  • Zespołowe przeciążenie Laska i Millera
  • Augsburg - Accident Investigation

Moje ostatnie komentarze

  • Zajrzałem do Coryllusa i zaniemówiłem, ale jak dotarłem do fragmentu "Powtórzę raz jeszcze – artyści nie są kształceni po to, by z nich szydzić, ale po to, by ich wykorzystywać do różnych…
  • "a ten szlaja się po dyskotekach, wystawia na odstrzał V kolumny," Czy tak trudno oddzielić ziarna od plew? Jaką wartość mają wnioski oparte na takich "wprasowanych" informacjach?
  • Celem jest nie tylko min. Macierewicz, ale przy okazji podkomisja smoleńska.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Trotyl – wyniki pierwszego testu
  • Czego TAWSy nie powiedziały, wiecie komu
  • Zdjęcie satelitarne z 10 kwietnia?

Ostatnio komentowane

  • namir.tabaka, Została podważona już dawno (08.09.2011 23:37) przez blogera o nicku Paes64 na portalu Salon24: https://www.salon24.pl/u… "... FMS-stop Szerokość geograficzna:  N 54° 49.483' Długość…
  • 3rdOf9, Nie no ja myślę, że "brzoza iglasta" to całkiem fajna nazwa i wejdzie do obiegu :) Choć może nie będzie tak popularna jak "brzoza pancerna"...
  • , Zdzichu z Niemiec -Zdzichu z Polski -Zdzichu z Wielk... Jaki nick nastepny? Proponoje Zdzichu zPhenianu? Boleslaw z Oslo

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności