Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Airplane Crash Test Tu154M.
Wysłane przez ironiczny anglosas w 22-08-2011 [23:38]
.Każdy nowoczesny samolot posiada system sterowania lotem FMS (Flight Management System). W największym uproszczeniu jest to komputer pokładowy, do którego załoga wprowadza informacje za pomocą klawiatury CDU (Control Display Unit) lub nośnika takiego jak taśma magnetyczna. Sercem FMS jest FMCS (Flight Management Computer System - system komputerowego sterowania lotem). Jego zadanie polega na zbieraniu informacji o funkcjonowaniu wszystkich systemów i urządzeń samolotu oraz wyświetlanie ich na monitorach EFIS (są one umieszczone przed pilotami). FMCS może automatycznie zdiagnozować samolot, a załoga może uzyskać wydruk z testu. FMS służy również do opracowania trasy lotu. Jest zintegrowany z autopilotem i systemami nawigacyjnymi (jak GPS) - może więc sterować samolotem utrzymując zaprogramowaną wysokość, prędkość i kurs. FMS w swej pamięci stałej posiada bazę (którą łatwo uaktualnić) pomocy nawigacyjnych jak lotniska, punkty trasowe czy częstotliwości stacji radarowych. Wystarczy więc wpisać punkty odlotu i przylotu oraz punkty trasowe. FMS odnajdzie je w swej bazie i ustawi odpowiedni kurs. FMS steruje również radiem, ciągiem silników i wychyleniami powierzchni sterowych.TMS (Thrust Management System) funkcjonuje nawet, gdy sterowanie silnikiem odbywa się ręcznie.
W niektórych samolotach można tak zaprogramować FMS, by samolot wylądował automatycznie, uruchomił rewersy ciągu i hamulce i zatrzymał się na pasie startowym. http://www.lotnictwocywilne.re...
W marcu 2010 roku "fachowcy" z Samary przeprowadzili "przegląd" okresowy maszyny, a 6 kwietnia 2010 roku samolot odbył oblot komisyjny, ważny na dzień 7, 8 i 10 kwietnia 2010 roku...
Poniżej film jak można za pomoca radia sterowac samolotem.
YouTube:
Komentarze
23-08-2011 [14:20] - Gość (niezweryfikowany) | Link: sterowany 102
Mozliwe ze stary nieremontowany 102 byl sterowany i rozwalony pod Siewiernym.
W takim razie samolot ktory zostal to jest Tu154m 101 !!!
Moze dlatego chca sprzedac go i rozwiazac SPLT36 zeby nikt nierozpoznal 101-ki ?
23-08-2011 [20:24] - ironiczny anglosas | Link: 101
.
08-09-2011 [00:31] - Gosc (niezweryfikowany) | Link: 101 pewne!
Od razu tak skojarzylem. Nawet mowi sie by jak najszybciej to zrobic, czyli za wszelka cene pozbyc sie dowodu, ze jest to 101 i to wlasnie przesadza, ze jest to 101.
24-08-2011 [02:31] - Moher (niezweryfikowany) | Link: Olbrzymi pozar
Tu-154M mial 11 ton paliwa i nie bylo pozaru?Wybuch gasi pozar i to jest sposob
na gaszenie pozarow w naftowych szybach wiertniczych.Ta sama sila ktora przekrecila
samolot "na plecy" spowodowala rozprysk paliwa i zgaszenie pozaru.To chyba byla
sila mocno nieczysta.
08-09-2011 [00:29] - Gosc (niezweryfikowany) | Link: dostosowano do potrzeb
Juz w ostatnim stenogramie "odczytanym" (czyt.dostosowanym zmanipulowanym do potrzeb). komisja Millera utkala dialog pilotow o braku paliwa... wlasnie ma to sluzyc braku pozaru.
20-09-2011 [00:59] - marian (niezweryfikowany) | Link: 101-102
Niech mnie ktos oswieci.Nie rozumiem tej teorii. PROSZE.Tu-154 nr101 i nr102. Zgoda mogl zostac "rozstrzelany " A CO Z PASAZERAMI ????
Nie mozna przeciez tak sobie podmienic. Prawda??