Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Dobre państwo, to martwe państwo!
Wysłane przez Grzegorz GPS Św... w 10-01-2023 [18:14]
Państwa niedługo upadną, zbankrutują, znikną, ale odcisnęły tak duże piętno na historii ludzkości, że nie da się do nich nie odnosić w deklaracjach politycznych. Przewidując upadek państw musimy już dziś się do tego przygotować.
W poprzedniej notce odniosłem się do deklaracji ideowej partii Nowa Nadzieja. A teraz napiszę moją deklaracją ideową. To nie są postulaty, ale proroctwa. To nie jest mój wyraz tego, czego chcę, ale moje przewidywania, że niezależnie od tego czy jest ktokolwiek kto tego chce, to się to ziści. Jeśli popieracie tę moją deklarację ideową, to proszę o zagłosowanie na mnie w: prawyborach Nowej Nadziei. Ja wiem, że to się ziści, ale mam nową nadzieję, że temu dopomożemy i się to stanie szybciej.
1. Państwo
Państwo jest to ludzka organizacja mająca terytorialny monopol na terroryzowanie mieszkańców danego obszaru w celu pobierania od nich siłą haraczy. Terror, którym się posługuje, jest na wskroś niemoralny w każdym systemie etycznym znanym ludzkości.
Od czasu wymyślenia przez dawnych nomadów rolnictwa, a zatem gdy ludzie zaczęli się osiedlać i budować stałe domy oraz uprawiać ziemię i hodować zwierzęta, posługiwanie się terrorem było opłacalne. Zbrojna banda okradając osiadłą ludność więcej zarabiała na odbieraniu siłą owoców pracy ludziom, niż na wytwarzaniu tych owoców. Dlatego powstały państwa, bo grabież została utrwalona w postaci stałego abonamentu.
Dziś już ta forma zarobkowania się nie opłaca, więc państwa nieuchronnie upadną. To się nie opłaca, bo erę rolnictwa zastąpiła era przemysłowa, która tak rozwinęła technologię, że już żyjemy w erze informatycznej. Człowiek nie jest już tak bardzo przywiązany do ziemi, więc nie daje się nas tak łatwo grabić.
2. Prawo publiczne
Władza państwowa, by łatwiej było zbierać haracze, swoje terrorystyczne groźby ustanawia w postaci publicznego prawa na terytorium, które monopolizuje. By utrzymać monopol na przemoc państwo musi zwalczać konkurencyjne mafie, więc obok zasad pobierania haraczy ustanawia też zasady pacyfikujące wszelką zorganizowaną konkurencję. Dlatego sterroryzowani ludzie odbierają państwa jako dobre organizacje, bo jakoby chronią ich przed wszelkimi mafiami.
Na szczęście żadnemu państwu nie udało się zdobyć monopolu na całym świecie i wciąż mamy około dwustu niezależnych państw, które konkurują ze sobą. Praktyka ich współpracy, a szczególnie zasady handlu międzynarodowego, dobitnie pokazuje, że nie ma żadnej potrzeby odgórnego tworzenia monopolistycznego prawa publicznego. Porządek pozwalający na pokojową współpracę lepiej niż takie prawo ustanowione odgórnie zapewniony jest poprzez dwu i wielostronne oddolne porozumienia niezależnych podmiotów. Nie ma więc żadnych powodów, by i tak robić wewnątrz państw. Więc ich upadek nie spowoduje chaosu prawnego. Wszelkie prawa publiczne na dowolnym szczeblu staną się tym, czym dziś jest prawo międzynarodowe.
3. Moralność
Państwo to organizacja niemoralna w każdym aspekcie swojego działania. Jego działania są niemoralne w każdym systemie etycznym, bo każda kultura uznaje inicjowanie aktów przemocy za niemoralne. Wszystko co robi państwo służy grabieży, każde jego działania to niemoralny terroryzm. Gdy państwa upadną, będzie można wreszcie zorganizować porządek poprzez ustanowienie moralnych zasad. Te zasady ustanowią prywatne podmioty w ramach dobrowolnych porozumień, bo tej dobrowolności wymaga moralność. Historia świata pokazuje, że to jest możliwe nawet pomiędzy skrajnie różnymi kulturowo organizacjami. Kluczowe w tych zasadach prawnych jest to, by rozstrzygać spory między ludźmi, a nie to, jak od nich pobierać haracz.
4. Podatki
By ludzie przywykli do tego, że są grabieni, że muszą płacić haracze na rzecz terrorystów, nazwa się te daniny podatkami. Podatek to opłata za jakieś usługi, albo ich brak, pobierany siłą, wbrew woli płacącego, poprzez sterroryzowanie go.
Wraz z upadkiem państw wyjdą też z użycia te formy płacenia za wszelkie usługi. Wszystkie opłaty staną się dobrowolne. Ekonomiczny rozwój ludzkości dobitnie pokazał, że istnieją pokojowe modele biznesowe, takie by wszelką działalność gospodarczą zrealizować poprzez dobrowolne opłaty. Dotyczy to w takim samym stopniu usług edukacyjnych, zdrowotnych, ubezpieczeniowych czy socjalnych jak i ochroniarskich, detektywistycznych, sądowych czy militarnych.
5. Równość względem prawa
Wszyscy mieszkańcy spójnego kulturowo obszaru powinni być wolni i równi względem zasad publicznych ustanawianych przez prywatne podmioty w ramach danej cywilizacji. Tę równość zapewniają prawa ekonomii, bo od kiedy wydajność pracy przekroczyła pewien limit, to już tylko dobrowolna współpraca się opłaca.
Więc wszelka hierarchia między ludźmi będzie ustanowiona dobrowolnie, a to znaczy, że każdy będzie miał równe prawa do tego, by się znaleźć w dowolnym miejscu w tej hierarchii. To, gdzie się znajdzie, będzie zależało tylko od jego talentów i pracowitości, a nie od zdolności do stosowania przez kogokolwiek wielkoskalowej przemocy. By zapewnić równość prawną, potrzebna jest konkurencja, a nie terroryści posiadający monopol.
6. Sądy
Jak upadną państwa, to znikną też ich sądy. To wcale nie będzie oznaczało upadku systemu sprawiedliwości. Cywilizacja wynalazła dobre zasady pozwalające dochodzić do sprawiedliwości i oprócz systemu sądownictwa sprawowanego przez terrorystów, wypracowała też sądownictwo prywatne, systemy polubownego załatwiania konfliktów, czy trybunały międzynarodowe rozstrzygające spory na bazie elementarnych zasad moralnych. Umiemy już rozwiązywać spory niezależnych podmiotów, które nie mają nad sobą żadnej terrorystycznej władzy nadrzędnej. I nie zawahamy się ich użyć, gdy terroryści znikną. W początkowych fazach rozwoju cywilizacji być może nie było innego wyjścia jak ustanowić sprawiedliwość poprzez inicjowanie aktów przemocy. Dziś już nie ma takiej niesprawiedliwej potrzeby. Dziś już można używać przemocy tylko w obronie przed jej inicjowaniem.
7. Wolność
Wolność społeczna polega na tym, że wolno każdemu czynić wszystko, co nie jest szkodą lub krzywdą dla innego człowieka. Wolność społeczna jednego człowieka jest ograniczona tylko i wyłącznie taką samą wolnością innego człowieka. Na przeszkodzie tej wolności stoją dzisiaj już tylko państwa, bo to one są największymi organizacjami zniewalającymi ludzi. Wraz z ich upadkiem wolność społeczna wzrośnie, co pozwoli rozkwitnąć cywilizacji na niebywałą skalę. Dzięki temu rozwinie się jeszcze bardziej technologia, która pozwoli ludziom na podróże kosmiczne. To zmultiplikuje wolność, bo wolność ogólnie pojęta, to mobilność. Państwa są najpotężniejszymi niszczycielami mobilności, więc ich upadek wygeneruje niebywały ruch w przestrzeni.
8. Własność
Każdy człowiek, samodzielnie lub razem z innymi, ma pełną swobodę do dysponowania owocami własnej pracy, albo rzeczami, które kupił, dostał lub odziedziczył, czyli swoją własnością. Własność jest prawem świętym i nietykalnym. Nikt, w tym państwo, nie powinien mieć prawa pozbawiać własności ludzi.
Wraz z upadkiem państw własność prywatna stanie się podstawową wartością kształtującą stosunki międzyludzkie. Dzięki własności mamy ekonomię, a ekonomia w wysoko rozwiniętych cywilizacjach wymusza działania pokojowe. Do eskalacji przemocy dochodzi głównie w społecznościach prymitywnych, które nie znają własności prywatnej. Własność prywatna tworzy dobrobyt i bogactwo, a jej brak, nie tylko faktyczny, ale też definicyjny, prowadzi do biedy i zacofania.
9. Życie
Każdy człowiek jest właścicielem swojego ciała, a zatem swojego życia. Władza państwa posługuje się przemocą by na wiele sposobów niszczyć ludzkie zdrowie i życie. Państwa trwają nie tylko w oparciu o ideologię socjalistyczną, ale też jako państwa terapeutyczne, które całkowicie władają ludzkim zdrowiem hodując nas jak bydło. To państwa dokonały największych w historii świata aktów ludobójstwa na dużą, wielomilionową skalę.
Gdy państwa upadną, znikną też wszystkie wielkoskalowe sposoby na mordowanie ludzi. Nikt nie ogłosi ogólnoświatowej pandemii, tak, by wymusić na ludziach wiele sposobów płacenia koncernom farmaceutycznym za zbędne metody leczenia czy drogie zapobiegania niegroźnym przeziębieniom. Bez państwa takie wielkoskalowe przekręty finansowe nie będą możliwe.
Zagrożenie utraty życia czy zdrowia będzie wreszcie ograniczane przez prywatne służby zdrowia i firmy ochroniarskie, które każdy sobie sam wybierze i i opłaci poprzez dobrowolne ubezpieczenie. Ludzie mają prawo bronić się przed bandytami naruszającymi prawo do własności i życia nawet w sposób prowadzący do zabicia bandyty. Każdy człowiek powinien mieć prawo do posiadania broni. To spowoduje minimalizację aktów przemocy. Wymusi to ekonomia, bo już się nie opłaca kraść i stosować przemoc, choć kiedyś się to opłacało. Rozwój technologii powoduje, że coraz taniej jest się bronić, niż atakować.
10. Chcącemu nie dzieje się krzywda
Wraz z upadkiem państwa wreszcie zostanie zrealizowana w pełni ta zasada prawa rzymskiego, która jest podstawą cywilizacji. Żadne zasady prawne nie powinny zakazywać ludziom działać na własną szkodę. Prawo ustanawiane przez prywatne podmioty na najwyższym szczeblu będzie dotyczyć tylko spraw, w których dochodzi do sporu między ludźmi. Nie będzie zakazane nic, co człowiek robi sam, bez udziału innych. I również nie będzie zakazane coś, co człowiek robi za dobrowolną zgodą innych ludzi, którzy w tym uczestniczą. Nie trzeba tego wymuszać monopolistyczną siłą inicjującą akty przemocy, bo to wymusi ekonomia.
11. Polska
Mając na uwadze to wszystko co powyżej napisałem, można spróbować, przewidując nieuchronny upadek państw, doprowadzić do tego już teraz, w Polsce. Upadek państw się już rozpoczął, bo wydajność pracy w najbardziej rozwiniętych krajach już przekroczyła limit powodujący nieopłacalność terroryzmu. Już grabież się nie opłaca, już inicjowanie aktów przemocy przynosi mniejsze zyski niż dobrowolna współpraca. Ale państwa zgromadziły duży kapitał, mają dużo zasobów, by jeszcze długo trwać, przejadając to wszystko.
Nie ma sensu czekać, aż upadną w biedzie, lepiej się już ich pozbyć i zagospodarować te zasoby, które marnują. Polska może być pierwsza, może być prekursorem tego co nieuchronne, możemy się już pozbyć państwa tworząc na naszych terenach wolnościowy kraj oparty na ładzie bezpaństwowym. W tym celu musimy działać pokojowo, bo przemocą, która już się nie opłaca, tego nie zrobimy.
Uważam, że najlepszym sposobem pozbycia się państwa jest jego rozproszenie. Rozproszenie będzie lepsze niż nieuchronne gnicie. Gdy podzielimy Polskę na tysiąc Liechtensteinów mających sojusz wojskowy będący w NATO, to jednocześnie obronimy się lepiej przed atakami z zewnątrz i ułatwimy w przyszłości bezbolesne przekształcanie się tych wielu księstewek w dobrowolne zrzeszenia ludzi. Dlatego trzeba popierać wszelkie koncepcje lokalnych autonomii i prawa do secesji. A w polityce międzynarodowej należy wspierać rozpad wszelkich państw, w szczególności Rosji.
Rozpad ZSRR był bardzo korzystny dla Rosjan i innych nacji, a dzisiejsze nieszczęścia spadły na nich przez chęci powrotu to tej ich destrukcyjnej mocarstwowości. Jak dzisiejsza Rosja się rozpadnie, to i Unia Europejska się rozpadnie, a potem USA i Chiny. Taka nowa wiosna ludów będzie zaraźliwa, każdy będzie chciał mieć lokalną autonomię. Każdy już chce to mieć, ale nie wierzy, że to jest możliwe.
Świat stanie się dużo lepszy, gdy nie będziemy podzieleni na około dwieście państw, ale gdy się podzielimy na dwieście tysięcy państw. To tysiąckrotnie zmniejszy skalę wojen. Polska już tego może dokonać nie czekając na innych. To się i tak stanie, więc po co czekać?
A jak nie akceptujecie rozpadu dzielnicowego, to zgadzam się na wasze państwo minimalne. Ono też zgnije, ale będzie to mniej destrukcyjne niż zgnicie obecnego. Więc w ramach kompromisu popieram minarchistów. Dlatego próbuję przyłączyć się do Nowej Nadziei.
Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS
PS. Notki powiązane:
- Prawicowy kanon aksjologiczny
- Rozpraszanie aparatów przemocy
- Konkurencja polityczna a banan
- Manifest wyborczy!
- Libertarianizm jest konserwatywny
- Paleolibertarianie
- Wzrost wydajności pracy zlikwiduje państwa
- Dlaczego w sposób nieunikniony mocarstwa zanikną?
- Terrorystyczne państwa
Tagi: gps65, deklaracja ideowa, libertarianizm, państwo, minarchizm
Komentarze
10-01-2023 [18:28] - Chatar Leon | Link: Skoro "państwa niedługo
Skoro "państwa niedługo upadną, zbankrutują, znikną", to jak to Waść łączysz z tym, że chcesz kandydować do sejmu?
10-01-2023 [18:45] - Grzegorz GPS Św... | Link: No przecież na końcu to
No przecież na końcu to precyzyjnie wyjaśniłem! Czego nie zrozumiałeś?
10-01-2023 [18:59] - sake3 | Link: Jeśli wtedy jak te pana
Jeśli wtedy jak te pana wymarzone podziały się urzeczywistnią to dopiero będzie pole do wojen.I tych wewnetrznych i agresji obcych co nie są podzieleni ale łakomi na cudze.
10-01-2023 [19:28] - Grzegorz GPS Św... | Link: No ale ten rozpad
No ale ten rozpad urzeczywistni się dzięki temu, że wojny się coraz mniej opłacają. Państwa powstały w wyniku wojen i trwają dzięki wojnom. Jak rozkwitnie coś, co się nie opłaca? To tak jakby argumentować w tym stylu — teza: "wozy konne już się nie opłacają, zastąpią je pojazdy silnikowe", riposta: "a jak to się urzeczywistni i powstaną autostrady, to dopiero pojawi się pole do poruszania się końskimi wozami, wszystkie drogi zakorkują końskie wozy".
Ludzie nie są łakomi na cudze, ale łakomi na wszelkie dobra bez względu na to, czyje są. Zabierają cudze, gdy się to bardziej opłaca niż samemu to zrobić. Ale gdy zrobienie samemu będzie tańsze, łatwiejsze i szybsze, to nikt cudzego zabierać nie będzie. Wzrost wydajności pracy powoduje, że dobrowolna współpraca jest coraz bardziej opłacalna niż grabież. Dlatego państwa upadną. Po tym upadku nikt nie wróci do grabienia. Gdy grabienie się opłaca, to państwa trwają, nie upadają.
10-01-2023 [19:43] - Chatar Leon | Link: Zanim się te wredne państwa
Zanim się te wredne państwa rozdrobnią i rozproszą, to z Konfederacji Nowej Nadziei wypączkuje Konfederacja Frakcja Monarchistyczna oraz Konfederacja Frakcja Anarchistyczna, a ta pierwsza podzieli się na Konfederację Dom Ojczysty oraz Frakcję Odrodzenie Piastowskie.
10-01-2023 [19:56] - Grzegorz GPS Św... | Link: Już tak jest! W Konfederacji
Już tak jest! W Konfederacji mamy wiele osobowości, dużą różnorodność poglądów i wiele frakcji. Ja należę do frakcji libertariańskiej. Ale do monarchistów też należę. No i jestem też narodowcem. Anarchistów u nas nie ma. Tu to wyjaśniam:
https://www.salon24.pl/u/gps65/585014,libertarianski-monarchizm
https://www.salon24.pl/u/gps65/620106,narodowy-libertarianizm
https://www.salon24.pl/u/gps65/541262,libertarianizm-jest-konserwatywny
10-01-2023 [19:55] - sake3 | Link: Wojny się coraz mniej
Wojny się coraz mniej opłacają?Skądże znowu.Ile zarabia się na handlu bronią? Gdzie technologie nowe i coraz bardziej rozwiniete mają swój udział jak nie w zbrokeniach i wojsku ? Przecież teraz na Ukrainie widzimy to bardzo wyraźnie No i czekają nas wojny gwiezdne,i podbój kosmosu nie tylko w literaturze i filmach science-fiction..
10-01-2023 [20:07] - Grzegorz GPS Św... | Link: Proszę sobie o tym więcej
Proszę sobie o tym więcej poczytać. Handel bronią się opłaca temu, kto ją produkuje, ale dużo więcej na tym traci ten, kto jest bombardowany — sumarycznie to strata. Teraz wojna już nawet zwycięzcy się nie opłaca. USA do wojny w Iraku musiały dużo dopłacić. ZSRR rozpadł się z powodu wojny w Afganistanie. Rosja wkrótce całkowicie zbankrutuje i się rozpadnie z powodu wojny na Ukrainie. Na wojach wszyscy tracą, nawet zwycięzcy. Wojny się toczą tylko dlatego, że państwa przez tysiąclecia nagromadziły duży kapitał, który mogą jeszcze długo tracić.
Właśnie po to napisałem powyższą notkę, byśmy to zrozumieli i nie czekali, aż państwa wyprztykają się z dobrobytu, prowadząc wojny, ale byśmy ten proces przyspieszyli i pokojowo zagospodarowali to, co państwa nieuchronnie stracą w wyniku wojen. Upadek państw jest nieuchronny, ale to jak się to odbędzie, jest zależne od nas wszystkich. Jeśli wierzysz w terroryzm, to ten terroryzm cię zniszczy. Ale ład bezpaństwowy i tak zapanuje, nawet na zgliszczach tej twojej ukochanej statolatrii.
10-01-2023 [20:50] - sake3 | Link: Bo wojna nie ma opłacać się
Bo wojna nie ma opłacać się zwyciężcom tylko tym co ją produkują i sprzedają.A ci to nie są państwa tylko ludzie interesu i będą ją produkować bez względu na to czy żyją w państwie czy organizmie bezpaństwowym.Chętny na broń zawsze się znajdzie.Taka jest bowiem natura ludzka od wieków.
11-01-2023 [00:33] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie da się zarabiać na
Nie da się zarabiać na półproduktach, których użycie się nie opłaca. Producent zarobi tylko wtedy, gdy znajdzie klienta, a klient kupi tylko to, co mu się opłaca. Na tym polega handel. Handel jest możliwy tylko i wyłącznie wtedy, gdy obie strony odnoszą z niego korzyść. Sporadycznie handel może wiązać się z oszustwem, z tym, że jedna strona skorzystała, a druga straciła, ale to nie jest możliwe w większej skali, w dłuższej perspektywie. Handel, by trwać, musi wywoływać efekt synergiczny. Więc nie ma możliwości, bo komuś w nieskończoność sprzedawać coś, co mu nie przyniesie zysku, na czym będzie tylko tracił. Jednego czy kilku frajerów można tak oszukiwać, ale nie można tak oszukać wszystkich.
11-01-2023 [00:38] - Grzegorz GPS Św... | Link: A tu pisałem o ludzkiej
A tu pisałem o ludzkiej naturze, która się od wieków nie zmienia: https://naszeblogi.pl/64453-le...
10-01-2023 [20:46] - spike | Link: "Świat stanie się dużo lep
"Świat stanie się dużo lepszy, gdy nie będziemy podzieleni na około dwieście państw, ale gdy się podzielimy na dwieście tysięcy państw."
-skoro państwa mają zbankrutować i się rozpaść, teraz piszesz, że lepiej jak będzie ich jeszcze więcej, to już zalatuje jakąś schizofrenią.
Wiesz co, kiedyś lubiłem posłuchać Bosaka, ale jak został posłem i zaczął tańcować jak mu grali, przepadł, porównując co on mówił, a ty, właściwie nie da się tego porównać, teraz to szkoda Bosaka.
Zamiast pilnować swoich obowiązków, by kury wyprowadzać, znowu nawijasz makaron, dużo ciekawiej robią to płaskoziemcy,
sarmatolibertarianinie w papierowej zbroi i świetlnym mieczem ze świetlówki, nie wierzę by ciebie z takimi poglądami chcieli w Konfie, polityka to nie zabawa w piaskownicy, tam się decyduje o losach ludzi !
Zajmij się kurami :))))))))))))))))))))))
11-01-2023 [00:35] - Grzegorz GPS Św... | Link: Twoje niegrzeczne uwagi nic
Twoje niegrzeczne uwagi nic ciekawego do tematu nie wnoszą. Po co się tak kompromitujesz? Robisz to ponownie, natrętnie, tak jakbyś miał jakąś psychiczną manię stałego poniżania się. Nie interesują mnie twoje impertynencje — idź sobie stąd i nigdy nie wracaj.
11-01-2023 [09:51] - spike | Link: Moje uwagi wg ciebie są
Moje uwagi wg ciebie są niegrzeczne, bo ciebie obnażają, nawet się do nich nie odniosłeś ani razu.
Świra można z politowaniem tolerować, ale nigdy głupoty, jaką tu emanujesz.
Słowa - "idź sobie stąd i nigdy nie wracaj." tylko potwierdzają twoją infantylność dziecka, poskarż się mamusi.
11-01-2023 [09:00] - sake3 | Link: Chciałabym wiedzieć czy to
Chciałabym wiedzieć czy to tylko Polska ma być eksperymentem w przeprowadzeniu wizji upadku państwa czy też ma Pan jakieś kontakty w świecie gdzie podobne doświadczenia też będą przeprowadzone.
11-01-2023 [10:48] - Grzegorz GPS Św... | Link: Nie obchodzą mnie inni. Ja
Nie obchodzą mnie inni. Ja chciałbym, by Polska nie była jak zwykle znów w ogonie. Nie chciałbym, by ten syf gnił u nas najdłużej.
11-01-2023 [11:07] - sake3 | Link: To jak Pan widzi Polskę jako
To jak Pan widzi Polskę jako nie-państwo w otoczeniu państw,chociazby tych w UE? Rozbitą terytorialnie,oddaną we władanie szemranych grup które dorwały się do koryta po prywatyzacji? Kto obroni te małe społeczności na które rzuca się wszyscy którym taka okazja wprost wejdzie w ręce? Zwracam też uwage na taki szczegół jak zbieżność poglądów z ogłoszoną wczoraj deklaracją prof.Grabowskiego.On też mówi podobnie jak Pan o likwidacji wszystkiego w Polsce.Czy w takim razie Dobra Nadzieja ma być partią w koalicji z opozycją?
11-01-2023 [13:08] - Grzegorz GPS Św... | Link: No przecież napisałem o tym w
No przecież napisałem o tym w notce. Widzę Polskę jak Szwajcarię, jak kraj tysiąca Liechtensteinów mających wspólną armię będącą w NATO. A kto broni Łotwę, Litwę, Estonię, Słowację? Dlaczego Rosja napadła na Ukrainę, a nie na te państwa?
11-01-2023 [15:10] - sake3 | Link: Napadła,bo Ukraina ma sporo
Napadła,bo Ukraina ma sporo złóż metali,węgla,ma ponadto najbardziej urodzajne ziemie.Takich bogactw nie posiadają Estonia,Słowacja czy Litwa.Wcale zresztą nie jest powiedziane,że Rosja nie ma ich w swoich planach.Wystarczy poczytać wypowiedzi rosyjskiego ideologa Dugina.On uważa Rosję za barbarzyńcę i tym się szczyci.Twierdzi,że Rosja nie musi rozwijać technologii,bo tę i inne zdobycze czy wynalazki mogą znaleźć na drodze podbojów.
11-01-2023 [21:25] - Grzegorz GPS Św... | Link: Bo Rosja jest zacofana,
Bo Rosja jest zacofana, dlatego jej się podboje jeszcze opłacają w teorii, ale w praktyce prowadzi to już do upadku. Rosja wkrótce się rozpadnie głównie dlatego, że próbuje podbijać. I tak samo upadną wszystkie państwa, bo one podbijają własnych obywateli.
11-01-2023 [10:52] - Grzegorz GPS Św... | Link: Jak zwykle mogą nas USA
Jak zwykle mogą nas USA wyprzedzić np. New Hampshire.
11-01-2023 [13:57] - rolnik z mazur | Link: @ Grzegorz
@ Grzegorz
dlaczego to niby się grabierz przestala oplacac? Zawsze się oplacala i opłaca nadal. Państwa maja coraz mniejsze znaczenie to fakt. Właśnie wydajność pracy świadczy o jakości państwa. Twoje wnioski sa przedwczesne. Moze za kilkanaście lat. Pzdr
11-01-2023 [14:15] - Grzegorz GPS Św... | Link: Zgadzasz się, że to, czy
Zgadzasz się, że to, czy grabież się opłaca, zależy od wydajności pracy? Jeśli tak, to znaczy, że jest jakiś limit wydajności pracy — przed nim grabież się opłaca, a po nim nie. Zgadzasz się z tym? Jeśli tak, to czy zgadzasz się, że dzięki rozwojowi technologii wydajność pracy w najbardziej rozwiniętych krajach rośnie? Jeśli tak, to prędzej czy później musi dojść do tego, że grabież przestanie się opłacać, albo już to się stało. Zgadzasz się, że tempo postępu technologicznego rośnie wykładniczo? Jeśli tak, to grabież bardzo drastycznie przestanie się opłacać i to nie w ciągu kilkunastu, ale kilku lat. W każdym razie to kwestia pokolenia — dziś urodzone dzieci wchodząc w dorosłość, będą już żyć albo w ładzie bezpaństwowym, albo w bezprecedensowym stanie gnicia państw. Więc już o tym powinniśmy myśleć.
12-01-2023 [10:09] - zbychbor | Link: Grabież zawsze się opłaca.
Grabież zawsze się opłaca.
Po co pracować, jak można nic nie robić i komuś zabrać.
Potem sobie wypić i zakąsić.
12-01-2023 [15:10] - Grzegorz GPS Św... | Link: No ale to zabranie komuś
No ale to zabranie komuś zawsze kosztuje. Jeśli to samo można samemu zrobić czy kupić mniejszym kosztem, to się zabierać nie opłaca. Dodatkowo dobra, które można ukraść, są coraz tańsze, a rosną w cenę dobra, które są niemożliwe do zagrabienia. Opłacalność grabieży zależy od wydajności pracy. Dlatego państwa oparte na grabieży, a zatem pobieraniu haraczy przy użyciu przemocy, nieuchronnie zanikną.
12-01-2023 [15:31] - zbychbor | Link: Nie każdy tak liczy. Po
Nie każdy tak liczy. Po prostu zabiera i ma z tego frajdę, bo zabrał.
12-01-2023 [18:32] - Grzegorz GPS Św... | Link: Ale tak liczyć może tylko
Ale tak liczyć może tylko jakiś obszczymurek, drobny złodziejaszek. Grabież się nie opłaca na większą skalę, więc nie opłaca się organizować większej grupy grabieżczej. Oni już muszą liczyć, muszą mieć księgowość. Wszyscy piraci zawsze mieli księgowego, który liczył ile udało się zagrabić kosztem jakich uszkodzeń statku. Kwestie takie jak zysk, amortyzacja, koszty, przychody, rentowność, płynność etc. są dla pojedynczych ludzi nieprzydatne, nie muszą tego liczyć, mogą to czuć intuicyjnie. Ale większa organizacja, a szczególnie państwo, musi mieć wszystko wyliczone. Z wyliczeń wychodzi, że grabież, a zatem zabrania jakichś fizycznych dóbr przy użyciu przemocy, się nie opłaca. Jak jeden człowiek sprzedaje, to może sprzedać ze stratą. Ale jak firma sprzedaje, to nie może tego robić w dłuższej perspektywie — w końcu musi zbankrutować.