Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Pośmiertne zwycięstwo Jerzego Urbana
Wysłane przez Zbyszek_S w 10-10-2022 [14:24]
Mówi Rafał Otoka-Frąckiewicz:
Urban "doprowadzał do sytuacji, w której fala nienawiści szła po społeczeństwie w jedną i w drugą stronę. Do podziałów, do stygmatyzowania całych grup społecznych. I to mnie zasmuciło w tym wszystkim, bo cała trójka (Kisiel, Rybiński, Urban) była perfekcyjna w swojej robocie, tych dwóch pierwszych w pozytywnym sensie tego słowa znaczeniu, ten ostatni nie do końca, bo cynizm nie jest dobry, w sensie myśleć tylko wyłącznie o sobie, nie patrząc na dobro innych ludzi.
Co mnie zasmuciło? Zasmuciło mnie to, że Urban wygrał. Dziś już nie ma żadnego Kisiela. Nie ma żadnego z felietonistów w Polsce o klasie Kisiela. Po prostu zapomnijmy o tym. Bo nie ma... Rybińskiego też nie ma. Nie mamy łobuza, który opisywałby rzeczywistość, nie patrząc na nic, tylko waląc między oczy. Też takich felietonistów, dziennikarzy - nie mamy.
Co za to mamy? Mamy Urbana na pełnej kurtyzanie. Wszystkie media mówią Urbanem, wszyscy politycy mówią Urbanem, sądy mówią Urbanem.... Urban wygrał tą wojnę felietonistów z ostatnich 30 lat. Fakt, że żył dłużej, to jest inna sprawa, ale on to wygrał wtedy, kiedy umierał pan Rybiński. [Wygrał] Gdyż jego filozofia zgnojenia przeciwnika do imentu, napuszczania jednych na drugich, jest czymś co jest wszechobecne wokół nas w dzisiejszej debacie publicznej.
Ktoś powie, że nie można porównywać, mówić dobrze o Urbanie. Ja uważam, że był świetny w swoim rzemiośle. I trzeba oddać zawsze przeciwnikowi, jeżeli jest dobry w swoim rzemiośle. Wiele osób mówi, że nie można o nim mówić dobrze, bo on właśnie mówił złe rzeczy i doprowadził do śmierci Popiełuszki m.in. i Przemyka. To ja powiem tak: A co powiedzieć na tych wszystkich pismaków, dziennikarzy, polityków, którzy w ostatnich dwu latach doprowadzili do śmierci ludzi, którzy nie dostali opieki zdrowotnej z powodu fantasmagorii nazywanej "dawidem". 200 tysięcy osób ekstra, zmarło. Tylko takie osoby jak Przemyk, ksiądz Niedzielski, Popiełuszko, znamy z nazwiska, w związku z tym chwyta to za serce i każdy wie o kogo chodzi. Wiemy, kto doprowadził do ich śmierci... A w tej chwili mamy całą masę de facto anonimowych, bo kto zna nazwiska tych ludzi, dziennikarzy, polityków i setki tysięcy martwych Polaków, których nikt nie rozpozna z imienia i nazwiska. I czym to się różni? Skalą, tylko i wyłącznie chyba.
Bo jak mówił inny z mistrzów propagandy czyli Stalin, skala jest istotna. Jednostka - to tragedia, miliony - to tylko statystyka"
*****
Tyle Otoka-Frąckiewicz. Moje uzupełnienie:
Możliwe, że są, tacy jak Kisiel czy Rybiński. Możliwe, że są. Gdzieś tam. W mieszkaniu swoim, na ulicy. Jadą samochodem albo na rowerze. I co? I nic. Bo gdzie ich NIE MA? Nie ma ich w masowej przestrzeni publicznej, gdzie byli - czytani - i Kisiel i Rybiński. Dlaczego więc współczesnych Kisielów i Rybińskich nie ma w szerokiej przestrzeni publicznej?
To pytanie łączy się z pytaniem: Dlaczego politycy, media czy sądy mówią "Urbanem"?
Otóż dlatego nie ma w przestrzeni publicznej nowych Kisiela i Rybińskiego, dlatego politycy i media mówią "Urbanem", bo... Polacy właśnie tego chcą słuchać. Bo to właśnie do nich - w większości - dociera. To znajduje w nich słuchaczy i oddźwięk. Rybiński i Kisiel skończyli by dzisiaj w stworzonej im dziurze internetowej, bez żadnego wpływu ani echa w społeczeństwie.
I na tym właśnie polega zwycięstwo Jerzego Urbana, na tym, że Polacy chcą słuchać "Urbana" a nie Kisiela, że Polacy odzywają się do siebie "Urbanem" a nie Kisielem. Myślą "Urbanem", a nie Rybińskim. Że przepowiadana przez niego postać Polaka - jako tępego, głupiego, agresywnego prymitywa - w odniesieniu do większości... stała się faktem.
Komentarze
10-10-2022 [14:38] - Edeldreda z Ely | Link: Tak.. Nadredaktor Otoka, dla
Tak.. Nadredaktor Otoka, dla niepoznaki i zwiększenia szans na impakt nazywający siebie lewicowym publicystą zupełną rację tutaj ma... Ktokolwiek zna człowieka, który oddawał się swojego czasu lekturze NIE, wie, że to ukłucie trwałe i sięgające nawet głębiej niż to Heglowskie...
10-10-2022 [16:29] - Zbyszek_S | Link: Świetnie pan walnął szyderkę
Świetnie pan walnął szyderkę pod adresem "Nadredaktora" Opoki. Super postawa. Brawo!
10-10-2022 [18:17] - Edeldreda z Ely | Link: Muszę tu rozczarować Pana
Muszę tu rozczarować Pana swoją postawą. Termin "nadredaktor" użyty został przeze mnie zartobliwie, z sympatii, bynajmniej nie szyderczo. Prymarnym obowiązkiem dziennikarza jest informowanie, musiał więc Otoka Urbana czytać, zeby móc informować.
10-10-2022 [15:39] - u2 | Link: Ja uważam, że był świetny w
Ja uważam, że był świetny w swoim rzemiośle.
Nie mogę potwierdzić, bo te fekalia które się wylewały z jego pisaniny zawsze mnie odrzucały od dalszego czytania, ale każdy lubi to co lubi, rzecz gustu.
10-10-2022 [15:48] - RinoCeronte | Link: Walka z urbanizacją dobiegła
Walka z urbanizacją dobiegła końca. Teraz palącym problemem jest putinizacja i tym radzę się zająć aby Ojczyznę ocalić...
10-10-2022 [16:33] - Zbyszek_S | Link: @RinoCeronte: Świetny
@RinoCeronte: Świetny komentarz. Teraz ze wszystkich sił musimy walczyć. Z putinizacją. Polski.
10-10-2022 [16:31] - Zbyszek_S | Link: Dokładnie. Skoro Otoka się
Dokładnie. Skoro Otoka się wypowiada, to pewnie czytał i pewnie czytanie fekaliów leży w jego guście. Dobry komentarz.
10-10-2022 [17:48] - u2 | Link: Skoro Otoka się wypowiada, to
Skoro Otoka się wypowiada, to pewnie czytał
Widać nie odrzucały go te fekalia, które wylewały się jak pomyje z rynsztoka, z pisaniny gebelsika stanu wojennego. Jak już pisałem rzecz gustu.
PS. W pewnym okresie żona gebelsika wydawała czasopismo pt. "Zły". Raz nieopatrznie przejrzałem, to było nawet gorzej niż fekalia w NIE :-)
10-10-2022 [16:08] - Kocur1 | Link: Jakim trzeba byc debilem,
Jakim trzeba byc debilem, zeby pisac, ze zmarlo 200 tys osob ,,extra,,. Jak ty idioto podstawowke skonczyles? Niedlugo ci wmowia, ze Ziemia jest plaska a ty w to imbecylu uwierzysz. ZENADA....TFU....
10-10-2022 [19:43] - zbychbor | Link: @Kocur1Że przepowiadana przez
@Kocur1
Że przepowiadana przez niego postać Polaka - jako tępego, głupiego, agresywnego prymitywa - w odniesieniu do większości... stała się faktem.
Panie @Kocur1, dołączył Pan do większości. Gratulacje
10-10-2022 [20:05] - Zbyszek_S | Link: Przepraszam kocur1. Sory.
Przepraszam kocur1. Sory. Jestem debilem, co wiem dzięki twojej wypowiedzi. Jak skończyłem podstawówkę? Miałem świadectwo z wyróżnieniem. Nie,nie wmówią mnie że Ziemia jest płaska, bo nie jest. Mi nie jest łatwo coś wmówić. Ale może rzeczywiście jestem imbecylem. Tylu Polaków mnie tak nazywa, więc to musi być prawda. Przecież nie jest tak, że ten kraj i jego internet jest zaludniony przez prymitywnych bydlaków.
10-10-2022 [19:07] - Ijontichy | Link: Urban był wynalazkiem systemu
Urban był wynalazkiem systemu...żydostwa zainstalowanego w PRL...WIECZNIE ZYWEGO DO DZIŚ...wyszły mi wersaliki...no i dobrze.
Ja go czytałem w Polityce Rakowskiego...jego "dupa w kole" to byl hicior...potem była "dupa w kwadracie",czytało się Kałuzynskiego,KTT i samego Rakowskiego.
Polityka to był tygodnik BP PZPR...wentyl dla ciemnego luda...ale ciekawy i ważny...MFR miał pozwolenie na uchylenie drzwi...cenzura miała rozkaz "nie widzieć".
Urban to żyd...ilu masz żydów u Dudy w kancelarii? Ilu u Morawieckiego [ on sam jest żydem]...ilu w MSZ???
Nadzorcy z Izraela pilnują,aby sie "tenkraj" nie wybił na niepodległość....nawet Moczara zgnoili...
Góra pogardy na grób Urbana!!
10-10-2022 [19:45] - EsaurGappa | Link: Miałem 10 lat gdy zobaczyłem
Miałem 10 lat gdy zobaczyłem w domu nową książkę taty "Alfabet Urbana".Autora kojarzyłem oczywiście z tv i z gazet jako obrzydliwego żydowskiego chama,obleśnego ateisty wręcz klauna,nie ostało mi się też uczucie strachu przed taką kreaturą z samego jądra komunizmu.
Raz w życiu kupiłem i przeczytałem dzieło jego życia "Nie",to był rok chyba grudzień r 2000 podróż Olsztyn Warszawa,nie powiem mimo szczerej niechęci do tekstów zawartych w gazecie,po tej iście szatańskiej lekturze pozostało w mojej świadomości nomen omen ważne przemyślenie.Nie było odważnego,nie było sprawiedliwego,nie było nikogo co by z ryj złapał komucha tego czy tamtego i urwał mu łeb,i tak śliznął się jeden drugi trzeci cwany bezbożny człek i o to mamy 33 lata ciągłej walki o choćby okruchy sprawiedliwości,prawdy i wolności.
10-10-2022 [20:02] - Zbyszek_S | Link: "Nie było odważnego,nie było
"Nie było odważnego,nie było sprawiedliwego,nie było nikogo..."
A... Pan?
10-10-2022 [20:16] - EsaurGappa | Link: A ja realizowałem w tamtym
A ja realizowałem w tamtym czasie marzenia o karierze żołnierza w 15 Giżyckiej Brygadzie Zmechanizowanej im Zawiszy Czarnego.Nie nie terrorystą nie dałbym rady być chociaż IRA zawsze mnie fascynowała.Tym tekstem który pan zacytował nawiązałem do realizmu który mówi nam że nie mamy odwagi być żołnierzami wobec być albo nie być dla naszej przyszłości.
10-10-2022 [22:24] - Zbyszek_S | Link: Myślałem, że ubolewania
Myślałem, że ubolewania pańskie dotyczyły jakiegoś "sprawiedliwego" a tymczasem "terrorystą nie dałbym rady być". No cóż. Słowa to giętka materia, a ekran jak papier niemal wszystko zniesie. Odwagę zaś lubimy przejawiać właśnie w słowach, szczególnie mocnych, najchętniej dotyczących kogoś innego. Może i słusznie, w końcu po 17 września polscy żołnierze polskiego wojska też dezerterowali, o przepraszam udawali się z jednostki do domu i to nawet pod dowództwem niższych oficerów.
10-10-2022 [22:49] - u2 | Link: 17 września polscy żołnierze
17 września polscy żołnierze polskiego wojska też dezerterowali, o przepraszam udawali się z jednostki do domu i to nawet pod dowództwem niższych oficerów.
Niektórzy mieli rozkaz ewakuacji do Rumunii lub na Litwę. Nie słyszałem o rozkazie udania się do domów. Major Hubal w grobie się przewraca.