Nowe ekspresówki połączą północ z południem

Choć poprzednie władze nie zdecydowały się na włączenie nowoczesnych tras drogowych wzdłuż zachodniej i wschodniej granicy do systemu autostrad, obecne - chcą zakończyć ich budowę w formie dróg ekspresowych.
To szczególnie ważne zadanie, bo są to szlaki komunikacyjne strategiczne z punktu widzenia naszego rozwoju gospodarczego, a także bezpieczeństwa państwa. Łączą bowiem nasz kraj z Niemcami, Danią państwami skandynawskimi i Czechami na zachodzie (trasa S3) oraz państwami bałtyckimi, Słowacją i Bałkanami po Grecję - na wschodzie (S19).
Wczoraj minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział, że prace pozwalające ogłosić postępowanie przetargowe na ostatni, południowy odcinek trasy S3, aż do granicy polsko-czeskiej, będą kontynuowane.
Fragment S3 z Bolkowa do Lubawki powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - stwierdził minister. Przypomniał także, że kilka dni temu wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował o budowie brakującego fragmentu drogi S3 do portu Świnoujście.
Minister podkreślił również, że rząd chce połączyć polskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z południem Europy, co jest ważne dla wszystkich regionów, przez które przebiega trasa S3.
Odcinek od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2021 r. - Będziemy  nadal próbowali pozyskać na budowę tego fragmentu wsparcie z unijnych funduszy - powiedział Szmit.
Przypomniał, że Polska złożyła wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie budowy brakującego odcinka S3 w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
Jak podkreśliło ministerstwo infrastruktury w komunikacie przyszła trasa ekspresowa, łącząca Bolków z Lubawką, jest ostatnim, nieskierowanym do realizacji odcinkiem drogi S3 w kierunku południowym. To również kluczowy fragment, mogący poprawić płynność ruchu oraz tranzytu na obszarach przygranicznych z Republiką Czeską, jak i zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południowymi sąsiadami.
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała ok. 480 km i będzie przebiegać południkowo od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11).
Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.
Z kolei na drugim końcu Polski kontynuowana jest budowa trasy S19, na odc. Lublin – Rzeszów. Rusza II etap przetargu na realizację tej inwestycji. Przed końcem października GDDKiA zaprosi wykonawców do składania ofert na trzy odcinki realizacyjne od Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim, o łącznej dł. 33 km. Umowa z wykonawcami zostanie podpisana w przyszłym roku.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika mjk1

15-10-2016 [18:27] - mjk1 | Link:

I tym krótkim i treściwym wpisem udowodnił Pan, że jesteśmy krajem kolonialnym a nowa, jedynie słuszna władza, nie ma najmniejszego zamiaru tego zmienić. Kraj suwerenny buduje autostrady, które służą jego interesom, a nie interesom państwom ościennym. My nadal nawet w planach nie mamy autostrad łączących największe miasta kraju. Po co nam autostrady łączące np. Poznań z Katowicami czy Kraków z Warszawą?

Obrazek użytkownika Galiński

16-10-2016 [16:34] - Galiński | Link:

Oczywiście,że jesteśmy krajem kolonialnym, ale próbujemy wybić się na niepodległość. Żeby to osiągnąć trzeba najpierw postawić diagnozę i zdefiniować nasze własne potrzeby.W materii autostrad dotychczas liczyły się kilometry, a najbardziej ilość "zaabsorbowanych " środków, i murzynki się cieszyły.

Obrazek użytkownika Galiński

15-10-2016 [19:08] - Galiński | Link:

Może w ramach dobrej zmiany ktoś /nie koniecznie Jarosław Kaczyński/ by pomyślał,że płatne/takim jak dziś systemem/ autostrady mają za mało zjazdów, a każdy wymaga DWÓCH wiaduktów i niepotrzebnych dróg.
W ten sposób autostrady zamiast łączyć dzielą, bo żeby na nią wjechać trzeba daleko jechać, a sama autostrada jest przeszkodą dla ludzi przy niej żyjących.
W takiej Holandii z autostrady jest zjazd do każdej większej wioski, bo są dla mieszkańców, a nie dla tranzytu, jak Pan pisze wschód- zachód czy północ- południe!!!