Antypolska kampania

Bardzo rzadko używam słów takich jak „antypolski”. Tym razem jednak muszę, bo dane mi było zobaczyć spoty reklamowe kampanii Hoop Cola, które przygotowane zostały z okazji Euro. To jest coś naprawdę wstrząsającego.

http://www.wirtualnemedia.pl/a...

http://www.wirtualnemedia.pl/a...

Chodzi mi po prostu o to, że jest to kampania polityczna i kampania prowokacyjna wymierzona wprost w mózgi niedojrzałych kibiców. Wszystko tu jest zrobione dokładnie tak, by takiego kibica zirytować i podnieść mu ciśnienie. Aktorzy w tej reklamie, którzy grają sympatyków piłki, wyglądają jak reklama lokali fryzjerskich dla gejów. Rosjanie stojący przy barze to może dziwni trochę, ale spokojni i dobrze ubrani – w garniaki – panowie. Są także panie w takich wielkich kapeluszach. Całe to towarzystwo chce obejrzeć mecz, ale nie może, bo jakiś palant musi się wyżyć w historycznych analogiach.
Nie inaczej jest w tych najpierw umieszczonych spotach. Tam Polacy wyraźnie podnoszący standardy rasowe, przekonują nas, że są po prostu lepsi. Lepsi nie tylko dlatego, że piją Hoop colę, ale także dlatego, że są kolorowi i nie ciąży im ten balast przeszłości, z którym cała reszta bez przerwy się obnosi.
Kampania ta to oczywiście nie jest przypadek. To jest jeszcze jeden element długiego ciągu zdarzeń, które mają zakuć do tych durnych polskich łbów prawdę prostą – nawet jeśli macie jakąś tradycję to jest ona gówniana i nie warta tego shitu w plastikowej puszcze, który tu reklamujemy. Tak to właśnie wygląda.
Nikt jednak poza świrami takimi jak ja się tej kampanii nie czepi bo ja tu się czepiać uśmiechniętych ludzi, którzy coś piją. No jak?
Oczywiście w żaden sposób czepiać się ich nie można. Kiedyś nie czepiali się Marksa, bo jego wersja socjalizmu miała przyczepioną metkę z napisem „socjalizm naukowy”. Naukowy znaczy lepszy, fajniejszy i dostosowany do standardów. W wieku nauki zaś było to coś godnego uwagi i zastanowienia. Bo jeśli jest naukowe, to musi być dobre. Lenin chciał tylko zbawić ludzkość. Zupełny drobiazg. Jakże tak, przeszkadzać mu w zbawianiu ludzkości. Nieładnie przecież i niekulturalnie. Hitler chciał tylko, żeby Niemcy mogli pracować u siebie za godziwe pieniądze. Czyż można mieć do niego pretensje?
W dawniejszych czasach mieliśmy ruch religijny, który śmiało można nazwać prekursorskim w stosunku do rewolucji lat sześćdziesiątych XX wieku. Byli nim arianie, antytrynitarze i pokrewne bractwa. Głosili miłość bliźniego i pokój powszechny. I nosili drewniane szable na znak tegoż pokoju powszechnego. Co prawda noże mieli już prawdziwe i produkowali prawdziwe trucizny, a także wysługiwali się prawdziwym Szwedom za prawdziwe pieniądze, ale tego jakoś nikt nie napisał, bo agencje reklamowe XVI i XVII wieku były zdecydowanie po ich stronie. I to co po arianach zostało wspominane jest z łezką rozrzewnienia w oku. Jest to bowiem postrzegane jako sama dobroć i chęć uczynienia świata lepszym. Jeśli zaś pojawia się dziś nawet jakaś krytyka tego ruchu, to jest ona nader wyważona i stonowana.
Arianie mieli także bardzo dynamiczny stosunek do tradycji. Był to dla nich niepotrzebny balast. Coś czym nie należało się przejmować. Nie mieli tylko tej całej Hoop Coli i przez to może nie zyskali takiej popularności jak ci państwo z reklamy.
Myślę, że kampania przygotowana dla Hoop Coli na mistrzostwa Euro dowodzi jak mało zmienia się w świecie, jak ogranymi chwytami jesteśmy załatwiani i jak paraliżująco na układ nerwowy działa kilka nędznych i kłamliwych sloganów. No, bo jak tu teraz głos podnieść? Toż człowiek na buraka wyjdzie, co ludzi nie lubi i jeszcze chce zadymy robić, bo mu się ci sympatyczni Rosjanie w garniturach nie podobają. Trza się napić Hoop Coli i siedzieć cicho. Może nie zauważą

Przypominam, że zostało już bardzo mało pierwszego tomu „Baśni jak niedźwiedź”. Zupełne resztki. Zapraszam na stronę www.coryllus.pl. Oczywiście także do sklepu FOTO MAG przy metrze Stokłosy i do księgarni Tarabuk ul. Browarna 6.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika HENRY

09-05-2012 [10:31] - HENRY (niezweryfikowany) | Link:

Hoop Cole pije tylko ciemniak
Albo inny WSIowy ziemniak ;-)

Obrazek użytkownika obserw.

09-05-2012 [11:01] - obserw. (niezweryfikowany) | Link:

i powinna być zdjęta. Reklamodawca nie wziął pod uwagę tego, że Euro to jest sport, a nie treści o charakterze narodowym. Reklama ocenia negatywnie (wyśmiewa) czyjeś rzekome cechy narodowe (polskie). Do nstytucji monitorującej reklamy powinno się wnieśc zażalenie i wniosek o zdjęcie reklamy i ukaranie reklamodawcy.

Obrazek użytkownika Darek3manKO

09-05-2012 [11:20] - Darek3manKO (niezweryfikowany) | Link:

Te reklamy mają treść taką, jakby wymyślili je rosyjscy specjaliści od przypinania i eksponowania wad narodowych w krajach przeznaczonych pod wpływy Putinowskiej Rosji. Wady te są w dużej mierze nie prawdziwe. Każdy człowiek w każdym narodzie, ma w sowich cechach narzekanie, szowinizm i wszystkie cechy z niego wynikające. Dla mnie Polak kojarzy się z wysoką kulturą narodową, bogatym życiem społecznym, tradycjami rodzinnymi i pokoleniowymi, gorącym sercem i patriotyzmem, umiłowaniem swojej ojczyzny i honorem, który często kole w oczy inne nacje. Wychodzi na to, że te reklamy nie są dziełem Polaków. Przynajmniej nie tych, którzy myślą o sobie z szacunkiem. Adresowane jednocześnie- do kibiców- mają za zadanie upokorzyć ich. W końcu to kibice w Polsce pokazali, że potrafią być dumni ze swojej ojczyzny, historii, bohaterów ją tworzących. Kibice w Polsce eksponują patriotyczne transparenty i wznoszą patriotyczne hasła na polskich stadionach. Taka reklama hop-coli to jak rzucona im w twarz zniewaga.

Obrazek użytkownika Coryllus

09-05-2012 [11:37] - Coryllus | Link:

jest. trzeba by wszyscy przestali kupować tę berbeluchę.

Obrazek użytkownika fritz

09-05-2012 [12:18] - fritz (niezweryfikowany) | Link:

takiego samego symbolu, skrzyneczka z dwoma antenami czy tez czujnikami, jak wlasnie w tej reklamie. Takie znaki sa zastrzezone, sa marka firmy.

Obrazek użytkownika fritz

09-05-2012 [12:15] - fritz (niezweryfikowany) | Link:

Jezeli chodzi o tolerancje wobec innych: najwieksza slaboscia Polakow jako narodu teraz jest wlasnie nieudolnosc obrony wlasnych wartosci.
Tylko dla porownania: w Niemczech istnieja tzw. regiony smierci dla "kolorowych". Temat byl szeroko dyskutowany w niemieckiej prasie przed mistrzestwami w Niemczech.

Wniosek tylko jeden: picie tego napoju propagowanego przez antypolskie, rasistowskie reklamy byloby dowodem totalnego oglupienia, wlasnie takiego oglupienia, do jakiego dazy antypolska agentura, 5.kolumna, likwidujaca Polske i Polakow.

Obrazek użytkownika Logan3331

09-05-2012 [13:42] - Logan3331 (niezweryfikowany) | Link:

No fakt, tym razem "nie chcem , ale muszem" sie częściowo z tobą zgodzic - druga reklama jest kretyńska i obraża Polaków.
Ale pierwsza jest ok., w zasadzie sama prawda (moze lekko podkolorowana xD).

Ale ... czy to takie wazne - glupawe reklamy podróbko "coca-coli" ?
Jest tyle innych, tysiąckrotnie lepszych i ważniejszych tematów.

Ale ... jaki autor, taki temat, że sparafrazuje "klasyka" prawie hrabiego, czyli - arcyboleśnie prosty (w znaczeniu - prostolinijny) . xD

Obrazek użytkownika Coryllus

09-05-2012 [14:13] - Coryllus | Link:

Nie musisz się ze mną zgadzać. Możesz tu po prostu nie zaglądać. 

Obrazek użytkownika ASPAL

09-05-2012 [14:47] - ASPAL (niezweryfikowany) | Link:

Arianie(bracia polscy) opuścili Rzeczpospolitą chyba po potopie szwedzkim zaraz,a o ile pamiętam,oskarżano ich o współpracę ze Szwedami i pamiętam jeszcze za komuny,na lekcjach historii uczono mnie,że tacy byli wspaniali i postępowi(wszak pacyfiści!),więc ówczesna zacofana Polska wolała się ich pozbyć w imię zachowania status quo ante.Co do reklam:durne do sześcianu,a tego gówna zwanego Hop-Colą pić się nie da-spróbowałem raz i wystarczyło.

Obrazek użytkownika Remig

09-05-2012 [20:13] - Remig (niezweryfikowany) | Link:

Czy będą edycję w twardych oprawach?

Remig

Obrazek użytkownika Gość

09-05-2012 [21:39] - Gość (niezweryfikowany) | Link:

A kupisz i przeczytasz jak będzie twarda oprawa?

Obrazek użytkownika Remig

10-05-2012 [20:21] - Remig (niezweryfikowany) | Link:

Przeczytałem w miękkiej. Preferuję jednak twarde.
Pożyczam znajomym. Twarde wracają w dobrym stanie.

Obrazek użytkownika Remig

10-05-2012 [21:25] - Remig (niezweryfikowany) | Link:

Przeczytałem w miękkiej. Preferuję jednak twarde.
Pożyczam znajomym. Twarde wracają w dobrym stanie.

Obrazek użytkownika Coryllus

09-05-2012 [23:01] - Coryllus | Link:

Jak będzie sponsor, czemu nie...

Obrazek użytkownika BazyliMD

09-05-2012 [21:19] - BazyliMD (niezweryfikowany) | Link:

wokół sprawy. Jest to najskuteczniejszy chwyt stosowany w marketingu. Od wielu lat posługuje się nim wchodząca w estradowy wiek emerytalny Madonna, odnosząc sukcesy szczególnie tam, gdzie wywołany skandal ma związek z obrazą wiary, np w Polsce. Pułapka polega na tym, że ostra krytyka treści reklamy jest początkiem czegoś w rodzaju reakcji łańcuchowej i jednocześnie sporu z obrońcami "wartości" , a końcowym efektem poinformowanie dużej części społeczeństwa o istnieniu produktu o określonej nazwie, co jest celem twórców reklamy.
Tematem do rozwinięcia / do dyskusji jest pytanie, dlaczego tego typu marketing jest skuteczny właśnie w Polsce i czy byłby równie skuteczny, czy akceptowany, w innych krajach. Niemcy, Francja ? - nie wyobrażam sobie.
Rosja? Tam twórcy reklamy i przedstawiciele firmy od napoju mogliby mieć problemy ze zdrowiem.
Polska? Oto Polska właśnie.

Obrazek użytkownika robór

09-05-2012 [22:42] - robór (niezweryfikowany) | Link:

Autorzy tych reklam wpisują się w retorykę GazWyb. Ojkofobię przedstawiają jako styl życia młodego człowieka.
Wydaje mi się to bezczelne, żeby dokuczając potencjalnym konsumentom (Polakom) liczyć na sukces marketingowy. Za kogo oni nas mają?

Obrazek użytkownika marekagryppa

09-05-2012 [23:41] - marekagryppa (niezweryfikowany) | Link:

Zgadzam sie z Panem że nie powinno się używać w spotach reklamowych elementów narodowych(flagi,hymnu,pieśni).Nie rozunieją do czego to prowadzi tylko wyznawcy tzw.Multi-Kulti oraz ignoranci.Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Obrazek użytkownika Secesh

10-05-2012 [06:05] - Secesh (niezweryfikowany) | Link:

One są wręcz rasistowskie.