Przywrócić polską banderę - film

Transformacja ustrojowa przyniosła wzrost i rozwój gospodarczy w wielu dziedzinach gospodarki narodowej, a Polakom poprawę poziomu życia. Jednak w przypadku żeglugi i całej gospodarki morskiej doprowadziła do głębokiej zapaści. Polska flota pod polską banderą w 1990 r. liczyła 247 statków. Obecnie wszystkich polskich statków jest zaledwie 96 i większość z nich eksploatowanych jest pod obcymi banderami. Skutek jest taki, że statki będące własnością polskiego skarbu państwa przynoszą korzyści finansowe budżetom obcych państw. W Polsce, wpływów do budżetu państwa z uprawiania żeglugi, praktycznie nie ma.
Ale to nie znaczy, że żegluga nie jest istotna w gospodarce narodowej państwa.
Ostatnio opublikowany raport DNV-GL, najważniejszej instytucji klasyfikacyjnej w żegludze światowej, i Menon Economics pod znamiennym tytułem: „Wiodące Morskie Gospodarki Świata 2018”, wyróżnia cztery segmenty gospodarki morskiej i przypisuje tym segmentom następujące wagi: żegluga morska – 40%, morskie finanse & konsulting – 20%, technologie morskie – 20%, porty i logistyka – 20%. Ta systematyka odzwierciedla fakt, że to żegluga jest najważniejszym segmentem gospodarki morskiej. To od stanu żeglugi zależy, jak będą się rozwijały pozostałe działy gospodarki morskiej.
Norwegia, kraj o ludności niespełna 6 mln, posiada pod norweską banderą, flotę liczącą ponad 1900 statków. Roczny dochód żeglugi w 2016 r., wyniósł tam ponad 116 miliardów NOK (ok 16.5 mld EUR). W raporcie przedstawiającym trzydzieści wiodących gospodarek morskich świata, Norwegia jest na czwartym miejscu. Polskiej żeglugi i polskiej gospodarki morskiej w tym rankingu nie ma, pomimo że nawet Szwajcaria (bez dostępu do morza) jest ujęta.
Film wyjaśnia przyczyny upadku polskiej żeglugi pod polską banderą. Prezentuje również podstawowe założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiej bandery w polskiej flocie handlowej.
Za: centrumprasowe.pap.pl
http://centrumprasowe.pap.pl/c...
 

YouTube: 
Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Gniewko

11-12-2018 [19:31] - Gniewko | Link:

„Transformacja ustrojowa przyniosła wzrost i rozwój gospodarczy w wielu dziedzinach gospodarki narodowej, a Polakom poprawę poziomu życia.” 
Co pan za bzdury wygaduje żadnego wzrostu gospodarki narodowej i poprawy życia Polaków nie ma. Polskiej gospodarki prawie wcale już nie ma, bo została rozkradziona albo zniszczona a Polakom się poprawiło, jeśli wyjechali na zachód na saksy.

Obrazek użytkownika Marek1taki

11-12-2018 [19:55] - Marek1taki | Link:

Gratuluję. Film bardzo udany, niezależnie od tego, że stanowi podgotowkę propagandową pod zmianę ustawową.
Udowadnia szkodliwość ubezpieczeń ZUS. Pan postrzega cały czas - i pisał już o tym, że ZUS szkodzi żegludze pod polską banderą. To fakt bezsporny. W filmie udowodniony. Istotny.
To samo dotyczy innych przejawów życia państwa. Każdego. Nie tylko Polski. Są ograniczone przez system ubezpieczeń. Tam gdzie nie ma ZUSów jest tania bandera.
Są trzy drogi.
Można zatrudnić twórcę ustawy o Vat i do ustawy o ubezpieczeniach zrobić wyjątki - jak w ustawie o Vat - dławiącej gospodarkę by później robić twórcze wyjątki. Żegluga odżyje. Inne działy gospodarki wezmą koszty na siebie i nikt nie zauważy kto stracił, aż do następnej akcji ratowania tonącego. Pan od Vat zaproponuje kolejną brzytwę.
Można kupić od Łukaszenki Grodno i ustanowić tam Flotę Niemeńską pod tanią grodzieńską banderą. Będzie  to formalnie poza granicami unijnymi, a otwarte dzięki temu na świat.
Można zrobić zmiany systemowe i wszystkich odciążyć. To co dobre dla żeglugi dobre będzie dla wszystkich. Upadłość ZUSu jest faktem ukrywanym w IIIRP, ale faktem.

Obrazek użytkownika Kazimierz Koziorowski

12-12-2018 [11:06] - Kazimierz Kozio... | Link:

mleko sie rozlalo i nie ma takiej sily ani zachety dla prywatnego kapitalu aby jego flota wrocila pod narodowa bandere. Polska bandera nie jest tu jakims szczegolnym przypadkiem. armatorzy-wlasciciele rejestruja swoje przedsiebiorstwa-statki w bantustanach poniewaz tylko taka opearcja moze zapewnic im minimum bezpieczenstwa biznesowego. korupcja w bantustanach jest stabilna i umiarkowana i takiez kupowanie tam ustaw skrojonych na miare przedsiebiorcow. kto raz sprobowal, dobrowolnie z tego dobrodziejstwa nie zrezygnuje. prosze nie mylic tzw. taniej floty z rejestrowaniem statkow w rajach podatkowych. pod "tanimi" banderami uprawiaja zegluge renomowane firmy czestokroc nie dajac szans na rynku niedobitkom z bander narodowych. pod banderami narodowymi "nietanimi" rejestruje sie czeto najgorszy zlom i zatrudnia tania sile robocza bez wystarczajacych kwalifikacji. 
pojecie tania flota uzywane jest zazwyczaj przez frustratow ekonomicznych czy manipulatorow ze wiazkow zawodowych i powtarzane przez politykow ignorantow odnosnie zeglugi morskiej.
zegluga obrosla organizacjami pasozytniczymi do tego stopnia ze politykom nie miesci sie w ich glowkach ze proces powrotu pod bandery narodowe nie wychodzi w odpowiedzi na ich zachety do slawienia tychze bander na morzach i oceanach.

naiwnoscia jest sadzic ze biedne panstwo moze stworzyc od flote handlowa ktora utrzyma sie na wspolczesnym rynku bez poteznych i ciaglych dotacji budzetowcyh.

nagle zniknieci peolskiej floty po 1989 to nie jakies ekonomiczne hokus pokus balcerowicius. w gospodarce ladowej pierwszy milion trzeba bylo ukrasc. w zegludze resortowe dzieci podzielily sie kapitalem po conajmniej 100 mln na kazde. jakos do dzisiaj jest cicho sza, krag funkcjonariuszy waziutki, slady dobrze pozacierane, ruszanie tematu wciaz niebezpieczne

Obrazek użytkownika Art

12-12-2018 [16:51] - Art | Link:

Zastanawiam się,co ten człowiek na filmiku ma do powiedzenia oprócz bełkotu?I komu?Przecież to on z kamratami,i to nie spod Zambrowa,stworzył ustawę o VAT z furtkami,po czym otworzył biuro,w którym za odpowiednią opłatą informował o tych furtkach.Np.od dużej firmy zażądał 20 mln zł.No ale nie wprost.Cytuję: "przeszkolimy wam 20 pracowników.Za każdego szkolonego zapłacicie 1 mln zł.To sze nazywa interes.No a teraz trzeba bełkotać,aby tę prawdę jakoś zabełkotać.