Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Obejrzałem film „KLER” Ojcze Dyrektorze!
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 02-12-2018 [22:19]
Portal Salon24 News w notce pt. „Politycy na urodzinach Radia Maryja. Protest w Toruniu. O. Rydzyk ma pretensje o „Kler” - https://www.salon24.pl/newsroo... informuje:
„W sobotę w Arenie Toruń uroczyście świętowano 27. rocznicę powstania Radia Maryja. O. Tadeusz Rydzyk ma pretensje do PISF, że dał pieniądze film "Kler", a nie dofinansował toruńskiej produkcji o bracie Albercie. Pod pomnikiem Kopernika protestowano w obronie świeckości państwa. Podczas swojego przemówienia o. Tadeusz Rydzyk nawiązał do filmu Wojciecha Smarzowskiego "Kler". - Kto z was był, ręka do góry, na filmie "Kler"? Przyznajcie się, jak żeście dołożyli pieniądze do tamtej kasy, żeby dalej szkodzili. Katolicy trzymają z katolikami, Polacy trzymają z Polakami, i to będzie normalne - powiedział. Kiedy nikt się nie zgłosił, szef katolickiej rozgłośni powiedział: - Katolicy trzymają z katolikami, Polacy trzymają z Polakami, i to będzie normalne. I macie tu księży, pokażcie, to który z nas jest taki, jak na tym filmie "Kler" - mówił Rydzyk. Redemptorysta podkreślił, że "filmu nie oglądał, tylko czytał o nim w internecie…"
A teraz do rzeczy.
Ponieważ nikt z polityków obecnych na tych urodzinach nie odważył się podnieść ręki, czego nie będę komentował, bo się wstydzę, pozwolę sobie zwrócić się, do Ojca Dyrektora, jako katolik i obywatel Rzeczpospolitej, do czego chyba wciąż mam prawo.
Wielebny Ojcze Dyrektorze!
Jestem ochrzczonym i bierzmowanym członkiem wspólnoty parafialnej św. Szczepana w Krakowie i chciałbym Ojca poinformować, że byłem na filmie „Kler”.
Chciałem także Ojca zapewnić, iż mimo tego, że obejrzałem ten film, - nadal czuję się Polakiem i katolikiem, a także „trzymam z katolikami i Polakami”. A jeśli Ojciec uważa, że obejrzenie przeze mnie tego filmu było czymś "nienormalnym" odbieram to, jako mającą znamiona moralno etycznej "presji" osobistą obrazę oraz próbę nieuprawnionego „wyklęcia” mnie z polskiej społeczności katolickiej.
Przy okazji, korzystając z uprzejmości mediów społecznościowych zwracam się do obecnego prymasa Polski Jego Eminencji abpa Wojciecha Polaka z uprzejmą prośbą o zajęcie stanowiska w rzeczonej sprawie szczególnie, że jestem jednym z wielu polskich katolików, którzy obejrzeli film „Kler” i z tego powodu nie poczuwają się do winy. Powiem więcej, moim zdaniem takie dzielenie Polaków przez Ojca Dyrektora na lepszych od gorszych kłóci się z etosem naszej wiary i nie przystoi dostojnikowi polskiego Kościoła Katolickiego.
Z wyrazami uszanowania,
dr Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, niezawisły bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)
Post Scriptum
Lektura pierwszej setki komentarzy dodanych do tej notki na Salonie24 - vide: https://www.salon24.pl/u/salon... to świadectwo, do czego prowadzą dzielące Polaków nauki Ojca Dyrektora. Proszę bowiem zauważyć, że ze znakomitej większości komentarzy promieniuje katolicka buta i nienawiść do bliźniego. Źle to wróży na przyszłość.
Poziom komentarzy dodanych do niniejszej notki na Naszych Blogach jest tak żenujący, iż myślę, że wybaczycie mi Państwo, iż nie udzielę na nie odpowiedzi.
Lektura uzupełniająca: K. Pasierbiewicz (2016), "Rządzenie państwem to nie harcerstwo, ani kółko różańcowe" - vide: https://www.salon24.pl/u/salon...
Komentarze
03-12-2018 [01:09] - Novalia47 | Link: Wszystko pięknie,ładnie i
Wszystko to pięknie,ładnie i zaraz poleje się na Pana Krzysztofka szambo "komentarzy",a ja tylko mam wątpliwości czy Prymas Polski jest przełożonym redemptorysty oligarchy toruńskiego Rydzyka, czy raczej prowincjał albo generał zakonu redemptorystów. Ale czy tak czy tak, to ów oligarcha będzie mieć głęboko w nosie jakiekolwiek napomnienia swoich przełożonych, gdyby nawet takowe nastąpić miały - czyż nie?
03-12-2018 [08:47] - Jaworowski | Link: @ Nowalijki czerwonej
@ Nowalijki czerwonej Amazonki
Widzę, że córcia na posterunku, jako ta tarcza(oczywiście w kolorze czerwieni) odpierająca ciosy spadające na seniora rodu. Grunt to rodzinka i nie ważne, jaka by ona nie była, ważna jest jedność lewactwa w obronie już zagrabionych zdobyczy i rychłego odzyskania miejsca przy korycie. Co do filmidła "Kler" to przypomnę z małymi modyfikacjami to, co już pisałem wcześniej.
A kiedy będzie film o pedofilii, pijaństwie i łapówkarstwie wśród kasty mafijnej prawniczo-sądowniczej, czy choćby wśród wykładowców akademickich? Czy ci w białych kitlach też doczekają się swojej kolejki? Lekarze łapówkarze to chyba niezbyt wdzięczny temat dla Smarzowskiego, a nóż zachoruje i lekarz odeśle go do konowała w odwecie. Czy religia półksiężyca też zainspiruje naszego „bohatyra” jak KK. Tam 10 letnie dziewczynki sprzedawane są starcom i Smarzowski o tym nawet nie beknął w swoim propagandowym, antyreligijnym, przerysowanym do granic absurdu, lewackim gniocie. Najpodlejszą formą manipulacji i to w stylu bolszewicko- faszystowskim jest uogólnianie i przenoszenie cech dewiacyjnych jednostek na całą grupę zawodową. Idą wybory samorządowe i ten gniot idealnie wpisuje się w kampanię wyborczą. To jest podgrzewanie niezdecydowanego elektoratu. Najłatwiej jest atakować religię, która nie posiada fanatycznych wyznawców, którzy mogliby w sposób bezpardonowy wypruć flaki autorowi. Niech gość, choć jednym słowem skrytykuje islam a jego flaki już by zalegały trotuar.
Sfrustrowane lewactwo komusze niszczy kulturę chrześcijańską i jej symbole. Efekt prania mózgownictw przez TVN, Wyborczą i pozostałe tuby propagandowe będące w posiadaniu potomków III Rzeszy niemieckiej robi swoje. Z drugiej strony, jeśli KK nie dokona naprawdę głębokich reform ta frustracja sterowana przez sorosowe lewactwo rozsadzi go już w niedługim czasie. Chciwość, buta kleru i nieokiełznana chęć współrządzenia jest zbyt widoczna. KK powinien wrócić do swoich korzeni. Niezrozumienie czasów współczesnych i trendów przemian społecznych przez KK jest dla mnie niezrozumiała. Oni się zbyt wolno uczą i nie da się obronić archaicznych metod tłumienia oporu wiernych żądających zmian w funkcjonowaniu tej swoistej kasty. Z trzeciej strony, KK jest przedmurzem przed zalewem islamu. Tak było dawniej, i tak jest obecnie. Gdy powstanie nisza, jak na zgniłym zachodzie, wleją się mahometanie, co już ma miejsce na zachodzie. Próg 10% został przekroczony. To próg bardzo niebezpieczny. Ich żądania będą coraz śmielsze. Trzeba być straceńcem by zakładać sobie pętlę na szyję dobrowolnie, jak to zrobiły społeczeństwa zachodnie.
03-12-2018 [14:52] - wal-hal | Link: Swietnie pan skomentowal
Swietnie pan skomentowal.Popieram w 100%. Kiedys szanowalem Pasierbiewicza,glosowalem tez na Walese.Mysle,ze im blizej kolejnych wyborow,bedziemy mieli znaczenie wiecej takich typow,ktorzy pokazuja,kim sa w rzeczywistosci.PIS robi bledy,TVP przegina w trábieniu o sukcesach rzadu...ale wszystkim siejacym panike i krytykujacym,radzę przypomniec sobie Kraske,Lewicka,Kulczyckiego,Czyza,Tadle,Lisa.Dziekuje za uwage.Aha,chyba "nauczyciel akademicki"( sic) ,odetchnal z ulga,ze maja dalej Majchrowskiego
03-12-2018 [17:25] - Novalia47 | Link: Nawet gdyby mi się chciało
Nawet gdyby mi się chciało ten bełkocik przeczytać do końca, to i tak stwierdziłabym, że Jaworowski zawsze jak już coś powie, to jak gołąb na parapet.
03-12-2018 [08:52] - Jaworowski | Link: Tamte kraje są już stracone,
Tamte kraje są już stracone, gdyż Mahometnie będą wygrywać lokalne wybory tam, przejmując coraz więcej władzy i to w demokratycznych wyborach. Za 50 lat będzie już Zachodni Kalifat Europejski z małymi strefami białych na wschodzie jak Polska. . Kiedyś próbowali podbić całą Europę siłą militarną i to po części tylko im wyszło. Obecnie, strategia jest już odmienna. Nie stosuje się harmat z prochem tylko bomby demograficzne, które w dłuższej perspektywie jednak są jeszcze bardziej skuteczne, gdyż cel się i tak osiągnie nie niszcząc infrastruktury zbudowanej przez białasów. Banda lemingozy na czele z królem Jewropy Tuskiem ma ten cel ułatwić w imię jakiegoś chorego instynktu samobójczego. Jest to typowa psychopatia samobójcza i takich zboków należy eliminować z życia politycznego.
Panie Krzysiu, ja byłem ochrzczony i bierzmowany, ale jestem ateistą i nie mam interesu bronić KK. Nachalne, wulgarne i typowo propagandowe wyolbrzymianie patologii w jednej grupie zawodowej, pomijając problem w innych grupach, jest czystą propagandą polityczną mającą zdyskredytować wybraną starannie ofiarę. W tym wypadku punktem docelowym ataku był PIS oczywiście.
Krzysio >>>a także „trzymam z katolikami i Polakami”<<<
A to już napisał Pan ironicznie bez uściślenia. Trzymam z kościołem łagiewnickim i Polakami zaprzańcami: przechrztami żydowskimi, folksdojczami i knechtami najętymi przez germańską blond Venus.
Proszę być precyzyjniejszym następnym razem, bo to również manipulacja.Proszę się nie łudzić, każdą manipulację waści wychwycimy i wypunktujemy. поздравления
03-12-2018 [12:51] - mjk1 | Link: Napisał Pan: „Nachalne,
Napisał Pan: „Nachalne, wulgarne i typowo propagandowe wyolbrzymianie patologii w jednej grupie zawodowej, pomijając problem w innych grupach, jest czystą propagandą polityczną mającą zdyskredytować wybraną starannie ofiarę.” Ponieważ jest to: „Efekt prania mózgownic przez TVN, Wyborczą i pozostałe tuby propagandowe będące w posiadaniu potomków III Rzeszy niemieckiej”. Proszę się nie gniewać, ale Panu też wyprano mózgownicę, tylko z drugiej strony. Przedstawię więc Panu „trzecią stronę tego samego medalu”, czyli jak ja odebrałem Kler. Osobiście, poszedłem na film, aby ocenić jak Smarzowski dokopał Kościołowi i czy słusznie, albo niesłusznie. I… szalenie się „rozczarowałem”, bo nie jest to absolutnie film antykościelny! Przesadą oczywiście byłoby stwierdzenie, że jest to film religijny. Na pewno jednak jest to film propagujący uniwersalne wartości chrześcijańskie i słuszność nauczania kościoła. A jest w nim to wszystko bez jednego wyjątku. Już w pierwszej scenie jest pokazana, dana przez Boga, wolna wola i grzech, który wybiera już sam człowiek. Dalej jest pokazane łamanie wszystkich dziesięciu przykazań ze szczególnym naciskiem na te od piątego w górę. Dalej mamy rachunek sumienia, postanowienie poprawy, żal za grzechy, pokutę i wreszcie zadośćuczynienie. Wszystko w wątku Wiąckiewicza. Mamy też potężną krytykę nas samych a dokładnie społeczeństwa i to nie tylko naszego. Reżyser pokazał jak łatwo potrafimy zniszczyć człowiekowi życie na podstawie fałszywych pomówień i insynuacji (Jakubik). Fantastycznie jest pokazana deprawacja władzy, zarówno centralnej jak i tej na niższym szczeblu. Gajosa mógłby zastąpić każdy z polityków, czarodzieja z Żoliborza nie wyłączając. Władze lokalne reprezentuje zakonnica egzekwująca z cała bezwzględnością, kompletnie bezsensowne zarządzenia (kara za zmoczenie łóżka). Szeregowego urzędasa reprezentuje bezwzględny wykonawca kary, który dokłada jeszcze coś od siebie z własnej woli i dla własnej „przyjemności”. Jest krytyka księży i to tych szeregowych i zdawałoby się uczciwych. Wiedzieli przecież o upodobaniach i niecnych praktykach proboszcza i nie zrobili nic, kompletnie nic. Jest potężna krytyka środowiska dziennikarskiego i to całego bez wyjątku od Michnika do Sakiewicza; Kurskiego, Waltera i Solorza nie wyłączając. Przecież Jakubik wysłał informację do wszystkich dziennikarzy a nie tylko do tej, która miała alternatywę – wyleczyć dziecko, czy ujawnić przekręty władzy. I wreszcie najważniejsze przesłanie filmu: TOTALNA GŁUPOTA NAS SAMYCH. Tak nas samych! Scena z samospaleniem księdza nie jest wyrazem bezsilności. Jest wyrazem głupoty, bo to my nie wiemy, że wszystko tylko od nas zależy. Te kilka pionków u szczytu władzy moglibyśmy zdmuchnąć dosłownie jak świeczkę. Niestety nie potrafimy, dokładnie tak samo jak tłum pokazany w filmie, nie potrafił, ani ugasić Jakubika, ani pogonić Gajosa. Pozdrawiam.
03-12-2018 [17:35] - Novalia47 | Link: mjk1
mjk1
walisz grochem o ścianę głupiej,zawziętej,tumanowatej pełnej nienawiści "ideologii". wg. której słowo objawione na Nowogrodzkiej przy pełnej akceptacji wiernego sojusznika z Miodowej nie pozwala przebić się rozsądkowi i samodzielnemu myśleniu "ciemnego ludu, który wszystko kupi". Skoro powiedziane jest,że "Kler" jest anty kościelny i anty religijny to tak jest i koniec dyskusji, no!
03-12-2018 [20:41] - mjk1 | Link: Dziewczyno, ja tym grochem o
Dziewczyno, ja tym grochem o ścianę waliłem już w liceum a edukację w nim, tym liceum, zacząłem w czasie, jak pewien mały, łysy facet wyrzucał Izraelitów z raju utraconego. Nie przejmuj się jednak, nie zniechęca mnie to, choć trochę martwi, że czasami sprawia mi to tzw. „dziką satysfakcję”. Nie samo walenie grochem, tylko ironia z tej tępej, całkowicie odpornej na wszystko a szczególnie na wiedzę, kompletnie niereformowalnej ściany.
04-12-2018 [05:17] - angela | Link: Na szczęście wasz groszek,
Na szczęście wasz groszek, sciany solidnej i zbudowanej na fundamencie wiary, nie rozbije.
POpiskujecie tylko, bo wierzycie w wydmuszke Marksa i Engelsa, a potem wszystkie ich twory, ignorantow i morderców, wyznawców tej szatanskiej ideologii.
Każdy wierzy w to, co sam reprezentuje, i jego wola się skłania.
04-12-2018 [14:13] - mjk1 | Link: Kochana Anielko. Napisałaś
Kochana Anielko. Napisałaś dokładnie tak: „Na szczęście wasz groszek, ściany solidnej i zbudowanej na fundamencie wiary, nie rozbije”. Nie wiem jak Ci to wyszło, ale napisałaś fantastyczne zdanie, świadczące o naszej głupocie, prymitywizmie i zacofaniu. Zanim się obrazisz, pozwolisz, że wytłumaczę. Tobie wytłumaczę, bo ja nie mam się z czego tłumaczyć. W świetle dzisiejszej nauki istnienie Boga nie jest już kwestią wiary a wiedzy. My natomiast w dalszym ciągu opieramy się na prymitywnych wierzeniach rodem ze średniowiecza. Dlatego jesteśmy ludem prymitywnym a lud prymitywny potrafi zbudować tyko takie państwo jakim sam jest. Gdybyśmy opierali tylko istnienie Boga na wierze, nie byłoby jeszcze tak źle. My niestety zamiast na wiedzy, wszystko opieramy na wierze. Jedni wierzą w PiS, inni w PO, jeszcze inni w Kukiza i tak to trwa. Teraz część prawdopodobnie uwierzy w Ruch Narodowy i znowu się rozczaruje. Ty wierzysz np. w to, że idee Marksa i Engelsa to szatańska ideologia, bo całe życie wmawiano Ci, że na wschód od żelaznej kurtyny, były realizowane idee tych dwóch myślicieli. Tymczasem tzw. realny socjalizm miał tyle wspólnego z socjalizmem, co kino „Łuna” z lotem na księżyc. Proponuję wiec zamiast wiary, wiedzę. Przeczytaj choćby „Kapitał” Marksa i sama oceń co w nim nieprawdziwego i złego. Jeżeli to za trudne i za długie, zapoznaj się z manifestem Gramsciego na którego ideach zbudowano UE. Sama jednak przeczytaj i oceń a nie opieraj się na interpretacjach innych. W tym momencie zapewne pomyślisz, że jestem zatwardziałym komuchem. Nic bardziej błędnego. Jestem owszem zwolennikiem socjalizmu, ale w wydaniu Friedmana, tak tego Friedmana, Miltona Friedmana. Uncle Miltie nic wielkiego nie wymyślił. Wyeliminował tylko wady socjalizmu i decyzje powierzył, zamiast urzędnikowi, konsumentowi. Żeby to jednak zrozumieć, znowu potrzeba wiedzy a nie wiary. Niestety dzisiejsi tzw. wolnorynkowy zamiast na wiedzy opierają się znowu na wierze. Zamiast samemu przestudiować Friedmana, wierzą w interpretacje jakie podaje im ich guru w muszce. Koleś tytułujący się Jego Królewską Mością a przez złośliwców nazywany „krulem” , tak fantastycznie sprał im mózgi, że nie są zdolni, nie tylko do krytycznego myślenia, ale do myślenia w ogóle.
Tak więc Kochana Anielko, po proponowanej lekturze, jak już się czegoś naumiesz, chętnie podyskutuje a niezrozumiałe dla Ciebie kwestie wyjaśnię. Dopiero jednak po lekturze, bo niestety nie da się przed.
04-12-2018 [15:37] - paparazzi | Link: Friedman nie ma związku z
Friedman nie ma związku z komunizmem. Jego słynna fraza użyta w książce TANSTAAFL "Nie ma czegoś takiego, jak darmowy lunch" bo ktoś za to musi zapłacić, zresztą użyta już wcześniej przez Heinlein. To komunizm i socjalizm wmawia ludziom ze za darmo. Świadomość ludzka jest ułomna.
04-12-2018 [16:27] - mjk1 | Link: @Paparazzi. Oczywiście, że
@Paparazzi. Oczywiście, że Friedman powiedział, że: „Nie ma czegoś takiego, jak darmowy lunch" ale Friedman wyjaśnił dokładnie, jak ten problem rozwiązać. Poinformuj więc „znafco”, co proponował Friedman, żeby głodny zjadł ów mityczny lunch a jednocześnie kucharz (producent tego lunchu) nie tylko nie stracił, ale jeszcze na tym zarobił. Wszyscy wiemy co proponował Keynes, Marks, czy Engels. Mnie jednak interesuje Friedman. Śmiało Paparazzi masz okazję wykazać się wiedzą o Friedmanie.
04-12-2018 [19:05] - angela | Link: Marku, czy Ty widziałeś Boga
Marku, czy Ty widziałeś Boga? Nie Jego Słowo, czy dziela, tylko Boga?
04-12-2018 [19:12] - angela | Link: @ mjk. I do czego doszedles
@ mjk. I do czego doszedles Marku w rezultacie, po przeczytaniu wszystkich tych / madrych/ dziel.
Ciekawi mnie, jaka jest twoja duchowość ?
04-12-2018 [21:07] - mjk1 | Link: Droga Anielu, przede
Droga Anielu, przede wszystkim od urodzenia jestem Michał, ale nie mam o to do Ciebie pretensji i postaram się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.
Nie, nigdy nie widziałem Boga, dokładnie tak samo jak nigdy nie widziałem Ciebie. Jestem jednak pewien, że istniejesz i jest to znowu niestety kwestią wiedzy a nie wiary. Ty przecież też nie widziałaś filmu „Kler” a jesteś pewna, że istnieje i jest to też kwestią Twojej wiedzy a nie wiary.
Po przeczytaniu tych, jak je nazywasz, mądrych dzieł, wiem co jest w nich napisane i wiem, że nie masz racji pisząc , że jest to zbrodnicza ideologia. Wydaje mi się, że wyjaśniłem to w poprzednim wpisie. Tobie natomiast, zanim nie zapoznasz się z treścią tych dzieł, pozostaje tylko wiara a ta, jak zapewne doskonale wiesz, nie zawsze idzie w parze z wiedzą. Dokładnie tak samo jest z filmem. Dopóki nie zobaczysz, nie będziesz znała jego treści, choć, jak napisałem wcześniej, wcale nie musisz go obejrzeć, aby wiedzieć, że istnieje.
Jeżeli chodzi o duchowość, to muszę Cię rozczarować. Jest to pojęcie tak wieloznaczne, że nie odważę się na nie odpowiedzieć dopóki nie sprecyzujesz.
Pozdrawiam Michał.
04-12-2018 [22:49] - angela | Link: @Michal.Dobrze wiesz o co mi
@Michal.Dobrze wiesz o co mi chodzi, ale myślę że unikasz odpowiedzi.
Inaczej, jaką religię praktykujesz.?
Boga nie widziales, ale wiesz, ze istnieje, musiales komus uwierzyć w przekaz o istnieniu Boga, o ile można tak powiedzieć.
Czy myśl istnieje? Bog działa przez Syna i Ducha Świętego, Duch Św działa na świecie przez ludzi, którzy się poddają Jego działaniu.
Podobnie Szatan szkodzi przez ludzi, słuchających jego podszeptow.
Na pewno dziel materialistow nie przeczytam, nie mam na to czasu, nie wiem nawet czy to mnie nteresuje. Czucie i wiara silniej mowi do mnie.
Ja wierze Jezusowi, nauczanie w przypowiesciach jest bardzo mądre, i wciąż odzywa się w wielu sytuacjach w życiu.
04-12-2018 [22:02] - zbieracz śmieci | Link: Tow.prelegencie i agitatorze
Tow.prelegencie i agitatorze w jednym co to zaiczył liceum -raczej chadzał przez półtora roku i liceum było bezstresowe ale paier byl aby zaliczyc uczelnie przy KC PZPR i tez na luzie i bezstresowo bo potrzebna była nowa enetelegencja na bazie lumpenproletariatu .Po wojnie to szkolono takich na dziełach marksa ,engelsa ,lenina i stalina ale wy juz tylko na marksie i leninie bo dwaj pozostali byli passe.
Wy z tego samego kółka talmudystów jak nazwał ich tow.Wiesław ,tego samego kółka dyskusyjnego co to michnik ,kuroń wiedzą czerpana z wydań dzieł wszelakich obu osobników.
Dyskusja wyglądała między innymi tak -lenin powiedział to i wszyscy szulali czy naprawdę ale inny lenin i owszem ale wczesniej o tym samym marks i tak sie przebijali nawzajem szukając złotego Gralla w szambie.
Kłopot był gdy mucha nasrała stawiając kropke w nieodpowiednim miejscu a to już powodowało zamęt i interpretację na granicy schizmy..
Wy tow, kwestjonujecie wiarę w wiarę w komunizm bo bez wiary i to ślepej tego nie dało się pojąć.
Wy tow.jako ortodosyjny stalinowiec słabej wiary byliście bo jak juz było wolno i nie groziła kula w potylicę przeszliście gładko do innego kościoła i nnej wiary co to głosi ,że niewidzialna reka wplnego rynku robi swoje.
Z tego okresu dziadygo pozostała ci tylko nienawiść do tych co wierza w Boga a ta wiara według twojej wiary to opium dla ludu ,oni pozostali przy swojej wierze a gdzie twoja pacanie ze stepów ...
04-12-2018 [08:03] - Krzysztof Pasie... | Link: @mk1
@mk1
Dziękuję Panu za bardzo dobry komentarz, jakże inny od znakomitej większości pozostałych komentarzy, które są, co tu dużo mówić ordynarnym hejtem skierowanym przeciwko autorowi notki. Gdybym miał napisać recenzję filmu "Kler" byłaby bardzo podobna do Pańskiej recenzji.
Pozdrawiam Pana
03-12-2018 [09:50] - zbieracz śmieci | Link: Dziwi mnie cierpliwość
Dziwi mnie cierpliwość twojegoAnioła Stróża który powinien ci już dawno połamć łapy a szuflady wbić głęboko w gardło abys już nie szczekał !?
03-12-2018 [17:41] - Novalia47 | Link: Ten tekst, to już typowa
Ten tekst, to już typowa ilustracja nie tyle merytoryczności (bo na to autora nie stać), ale chrześcijańskiej miłości bliźniego, za którego zanosi się modły do Anioł Stróźa,żeby mu łapy połamał.Ale to cały zwieracz śmieci.
03-12-2018 [18:31] - zbieracz śmieci | Link: Ani nie namawiam ani sie
Ani nie namawiam ani sie modlę ale przestrzegam bo Aniołowie moędzy sobą rozmawiają !Wiercisz sie,szukasz kontaktu ale na mnie licz,zima chociaż lekka to nie pora na latanie na miotle bo i ta zuzyta mocno a i kijek juz nie taki .Musisz czekać do lata aby położyc sie na grzbiecie i walic kopytami w płot,całymi godzinami w skwarze i pocie aby mieć nieustajacy orgazm bo feromony od młodych policjqntów robiły swoje.
03-12-2018 [22:30] - Novalia47 | Link: I ty także, zwieraczu, jak
I ty także, zwieraczu, jak już coś powiesz, to jak gołąb na parapet, czego dowody dajesz tu nader często.
04-12-2018 [00:14] - Novalia47 | Link: I ty także, zwieraczu, jak
I ty także, zwieraczu, jak już coś powiesz, to jak gołąb na parapet, czego dowody dajesz tu nader często.
I przestań tyle chlać tego samogonu i wąchać jakieś kleje, bo bredzenie twoje osiągnęło już dno dna.
04-12-2018 [17:24] - zbieracz śmieci | Link: Chyba nie zaprzeczysz ,że
Chyba nie zaprzeczysz ,że leżenie na grzbiecie i potylicy w kałuzy potu i to godzinami połączone z kopaniem w blachu barierek za którymi stali młodzi policjańci nie miało miejsca i po raz pierwszy stało się tutaj .i była to prapremiera światowa.Feromony robiły swoje chociaż nie powinny na nie działać bo łone w innych klimatach operują .Ślepy by nie zauważył nie tylko kudły spływające łojem ,obłęd w patrzałkach,prosby do policjantów aby przeszli do nich połączone z pozami mocno wyuzdanymi .
W mieście mówia ,że to nie policjantów chciały ale to widok pałek policyjnych wprawił je w ekstazę bo łone nalężą do grupy narzędziówek co bez tego czym palikot wywijał to ani rusz a jak tak to łone są bi a nie prawdziwe lesbijki
04-12-2018 [05:22] - angela | Link: Novalia, to jak ten "gołąbek
Novalia, to jak ten "gołąbek " swój pomiot wszędzie rozkłada.
04-12-2018 [19:41] - Novalia47 | Link: Andżelika pewnikiem swój
Andżelika pewnikiem swój pomiot zjada?
04-12-2018 [20:04] - angela | Link: Nova... sądzisz po sobie.?
Nova... sądzisz po sobie.?
03-12-2018 [18:52] - tricolour | Link: O tym właśnie jest "Kler".
O tym właśnie jest "Kler". Frazesy na ustach.
Kolega mieszka w Jedwabnem?
03-12-2018 [20:14] - zbieracz śmieci | Link: Jesli to domnie z kolegen to
Jesli to domnie z kolegen to sie grubo pomyliłeś bo ani dzis ani jutro na kolegen nie licz z moich ust .
Mieszkam w Jedwabnem i co z tego ale w swoim domu i to takim ,że kopaa by ci opadła ale to za wysokie progi dla malowańców ,psem poszczuc to i moge jak i zdzielic lagą nachała.cz
Tęemi orzydziliście ale agresywnych tęczowych to juz niespecjalnie tpleruję ale mam specjalne uczucia dla tych co biżą pod trzema kolorami ,bardzo specjalne !
03-12-2018 [20:15] - zbieracz śmieci | Link: Jesli to domnie z kolegen to
Jesli to domnie z kolegen to sie grubo pomyliłeś bo ani dzis ani jutro na kolegen nie licz z moich ust .
Mieszkam w Jedwabnem i co z tego ale w swoim domu i to takim ,że kopaa by ci opadła ale to za wysokie progi dla malowańców ,psem poszczuc to i moge jak i zdzielic lagą nachała.cz
Tęemi orzydziliście ale agresywnych tęczowych to juz niespecjalnie tpleruję ale mam specjalne uczucia dla tych co biżą pod trzema kolorami ,bardzo specjalne !
03-12-2018 [11:04] - Ptr | Link: Znowu Panie Krzysztofie ! W
Znowu Panie Krzysztofie ! W 16.wieku chyba zostałby Pan protestantem. A to dlatego ,że nie rozumie Pan prostych intencji, które wszyscy zrozumieli. Nikt nie podniósł ręki ponieważ nie wypadało przyznawać się ,że się z przesłaniem filmu zgadzają. Poza tym wolność osobista w stylu "umrę za to , abyś mógł głosić niepopularne poglądy, umrę za wolności obywatelskie" jest mniej ważna od rozumienia zgorszenia jakie może przynieść owczy pęd do kin. Bo nie tylko Pan sam idzie, ale też idą Ci, którzy patrzą na profesurę, elitę, intelektualistów i naśladują ich. Katolicyzm , wiara, rzeczywiście skłania ludzi do powściągliwości , do umiarkowania w korzystaniu z własnej wolności, do wyrzeczenia się niektórych cech, do odrzucenia pawich piór, świecidełek, do ściszenia głosu, do porzucenia wrzasku, do braku luksusu, a może i nawet braku stylu. To nie w imię ograniczenia wolności, jak twierdzą liberałowie. To dlatego , że katolik zaczyna zdawać sobie sprawę ,że ideały wymyślone przez ludzkość są słabe w oczach bożych, aby nie użyć oryginalnego słowa , że są głupstwem. A także bywają grzechem.
A więc nie ma Pan rozeznania jak jest. A jest tak ,że umiarkowana krytyka filmu i jego finansowania jest moralnie dobra.
Niestety wszyscy niezadowoleni, pełni wątpliwości, protestujący i ateiści , mogą się dzisiaj odwoływać do postaw niektórych hierarchów i nimi atakować zwykłych wiernych. Niestety. To trzeba okreslić jako zło.
03-12-2018 [11:41] - Ptr | Link: Nieprecyzyjnie napisałem
Nieprecyzyjnie napisałem czwarte zdanie. Podniesienie ręki publicznie oznaczałoby , że zgadzają się z przesłaniem filmu, i że uznają ten film za godny zgromadzenia. Innymi słowy , przez niepodniesienie ręki uznano go za niegodny. A więc Pana prośba ma cechę odwołania się od tego werdyktu ,aby mocą jakiegoś autorytetu , pod jakimś pretekstem uznać film za godny. Po co to Panu ?
04-12-2018 [08:08] - Krzysztof Pasie... | Link: @Ptr
@Ptr
A obejrzał Pan film "Kler"? Pytam, bo odnoszę wrażenie, że nie. Jak większość komentujących zresztą.
04-12-2018 [14:06] - Ptr | Link: Polegam na opiniach i
Polegam na opiniach i widziałem jakieś zwiastuny. Beznadziejne. Szkoda czasu. Uważam wzbudzanie masowych emocji antykościelnych za marksistowskie, lewicowe, lewackie , bolszewickie, skrajnie liberalne.
03-12-2018 [11:40] - angela | Link: Nie oglądałam, bo nie chcę
Nie oglądałam, bo nie chcę uczestniczyc finansowo w tym przedsięwzięciu.
Na temat wiary mam wyrobione zdanie, a błędy ludzi nie będą ważyć na moim stosunku do Boga.
Kosciol Katolicki uwazam,za jako jedyny przekaźnik sakramentów i wiary, w myśl Ewangelii, ....Nie patrzcie co robią, bo to pochodzi od człowieka, słuchajcie co mówią, bo to pochodzi ode mnie.
Jezus znal ulomnosc ludzką.
03-12-2018 [22:28] - Roz Sądek | Link: Alllee odlot.
Alllee odlot.
Niech Pan teraz napisze coś - niekoniecznie mądrego, do jakiegoś zagranicznego premiera albo prezydenta. To będzie dopiero jazda.
Czemu podaje Pan pod każdą notką swój tytuł naukowy? Pytam, bo burmistrz miasta w którym mieszkam, inżynier, pieczętujący się tytułem "inż." odpowiedział, że robi to dlatego, by mieszkańcy wiedzieli z kim mają do czynienia.
03-12-2018 [23:02] - Jęzory Pasiukowski | Link: Czy wchodzenie na ten blog
Czy wchodzenie na ten blog powoduje u pp komentatorów jakieś "guilty pleasure"? Po co tu wchodzicie, komentujecie i nabijacie licznik? Samo by już dawno wyschło...
04-12-2018 [09:34] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: Macte...
Macte...
04-12-2018 [01:47] - Novalia47 | Link: A ja chciałabym wyrazić
A ja chciałabym wyrazić gorącą wdzięczność naszemu Matołuszkowi Kłamczuszkowi za jego modły wzniesione w Narodowym Sanktuarium Toruńskim o błogosławieństwo także i dla tej gorszej resortowo grupy Polaków, którzy jeszcze nie potrafią tak mocno kochać PiS, jak ci toruńscy!!!
04-12-2018 [09:22] - Jaworowski | Link: Zawsze zwalała na gołębia,
Zawsze zwalała na gołębia, tym razem to Nowalijka sama narobiła na parapet, a to, co narobiła jest w kolorach tęczy.
04-12-2018 [19:46] - Novalia47 | Link: Jaworowski już ode mnie musi
Jaworowski już ode mnie musi przejmować pewne porównania, których sam by nie wymyślił. Widać,że już goni w piętkę, widać po kolejny tekścidłach.
04-12-2018 [09:38] - angela | Link: Nova...Caly czas katolicy
Nova...Caly czas katolicy modlą się za was, wielu się nawraca, ale niektórym dany będzie ogląd dopiero po śmierci, żeby nie skończyli jak Judasze.
Ale wtedy juz niestety moze być za późno, bo macie rozum, żeby rozeznać, i wolna wolę, żeby wybrać, i wiele znaków i faktów, które na siłę negujecie.
A czeka wiecznosc.....
Spojrz w niebo...miliony lat swietlnych i jeszcze nie ma konca.
Czym jest nasze zycie wobec tej wiecznosci, zaledwie mrugnieciem powieka, moze nawet mniej.
Dlatego ci, co pokladaja wszystko w tu i teraz,
sa bardzo nieodpowiedzialni i nierozsadni.
04-12-2018 [19:52] - Novalia47 | Link: @Andżela
@Andżela
niech się Dobry Bóg nad tobą zlituje,a nie karze cię odbieraniem rozumu, biedna kobieto! A modlić się to ja sama też potrafię, ale dzięki i za twoje modły, nigdy nie za wiele. Ja się też pomodlę za ciebie, żebyś przestała grzeszyć nienawiścią do bliźnich swoich.
04-12-2018 [23:00] - angela | Link: I vice versa Nova...
I vice versa Nova...
05-12-2018 [08:21] - Jaworowski | Link: >>żebyś przestała grzeszyć
>>żebyś przestała grzeszyć nienawiścią do bliźnich swoich.<<<
Nowalijka jako badyl umysłowy jest naszym bliźnim - oto jest pytanie! Współczesny książę Danii tak rozpocząłby swój słynny monolog.
04-12-2018 [09:31] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: https://i.imged.pl/co-to-jest
https://i.imged.pl/co-to-jest-...
04-12-2018 [09:32] - Trotelreiner (niezweryfikowany) | Link: https://i.imged.pl/co-to-jest
https://i.imged.pl/co-to-jest-...