I znów ten ING, i znów ten M. Kondrat… z powietrzem w tle...

Onegdaj sporo czasu poświęciłem na ocenę konsorcjum finansowego ING i związanego z nim od lat Marka Kondrata.

Ogólnie chodziło o sposób i treść przekazu reklamowego ING oraz wypowiedzi samego M. Kondrata na Przystanku Woodstock , dotyczącego Polski i Polaków, stwierdzającego, iż „Polska nie jest najważniejsza....”). Wystosowałem też do Polaków i klientów ING o rozważenie możliwości zakończenia współsprawcy z tą instytucją [1]. Nawet powstała na Facebooku zainicjowana przeze mnie grupa kpiarsko odnosząca się do bankowej/bankomatowej kariery M. Kondrata.

I teraz jakoś znów odczułem potrzebę zabrania głosu na temat ostatniej reklamy ING z M. Kondratem na czele. Zmilczę już ocenę zachowania aktora, bo on i tak powie wszystko, co mu napiszą w scenariuszu reklamowym i chyba nigdy nie zareaguje lub po prostu nie będzie chciał - z sobie tylko znanych przyczyn – zareagować na nawet jakieś pośrednie i wyrafinowane antypolskie przekazy.

Poza tym mierzi mnie używanie przez tegoż Pana jakichkolwiek treści odnoszących się do Polski i Polaków i identyfikujących go z nami jako Polakami, bowiem jest bardzo daleki od naszej, narodowej polskości i naszego patriotyzmu, czemu dawał wielokrotnie wyraz stwierdzając np.: „– Patriotyzm nam się leje z lewa i z prawa. Ojczyzną, Polską – wycieramy sobie buty w tę i z powrotem. A dla mnie to jest tak jak zdjąć majtki w sypialni”, „Ostatnio naraziłem się, gdy zacytowałem Oskara Wilde’a, że patriotyzm jest cechą ludzi chorych na nienawiść, „Powstania Warszawskiego też nienawidzę z roku na rok coraz bardziej, bo za dużo mnie ono kosztuje. A właśnie mamy rocznicę, głośno odtrąbioną, i nie da się od tego uciec” [2] czy też „ „Michnik będzie dla mnie zawsze postacią naczelną”. A to tylko mały wycinek jego antypolskich tekstów i takowej działalności, choćby na Marszach KOD-u :))))

Merytorycznie znam proces przygotowywania i realizacji strategii marketingowej dla określonej grupy produktów, poszczególnych marek czy całej firmy . Znam etapy, które ostatecznie kończą się np. emisją telewizyjnego spotu reklamowego i wiem, że zanim ów plan i spot realizujący cele planu powstaną i zostaną realnie wdrożone, to przygotowaniem , ocenianiem i zatwierdzaniem ich zajmuje się bardzo wiele osób.

Stąd dzisiaj kieruję swoje zastrzeżenia tak naprawdę do osób decyzyjnych w konsorcjum ING a odnoszą się one do warstwy werbalnej (słownej) ostatniej reklamy dotyczącej ogólnie tzw. kredytów związanych z ekologią i czystym powietrzem.

Padają w niej takie słowa wypowiedziane przez M. Kondrata:

„Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze!”

Być może jestem przewrażliwiony, ale my Polacy od przeszło 1000 lat mamy ze sobą wspólnego bardzo wiele, ale powietrze postawiłbym na ostatnim miejscu.

Mamy jako Polacy: wspólną i własną, narodową historię; tradycję; kulturę; zwyczaje; wartości etyczne i moralne; ziemię; ojczysty i piękny polski język; naszą wiarę katolicką; więzi społeczne; Ojczyznę; polskość; tożsamość narodową; miliony naszych przodków oddających swe życie za Polskę i naszą pamięć o nich; polskie cmentarze usiane Krzyżami, gdzie leżą nasi bliscy; nasze polskie rodziny, naszych poetów i artystów, góry, lasy, jeziora, łany zbóż, Morze Bałtyckie, itd., itp.
To nas łączy, to tworzy naszą wspólnotę narodową a nie jakieś powietrze a do tego tylko one!

Jeżeli jednak ING uważa, iż jesteśmy beznarodowymi i pozbawionymi poczucia tożsamości narodowej oraz bezwolnymi i bezmyślnymi konsumentami, których cechą wspólną jest niewidoczne, ulotne i „globalnie kosmopolityczne” powietrze, czyli tak naprawdę nic… to proponuję, aby podobną reklamę ING przygotowało w Izraelu z następującą treścią:

„Czy my Żydzi mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze”.

Życzę powodzenia i pozdrawiam a jeżeli w Waszym planie promocji owych kredytów nie określono ewentualnej negatywnej reakcji patriotycznych Polaków na ten przekaz, nie przeprowadzono odpowiednich badań marketingowych konsumenckiego odbioru spotu i nie zmodyfikowano na nowo profilu polskich konsumentów, to macie mało profesjonalny zespół marketingowy… w co jednak raczej nie wierzę zwarzywszy na przeszłe Wasze, często mocno perswazyjne i podprogowo antypolskie przekazy reklamowe…

No chyba, że segmentem docelowym (tzw. targetem) tej promocji nie mają być wszyscy Polacy a jedynie zamieszkująca w Polsce grupa, dla której spoiwem nie jest polskość a np. faktycznie powietrze… mające identyczny podstawowy skład na całym świecie. Tyle tylko, że w takim razie po co w tej promocji odniesienie do Polski i Polaków? Nie lepiej byłoby w tej sytuacji użyć hasła: „Czy my, wszyscy ludzie mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze!”.

Takie hasło oddawałoby sens ewentualnego zamierzonego przekazu spotu dotyczącego konieczności dbania o czyste powietrze, niezbędności walki ze smogiem czy też ogólnie dbania o środowisko.

P.S.
Takie cokolwiek infantylne pytanie mam jeszcze do Szanownego Pana Byłego i Dobrego Aktora jako Polaka: Czy kojarzy Pan takie nazwiska, osoby czy okreslenia jak: Pinkus Bregner lub Joska Bregner?

[1] http://krzysztofjaw.blogspot.c...

[2] https://wirtualnapolonia.com/2...

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... http://krzysztofjaw.blogspot.com/ kjahog@gmail.com

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika Czesław2

05-03-2018 [16:06] - Czesław2 | Link:

Ciekawym, czy jeszcze ktoś pamięta przekręt z dopuszczeniem do handlu na giełdzie akcji Banku Śląskiego, ale tylko wybranych . Reszta drobnych akcjonariuszy została z ręką w nocniku. Tak zaczynał się w Polsce wolny rynek dla UW.

Obrazek użytkownika Imć Waszeć

05-03-2018 [20:30] - Imć Waszeć | Link:

Już niedługo się okaże, że największą aferą była afera fryzjerska w PRL. Chodziło o to, że fryzjerzy skupowali agrest, golili i sprzedawali jako winogrona.

Obrazek użytkownika Czesław2

05-03-2018 [20:36] - Czesław2 | Link:

Dobre, nie słyszałem o tym. Sądzę, że największą nieosądzoną aferą w PRL i PRL-bis byl fakt, że ludzie jeszcze mieli za co wegetować.

Obrazek użytkownika krzysztofjaw

06-03-2018 [11:18] - krzysztofjaw | Link:

Witam,
Ja wtedy byłem jeszcze na studiach ekonomicznych. Miałem nawet zainwestować w Bank Śląski. Nie zainwestowałem i nie żałuję. Wtedy to był jeden z największych przekrętów. Koszmarnie wywindowano cenę akcji Banku.... Ludzie zaczęli kupować hurtowo... i nagle bęc... bessa w ciągu kilku dni zredukowała akcje niemal o 80%. Moi niektórzy koledzy na studiach stracili wszystko. A zarobili... szefowie banku oraz ich kumple. 
Pozdrawiam
P.S.
A przekręt ze stałym kursem dolara za L. Balcewrowicza. Ile to wypompowano z Polski pięniędzy. Tak naprawdę to był - oprócz prywatyzacji - jedno z działań, króre winny być określane zdradą stanu.

Obrazek użytkownika ogrodnik

05-03-2018 [18:47] - ogrodnik | Link:

„Czy my Żydzi mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać?! Bo to powietrze”. Można by tu jeszcze dodać, że Żydzi dlatego mają duże nosy, bo powietrze jest za darmo. (b. stare)

Obrazek użytkownika krzysztofjaw

06-03-2018 [11:19] - krzysztofjaw | Link:

Dobre :)
Pozdrawiam

Obrazek użytkownika xena2012

05-03-2018 [18:56] - xena2012 | Link:

Kondrat zapewne pije produkowane przez siebie ,,mamroty'' stąd kretyńskie wypowiedzi.

Obrazek użytkownika krzysztofjaw

06-03-2018 [11:20] - krzysztofjaw | Link:

To jest tajemnica poliszynela. Ale z córeczką Turnaua niedawno wziął ślub... to takie talmudyczne...
Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Andrzej-emeryt

05-03-2018 [19:37] - Andrzej-emeryt | Link:

Wielka jest siła tradycji rodzinnej. Oj wielka: https://pl.wikipedia.org/wiki/...

Obrazek użytkownika krzysztofjaw

06-03-2018 [11:21] - krzysztofjaw | Link:

Znam historię tego Józefa. AK winna go po prostu zlikwidować i tyle. Była miłosierna i tylko infamia...
Pozdrawiam