Wielkie inwestycje w Polsce ukazują prorosyjskość i ...

Wielkie inwestycje w Polsce ukazują prorosyjskość i proniemieckość partii opozycyjnych

1. Pod koniec poprzedniego tygodnia na sesji rady miejskiej w Elblągu, minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk przedstawił lokalizację kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, która znacząco skróci drogę morską do portu przeładunkowego zlokalizowanego w tym mieście.

Wyboru dokonał inwestor Urząd Morski w Gdyni, który analizował 3 lokalizacje i wybrał tę w miejscowości Nowy Świat, ze względu na oddziaływanie na środowisko naturalne, a także na wielkość ewentualnych kompensat, jakie trzeba będzie wypłacić mieszkańcom tamtego terenu w związku z realizacją tej inwestycji.

Wcześniej rząd premier Szydło zaproponował, a Sejm uchwalił spec ustawę, która pozwoli z jednej strony na łatwiejszą realizację tej inwestycji z drugiej określa jej finansowanie ze środków budżetowych w wysokości około 0,9 mld zł w latach 2018-2022.

2. Mimo tego, że projekt ten był przygotowywany jeszcze przez rząd premiera Jarosława Kaczyńskiego w 2007 roku (a następnie zarzucony przez rząd Donalda Tuska), a także znalazł się w programie wyborczym Prawa i Sprawiedliwości, totalna opozycja, a więc Platforma i Nowoczesna wyraźnie się od niej dystansują, a wręcz próbują podważyć jej sensowność.

W niedzielnym programie w TVP Info „Woronicza 17”, Andrzej Halicki z Platformy stwierdził, że inwestycja ta będzie nieopłacalna, bo do portu w Elblągu wpływa niewiele statków z ładunkami.

Na uwagę prowadzącego, że dzieje się tak dlatego, że muszą one teraz uzyskać zgodę Rosjan, ponieważ chcąc dostać się przez Cieśninę Połtawską do tego portu, muszą wpłynąć na wody Federacji Rosyjskiej, nie zareagował i dalej ciągnął swoją opowieść jak to inwestycja będzie szkodzić środowisku i utrudni życie mieszkańcom miejscowości zlokalizowanych na Mierzei Wiślanej.

Wstrzemięźliwość w tej sprawie prezentował w tym samym programie poseł Nowoczesnej Witold Zębaczyński, który także martwił się o mieszkańców Mierzei Wiślanej i ekologię w tym miejscu.

Identyczną argumentację prezentują media i politycy rosyjscy, którzy już po przyjęciu ustawy przez polski Sejm, bardzo intensywnie krytykują tę inwestycję i „martwią się” o jej efektywność.

3. Ogromne obawy opozycji spowodowało także ogłoszenie pod koniec września przez rząd decyzji o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego, gdzie przebiega autostrada A-2, a także linia kolejowa z Warszawy do Żyrardowa.

I natychmiast po ogłoszeniu informacji o podjęciu tej decyzji przez Radę Ministrów, pojawiły się w naszym kraju głosy zarówno polityków opozycji jak i wspierających ich mediów, że ta inwestycja będzie zupełnie nieopłacalna.

Politycy Platformy i Nowoczesnej sugerowali, że podjęcie przez rząd decyzji o budowie CPK, jest absolutnie nieodpowiedzialne, ponieważ narazi Polskę na poniesienie ogromnych kosztów, bez nadziei, że kiedykolwiek się one zwrócą.

Krytyka opozycji była kontynuowana także po tym jak odezwał się w tej sprawie prezes niemieckich linii lotniczych „Lufthansa”, który jak można się domyślać, nie tylko skrytykował ten pomysł, ale także próbował wykazać jego nieopłacalność.

4. Tylko te dwa przykłady wielkich inwestycji infrastrukturalnych, podjętych przez rząd premier Beaty Szydło, niezwykle ważnych dla rozwoju naszego kraju, pokazują jak na dłoni, że główne partie opozycyjne, niestety nie myślą w kategoriach jego strategicznych interesów.

Ba argumentacja jaką przy tej okazji przedstawiają w całości pokrywa się z retoryką bądź to rosyjską jak w przypadku przekopu Mierzei Wiślanej, bądź niemiecką jak w przypadku CPK, a mimo tego zdania nie zmieniają i zdecydowanie prezentują ją w mediach.

Miejmy nadzieję, że wyborcy we właściwy sposób ocenią taką postawę zarówno w nadchodzących wyborach samorządowych jak i tych późniejszych- parlamentarnych.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika michnikuremek

23-10-2017 [10:22] - michnikuremek | Link:

Wśród znajomych (przeważnie ludzie z dyplomami wyższych uczelni) obserwuję zadziwiającą fascynację Rosją (i Chinami też) i jednoczesną nienawiść do USA.
Nie wiem skąd się to bierze. Do Stanów Zjednoczonych DOBROWOLNIE wyjechały miliony Polaków i znalazły tam dobre życie. Do Rosji PRZYMUSOWO  wywieziono miliony Polaków i jedyne co tam na nich czekało to cierpienie i śmierć.
Czyżby dziesięciolecia indoktrynacji przy pomocy czterech pancernych czy J-23 takie właśnie dało efekty?

Obrazek użytkownika Jabe

23-10-2017 [11:30] - Jabe | Link:

Prorosyjskie jest marnowanie pieniędzy na zasmucanie prezydenta Putina.

Obrazek użytkownika admin

23-10-2017 [12:31] - admin | Link:

A nie rozbudowa żywotnej infrastruktury (gospodarczej) państwa. I nie jest też tak, że w (państwowe) inwestycje wpisana jest korupcja. Tak może uważać tylko ktoś, komu taka rozbudowa nie w smak, bo godzi w jego interesy, albo pogardza Polakami, że nie są w stanie dobrze i uczciwie jej przeprowadzić. Mam nadzieję, że wytłmaczyłem o co mi chodzi i dlaczego osłabianie morale (NB) nie przejdzie.

Obrazek użytkownika Jabe

23-10-2017 [13:23] - Jabe | Link:

Nie każda inwestycja jest trafiona. Nie chodzi tylko o to, że państwowe jest niczyje, a rzecz niczyja należy do tego, kto pierwszy ją zagarnie. Pewne inwestycje – infrastrukturalne właśnie – z konieczności są prowadzone przez państwo. Najwyraźniej jednak w tym wypadku motywem przewodnim jest granie na nosie Putinowi. Nawet jeśli rząd nie tym się kieruje (co skrzędtnie skrywa – vide właśnie ten artykuł), robią to zwolennicy, bezkrytycznie wynajdując uzasadnienia. Ta sprawa była tu omawiana – wiem, o czym mówię. Jeśli dobrze pamiętam, pan Jazgdyni pisał, że ten przekop ma służyć ruchowi kabotażowemu, nie zająknąwszy się nawet o możliwości rozbudowy drogi wodnej Trójmiasto – Elbląg. Nic dziwnego – efekt w sprawie nadrzędnej nie byłby tak spektakularny.

Co do Centralnego Portu Komunikacyjnego, inwestycja ta jako żywo przypomina te z wiadomych czasów. Mało portów trzeba rozbudować? Dyskusji na ten temat brak. Jak ktoś klaszcze – patriota, jak kręci nosem – zdrajca. Tylko polityka, bardzo droga polityka.

Obrazek użytkownika mmisiek

23-10-2017 [17:21] - mmisiek | Link:

Moim zdaniem od wątpliwego przekopu dużo pilniejsza sprawa to połączenie z Polską Świnoujścia. Ale jakoś o tym cisza.