Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Ja pitolę! PIS ubezwłasnowolnił swego najlepszego ministra!
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 27-04-2017 [21:26]
Poczytny FAKT – vide: http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/jaroslaw-kaczynski-dyscyplinuje-anne-strezynska/s32l5x3 donosi, cytuję: „Anna Streżyńska jest od dwóch dni najbardziej krytykowanym ministrem w rządzie Beaty Szydło. Co ciekawe szefową resortu cyfryzacji atakują sami politycy Prawa i Sprawiedliwości. Po wywiadzie, w którym minister krytycznie wypowiedziała się o programie 500 + i Antonim Macierewiczu, gorzkich słów nie szczędzili jej premier Beata Szydło czy szef MSWiA Mariusz Błaszczak. Teraz dołączył do nich sam prezes Jarosław Kaczyński…”, koniec cytatu.
Więc chciałbym przypomnieć, że już w roku 2013 napisałem notkę ostrzegawczą pt. „Dziesięć grzechów głównych partii Jarosława Kaczyńskiego” – vide: http://salonowcy.salon24.pl/483007,dziesiec-grzechow-partii-jaroslawa-kaczynskiego, gdzie pisałem między innymi, cytuję:
„Często się słyszy, że znowu PIS dał się wyprowadzić w pole. Ktoś powie, że przecież ci ludzie są tak zaszczuci przez media, iż nie ma się, co dziwić, że czasem popełniają błędy. Otóż jest się, czemu dziwić i wciąż nie mogę zrozumieć, dlaczego PIS nie chce skorzystać z pomocy fachowców. I naiwne są chełpliwe wypowiedzi prominentów PIS, że sobie ze wszystkim poradzą sami. Dlatego trzeba, czym prędzej zatrudnić zawodowców. A zaręczam, że taka inwestycja się zwróci z nawiązką…”, koniec cytatu.
Po długiej serii przegrywanych wyborów, w pamiętnym roku 2015 Prawo i Sprawiedliwość wygrało w końcu wybory prezydenckie i parlamentarne, w dodatku z przewagą sejmową, a rząd Beaty Szydło nareszcie zatrudnił znakomitego zawodowca, jakim jest niezaprzeczalnie minister Anna Streżyńska. Niestety, jak tylko pani minister ośmieliła się skrytykować konstruktywnie, powtarzam KONSTRUKTYWNIE poczynania niektórych pisowskich ministrów została „przeczołgana” przez panią Premier i ustawiona do pionu przez Jarosława Kaczyńskiego, a tym samym „ubezwłasnowolniono” jedynego prawdziwego zawodowca w rządzie Beaty Szydło, który, jak coś mówi to rzeczywiście wie, o czym, bo się perfekcyjnie zna na swoim fachu i "mało gada, a dużo robi".
I tu właśnie widzę moim zdaniem najcięższy grzech Prawa i Sprawiedliwości, jakim jest brak umiejętności przyjmowania do wiadomości konstruktywnej krytyki, którą bezkompromisowo podejrzliwi pisowcy, a szczególnie jajogłowi ortodoksi uznają, jakże błędnie za brak partyjnej lojalności.
Więc na koniec chciałbym jeszcze przypomnieć, co pisałem w opublikowanej już po wyborach 2015 notce pt. „PIS musi się otworzyć na krytykę konstruktywną” – vide: http://salonowcy.salon24.pl/763242,pis-musi-sie-otworzyc-na-krytyke-konstruktywna , cytuję:
„Krytyka konstruktywna to rodzaj krytyki charakteryzującej się tym, że osoba krytykująca przedstawia krytykę, ale jednocześnie sugeruje sposób lub sposoby rozwiązania problemu tej krytyce poddanemu (…) Uważam tedy, że PIS musi się otworzyć na krytykę konstruktywną ze strony zawodowców, a także nauczyć się wyciągania z tej krytyki korzystnych dla siebie wniosków. W przeciwnym razie oszołomione przewagą sejmową Prawo i Sprawiedliwość zatraci się w samouwielbieniu i ślepym przeświadczeniu o własnej doskonałości, co doprowadzi do tego, że nie będzie drugiej kadencji rządów tej partii…”, koniec cytatu.
Dlaczego?
Bo lojalność i dyscyplina partyjna są ważne, lecz w przeciwieństwie do etapu zdobywania władzy, w fazie jej sprawowania nie da się sprawnie rządzić wyłącznie spolegliwymi amatorami, gdyż, czy to futbol, tenis, szachy, a także polityka, amatorzy miast się dąsać winni słuchać rad zawodowców.
Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, członek grupy inicjatywnej krakowskiego oddziału Akademickiego Klubu Obywatelskiego im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego)
Post Scriptum
Słusznie, że pani Premier zareagowała. Ale forma tej reakcji była moim zdaniem niewłaściwa. Gdyż po przyznaję niefortunnym wystąpieniu pani minister Streżyńskiej pani Premier powinna ją była dyskretnie poprosić do siebie i zdyscyplinować, a nie robić konferencji prasowej, co dało opozycji pożywkę do jazgotu, że w rządzie panuje terror. Niepotrzebne też było moim zdaniem włączenie się w tę sprawę w mediach prezesa Kaczyńskiego, który i tak już ma przyprawioną gębę despoty. Zaś ta nerwowa reakcja rzeczonych wynikała moim zdaniem właśnie z braku umiejętności przyjmowania do wiadomości krytyki konstruktywnej, o czym traktuje notka.
Komentarze
27-04-2017 [21:36] - Jabe | Link: Pan nic nie rozumie. PiS nic
Pan nic nie rozumie. PiS nic nie musi. PiS nie ma konkurencji. Jest jedyną prawdziwie patriotyczną formacją. Co najwyżej wyborcy znów okażą się go niegodni.
27-04-2017 [21:59] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Wszyscy już chyba wiedza, ze
Wszyscy już chyba wiedza, ze nie lubisz PiS-u. Po co to przypominać po 20 razy dziennie? Jakas misja? Punkt honoru? Zaklad z kims? Odruch bezwarunkowy?
27-04-2017 [22:03] - Jabe | Link: Nie. To parodia (niektórych)
Nie. To parodia (niektórych) tutejszych bywalców.
28-04-2017 [09:10] - Tarantoga (niezweryfikowany) | Link: Domasuł [21.59]
Domasuł [21.59]
To jest osoba wynajęta przez stronę "do pisania postów przyjmę".Pomijając [d.....] i [ syndrom.----] mam zakaz diagnozowania Echo24....
http://naszeblogi.pl/62877-piszacego-posty-polityczne-przyjme-do-pracy-google
28-04-2017 [13:07] - Jabe | Link: Tak się Pan tu znalazł?
Tak się Pan tu znalazł?
27-04-2017 [22:25] - Krzysztof Pasie... | Link: @Jabe
@Jabe
"Co najwyżej wyborcy znów okażą się go niegodni..."
------------------------
No, właśnie.
28-04-2017 [10:47] - krystal | Link: Otóż to. I dlatego PiS
Otóż to. I dlatego PiS polegnie (ba 500+ nie wystarczy na całe lata), chociaż wprowadził parę dobrych zmian (ale to zdecydowanie za mało, za wolno, za strachliwie).
28-04-2017 [15:12] - Florentyna | Link: Świetnie! Kwintesencja
Świetnie! Kwintesencja pisowskiej filozofii rządzenia: to nie partia okaże się niegodną narodu, ale ten głupi naród okaże się - znowu! - jej niegodny. Jak to twierdzili komuniści: "Program partii programem narodu", ale nigdy odwrotnie. I tu Baterowicz może dojrzeć wytrawnych peerelczyków, którzy wyznają taką filozofię, a Jabe dodaje, że tylko ta partia "jest jedyną prawdziwie patriotyczną formacją". Gomułka z Gierkiem przyklaskują im teraz w piekle.
28-04-2017 [15:20] - mada | Link: Jeżeli motłoch nie widzi kto
Jeżeli motłoch nie widzi kto mu robi dobrze - to kij mu w ucho - niech sobie wybiera PO, Nowoczesną, PZPR czy ZSL. Taka jest demokracja.
28-04-2017 [20:03] - Jabe | Link: Jeśli „motłoch” nie da się
Jeśli „motłoch” nie da się przekupić socjalem, to można podejrzewać, że mamy do czynienia z narodem.
Oczywiście każda anonimowa zbiorowość jest głupia, nie ważne, czy to tłum kmiotków, czy profesorów (nawet godnych tego miana). Jednak nie wolno nań zwalać skutków własnych przywar. Po prostu nie wolno tak myśleć.
27-04-2017 [21:47] - Florentyna | Link: Zanim wyleją się na Autora
Zanim wyleją się na Autora kubły pomyj za tak trafną i sprzyjającą PiS-owi krytykę konstruktywną, pragnę mu przypomnieć, że każda, choćby najmniejsza pochwała przez opozycję jakiegokolwiek członka obecnego rządu (a min.Streżyńska cieszyła się uznaniem opozycji!), to jest dla niego pocałunek śmierci , podobnie jak krytyka, choćby słuszna i dobrze udokumentowana jakiegoś ministra, powoduje jego umocnienie się na swoim stanowisku. A to w myśl zasady "na złość mamie, niech mi uszy zmarzną". Choćby Polska się miała zawalić, racji przeciwnikowi nie przyznamy nigdy!.
27-04-2017 [22:10] - spike | Link: a mnie p.Florentyna
a mnie p.Florentyna zaskoczyła! żyłem w błogiej nieświadomości, że min.Strużyńska cieszyła się uznaniem opozycji !!!
ciekawe za jakie zasługi Pani Premier Ją powołała do rządu, już wiem! wtedy nie wiedziała o uznaniu opozycji :)))))
27-04-2017 [22:27] - Krzysztof Pasie... | Link: @Florentyna
@Florentyna
"A to w myśl zasady "na złość mamie, niech mi uszy zmarzną"..."
--------------------
I tu jest pies pogrzebany.
27-04-2017 [22:51] - Imć Waszeć | Link: Pozostaje tylko określić kto
Pozostaje tylko określić kto ma w danym wypadku rację i czym jest owa racja w ogóle. Bo jeśli nie za bardzo wiadomo co to jest i kto ją ma, to ja proponuję najuczciwsze rozwiązanie, bardziej konstruktywne niż "samokrytyka" - rzut monetą symetryczną, gdzie orzeł to "rację mamy My".
28-04-2017 [00:31] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Troska opozycji o zawodnikow
Troska opozycji o zawodnikow druzyny przeciwnej wprost wzruszajaca. A może Florentyna zdradzi, kto w teamie Szydlo cieszy się jeszcze takim uznaniem opozycji? Bo oglądam te tefaleny od rana do wieczora i ani troche nie jestem mądrzejszy.
27-04-2017 [21:52] - spike | Link: tu ma Pan b.dobry tekst
tu ma Pan b.dobry tekst blogera Jazgdyni o tym czego Pan nigdy nie rozumiał
http://naszeblogi.pl/46385-par....
Przyznaję bez bicia, pitoli Pan.
Jeżeli Pani minister nie podoba się polityka rządu, to się składa dymisję, a nie lata po TW mediach i krytykuje, ale nie będę już setny raz przekonywał Pana, że w czasie wojny, nie daje się oręża wrogowi, to się załatwia w zaciszu gabinetów.
27-04-2017 [22:13] - spike | Link: PS
PS
kolejny mały szczegół, źródło informacji FAKT, innym razem będzie WP, Onet, Tygodnik Powszechny, TVN, Szkło kontaktowe itd. itp.kopalnie wiedzy wszelakiej, brakuje jeszcze Dzieł Lenina. Marksa i Engelsa :))))
Eeeeech!
27-04-2017 [22:30] - Krzysztof Pasie... | Link: @spike
@spike
"Przyznaję bez bicia, pitoli Pan..."
-------------------
Sęk w tym, że jak dotąd nikt Pana o zdanie nie pytał.
27-04-2017 [23:14] - Francik | Link: Ciekawe kto pytał o zdanie dr
Ciekawe kto pytał o zdanie dr. P.? Niestety jego wybujałe ego bardzo cierpi, bo poza stałym zestawem malkontentów mało kogo obchodzą jego wypociny. BTW wyczytałem, że p. Streżyńska określiła się jako fachowiec do wynajęcia, który może współpracować z każdą uczciwą osobą. Interesowałoby mnie czy pani minister za osoby uczciwe uważa np. Tuska, Kopacz, Boniego, Sienkiewicza, Sikorskiego, Rostowskiego, Nowaka, Bieńkowską, Sawickiego, Pawlaka itp. i byłaby w stanie z nimi współpracować. Na osobę, która za pieniądze "wynajmuje" się każdemu, kto zapłaci jest w języku potocznym nieco inne określenie niż "fachowiec".
28-04-2017 [00:21] - spike | Link: jest Pan infantylny.
jest Pan infantylny.
28-04-2017 [11:05] - Roz Sądek | Link: "...w czasie wojny, nie daje
"...w czasie wojny, nie daje się oręża wrogowi...
======================================
o jakiej wojnie Pan piszesz. To jest wojna, jak jedna strona wali sztachetą i cepem, a druga nadstawia karku i co najwyżej od czasu, wzorem przedszkolaka opuszcza kolejną piaskownicę? Przez cały okres rządów PISu nawet nie postawiono oskarżenia komukolwiek ze świecznika za wyczytywane w debacie sejmowej przekręty. Co to za wojna, w której wojsko pozwala na kładzenie się przeciwnikom pod samochód naczelnego wodza? To jest chyba wojna jakieś nieopisanej jeszcze generacji?
27-04-2017 [23:44] - xena2012 | Link: Tu nie chodzi o konstruktywną
Tu nie chodzi o konstruktywną czy niekonstruktywną krytykę.Niestety partie w tym PiS nie potrafią docenić ludzi za kompetencję,umiejętność organizowania pracy,niepoślednią wiedzę w powierzonym resorcie czy placówce. Pani Streżyńska to wybitny minister nie udzielający się politycznie bo na jej odcinku pracy nie jest to koniecznei powinna być noszona na rękach.Wystarczy wspomnieć min.Boniego a później Halickiego z ich nieudolnością,niegospodarnością na powierzonym odcinku którzy mówiąc brzydko spieprzyli robotę i porównać z pracą i klasą pani minister.Podobne sytuacje zastajemy jednak w każdej pracy,gdzie jednostki wybitne szybko są dołowane.
28-04-2017 [00:17] - spike | Link: nie pojmuję, czy ktokolwiek
nie pojmuję, czy ktokolwiek dyskredytuje fachowość p.minister???
ale dlaczego krytykuje rząd, sama w nim będąc, to jest nielojalność, jak się nie podoba rząd to wyjściem jest dymisja, a nie gadanie głupot, że "dobrze się jej pracuje", a niby skąd ma pieniądze na pensje, tym bardziej, że się wypowiada z tematu, który mało zna.
Polityk musi umieć trzymać język za zębami, bo szkodzi nie tylko sobie, ale państwu.
28-04-2017 [00:28] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Tak, dokładnie, pani Kseniu.
Tak, dokładnie, pani Kseniu. To jest team work, praca w zespole. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Jestem najdalszy od dawania rad PiS-owi, ale to jest - ze tak powiem - ministerialne abecadlo. To tak jak w sporcie. Nie chodzi o dream team, bo jak się wezmie do druzyny 11 gwiazdorow to efekt z tego będzie mizerny. To powinna być bardziej perfekcyjnie dzialajaca maszyna, gdzie każdy trybik jest czescia calosci, a nad tym wszystkim czuwa trener, czyli premier. On(a) ustala skład i taktykę. Nie ma miejsca na jakakolwiek niesubordynację.
28-04-2017 [09:49] - xena2012 | Link: Przecież ja nie neguję
Przecież ja nie neguję ważności działań zespołowych w rządzie,to pozostaje poza dyskusją.Myślę jednak,że rozmowy dyscyplinujace maja miejsce o wiele za późno i w zbyt rozdmuchanej scenerii. Przecież wcześniej min.Gliński dał przykład niesubordynacji przepraszając gorąco córki Rzeplińskiego i Komorowskiego .Gowinowi nader często zdarzały się nieprawomyślne wypowiedzi,a min.Macierewiczowi niepotrzebny upór w doborze kadry .Te sprawy jakoś nie były przedmiotem krytyki choć był to prezent rzucony lekkomyślnie opozycji. Przypuszczam,że nierozważna wypowiedź min.Streżyńskiej i takie nieproporcjonalne w stosunku do niej larum ma głębsze podłoże.
28-04-2017 [10:49] - krystal | Link: Święta racja! A przy okazji
Święta racja! A przy okazji (o ile admin przepuści) dobry artykuł:http://wawel.neon24.pl/post/13...
28-04-2017 [12:30] - spike | Link: "Myślę jednak,że rozmowy
"Myślę jednak,że rozmowy dyscyplinujace maja miejsce o wiele za późno i w zbyt rozdmuchanej scenerii."
Proszę Pani, czy nie jest oczywiste, że pracując w zespole, przeciw niemu się nie wypowiadamy, a jeżeli się nam nie podoba, to odchodzimy.
Mówimy o osobach dorosłych, chyba można spodziewać się, że dana osoba nie siorbi pijąc kawę czy herbatę, nie mlaska itd. podobnie nie wypowiada się publicznie negatywnie o rządzie, w którym pracuje. To są tak oczywiste rzeczy, że aż dziw bierze, że trzeba komukolwiek o tym przypominać. Jeżeli ta osoba ma jakieś uwagi , zastrzeżenia, to idzie tam, gdzie ją powinni wysłuchać, a Pani minister nie wspomniała, że np. rozmawiała z Morawieckim o finansach państwa, bo to budziło jej zastrzeżenia, prawda?
Przypomnę też, że Pani Premier nie lata po mediach, by się chwalić, że prostuje postawy swoich ministrów, robią to ulubione media naszego Gospodarza, który dokładnie śledzi co napiszą.
Można tylko współczuć Pani Premier, że jest poddawana takim próbom, bo sępy tylko czekają na ochłapy, by walić w rząd, zamiast rządzić i spełniać obietnice wyborcze, chyba pierwszy raz w "wolnej Polsce".
Pani by zatrudniła fachowca, który Panią obgaduje za plecami ???
PS
a czy Pani Premier i Pani minister nie są czasem prywatnie przyjaciółkami ?
taki występ przyjaciółki boli jeszcze bardziej, nieprawdaż ?
28-04-2017 [13:16] - Jabe | Link: Hmm, Tylko jakie to podłoże?
Hmm, Tylko jakie to podłoże? Min. Streżyńska dysponuje dużymi pieniędzmi? Czym właściwie jej ministerstwo się zajmuje? A problem z min. Macierewiczem nie tyle polegał na problemach w doborze kadry, co we właściwym postępowaniu z nią.
28-04-2017 [15:16] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Pani Kseniu, oczywiście
Pani Kseniu, oczywiście zgadzam się co do Glinskiego i Macierewicza, ale ostatecznie to trener ustala skład i zdejmuje z boiska zawodnikow, w tej minucie meczu kiedy uzna to za sluszne. Pani by chciała modelować gabinet premier Szydlo, tak jak kibice chcieliby ustalać skład ekipy Nawalki :)
28-04-2017 [09:38] - Tarantoga (niezweryfikowany) | Link: SCOOP!
SCOOP!
Ktoś rozszyfrował nick osoby Pasierbiewicz!
"Echo tvn24"! Cała konstruktywna krytyka,cała dobę :-)))
28-04-2017 [11:11] - Roz Sądek | Link: Też uważam Panią Annę
Też uważam Panią Annę Streżyńską za doskonałego fachowca. I też uważam, że publiczne postawienie ja na baczność to błąd. Szkoda, że rząd nie jest tak szybki i zdecydowany w wielu sprawach, które jakoby miał "na widelcu" obejmując urzędy.
28-04-2017 [11:19] - ogrodnik | Link: Pitolisz Krzysiu -
Pitolisz Krzysiu - powiedziałaby Kaja Pietsch. Dobrze byłoby czasami coś przeczytać. Najlepiej, aby stosunek przeczytanego do napisanego tekstu był nie mniejszy niż 500:1. Na początek polecam w temacie j.w.: http://kontrowersje.net/co_dal....
28-04-2017 [12:54] - Krzysztof Pasie... | Link: @Ogrodnik
@Ogrodnik
Zlinkowany artykuł czytałem wcześniej niż Ty.
Jakim cudem?
Powiem Ci, jak się spotkamy.
28-04-2017 [11:19] - Krzysztof Pasie... | Link: @ALL
@ALL
Żeby wszystko było jasne, dodałem do notki stosowne post scriptum.
Pozdrawiam wszystkich komentatorów, bez wyjątku, jak zwykle serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
PS. Zapraszam także do lektury mojej notki pt. "Nowej władzy będę się przyglądał baczniej niż Platformie" - vide: http://salonowcy.salon24.pl/67...
28-04-2017 [13:37] - spike | Link: No proszę, najbardziej wierna
No proszę, najbardziej wierna i spolegliwa blogerka Pańskiego talentu pisze:
"Asturia
@Robert Knapik
"Odnoszę wrażenie, że Autor notki byłby szczęśliwy gdyby udało się przerobić PiS na PO, a jeszcze lepiej na partię ludzi rozumnych - Unię Wolności."
Podzielam w pełni Pana opinię. Celniej bym tego nie określiła!"
- - - - - - - - - -
"Asturia
@Pan Krzysztof
Zamiast komentarza posłużę się tytułem Pana notki z 14.03.2017r:
"Rząd Beaty Szydło musi odejść! Przelała się szala goryczy."
Pozdrawiam serdecznie.
- - - - - - - - -
To jeden z przykładów, jak zwykle Pańskie zdanie podzielają ci sami totalni wrogowie PiS, uważając Pana za swojego przyjacela wg przysłowia:
"wróg mojego wroga, jest moim przyjacielem"
Przypomnę Pański tekst, mający źródło w Faktach i Mitach, w którym snuje Pan teorie spiskowe, jakoby Macierewicz miał przejąć władzę w PiS !!!!
Wychodzi, że to Pan jest "kretem", który dąży do upadku PiS, Judasz też zapewniał Chrystusa, że Go kocha.
"Boże chroń mnie przed przyjaciółmi, z wrogami sam sobie poradzę"
28-04-2017 [14:03] - szara_komórka | Link: Prawdę Pan pisze. - "Ja
Prawdę Pan pisze. - "Ja pitolę."
I tyle wystarczy w zasadzie n/t Pańskiej notki.