Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Przedłużenie kadencji Tuska w oczach publicystów i blogerów
Wysłane przez elig w 10-03-2017 [21:01]
Przyznam szczerze, iż trudno było mi ocenić efekty sprzeciwu Polski wobec przedłużenia kadencji Donalda Tuska jako przewodniczącego Rady Europy. Zamiast się więc mądrzyć, postanowiłam zapoznać się z opiniami innych. Wybrałam kilka artykułów, których autorzy nie ograniczyli się do wykrzyczenia tych lub innych emocji, lecz usiłowali cokolwiek zrozumieć z tego, co się stało.
Przede wszystkim chciałabym polecić tekst Leonardy Bukowskiej "Słuszna decyzja Premier Szydło - analiza na chłodno" {TUTAJ}. Autorka w kilkunastu punktach opisuje przyczyny i skutki postępowania Polski i dowodzi, że nie należało działać inaczej. Koniecznie trzeba to przeczytać [streścić się nie da]. Zupełnie innego zdania byli Michał Szułdrzyński w "Rzeczpospolitej" {TUTAJ} i Marcin Makowski w Wp.pl {TUTAJ}. Szułdrzyński zatytułował swój artykuł "Kronika dyplomatycznej katastrofy". Twierdził on m.in, że pomysł sprzeciwienia się przedłużeniu kadencji Tuska powstał już pod koniec 2016 r., ale że wówczas Kaczyński go nie poparł. Zmienił zdanie później w styczniu 2017.. Szułdrzyński .napisał;
"W wywiadzie dla „GP", udzielonym w zeszłym tygodniu, Kaczyński stwierdził, że zgłoszenie Saryusz-Wolskiego uruchomi powstanie nowej giełdy nazwisk i pojawią się nowi kandydaci ze strony lewicy oraz że Tuska nie poprą Węgry.
Z dzisiejszej perspektywy widać, że decyzja podjęta przez prezesa oparta była na całkowicie nieprawdziwych przesłankach.".
Za katastrofalne uważa postępowanie rządu PiS również Marian Makowski. Stwierdza:
"Bo właśnie na tym polega paradoks czwartkowego szczytu w Brukseli - wiele argumentów było po stronie rządu, ale fatalna egzekucja i działanie na ostatnią chwilę sprawiło, że Beata Szydło została wysłana do Europarlamentu mediować w przegranej sprawie. Przegranej dlatego, że zabrakło jej powagi, spójności prezentowanego przez Warszawę stanowiska i czasu, aby je w zaciszu gabinetowych mediacji lobbować. Efekt? Chyba pierwszy raz po 1491 roku, gdy Jan Olbracht walczył ze swoim bratem Władysławem Jagiellończykiem, Węgrzy, Słowacy i Czesi zjednoczyli się przeciw Polsce.".
Znany bloger Matka Kurka [Piotr Wielgucki] ocenia to samo wręcz entuzjastycznie. Według niego:
"Traktowanie tych ustawionych pseudo wyborów w kategoriach sukces Tuska i porażka PiS, to czysty idiotyzm, którym podniecają się głupi i naiwni. Wybór Tuska paradoksalnie pokazał, że Tusk jest nikim w UE, nie ma poparcia własnego kraju, własna partia się modliła, żeby nie wrócił do Polski, a „prezydentem Europy” został tylko dlatego, że wszyscy uznali go za nieszkodliwego. Kaczyński dał najmocniejszy sygnał, jaki mógł dać. Nie będziecie sobie z Polską pogrywać towarzysze europejscy i choćbyście wszyscy kupą szli na nas, to będziemy robić swoje i o swoje dbać. Za ten widok napawający nadzieją mogą jedynie podziękować i wyrazić najgłębszy szacunek dla Polski, która w końcu zaczyna być Polską." {TUTAJ}.
Osobną kategorię stanowi Rafał Ziemkiewicz. Zachował się on jak chorągiewka na wietrze. Jeszcze 8 marca w wywiadzie dla "Superexpressu" {TUTAJ} twierdzi:
" Moim zdaniem PiS nie miał ruchu. To Donald Tusk zdecydował, że chce iść na udry z polskim rządem. Przecież jeszcze kilka miesięcy temu PiS dawał sygnały, że jest gotów dogadać się z Tuskiem. Ten nie tylko nie wykonał żadnego przyjaznego gestu wobec Polski, ale też po wyborach prezydenckich był jedynym liderem światowym, który nie wysłał depeszy gratulacyjnej do Andrzeja Dudy. A potem aż do czasu wystąpienia we Wrocławiu w czasie ciamajdanu wielokrotnie udowadniał, że pozycję szefa Rady Europejskiej wykorzystuje do szykowania sobie powrotu do Polski i uprawiania polityki krajowej. PiS nie mógł poprzeć Tuska i musiał wyraźnie zaznaczyć, że Tusk jest na wojnie z Polską, przynajmniej do czasu, gdy rządzi Prawo i Sprawiedliwość.".
Dzis [9.03.2017] napisał w portalu Interia.pl felieton "Eurociamajdan" {TUTAJ}, w którym nie pozostawia suchej nitki na PiS. Wobec takich podziałów, przebiegających nawet wewnątrz głowy RAZ - pozostaje tylko poczekać na dalszy rozwój wypadków.
Komentarze
10-03-2017 [21:20] - jazgdyni | Link: Niby opiniotwórczy
Niby opiniotwórczy dziennikarze, a durni, jak but. Że też ty musisz to wszystko czytać.
10-03-2017 [23:02] - elig | Link: Stara rzymska maksyma: Jeśli
Stara rzymska maksyma: Jeśli chcesz poznać prawdę, musisz wysłuchać także i drugiej strony.
10-03-2017 [21:32] - StachMaWielkieOczy | Link: A moze te dwa fakty maja cos
A moze te dwa fakty maja cos ze soba wspolnego?
- "Myślę, że jednym z krajów, który zostanie poddany pewnej presji, jest pański" – powiedział (McCain), zwracając się do prezydenta Dudy."
I ten:
- "Wyszło na jaw, że amerykańskie służby podsłuchiwały kanclerz Niemiec Angelę Merkel."
"Równocześnie okazało się bowiem, że NSA szpiegowała też unijne instytucje oraz ambasady."
10-03-2017 [23:03] - elig | Link: To bardzo prawdopodobne.
To bardzo prawdopodobne.
10-03-2017 [21:44] - Jabe | Link: Stanowisko prezesa
Stanowisko prezesa Kaczyńskiego, jeśli nie zostało przekręcone, pokazuje, że choć jest mistrzem gry politycznej w Polsce, z polityką międzynarodową nie radzi sobie wcale.
Nie rozumiem, co ta Matka Kurka wygaduje. No pokazano, że Donald Tusk jest nikim, ale nikogo to nie obchodzi, bo jest nikim. Dodatkowo okazało się, że towarzysze europejscy mogą sobie z Polską gremialnie pogrywać nawet w nieważnych sprawach. Bo przecież mogli odpuścić. Więc gdzie ten sukces?
10-03-2017 [22:07] - Biedronka | Link: a kolega też jakiś znany
a kolega też jakiś znany publicysta? :) nb dlaczego mielibyśmy czytać opinie?
10-03-2017 [22:31] - Biedronka | Link: No i to właśnie jest "real
No i to właśnie jest "real politic" w wykonaniu ludzi nie mających pojęcia o przemianie materii i energii w przyrodzie :)))))
"gremialnie pogrywać nawet w nieważnych sprawach"
Tacy co gremialnie pogrywają w nieważnych sprawach to hazardziści. Hazard kończy się np tak jak sprawa tych panów i pań od długów we frankach szwajcarskich ...
Moża powiedzieć - na zdrowie.
Argumentacja niejakiego Ziemkiewicza- "bo Dmowski powiedział" że prawo siły. Ba - kolega Ziemkiewicz już wita się z gąską - tym razem Darwinem (on też od prawa siły) no i z niejakiem Korwinem maszerując jednym krokiem w stronę bezwzględnej konkurencji (to już K. Marks) a więc pod rękę z walką płci i sufrażystkami :))))))).
I tak o to mamy ciamajdan tyle że publicystyczny ha ha.
10-03-2017 [23:27] - Jabe | Link: O Ziemkiewiczu się nie
O Ziemkiewiczu się nie wypowiadałem. Przypuszczam, że wszystko było dogadane i o żadnym hazardzie nie może być mowy.
11-03-2017 [00:18] - Biedronka | Link: no super było dogadane tylko
no super było dogadane tylko w jakim celu? Poprawienia finansów Tuska? :))))) czyli że pisząc używa pan określeń i środków wyrazu, których Pan sam nie rozumie? :)
No to tutaj nawet zakałapućkany kolega Ziemkiewicz (z którym nota bene byłam na strajku na UW - tyle, że ja z powściągliwością obserwując "patronat" niejakiego Mazowieckiego a on z zaangażowaniem) byłby skuteczniejszy ha ha.
11-03-2017 [00:18] - Jabe | Link: Było dogadane w celu
Było dogadane w celu sprawnego przeprowadzenia formalności, jaką było przedłużenie bytności DT na stolcu cysorza Europy. Nie mogła Pani zgadnąć, co wg moich przypuszczeń było dogadane? O Ziemkiewiczu – powtarzam – się nie wypowiadałem.
10-03-2017 [21:46] - Wiśtawio | Link: Zobaczyłem jak zawodnik na
Zobaczyłem jak zawodnik na ramionach noszący flagę niemiecką sciskany (gratulacje) jest przez swoja trenerkę. Wyniku jeszcze nie podano.
10-03-2017 [22:06] - Biedronka | Link: Na tym polega konsekwencja
Na tym polega konsekwencja nadmiaru publicystyki ze strony uznanych sław dziennikarskich czyli tzw. germanizacja dziennikarstwa :).
Ponieważ mieszkałam i pracowałam wiele lat w Niemczech i raczej nie "na zmywaku" powiem krótko.
Stanowisko bez znaczenia a wizerunkowa porażka A. Merkel i działań struktur unijnych poważna więc z tego punktu widzenia z przymusu przyklepania podopiecznego A. Merkel o którym wieść niesie w całej Europie, że uciekł z Polski przed aferami rząd uczynił sukces.
pan RAZ jest polonistą i choć czytam jak innych publicystów nie przejmuję się opiniami z zakresu polityki zagranicznej czy ekonomii.
Pozdrawiam
10-03-2017 [22:22] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Ziemkiewicz jest beznadziejny
Ziemkiewicz jest beznadziejny. Szkoda w ogole czasu na komentowanie wypocin tego człowieka.
10-03-2017 [23:06] - elig | Link: Nie zgadzam się. Często pisze
Nie zgadzam się. Często pisze słuszne rzeczy.
10-03-2017 [22:35] - Art | Link: Ktokolwiek postrzega takich
Ktokolwiek postrzega takich ludzi jak RAZ,Warzecha,Zaręba czy innego Mazurka-Waissa, jako dziennikarzy prawicowych,popełnia lekkie nadużycie.To są ludzie do wynajęcia,czyli pros,przpraszam-kto da więcej?Inaczej mówiąc,to są tacy adwokaci,którzy "biorą w łapę" od obu stron konfliktu.W tej komfortowej sytuacji,dla niech nie jest ważne kto wygra,a kto przegra-oni wygrywają zawsze.Tak jak zawsze wygrywa Gowin,czy Gliński.
10-03-2017 [22:46] - Adam66 | Link: Nie jest to moja analiza ale
Nie jest to moja analiza ale wydaje mi się logiczna, czyli Kaczyński znowu wygrał :-)
http://opinie.wp.pl/zwyciestwo...
10-03-2017 [23:46] - Biedronka | Link: tak. Też słuchałam podobnej
tak. Też słuchałam podobnej analizy w wersji ustnej.
Pozdrawiam
10-03-2017 [22:56] - Dorota M | Link: RAZ jest jak chorągiewka na
RAZ jest jak chorągiewka na wietrze i nie warto się nim zajmować, bo mozna dostać zawrotu głowy. Mnie interesują dalsze losy czwórki wyszechradzkiej. Co sądzić o "pragmatyźmie " Orbana i jak to wrózy na przyszłość. Myślę, że dla Polski to bardzo ważne.
10-03-2017 [23:08] - elig | Link: Mnie też, ale to się dopiero
Mnie też, ale to się dopiero okaże "w praniu".
10-03-2017 [23:22] - mmisiek | Link: Nasuwa się pytanie jakie były
Przede wszystkim nasuwa się pytanie jakie były nasze uzgodnienia z Orbanem i czy w ogóle były jakiekolwiek.
10-03-2017 [23:28] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: No zobaczymy. Nie ma co się
No zobaczymy. Nie ma co się przywiazywac do jednej koncepcji, z jednym wyjątkiem: interesu narodowego Polski. Do tego trzeba być przywiązanym zawsze. I tak jak nawiedzeni fani Orbana (np Warzecha) wciąż podkreslaja, ze Orban jest swietny bo dba o interesy Wegier, tak jeśli będzie stal na drodze interesow Polski (a tylko te powinny nas interesować) trzeba będzie mu dac kopa. Jakby nie patrzeć polski rząd zaliczyl wspanialy sukces w Brukseli. Cala reszta jest bełkotem, który szybko minie.
11-03-2017 [23:30] - ExWroclawianin | Link: Domaslu:
Domaslu:
"Jakby nie patrzeć polski rząd zaliczyl wspanialy sukces w Brukseli"
Dokladnie czyli 100/100!
Uwazam ze dr Jaroslaw Kaczynski jest w tych szachach arcymistrzem i to przyszlosc pokaze jak na dloni!
Pozdrawiam z USA
10-03-2017 [23:38] - foros | Link: Ciekawy jest tu twit JSW, że
Ciekawy jest tu twit JSW, że wobec braku poparcia PL wobec nieformalnego kandydata opozycji możliwa była jedynie otwarta konfrontacja lub porażka pod stołem, widać więc, że porażka była świdomie wliczona w koszty. Choć widać, że jej rozmiar raczej zaskoczył PiS.
11-03-2017 [01:19] - mmisiek | Link: Zdaje się, że tym co
Zdaje się, że tym co zaskoczyło PiS to była przede wszystkim sprytna zagrywka ze sposobem głosowania, która nie pozwoliła na ujawnienie się wątpiących w "niemieckie przywództwo".
Tym razem po prostu się nie udało i chyba nie ma sensu dalej kruszyć kopii o przegrana sprawę, a już tym bardziej obrażać się na naszych potencjalnych sojuszników.
11-03-2017 [00:06] - Pablo | Link: Polecam łaskawej uwadzehttp:/
Polecam łaskawej uwadze
http://kontrowersje.net/reelekcja_donalda_tuska_czyli_bolesna_konsekwencja_braku_konsekwencji
11-03-2017 [01:07] - mmisiek | Link: Po pierwsze - taka jest
Po pierwsze - taka jest polityka.
Po drugie - Tusk jest nikim i jego reelekcja, i tak z góry przesądzona, nie ma i nie miała żadnego znaczenia.
Bo nie o to w tym wszystkim tutaj chodziło.
Jedyne nad czym można się zastanawiać to czy nie podjęto zbyt dużego ryzyka bez uprzedniego rozważenia wszystkich możliwych wrednych posunięć naszych zachodnich "przyjaciół".
No i oczywiście ostatnie odwołanie wizyty naszego ministra na Węgrzech - to jakaś kompletna dziecinada, jeśli chcemy odgrywać jakąś poważniejszą rolę i prowadzić poważniejszą rozgrywkę to przede wszystkim zachowujmy się poważnie bo nie bawimy się w piaskownicy.
11-03-2017 [11:15] - zbieracz śmieci | Link: Co do Raz on musiał przebyć w
Co do Raz on musiał przebyć w młodosci jakiś URAZ głowy połączony z jakimś zakażeniem wirusem który spowodował całkowite rozmiękcznie kregosłupa.
To facet który napisze wszystko co mu zleca i zapłacą bo on nie ma jakis pogladów ,on ma jedynie parcie na kasę i szkło .Trzeba poprosic jednak Kurskiego aby wreszcie mu dostep do szkła w TVP uniemożliwić. Szkodził będzie dalej ale już nie z takim zasięgiem bo czyta zaledwie kilka procent.
To wyjatkowy specjalista od judzenia w momentach trudnych i nie ma twarzy gracza ale wykrzywioną grymasem mordę.
11-03-2017 [21:16] - Pablo | Link: Tzn. jaka jest polityka?
Tzn. jaka jest polityka? Chaotyczna, bez długofalowej wizji, bez rozważania wariantów, na rympał, na kolanie? Gdyby Kaczor chciał uwalić Tuska, mógłby to łatwo zrobić, ale nie za pięć dwunasta. Zamiast straszenia zarzutami trzeba było je po prostu postawić. Nikt nie wybrałby oskarżonego na szefa Rady UE. Więc albo Kaczor tak naprawdę nie chciał go utrącić, albo wykazal się nieudolnością
11-03-2017 [11:29] - Lektor | Link: Polska miała do wyboru dwa
Polska miała do wyboru dwa warianty, a mianowicie poprzeć Tuska lub nie. Jeśli ktoś uważa, że polski rząd powinien poprzeć Tuska to jest niespełna rozumu, szczególnie po jego ostatnim oświadczeniu we Wrocławiu i poparciu puczu PO. Polski rząd, co należy stanowczo podkreślić, wybrał słuszny wariant. Oceniam PIS i B. Szydło bardzo wysoko, ponieważ byli odważni otwarcie powiedzieć NIE dla poparcia chama i głupka niemieckiego.
Na szefa Unii Europejskiej mianowano (to nie były żadne wybory) kandydata niemieckiego przeforsowanego pod presją Niemców i wątpliwym poparciu reszty tchórzy europejskich. No bo jak inaczej to nazwać jeśli:
- Tusk chce rozlokować, szczególnie do państw Europy środkowej i wschodniej, tzw. emigrantów islamskich, lub nałożyć bardzo wysokie kary pieniężne za odmowę,
- Tuska program energetyczny to bezwarunkowa zgoda na kolejny gazociąg Nord Stream 2 pomiędzy Rosją a Niemcami,
- Tusk jest za UE różnych prędkości, co oznacza, że takie państwa jak np. Słowacja będą na szarym końcu tego peletonu. Czyżby premierowi Słowacji nie dotarło to jeszcze do łba ?
I premierzy tych państw popierają Tuska na szefa UE ? To jest conajmniej zdumiewające !!!
11-03-2017 [11:39] - Pablo | Link: Oczywiście że nie mogła
Oczywiście że nie mogła poprzeć ale przy odrobinie pomyślunku i działania z wyprzedzeniem można to było przeprowadzić skutecznie