Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Uczciwe państwo i przyzwoici urzędnicy
Wysłane przez Ula Ujejska w 02-06-2016 [21:47]
1. Wymiar sprawiedliwości
Reforma będzie ... tylko jaka i kiedy?
Pani Premier, czas to jest to "coś", co zadecyduje o powodzeniu - a tego "coś" praktycznie mamy bardzo mało.
"Zaręczam, będzie reforma sądownictwa.(...) Reforma sądownictwa może być jedną z najtrudniejszych. Dotykamy materii, która nie była ruszana od czasów Polski Ludowej. Funkcjonowanie polskich sądów obywatele oceniają niezwykle negatywnie (...)" – mówi „Gazecie Polskiej” Premier Beata Szydło.
Źródło: Niezależna.pl (TUTAJ)
Moim zdaniem, rozwiązanie tego problemu jest niezwykle proste - i co ważne, można je bardzo szybko wprowadzić nie narażając się na kolejne unijne wojenki o pietruchę. Oprócz natychmiastowej lustracji i ujawnienia akt IPN, należy wprowadzić do polskiego wymiaru sprawiedliwości instytucję Ławy Przysięgłych, Sędziów Pokoju i Prokuratorów na wszystkich jego szczeblach - na wzór amerykański - i większość problemów z dyspozycyjnymi resortowymi dzieciakami i ojcami mamy z głowy. Urząd prokuratorski powinien być kadencyjny i wybierany w lokalnych powszechnych wyborach, podobnie jak i lokalni Sędziowie Pokoju. Nominacje i przysięgę wręcza i odbiera Prezydent RP. Tylko urzędy centralne: Sędziowie Sądu Najwyższego i Prokurator Generalny pochodziłyby z nominacji politycznej /sejmowej/prezydenckiej itp. Gdyby były trudności w ogarnięciu tematu, to warto skorzystać z doświadczeń amerykańskich.
2. Personalia
To one mogą zadecydować o wszystkim!
Potrzeba było aż 6 miesięcy, by Rząd zrozumiał, że pozostawienie w MSZ popleczników sitwy jest szkodliwe dla Polski? No ok. - lepiej późno niż wcale :) Ja tylko chciałabym zwrócić uwagę, że tak będzie na wszystkich ważnych urzędach - i proszę Panią Premier aby nie miała złudzeń. Sitwa będzie kąsać nawet w agonii, a los prof. Zaradkiewicza jest tu najlepszym przykładem. Mam prośbę do Pani Premier: Tam gdzie to jest możliwe, proszę postawić na młodzież, nawet niekoniecznie pisowską, nie tylko Morawiecki coś potrafi :)
Dziękuję za uwagę
Komentarze
02-06-2016 [22:38] - jaja -cek | Link: i dopowiem: bowiem lepiej z
i dopowiem:
bowiem lepiej z mądrym stracić , niż z podłym znaleźć
03-06-2016 [12:00] - jdj | Link: warto
warto zobaczyć:
http://naszeblogi.pl/62293-w-g...
03-06-2016 [01:07] - Goral Supreme | Link: Pelna zgoda. Francja np.
Pelna zgoda.
Francja np. posiada instytucje Sedziego sledczego.Dwie instytucje w jednym (Sedzia i Sledczy)Ta instytucja istniala w II RP.Przywrócenie instytucji sędziego śledczego w Polsce jest niezbedne.
Zgadzam sie,ze trzeba szerzej zagospodarowc mlode pokolenie.
Pani laskawie nazwala ta palaca potrzebe "reforma"
W tym obszarze nie ma co reformowac.Bezprawie,Korupcja oraz Zgnilizna moralna i etyczna obecnego srodowiska sedziowsko-prokuratorskiego i Policyjnego siega wstecz do 1944 roku.To srodwisko to pogrobowce bandytow i kryminalistow sowiecko-zydowskich przyniesionych do Polski na bolszewickich bagnetach.
Ci ludzie sa niereformowalni (vide Rzeplinski)
Caly obszar zwiazany z Wymiarem Sprawiedliwosci MUSI byc budowany od nowa.
Serdecznie pzdr. i gratuluje odwagi i bezkompromisowej uczciwosci.
03-06-2016 [07:14] - Jabe | Link: Sędzia ma prowadzić śledztwo,
Sędzia ma prowadzić śledztwo, a nie sądzić. Nie, dziękuję.
03-06-2016 [13:03] - Goral Supreme | Link: Jak "sadza" obecni
Jak "sadza" obecni "sedziowie"to pan doskonale wie..Strach mowic.
Jaka jest jakosc i skutecznosc prowadzonych sledztw przez tzw.
"sledczych" rowniez pan wie.Ta banda kryminalistow i Zrodlo Bezprawia jakim jest CALY Wymiar Sprawiewdliwosci w Polsce MUSI zostac rozwiazana.
Sedziemu, ktory zna wszystkie szczegoly sprawy od poczatku,latwiej jest wydac obiektywna decyzje.
Nie mowiac o zmniejszeniu kosztow funkcjonowania Wymiaru Sprawiedliwosci i likwidacji przerostu administracyjno-biurokratycznego.
Instytucja Sedziego Sledczego funkcjonuje i zdaje egzamin w wielu innych krajach.
03-06-2016 [14:15] - Jabe | Link: To byłby argument za budową
To byłby argument za budową równoległego wymiaru sprawiedliwości z zamiarem likwidacji obecnego, albo np. za trybunałem zajmującym się wieszaniem co bardziej niezawisłych. Do sędziów śledczych podchodzę z dużą nieufnością, bo to ni pies, ni wydra.
A gdyby tak wprowadzić u nas prawo anglosaskie? Prawników importować z krajów z niską korupcją. Byle kto po studiach byłby lepszym sędzią, niż nasi starzy wyjadacze. Do tego kadra profesorska straciłaby nieco na znaczeniu, co by im dobrze zrobiło.
03-06-2016 [19:41] - Goral Supreme | Link: Doskonala znajomoscia
Doskonala znajomoscia problemu wykazal nasz byly blogowicz z NB i kolega Dr.Robert Tomkowicz z Vancouver.
Proponowal na swoim NB blogu rozwiazanie :"Jak wykopać sprzedajnych sędziów? A tak! 2012-10-05 [01:00]"...
Tutaj mozna znalezc i poznac typologie jego myslenia i wiedzy : "http://wpolityce.pl/polityka/1... "
Czy tutaj: http://wpolityce.pl/autorzy/55...
Ma pan duzo racji sugerujac zatrudnianie ludzi z poza systemu i zawodowymi doswiadczeniem poza Polska.
Dr Tomkowicz i jemu podobni rodacy mieszkajacy poza Polska w pelni spelniaja potrzebne warunki na budowe zupelnie nowego modelu Wymiaru Sprawiedliwosci w Polsce.Pzdr.
03-06-2016 [14:44] - Ula Ujejska | Link: @ Goral Supreme Dziękuję za
@ Goral Supreme
Dziękuję za dobre słowo :)
Instytucja Sędziego Śledczego, ale tylko w okresie przejściowym - może być.
Ja zaproponowałam kompleksowy sposób na stopniowe pozbycie się łotrów, poprzez oddanie lokalnym społecznościom decyzji kto ma ich reprezentować w wymiarze sprawiedliwości: lokalny Sędzia Pokoju, Prokurator, Szeryf czy Ława Przysięgłych, będą wybierani na kadencję spośród obywateli danego powiatu - i dalej zgodnie z podziałem administracyjnym na województwa według tej samej zasady.
Pozdrawiam.
03-06-2016 [15:42] - Jabe | Link: Anglicy wprowadzili niedawno
Anglicy wprowadzili niedawno coś w rodzaju „szeryfa” – urząd wybieralny, którego zadaniem jest patrzenie na ręce policji. Ciekawy pomysł moim zdaniem. Możliwe, że gdzieś czytałem, że w niektórych stanach szeryf tym właśnie się zajmuje.
03-06-2016 [08:19] - jdj | Link: Z tego blogu wynika
Z tego blogu wynika niezbicie, że rząd, Premier i Prezydent winni brać mądrość od Uli Ujejskiej, która wie najlepiej. No, może jest troszeczkę niecierpliwa, bo zaspawszy wybory sprzed 9 lat, kiedy to wszystko nabrało tempa w psuciu, teraz się niecierpliwi i już by zmieniła. Może nawet rzuci się na wrednego POlicjanta i sama wybije do nogi tych ze 100000, którzy są wredni, albo podpowie, jak ich rozpoznać i co z nimi zrobić, bo sądy też wredne. Może zacząć od sędziów? Ale wtedy należy się obawiać POlicjantów. Istna kwadratura koła, Ale Ula Ujejska ma na wszystko sposób i się niecierpliwi. A jaki to sposób? - Może w następnym blogu? Oczekuję z niecierpliwością!
03-06-2016 [14:28] - Ula Ujejska | Link: Najlepiej nic nie robić?
Najlepiej nic nie robić? Zająć wygodną i bezpieczną pozycję, niech się inni narażają? A jak nadejdzie odpowiedni bezpieczny moment krzyczeć: huraaaa wygraliśmy!?
03-06-2016 [15:20] - jdj | Link: Żeby wygrać, trzeba wiedzieć
Żeby wygrać, trzeba wiedzieć z kim walczyć. Jeśli się walczy ze swoimi ("ty draniu, ja wiem, jacy są mężczyźni"), to wygra przeciwnik. To raczej niewątpliwe, prawda?
04-06-2016 [09:33] - Ula Ujejska | Link: No cóż, mogę Panu powiedzieć
No cóż, mogę Panu powiedzieć tylko tyle:
Nie jestem bezmyślnym lemingiem który łyka wszystko co mu swojaki podsuwają :)
03-06-2016 [12:13] - ba.a | Link: "i problem......mamy z
"i problem......mamy z głowy".Mówi pani tak,bo nie zna perfidii tego środowiska.Marne szanse.
03-06-2016 [14:21] - Ula Ujejska | Link: NIE! Napisałam tak: (...) "i
NIE!
Napisałam tak: (...) "i większość problemów mamy z głowy".
Umyka Panu sedno.
W takim systemie o winie będzie decydować 12 sprawiedliwych nie związanych bezpośrednio z wymiarem sprawiedliwości. Tych ludzi będą wybierać w wyborach lokalne społeczności. Żaden więc dyspozycyjny obecnie sędzia, nie będzie miał wpływu na proces orzekania o winie - pozostanie mu tylko pilnowanie procedur i odczytanie wyroku zgodnie z paragrafami. Jeśli uchwalimy kadencyjność Sędziów Pokoju i Prokuratorów, to lokalne społeczności będą mogły same, w sposób demokratyczny, oczyścić się ze wszelkiego zła.
03-06-2016 [22:02] - zbieracz śmieci | Link: W systemie amerykańskim 12
W systemie amerykańskim 12 sprawiedliwych to obrona i prokurator wybierają do ławy przysiegłych z przedstawionej im listy członków społeczności.Kto sporządza listę ...to już proszę osobiście dojśc.
04-06-2016 [09:20] - Ula Ujejska | Link: A ja proponuję wybory
A ja proponuję wybory bezpośrednie wśród obywateli danego powiatu - i korzystanie przed sądami z pełnej listy kandydatów na 12 sprawiedliwych w danej sprawie :)
03-06-2016 [20:01] - Goral Supreme | Link: Pani Ulu i inni myslacy
Pani Ulu i inni myslacy Niezaleznie.
Bez "zaorania" dotychczas funkcjujacego od 1944 Wymiaru Bezprawosci i zbudowania od podstaw Nowego Porzaku Prawa i Sprawiedliwosci ,Polska nie ma zadnych szans na rozwoj i "Normalnosc" Moj znakomity kolega ,rodak z Vancouver w linku ponizej podsumowywuje dlaczego. Rekomenduje !!
..."Sodoma polskiego sądownictwa. Oczyszczenie polskich sądów z PO-komunistycznej gangreny jest absolutnym imperatywem dla rozwoju Polski"...
http://wpolityce.pl/polityka/1...
04-06-2016 [09:27] - Ula Ujejska | Link: Dziękuję za link. Bardzo
Dziękuję za link.
Bardzo dobry artykuł - ja także polecam wszystkim jego przeczytanie.
Pozdrawiam Polonię.
03-06-2016 [20:35] - Goral Supreme | Link: Gangrena TK. TK stworzony i
Gangrena TK.
TK stworzony i powolany w Stanie Wojennym przez KC PZPR I JARUZELSKIEGO ,za rekomendacja WRONY jest przyczyna i zrodlem ograniczania Konstytucyjnej Suwerennosci Instytucji Panstwa jak Sejm,prezydent RP,Rzad.
Rzeplinski i jego zydo-bolszewiccy mocodawcy uzurpuja sobie Catedra Ex pozycje w Polsce.
Rozwiazanie jest b.proste.
Zrocmy sie z apelem do Prezydenta RP,Prezydenta Dudy o wystąpienie z inicjatywą referendalną dotyczącą likwidacji Trybunału Konstytucyjnego.
Referendum w tej sprawie natychmiast rozwiaze kontrowersje z TK i EU.
04-06-2016 [09:24] - Ula Ujejska | Link: Pomysł zmian w Konstytucji
Pomysł zmian w Konstytucji poprzez referendum jest bardzo dobry. ... ale najpierw trzeba zmienić ordynacje wyborcze by uniknąć fałszerstw.
03-06-2016 [22:53] - zbieracz śmieci | Link: Droga Pani ,lubie Panią za
Droga Pani ,lubie Panią za poglady i zapalczywośc i zgadzam się ,ze wymiar sprawiedliwości wymaga przebudowy ale proszę skoro Pani cos proponuje to trzeba się przygotować ,szczególnie gdy chodzi o wymiar sprawiedliwości u anglosasów.Tam przed ławą przysiegłych odbywa sie niewiele rozpraw bo to zbyt kosztowne i to dosłownie a 99% podobnie jak u nas .W NY sędziowie orzekaja przez całą dobę bo inaczej nie nie przerobili by nigdy drobnych spraw o drobne przestepstwa ,oskarża policjant,jest obrońca bo musi dla meneli i sędzia,krótka piłka jak sie przyznaje a jak nie sprawa idzie dalej innym trybem.
Jeszcze jedna uwaga ,prokuratura nie jest częścią wymiaru sprawiedliwości i nigdy nią nie była,to urzędnicy mający nadane przez Suwerena specjale uprawnienia których ma się trzymać i nigdy ich nie przekraczać bo inaczej sam popełnia przestepstwo .
pozdrowienia.
04-06-2016 [09:18] - Ula Ujejska | Link: Dziękuję za dobre słowo. Nie
Dziękuję za dobre słowo.
Nie proponowałam wiernego skopiowania systemu anglosaskiego - proponowałam jedynie skorzystanie z doświadczeń amerykańskich :)
Najważniejszymi elementami mojej propozycji są:
1. Kadencyjność tych urzędów.
2. Wybory bezpośrednie na urząd Sędziego, Prokuratora, Szeryfa i Ławnika.
Pozdrawiam.